Het kan maar het is de vraag of ze het blijven volhouden. Bij de vorige verkiezingen hadden ze de pech dat de Job Cohen troef nog niet uitgewerkt was en ze een kersverse leider hadden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:27 schreef De_Nuance het volgende:
de PvdA bedenkt wel altijd iets leuks voor de verkiezingen, we zullen zien..
Ik ook niet. Maar hun opkomst is voor de mogelijkheid van hervormingen een gevaar natuurlijk. En dan is het geen goede ontwikkeling.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:32 schreef GSbrder het volgende:
Ik hou niet zo van de SP. Waarom jij wel, Hexagon?
lol waar zegt hij iets over houden van de SP? omg fokkers en hun aannames...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:32 schreef GSbrder het volgende:
Ik hou niet zo van de SP. Waarom jij wel, Hexagon?
? de PvdA heeft bij deze verkiezing eindelijk weer wat gewonnen, maar de verkiezing daarvoor waren ze gedecimeerd. Zo constant presteren ze helemaal niet meer. En het gaat de meeste mensen niet om de inhoud, da's slechts een klein deel wat daar naar kijkt. Het komt tegenwoordig vooral neer op goed overkomen, veel in de media komen en op een leuke manier. Aangezien Cohen ongeveer zo mediageniek is als een fietswiel zal de PvdA het daar echt niet mee redden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:01 schreef Morendo het volgende:
Neuh, de PvdA presteert altijd wel goed bij verkiezingen. De SP, hoewel de PvdA er steeds meer op begint te lijken, zal voor veel mensen toch te extreem zijn wanneer puntje bij paaltje komt.
Neuh, ze gingen juist drie zetels omlaag volgens mij. Maar goed, de PvdA heeft wel redelijk wat steun bij de pers bijvoorbeeld. Dat is altijd handig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:06 schreef Harlon het volgende:
? de PvdA heeft bij deze verkiezing eindelijk weer wat gewonnen, maar de verkiezing daarvoor waren ze gedecimeerd.
Ik merk toch in mijn omgeving dat veel mensen die huiverig waren voor Jan Marijnissen dit totaal niet hebben met Emile Roemer. Op een of andere manier weet die bij veel mensen meer vertrouwen op te wekken dan Jan Marijnissen dat kon met zijn Mao-verleden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:01 schreef Morendo het volgende:
Neuh, de PvdA presteert altijd wel goed bij verkiezingen. De SP, hoewel de PvdA er steeds meer op begint te lijken, zal voor veel mensen toch te extreem zijn wanneer puntje bij paaltje komt.
Roemer komt inderdaad goed over. Gouden greep van die partij. Hij blijft een wolf in schaapskleren natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik merk toch in mijn omgeving dat veel mensen die huiverig waren voor Jan Marijnissen dit totaal niet hebben met Emile Roemer. Op een of andere manier weet die bij veel mensen meer vertrouwen op te wekken dan Jan Marijnissen dat kon met zijn Mao-verleden.
Ik denk dat de tijd van links versus rechts van Den Uyl en Wiegel al lang verleden is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou dat wel een mooie ontwikkeling vinden mits de SP niet naar het midden toe gaat trekken. Ik hoop op heftig gepolariseerde debatten tussen links en rechts waarbij de middenpartijen als D66 en CDA kleur moeten gaan bekennen waar zij nu werkelijk staan.
Dat zijn toch ook holle frasen. Een betere grens kun je trekken tussen partijen die vooral willen nivelleren, en partijen die hier tegen zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de tijd van links versus rechts van Den Uyl en Wiegel al lang verleden is.
Ik denk dat de grens gaat liggen op hervormingsgezind versus behoudend. En dan zijn het vooral de VVD en de PvdA die moeten kiezen.
En het CDA, als die er nog toe doen straks. Hun electoraat sterft zowat uit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de tijd van links versus rechts van Den Uyl en Wiegel al lang verleden is.
Ik denk dat de grens gaat liggen op hervormingsgezind versus behoudend. En dan zijn het vooral de VVD en de PvdA die moeten kiezen.
Een deel van de partijen wil graag hervormingen op de arbeidsmarkt, onderwijs, woningmarkt, milieubeleid, europa etc. En een deel van de partijen klampen zich zoveel mogelijk vast aan wat er nu is en zijn voor wat kaasschaafbezuinigingen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat zijn toch ook holle frasen. Een betere grens kun je trekken tussen partijen die vooral willen nivelleren, en partijen die hier tegen zijn.
Hervormingsgezind/behoudend is toch geen politieke richting. Ik ben enorm hervormingsgezind maar dan wel in de richting van mijn politieke visie. Als er de verkeerde kant uit hervormd wordt, dus verder van mijn politieke visie af, kan ik daar natuurlijk niet mee instemmen en verkies ik de kaasschaaf boven hervormingen. En zo zal dat volgens mij voor iedereen met een politieke visie gelden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:36 schreef Hexagon het volgende:
Je hervormt vanuit een bepaalde ideologie. Hervormen om te hervormen kan niet want je weet niet welke richting je uit moet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:45 schreef Hexagon het volgende:
Een deel van de partijen wil graag hervormingen op de arbeidsmarkt, onderwijs, woningmarkt, milieubeleid, europa etc. En een deel van de partijen klampen zich zoveel mogelijk vast aan wat er nu is en zijn voor wat kaasschaafbezuinigingen.
Maar dat komt doordat jij als D66'er geen visie hebt op de kredietcrisis.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou er is bij de meeste hervormingsgezinde politici wel een consensus over wat er op de schop genomen moet worden. Over het hoe zijn wat genuanceerde meningsverschillen. Maar al die politici vinden wel dat er aan de genoemde punten dingen moeten veranderen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je hervormt vanuit een bepaalde ideologie. Hervormen om te hervormen kan niet want je weet niet welke richting je uit moet.
'Meer Europa' is de visie.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:59 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Maar dat komt doordat jij als D66'er geen visie hebt op de kredietcrisis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |