Zwart op wit bewijsquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja. Want mondeling mededelen dat de boom ook van ons is en hij niet zomaar mag besluiten tot kap, maakte geen indruk. Nu hebben wij in elk geval ons zwart-op-wit bewijs met hem gedeeld.
Hij weigerde namelijk zíjn zwart-op-wit bewijs aan ons te laten zien.
(Ik vermoed dat hij dat óf niet heeft, óf dat hij is "vergeten" te melden dat de boom niet helemaal op zijn grond staat.)
Ik probeer in deze zaak zo duidelijk, eerlijk en transparant mogelijk naar hem toe te zijn.
Helaas heb ik het vermoeden dat er van zijn kant niet zo heel netjes met de situatie wordt omgesprongen. (Ik hoop natuurlijk dat dit vermoeden onjuist is.)
Hij zegt dat hij zwart op wit heeft dat hij die boom mag weghalen.quote:
Van wie heeft beste meneer dit bewijs dan?quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij zwart op wit heeft dat hij die boom mag weghalen.
Dit bewijs wilde hij ons niet laten zien.
Ok, dus het probleem is opgelost? Meer kan je namelijk toch niet doen. Mocht die hem nu wel omver halen of dood maken, en je maakt er werk van, is het zijn probleem.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:21 schreef Gwywen het volgende:
De boom zodanig "behandelen" dat hij dood gaat is net zo goed verboden.
Mijn bloemen zijn er tijdens mijn vakantie uit gerukt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:06 schreef Maanvis het volgende:
Recht van overpad
Hoe is het afgelopen met de plantjes tegen de schutting?
Ik heb je destijds het advies gegeven om gewoon te gaan praten, heb je dat inmiddels gedaan? Zo nee dan moet je er niet verbaasd over zijn dat dit gebeurtquote:Op maandag 10 oktober 2011 12:10 schreef Gwywen het volgende:
Mijn bloemen zijn er tijdens mijn vakantie uit gerukt.
Dit ^, Ik vind het verhaal behoorlijk eenzijdig, en kan me niet voorstellen dat betreffende buurman dit allemaal opzettelijk doet. Lijkt mij dat hier redenen voor zijn, welke niet aangegeven worden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb je destijds het advies gegeven om gewoon te gaan praten, heb je dat inmiddels gedaan? Zo nee dan moet je er niet verbaasd over zijn dat dit gebeurt.
Ik denk dat dat andere buren geweest zijn, want de boombuurman heeft op dat pad niks te zoeken, hij gaat via een andere omgang naar z'n tuin.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb je destijds het advies gegeven om gewoon te gaan praten, heb je dat inmiddels gedaan? Zo nee dan moet je er niet verbaasd over zijn dat dit gebeurt.
De enige reden die ik kan bedenken is dat hij waarschijnlijk gewend is zijn zin te krijgen, dat hij zich door wetten of regels niet laat tegenhouden, dat zijn buren hem niets boeien en dat hij wellicht dit huis heeft gekocht met de intentie om die boom weg te halen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:18 schreef verplichtveldje het volgende:
[..]
Dit ^, Ik vind het verhaal behoorlijk eenzijdig, en kan me niet voorstellen dat betreffende buurman dit allemaal opzettelijk doet. Lijkt mij dat hier redenen voor zijn, welke niet aangegeven worden.
Je hebt dus niet gepraat.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:30 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat dat andere buren geweest zijn, want de boombuurman heeft op dat pad niks te zoeken, hij gaat via een andere omgang naar z'n tuin.
Ja, dat klopt, de boombuurman woonde er toen nog niet eens.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:31 schreef Leandra het volgende:
De buren die alle bomen uit de tuin haalden en nu ook de boom in de voortuin willen kappen zijn dus andere buren dan die met de kale achtertuin die de bloemen in het recht van overpad verhaal snoeiden?
Ik weet niet waar je woont, maar de gemiddelde NL tuin is simpelweg te klein om er een half bos van te maken, ongeacht hoe zo'n liefhebber je van dat groen bent.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:35 schreef Gwywen het volgende:
Ja, dat klopt.
[..]
Ja, dat klopt, de boombuurman woonde er toen nog niet eens.
Ik moet zeggen dat het behoorlijk pittig is om als groenliefhebber tussen steenliefhebbers te wonen.
Maar ja, wat iedereen in z'n eigen tuin uitvogelt moet-ie zelf weten, het is jammer voor mijn uitzicht, maar ik vind het alleen zo jammer dat ze ook aan mijn eigendommen zitten.
@Maanvis, ik weet niet wie die bloemen heeft weggehaald, het is tijdens mijn vakantie gebeurd.
Of bedoelde je dat ik vooraf had moeten praten? "Buurman, mag ik bloemen in m'n eigen grond planten?"
Ah, dus het is allemaal mijn eigen schuld, nu snap ik het.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar de gemiddelde NL tuin is simpelweg te klein om er een half bos van te maken, ongeacht hoe zo'n liefhebber je van dat groen bent.
Als je dat wilt dan moet je lekker in Drenthe tegen een bosrand gaan wonen, maar probeer niet een tuintje in een Vinex-wijk om te bouwen tot bos, want daar is het niet voor gemaakt.
Het is niet voor niets dat je buren kennelijk steenliefhebbers zijn, want dat is over het algemeen een kenmerk van mensen met kleine tuinen, een tuin van meer dan 200m² wordt vrijwel nooit helemaal leeggehaald, maar een woning op een perceel van amper 200m² biedt simpelweg de mogelijkheid niet er groen van te maken.
Ik vermoed dat het dus niet zozeer aan je buren ligt die een vreemd verlangen naar steen hebben, maar dat jij groen wilt waar het niet reeel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |