Ben ik niet met je eens, ligt er maar helemaal aan in wat voor soort bedrijf je werkt. Zoals hier ook al veelvuldig is aangegeven zijn de mensen op kantoorbanen sowieso minder onderhevig aan werktijden, maar meer aan hun prestaties.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat doen rokers ook. Die internetten net zo hard als niet-rokers onder werktijd. Gaan ook koffie halen, poepen en plassen.
Het roken is niet het enige dat rokers doen onder werktijd. Voor de rest doen ze hetzelfde als hun niet-rokende collega's.
Inderdaad. Of je nou rookt of niet, het is juist hartstikke goed voor de werkprestaties en de werksfeer (en daardoor uiteindelijk ook weer de werkprestaties) als je tijdens het werk af en toe even afstand neemt van je werk.quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:00 schreef raptorix het volgende:
en loop paar keer per dag even rondje om te ontspannen en te roken, soms even alleen om een probleem te overdenken, soms even gezellig met een collega op het bankje.
1. Wie gaat er elk uur roken?quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Verwar productiviteit niet met productie. Je moet wel erg veel productiever van roken worden wil je ieder uur 10 minuten productieverlies goed maken.
Strek dan ook even de benen en haal buiten een frisse neus. Genoeg niet-rokers die dat doen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het schijnt vooral een ergernis te zijn voor niet-rokende collega's ivm de zg. extra pauzes. Gewoon kift dus.
Dat vind ik dus ook. Zelf doe ik dat ook idd. Natuurlijk heb ik net zoveel recht om even naar buiten te lopen.. De tijd dat wernemers aan de ketting lagen is gelukkig allang voorbijquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:04 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Strek dan ook even de benen en haal buiten een frisse neus. Genoeg niet-rokers die dat doen.
Uiteraard. Vrij lastig kan ik je vertellen als Kluivert staat te trappelen om het veld op te mogen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:13 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Middels een in drievoud ondertekend formulier 1428-A-17-C-327 sub 4, uiteraard.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
Uiteraard is de rookpauze geen werktijd. Roken is het bijhouden van een persoonlijke verslaving. Je gaat toch ook niet tijdens werktijd een fles drank zitten wegtikken?
Hoe bedrijven omgaan met koffiepauze, moeten ze zelf weten. In sommige bedrijven is er een gezamenlijke pauze, in andere bedrijven komt een koffiejuffrouw bij de bureaus langs, bij weer andere bedrijven kunnen medewerkers zelf koffie tappen bij een automaat.
En de vergelijk met toiletbezoek is simpelweg bizar. Toiletbezoek is een noodzakelijk iets; dat valt van roken beslist niet te zeggen.
dat heb ik zelf ook ervaren was toen ook 6 jaar gestopt met roken tot dat ze bij ons gingen invoeren dat je als NIET roker dus gewoon door moest werken en de roker mocht dan wel even weg ......quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het schijnt vooral een ergernis te zijn voor niet-rokende collega's ivm de zg. extra pauzes. Gewoon kift dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |