Ik bedoelde de meerderheidquote:
Mijn buurman is niet het type dat zich daardoor van de wijs laat brengen. Hij heeft iets in z'n kop en dat gebeurt vervolgens. Die boom is niet het eerste akkefietje maar wel het eerste waarin ik hoopte de wet aan mijn kant te hebben. Eigenlijk begon het gezeik met deze mensen al op het moment dat ze de sleutel kregen, elke keer flikken ze weer iets waardoor mijn woonomgeving minder prettig aan voelt. Ik had echt de hoop dat ik nu eens wel aan het langste eind trok, maar helaas.quote:Dan kun je hem toch ijskoud melden dat dat op die manier niet werkt?
Hij staat ook volledig in zijn recht dat te willen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:09 schreef Gwywen het volgende:
@ Mijn buurman wil die boom gewoon weg hebben. Heeft niks met licht te maken, hij staat ten noorden van zijn huis. Er schijnen "dingetjes" in zijn badkamer te liggen van die boom. Ik heb mijn badkamer aan dezelfde kant en heb nog nooit "dingetjes" binnen gehad. Bovendien vind ik "dingetjes" wel erg onbenullig om daar een hele boom voor te kappen en een burenruzie te riskeren, doe dan je raam dicht of zo.
Tsja, dat jij 'dingetjes' geen reden vindt, wil nog niet zeggen dat het geen reden isquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:09 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik bedoelde de meerderheid
[..]
Mijn buurman is niet het type dat zich daardoor van de wijs laat brengen. Hij heeft iets in z'n kop en dat gebeurt vervolgens. Die boom is niet het eerste akkefietje maar wel het eerste waarin ik hoopte de wet aan mijn kant te hebben. Eigenlijk begon het gezeik met deze mensen al op het moment dat ze de sleutel kregen, elke keer flikken ze weer iets waardoor mijn woonomgeving minder prettig aan voelt. Ik had echt de hoop dat ik nu eens wel aan het langste eind trok, maar helaas.
@ Mijn buurman wil die boom gewoon weg hebben. Heeft niks met licht te maken, hij staat ten noorden van zijn huis. Er schijnen "dingetjes" in zijn badkamer te liggen van die boom. Ik heb mijn badkamer aan dezelfde kant en heb nog nooit "dingetjes" binnen gehad. Bovendien vind ik "dingetjes" wel erg onbenullig om daar een hele boom voor te kappen en een burenruzie te riskeren, doe dan je raam dicht of zo.
dat maakt voor het eigendom niet uit. als de stam 10% op jouw grond staat ben je al mede-eigenaar.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja, dat jij 'dingetjes' geen reden vindt, wil nog niet zeggen dat het geen reden is
Die boom, staat die nu echt exact op de erfgrens, of stiekem toch niet?
Dus maakt het uit waar die boom precies staat, alleen al om TS eventueel te sterken in zijn/haar recht.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat maakt voor het eigendom niet uit. als de stam 10% op jouw grond staat ben je al mede-eigenaar.
(art. 5:20 BW)
precies, dat zal hem lerenquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Je kan nog een ding doen, de buurman voor zijn: zaag die boom zelf om!
Zou het onbeschofter vinden als hij op een zaterdagmorgen gewoon begonnen was om die boom om te zagen. Denk ook dat je dan minstens zo boos zou zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:19 schreef Gwywen het volgende:
Wat me blijft verbazen is dat er een meerderheid is die het raar vindt dat ik boos word dat mijn buurman op gemaakte afspraken terug komt.
Ik bedoel, zijn er werkelijk mensen die zo'n manier van doen níet onbeschoft vinden?
"Heb je er bezwaar tegen als ik onze gezamenlijke boom weghaal?"
"Ja, daar heb ik bezwaar tegen, want ik hou van bomen en ik vind dit een mooie boom."
"O, nou ja, jammer dan voor jou, maar ik haal hem toch weg."
Privacy van een boomquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:19 schreef Gwywen het volgende:
Foto's plaatsen doe ik niet ivm privacy.
't Is hier geen KLB!quote:Wat me blijft verbazen is dat er een meerderheid is die het raar vindt dat ik boos word dat mijn buurman op gemaakte afspraken terug komt.
O, ik mag er niks bij voelen?quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:21 schreef Maanvis het volgende:
gaat ze weer met dat emotionele gezeik....
Even los van de emotionele kant... waarom ben jij van mening dat er een afspraak gemaakt is? Zoals ik het leest, is er helemaal niets afgesproken...quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:19 schreef Gwywen het volgende:
Foto's plaatsen doe ik niet ivm privacy.
Er staat een muurtje van ongeveer een meter diep op de erfgrens en voor dat muurtje staat die boom, die staat laten we zeggen voor 45% aan mijn kant en voor 55% aan zijn kant (en dan alleen nog doordat een boom niet perfect rond is). Hij staat in elk geval niet bepaald aan zijn kant van dat muurtje.
Wat me blijft verbazen is dat er een meerderheid is die het raar vindt dat ik boos word dat mijn buurman op gemaakte afspraken terug komt.
Ik bedoel, zijn er werkelijk mensen die zo'n manier van doen níet onbeschoft vinden?
"Ja, daar heb ik bezwaar tegen, want ik hou van bomen en ik vind dit een mooie boom."
Vraag dan niet of ik er bezwaar tegen heb, en deel gewoon (desnoods schriftelijk) mede dat je van zins bent die boom weg te halen.
Ik vind dit gewoon geen manier van doen van hem.
Even los van de mening of bomen in voortuinen wel of niet mooi/handig/hinderlijk etc. zijn.
En waar precies is hier dan sprake van een afspraak?quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:19 schreef Gwywen het volgende:
Jij kunt dus gewoon écht niet communiceren, pop; het was geen belofte die de buurman deed, maar een mededeling.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:28 schreef Gwywen het volgende:
[..]
O, ik mag er niks bij voelen?
Ik moet het op deze pijler puur zakelijk houden?
Enfin, ik vind dat er een slotje op dit topic mag. Ik ben nauwelijks verder geholpen qua hoe ik in mijn recht sta, of het moet er allemaal nog minder rooskleurig uitzien dan ik vreesde.
Jammer vind ik wel, dat ik de nuance van mijn gevoel beledigd te zijn door mijn buurman, doordat hij mij in de waan laat dat hij een belofte maakt en die vervolgens zonder wroeging verbreekt, niet aan jullie kan communiceren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |