abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:21:32 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102645328
gaat ze weer met dat emotionele gezeik....
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102645343
Ga eens een leven zoeken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:24:32 #93
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_102645431
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:19 schreef Gwywen het volgende:

Wat me blijft verbazen is dat er een meerderheid is die het raar vindt dat ik boos word dat mijn buurman op gemaakte afspraken terug komt.
Ik bedoel, zijn er werkelijk mensen die zo'n manier van doen níet onbeschoft vinden?
"Heb je er bezwaar tegen als ik onze gezamenlijke boom weghaal?"
"Ja, daar heb ik bezwaar tegen, want ik hou van bomen en ik vind dit een mooie boom."
"O, nou ja, jammer dan voor jou, maar ik haal hem toch weg."

Zou het onbeschofter vinden als hij op een zaterdagmorgen gewoon begonnen was om die boom om te zagen. Denk ook dat je dan minstens zo boos zou zijn.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:28:50 #94
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102645542
quote:
Foto's plaatsen doe ik niet ivm privacy.
Privacy van een boom :?

quote:
Wat me blijft verbazen is dat er een meerderheid is die het raar vindt dat ik boos word dat mijn buurman op gemaakte afspraken terug komt.
't Is hier geen KLB!
censuur :O
pi_102645550
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:21 schreef Maanvis het volgende:
gaat ze weer met dat emotionele gezeik....
O, ik mag er niks bij voelen?
Ik moet het op deze pijler puur zakelijk houden?

Enfin, ik vind dat er een slotje op dit topic mag. Ik ben nauwelijks verder geholpen qua hoe ik in mijn recht sta, of het moet er allemaal nog minder rooskleurig uitzien dan ik vreesde.

Jammer vind ik wel, dat ik de nuance van mijn gevoel beledigd te zijn door mijn buurman, doordat hij mij in de waan laat dat hij een belofte maakt en die vervolgens zonder wroeging verbreekt, niet aan jullie kan communiceren.
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 12:29:12 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102645556
quote:
Foto's plaatsen doe ik niet ivm privacy.
Er staat een muurtje van ongeveer een meter diep op de erfgrens en voor dat muurtje staat die boom, die staat laten we zeggen voor 45% aan mijn kant en voor 55% aan zijn kant (en dan alleen nog doordat een boom niet perfect rond is). Hij staat in elk geval niet bepaald aan zijn kant van dat muurtje.

Ik bedoel, zijn er werkelijk mensen die zo'n manier van doen níet onbeschoft vinden?
"Ja, daar heb ik bezwaar tegen, want ik hou van bomen en ik vind dit een mooie boom."

Vraag dan niet of ik er bezwaar tegen heb, en deel gewoon (desnoods schriftelijk) mede dat je van zins bent die boom weg te halen.
Ik vind dit gewoon geen manier van doen van hem.

Even los van de mening of bomen in voortuinen wel of niet mooi/handig/hinderlijk etc. zijn.
Even los van de emotionele kant... waarom ben jij van mening dat er een afspraak gemaakt is? Zoals ik het leest, is er helemaal niets afgesproken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:29:39 #97
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_102645563
Ik snap ts wel.
Althans over die meerderheid. Ik moet zeggen dat ik het ook onbeschoft vind van je buurman als hij daadwerkelijk die boom omzaagt na overleg en een duidelijk nee van jou. Lijkt mij dat er dan een andere oplossing gezocht moet worden. En de oplossing die mij dan het handigst lijkt is kijken wat er volgens de weg mag.
Dus wie heeft gelijk. Heeft hij gelijk en mag hij kappen, dan heb jij geen poot op om te staan en kan je een nieuwe boom planten. Heb jij gelijk, dan heb jij gelijk.
In beide gevallen lijkt het mij dan nog steeds verstandig om te kijken of het verplaatsen/andere boom te planten een oplossing is die voor beide een goed alternatief is. Liever hou je je buren te vriend, lijkt mij
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:30:40 #98
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_102645596
quote:
En waar precies is hier dan sprake van een afspraak?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_102645614
staat er nou een muurtje op de erfgrens? Daarachter de boom? Dan staat de boom toch op het terrein van de buurman
pi_102645619
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:28 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Enfin, ik vind dat er een slotje op dit topic mag. Ik ben nauwelijks verder geholpen qua hoe ik in mijn recht sta, of het moet er allemaal nog minder rooskleurig uitzien dan ik vreesde.

Jammer vind ik wel, dat ik de nuance van mijn gevoel beledigd te zijn door mijn buurman, doordat hij mij in de waan laat dat hij een belofte maakt en die vervolgens zonder wroeging verbreekt, niet aan jullie kan communiceren.
Jij kunt dus gewoon écht niet communiceren, pop; het was geen belofte die de buurman deed, maar een mededeling.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:34:41 #101
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102645690
Ik stel me wel eens stiekem voor dat als hij onze gezamenlijke boom echt gaat kappen, om net buiten zijn bereik en 2m van de erfgrens een enorm schaduwrijke boom te gaan planten waar enorm veel spul en takken vanaf valt en blaadjes en kleverige zooi en zaadjes en pluisjes en ondergrondse wortels enz. waar hij geen bezwaar tegen kan maken omdat hij op mijn grond staat.

En als ik hier een - weliswaar teleurgestelde - buurman voor de deur heb staan die zegt: Nou ja, jammer, maar dan moet hij maar blijven staan, dan is het toch niet gek dat ik denk dat hij bedoelt dat die boom blijft staan? En dan is het toch een belofte, een afspraak, een compromis?
Zeker toen hij die takken eraf ging zagen aan zijn kant, ik was echt in de veronderstelling dat hij op die manier met het compromis aan de gang ging. Ik bedoel, waarom zou je er takken af gaan zagen als je toch van plan bent hem een week later te rooien?
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:35:11 #102
65960 sanger
pi_102645709
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:31 schreef duivelin1 het volgende:
staat er nou een muurtje op de erfgrens? Daarachter de boom? Dan staat de boom toch op het terrein van de buurman
Nee, voor het muurtje. De muur is niet over de volledige diepte van de voortuin zoals ik het lees.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:36:05 #103
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_102645730
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:28 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Er is meerdere keren geopperd dat de buurman wellicht geen recht heeft om die boom te kappen zonder jouw goedkeuring vanwege de ligging van de boom t.o.v. de erfgrens, lees je daar nou echt overheen? En als je dan weigert om foto's te plaatsen om privacy-redenen, neem dan eerst die tips ter harte en onderneem zelf eens actie door het na te vragen bij je gemeente.

Daar kom je in elk geval verder mee dan hier te lopen klagen dat je je verkeerd begrepen voelt. Je maakt er echt een vrouwenprobleem van, met al die emoties. Als je in je recht staat dan heb je in elk geval je boom, maar waarschijnlijk ook een ontevreden buurman. Probleem opgelost?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:36:23 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102645739
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:34 schreef Gwywen het volgende:
Ik stel me wel eens stiekem voor dat als hij onze gezamenlijke boom echt gaat kappen, om net buiten zijn bereik en 2m van de erfgrens een enorm schaduwrijke boom te gaan planten waar enorm veel spul en takken vanaf valt en blaadjes en kleverige zooi en zaadjes en pluisjes en ondergrondse wortels enz. waar hij geen bezwaar tegen kan maken omdat hij op mijn grond staat.
dat kan ie wel als hij daar hinder van ondervindt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 12:38:34 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102645789
je kunt natuurlijk altijd navraag doen bij Juridisch Loket of je rechtsbijstandverzekering over je recht in dit geschil. En anders bel je de Rijdende Rechter, heeft die ook eens de andere kant van het verhaal :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:38:47 #106
65960 sanger
pi_102645795
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:34 schreef Gwywen het volgende:
Dat kan hij wel degelijk. Het is jouw eigendom dat dan over zijn grond hangt. Hij kan je dan 'dwingen' voor schoonmaak te zorgen of er voor te zorgen dat het niet meer over zijn erf hangt. Of hij kan zelfstandig gaan snoeien. Er is ooit een uitspraak geweest over een appelboom waarvan de appelen op het erf van de buurman van de buurman waren ipv de eigenaar van de boom.

quote:
En als ik hier een - weliswaar teleurgestelde - buurman voor de deur heb staan die zegt: Nou ja, jammer, maar dan moet hij maar blijven staan, dan is het toch niet gek dat ik denk dat hij bedoelt dat die boom blijft staan? En dan is het toch een belofte, een afspraak, een compromis?
Zeker toen hij die takken eraf ging zagen aan zijn kant, ik was echt in de veronderstelling dat hij op die manier met het compromis aan de gang ging. Ik bedoel, waarom zou je er takken af gaan zagen als je toch van plan bent hem een week later te rooien?
Dat is nog geen afspraak/toezegging/belofte. Alleen een opmerking op basis van dan bekende feiten. Hij heeft verdere mogelijkheden bekeken en gaat daarmee aan de slag.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:40:52 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102645844
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:38 schreef Sjeen het volgende:
je kunt natuurlijk altijd navraag doen bij Juridisch Loket of je rechtsbijstandverzekering over je recht in dit geschil. En anders bel je de Rijdende Rechter, heeft die ook eens de andere kant van het verhaal :)
Als ik de reacties van TS zo lees dan is ze niet echt geïnteresseerd in hoe het wettelijk zit, ze wil alleen maar morele goedkeuring van ons voor haar weigering.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:42:28 #108
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102645884
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:36 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Er is meerdere keren geopperd dat de buurman wellicht geen recht heeft om die boom te kappen zonder jouw goedkeuring vanwege de ligging van de boom t.o.v. de erfgrens, lees je daar nou echt overheen? En als je dan weigert om foto's te plaatsen om privacy-redenen, neem dan eerst die tips ter harte en onderneem zelf eens actie door het na te vragen bij je gemeente.
Kennelijk heb ik ergens een berichtje gemist want hier heb ik echt overheen gelezen.

Bij de gemeente heb ik al geïnformeerd en hij mag die boom in principe zonder melding of vergunning weghalen omdat hij niet aan de eisen voldoet voor een kapvergunning (te jong, te dun).

Mijn vraag was dan ook: kun je (en zo ja, hoe) bezwaar maken tegen het kappen van een boom waarvoor geen kapvergunning benodigd is.

Ik denk namelijk niet dat de gemeente hier tussen wil zitten en dat het puur iets is tussen buren onderling.

En mijn buurman heeft dus al te verstaan gegeven dat die boom sowieso weggaat, ongeacht wat ik ervan vind. Moet ik hem dan in een aangetekende brief melden dat ik die boom wil behouden?

Hem kennende lacht hij zich kapot als hij zo'n brief in de bus krijgt, en doet hij vervolgens gewoon wat hij wil. Hij heeft toch al op verschillende manieren laten blijken dat mijn mening hem koud laat?

En wat kan ik dan met een aangetekende brief aanvangen, heeft zoiets een rechtsgeldige waarde of zo?

Ik heb geen rechtbijstandverzekering dus ik vraag me af in hoeverre het lonend is om hem een proces aan te doen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:43:41 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102645917
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:42 schreef Gwywen het volgende:
Mijn vraag was dan ook: kun je (en zo ja, hoe) bezwaar maken tegen het kappen van een boom waarvoor geen kapvergunning benodigd is.
ik heb meerdere malen antwoord gegeven maar je gaat alleen in op die mensen die jouw actie niet goedkeuren. doe dan ook niet alsof je daarin geïnteresseerd bent :).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:45:34 #110
65960 sanger
pi_102645960
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:42 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Kennelijk heb ik ergens een berichtje gemist want hier heb ik echt overheen gelezen.

Bij de gemeente heb ik al geïnformeerd en hij mag die boom in principe zonder melding of vergunning weghalen omdat hij niet aan de eisen voldoet voor een kapvergunning (te jong, te dun).

Ik denk namelijk niet dat de gemeente hier tussen wil zitten en dat het puur iets is tussen buren onderling.
En mijn buurman heeft dus al te verstaan gegeven dat die boom sowieso weggaat, ongeacht wat ik ervan vind. Moet ik hem dan in een aangetekende brief melden dat ik die boom wil behouden?

Ik heb geen rechtbijstandverzekering dus ik vraag me af in hoeverre het lonend is om hem een proces aan te doen.
Zoals al enkele malen gezegd is; je bent samen met buurman eigenaar. Dus hij heeft jouw toestemming nodig.

Dus als je echt problemen met je buurman wilt vanwege zo een boom kun je twee dingen doen:
• Stuur hem een brief dat het hier om een gezamelijk eigendom gaat en hij hierin niet zelfstandig beslissingen kan nemen. Doet hij dit wel dan zul je schadevergoeding eisen in een geding, waarbij alle kosten voor zijn rekening komen.
• Doet een voostel tot een compromis. Hij kapt de book, en plant een nieuwe in jullie tuin. Of verplaatst de oude boom in jullie tuin etc.
pi_102646089
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:45 schreef sanger het volgende:

[..]

Zoals al enkele malen gezegd is; je bent samen met buurman eigenaar. Dus hij heeft jouw toestemming nodig.

Dus als je echt problemen met je buurman wilt vanwege zo een boom kun je twee dingen doen:
• Stuur hem een brief dat het hier om een gezamelijk eigendom gaat en hij hierin niet zelfstandig beslissingen kan nemen. Doet hij dit wel dan zul je schadevergoeding eisen in een geding, waarbij alle kosten voor zijn rekening komen.
• Doet een voostel tot een compromis. Hij kapt de book, en plant een nieuwe in jullie tuin. Of verplaatst de oude boom in jullie tuin etc.
^ Dit, niet overheen lezen nu he.
pi_102646135
quote:

[..]

Nog een keer extra quoten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_102646257
quote:

[..]

Én nog een keer extra quoten.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:13:05 #114
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102646625
quote:

[..]

Dit meen je toch niet serieus? :o

:P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:14:22 #115
65960 sanger
pi_102646659
quote:
12s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:13 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus? :o

:P
De spelfout bedoel je :')
pi_102646680
Welk merk boom is het?
pi_102646724
Dat er vogels in broeden is al een goed argument. Verder heb je nee als antwoord op zijn vraag gegeven. Dan had hij het niet moeten vragen of op een andere manier. In sommige gevallen is toch doorgaan na nee als antwoord te hebben gekregen het zelfde als verkrachting.

Gat in de tuin kan worden opgevuld. Herrie van de straat zal echt niet worden tegengehouden door 1 boom die op de scheiding staat. Straatlantaarn welke in je slaapkamer schijnt kun je doorgeven bij de gemeente, hun probleem.

Maar hij is na jou hier komen wonen? Pas een paar maanden? Dan had hij zich dit eerder kunnen bedenken. Je kunt zelf ook nog altijd aankomen dat je dit huis juist ooit gekocht hebt vanwege de mooie boom.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:17:51 #118
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102646748
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:14 schreef sanger het volgende:

[..]

De spelfout bedoel je :')
Die had ik nog niet eens gezien. 8)7
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_102646781
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:17 schreef Hydrogeny het volgende:
Verder heb je nee als antwoord op zijn vraag gegeven. In sommige gevallen is toch doorgaan na nee als antwoord te hebben gekregen het zelfde als verkrachting.
:')
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:20:16 #120
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102646820
Ik heb even wat linkjes van jullie gevolgd, maar eerlijk gezegd kan ik op de site met artikelen uit het wetboek niet helemaal opmaken dat ik half eigenaar ben van de boom.
Juridische taal is enigszins abracadabra voor mij en ik zie bijv nergens letterlijk staan dat als de boom voor 10% of 10 cm op mijn stuk staat, ik mede-eigenaar ben. Ik heb net even opgemeten, hij staat voor zo'n 20 cm in mijn tuin (basis van stam).

Ik zou best willen dat er een of ander wetsartikel is waarnaar ik kan verwijzen en hem dan een aangetekende brief versturen of zo, maar of zoiets rechtsgeldig is weet ik niet, volgens mij weet hij dan alleen officieel dat ik het er niet mee eens ben, maar verder hangen er geen consequenties aan.

@Hydrogeny: ik woon er tien jaar, hij vijf maanden. Die boom draagt - voor mij althans - in grote mate bij aan het aanzicht van mijn huis en voortuin. Ik vind het echt een schitterende boom, het is een soort ceder. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')