Ja, dat bedoelde ik.quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:08 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat ze dan wel had gebaald dat die boom weg is, maar dacht dat ze er niks over te zeggen had omdat de boom volledig op grond van de buurman stond.
Nu de buurman kwam vragen of ze het er mee eens is dat hij de boom weghaalt, was TS blij dat zij dus blijkbaar wel inspraak had en vervolgens verbaasd is als de buurman ondanks dat zij de boom wil houden, toch besluit haar mening te negeren..
En wat heb je gedaan met de waardevolle suggesties van medefokkers ? is de aangetekende brief al de deur uit ?quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik.
Hij heeft in zijn achtertuin ook alle bomen weggehaald, en de voortuin heeft hij - op deze betreffende boom na - ook kaal gemaakt.
Dat vond ik ook zonde, maar ja, wat kan ik daarvan zeggen. Het is zijn tuin.
Toen hij voor deze boom in de voortuin ineens wel mijn mening kwam vragen, suggereerde hij daarmee dus dat ik inspraak had over deze boom (wat achteraf, bij navraag, dus ook zo bleek te zijn).
Als dan puntje bij paaltje mijn antwoord hem niet bevalt, en hij zonder verder overleg besluit de boom toch weg te halen, vind ik dat op z'n zachtst gezegd niet netjes van hem.
Idd!quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:47 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je woont zeker nog thuis. Ik zou er ook een probleem mee hebben als ze een boom die ik leuk vind op de erfscheiding zouden willen kappen.
Legitiem als in: beider eigendom wellicht?quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:47 schreef Gewetensvol het volgende:
tenzij je echt een legitieme reden hebt waarom de boom moet staan.
Andersom kan er ook gedacht of de buurman wel een legitieme reden heeft de boom te kappenquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:47 schreef Gewetensvol het volgende:
Wanneer geen kapvergunning vereist is, heb je bestuursrechtelijk geen recht om bezwaar te maken. Je zou nog altijd civielrechtelijk kunnen overwegen om een zaak aan te spannen. Zelf denk ik niet dat de civiele rechter jou een schadevergoeding toekent, tenzij je echt een legitieme reden hebt waarom de boom moet staan.
Als dat door onderzoek van een expert vaststaat dan heeft TS er idd weinig meer tegen in te brengen. Vooralsnog ga ik er vanuit dat dit niet het teval is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Andersom kan er ook gedacht of de buurman wel een legitieme reden heeft de boom te kappen
Ja. Want mondeling mededelen dat de boom ook van ons is en hij niet zomaar mag besluiten tot kap, maakte geen indruk. Nu hebben wij in elk geval ons zwart-op-wit bewijs met hem gedeeld.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:24 schreef oink_oink het volgende:
[..]
En wat heb je gedaan met de waardevolle suggesties van medefokkers ? is de aangetekende brief al de deur uit ?
Zwart op wit bewijsquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja. Want mondeling mededelen dat de boom ook van ons is en hij niet zomaar mag besluiten tot kap, maakte geen indruk. Nu hebben wij in elk geval ons zwart-op-wit bewijs met hem gedeeld.
Hij weigerde namelijk zíjn zwart-op-wit bewijs aan ons te laten zien.
(Ik vermoed dat hij dat óf niet heeft, óf dat hij is "vergeten" te melden dat de boom niet helemaal op zijn grond staat.)
Ik probeer in deze zaak zo duidelijk, eerlijk en transparant mogelijk naar hem toe te zijn.
Helaas heb ik het vermoeden dat er van zijn kant niet zo heel netjes met de situatie wordt omgesprongen. (Ik hoop natuurlijk dat dit vermoeden onjuist is.)
Hij zegt dat hij zwart op wit heeft dat hij die boom mag weghalen.quote:
Van wie heeft beste meneer dit bewijs dan?quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij zwart op wit heeft dat hij die boom mag weghalen.
Dit bewijs wilde hij ons niet laten zien.
Ok, dus het probleem is opgelost? Meer kan je namelijk toch niet doen. Mocht die hem nu wel omver halen of dood maken, en je maakt er werk van, is het zijn probleem.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:21 schreef Gwywen het volgende:
De boom zodanig "behandelen" dat hij dood gaat is net zo goed verboden.
Mijn bloemen zijn er tijdens mijn vakantie uit gerukt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:06 schreef Maanvis het volgende:
Recht van overpad
Hoe is het afgelopen met de plantjes tegen de schutting?
Ik heb je destijds het advies gegeven om gewoon te gaan praten, heb je dat inmiddels gedaan? Zo nee dan moet je er niet verbaasd over zijn dat dit gebeurtquote:Op maandag 10 oktober 2011 12:10 schreef Gwywen het volgende:
Mijn bloemen zijn er tijdens mijn vakantie uit gerukt.
Dit ^, Ik vind het verhaal behoorlijk eenzijdig, en kan me niet voorstellen dat betreffende buurman dit allemaal opzettelijk doet. Lijkt mij dat hier redenen voor zijn, welke niet aangegeven worden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb je destijds het advies gegeven om gewoon te gaan praten, heb je dat inmiddels gedaan? Zo nee dan moet je er niet verbaasd over zijn dat dit gebeurt.
Ik denk dat dat andere buren geweest zijn, want de boombuurman heeft op dat pad niks te zoeken, hij gaat via een andere omgang naar z'n tuin.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb je destijds het advies gegeven om gewoon te gaan praten, heb je dat inmiddels gedaan? Zo nee dan moet je er niet verbaasd over zijn dat dit gebeurt.
De enige reden die ik kan bedenken is dat hij waarschijnlijk gewend is zijn zin te krijgen, dat hij zich door wetten of regels niet laat tegenhouden, dat zijn buren hem niets boeien en dat hij wellicht dit huis heeft gekocht met de intentie om die boom weg te halen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:18 schreef verplichtveldje het volgende:
[..]
Dit ^, Ik vind het verhaal behoorlijk eenzijdig, en kan me niet voorstellen dat betreffende buurman dit allemaal opzettelijk doet. Lijkt mij dat hier redenen voor zijn, welke niet aangegeven worden.
Je hebt dus niet gepraat.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:30 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat dat andere buren geweest zijn, want de boombuurman heeft op dat pad niks te zoeken, hij gaat via een andere omgang naar z'n tuin.
Ja, dat klopt, de boombuurman woonde er toen nog niet eens.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:31 schreef Leandra het volgende:
De buren die alle bomen uit de tuin haalden en nu ook de boom in de voortuin willen kappen zijn dus andere buren dan die met de kale achtertuin die de bloemen in het recht van overpad verhaal snoeiden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |