Die andere Tomos AT 50 is sinds juni 2008 in Spanje. Daar is officieel geen bezwaar tegen het monteren van een blok met BT50, Rito krukas en snelle lagers, en motoplatt binnenrotor ontsteking. Ook zit er een hogedrukkop op. Van mijn Yamaha FS1 ben ik de roterende inlaatschijf aan het bestuderen. Tim van Kuijk heeft ooit eens zo'n ding in een 5L blok gebouwd. Dat blok had ook een racecylinder met waterkoeling maar helaas was Tim de waterpomp in het circuit vergeten -> vastloper.
Ik zoek nog een goede uitlaat en afstelgegevens voor de DellOrto PHBG19.5, en ik vermoed dat ik een verkeerde gasnaald heb gekregen toen ik hem kocht. Hij is nu vrijwel niet te starten ermee en wil enkel draaien op volgas.
Hoe is jouw ISTuning uitlaat? Wat kostte deze, en heb je eventueel de maten? Is dit exact voor de BT50 uitgerekend?
veel vragen, hopelijk kun je me wat verder helpen.
Als ik jou was, zou ik deze hele draad vergeten en een kuip op je Tomos zetten. De AT50 is nooit hip geweest in NL maar racers zijn dat wel. Vooral de Van Veen is geld waard.
Aluminium spaakwielen, grote alu velgen, een mooie kuip, zorg dat het zo racy mogelijk uitziet.
Elektrische ontsteking erop en dan naar 50cc race evenementen gaan met een Te Koop bordje.
Dan krijg je je investeringen wel terug, zeker weten.
groet,
Bas
www.thefreewheelers.nl