abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102908313
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja. Want mondeling mededelen dat de boom ook van ons is en hij niet zomaar mag besluiten tot kap, maakte geen indruk. Nu hebben wij in elk geval ons zwart-op-wit bewijs met hem gedeeld.
Hij weigerde namelijk zíjn zwart-op-wit bewijs aan ons te laten zien.
(Ik vermoed dat hij dat óf niet heeft, óf dat hij is "vergeten" te melden dat de boom niet helemaal op zijn grond staat.)

Ik probeer in deze zaak zo duidelijk, eerlijk en transparant mogelijk naar hem toe te zijn.
Helaas heb ik het vermoeden dat er van zijn kant niet zo heel netjes met de situatie wordt omgesprongen. (Ik hoop natuurlijk dat dit vermoeden onjuist is.)
Zwart op wit bewijs :?
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_102908543
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Die zogenaamde aangetekende brief waarin ze whined dat die boom ook van haar is.
pi_102908549
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij zwart op wit heeft dat hij die boom mag weghalen.
Dit bewijs wilde hij ons niet laten zien.
Wij hebben zwart op wit dat hij die boom niet mag weghalen zonder onze toestemming.
Dat staat in de aangetekende brief.
pi_102908673
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:06 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij zwart op wit heeft dat hij die boom mag weghalen.
Dit bewijs wilde hij ons niet laten zien.

Van wie heeft beste meneer dit bewijs dan?
pi_102908766
Hij zegt van de gemeente.
De gemeente zegt alleen dat voor een boom van dit formaat geen kapvergunning nodig is.
Dat betekent natuurlijk niet automatisch dat je een boom die ook aan de buren toebehoort, zonder meer mag kappen.
Het lijkt er echter op dat de buurman het wel op die manier naar zichzelf toe uitlegt.
Dat "geen kapvergunning" betekent: kappen mag dus.

Maar dat geldt natuurlijk alleen voor bomen die van jouzelf zijn, je mag niet bomen kappen die van iemand anders zijn, alleen maar omdat er geen kapvergunning vereist is.

Dan zou het een kale boel worden in Nederland, vrees ik.
pi_102908856
asl ik de buurman was , zou ik een poster op de boom nagelen met heel veel mooie grote koperen spijkers met op de poster:

deze boom is van ons allemaal!
ik zaag hem niet om!!

grgr buurman

en dan nog wat extra koperen spijkers om het nog beter vast te zetten en dat koper staat natuurlijk ook erg mooi bij een boom!
pi_102908947
De boom zodanig "behandelen" dat hij dood gaat is net zo goed verboden.
pi_102909084
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:21 schreef Gwywen het volgende:
De boom zodanig "behandelen" dat hij dood gaat is net zo goed verboden.
Ok, dus het probleem is opgelost? Meer kan je namelijk toch niet doen. Mocht die hem nu wel omver halen of dood maken, en je maakt er werk van, is het zijn probleem.
pi_102909106
Hij heeft de gemeente echt niet verteld dat hij maar half eigenaar is van de boom dus zijn zogenaamde 'kapvergunning' is niks waard. Bovendien als de kap gewoon legaal is geven ze daar heus geen zwart op wit bewijs van want hij heeft immers geen vergunning nodig, die lui hebben meer te doen dat dat soort malle verzoeken in behandeling te nemen, een vergunning afgeven voor iets waarvoor je geen vergunning nodig hebt, hahaha. Dus de schriftelijke tegenactie moet geheel van jou afhangen etc. etc. zoals reeds utgebreid besproken dus nu is het echt aan jou hé doei.
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:58:39 #260
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_102910003
Volgens mij gaat het om een boompje van paar m hoog of zo? :')
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:02:29 #261
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102910095
Dat wordt gezellig wonen de komende tijd! :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:06:26 #262
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102910212
Recht van overpad
Hoe is het afgelopen met de plantjes tegen de schutting?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:06:29 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102910215
Overigens dacht ik dat TS ergens eerder in het topic gepost had dat de boom zo'n 20 cm op haar grond stond, dat zou dus betekenen dat er meer dan 20 cm op de grond van de buurman staat, anders denkt hij niet dat de boom (grotendeels) van hem is, als er dan al sprake is van een boom van een stam van meer dan 40 cm, dan snap ik niet dat er geen kapvergunning nodig is.

Ergens klopt er dus nog iets niet in het verhaal, maar de ontbrekende foto's geven daar vast duidelijkheid over.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_102910305
Hoe groot of klein of mooi de boom is doet er voor het verhaal toch niet toe?
De betreffende boom geeft een heel stuk privacy aan mijn tuin, als die weg zou zijn zit ik met een gapend gat in mijn tuin, staan m'n schaduwplanten ineens in de zon, heb ik veel meer inkijk in m'n huis etc.
Allemaal zaken die wat mij betreft bij het oude mogen blijven.

En nee, het zal er niet gezelliger op worden nu het op deze manier moet lopen, daarvan ben ik me terdege bewust.
Ik denk dat de buurman er beter aan had gedaan ons bezwaar niet zo botweg opzij te schuiven.
Ik bedoel, eerst zogenaamd overleggen en dan, als de uitkomst je niet bevalt, toch je eigen plan trekken, dan kun je erop wachten dat je buurvrouw daar op z'n zachtst gezegd niet blij mee is.

@Leandra: de dikte van de boom voor een kapvergunning wordt op 1.30 m gemeten, daar is hij dunner.
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:06 schreef Maanvis het volgende:
Recht van overpad
Hoe is het afgelopen met de plantjes tegen de schutting?
Mijn bloemen zijn er tijdens mijn vakantie uit gerukt.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:16:32 #265
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102910483
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:10 schreef Gwywen het volgende:
Mijn bloemen zijn er tijdens mijn vakantie uit gerukt.
Ik heb je destijds het advies gegeven om gewoon te gaan praten, heb je dat inmiddels gedaan? Zo nee dan moet je er niet verbaasd over zijn dat dit gebeurt :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102910520
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb je destijds het advies gegeven om gewoon te gaan praten, heb je dat inmiddels gedaan? Zo nee dan moet je er niet verbaasd over zijn dat dit gebeurt :).
Dit ^, Ik vind het verhaal behoorlijk eenzijdig, en kan me niet voorstellen dat betreffende buurman dit allemaal opzettelijk doet. Lijkt mij dat hier redenen voor zijn, welke niet aangegeven worden.
pi_102910856
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk dat dat andere buren geweest zijn, want de boombuurman heeft op dat pad niks te zoeken, hij gaat via een andere omgang naar z'n tuin.

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:18 schreef verplichtveldje het volgende:

[..]

Dit ^, Ik vind het verhaal behoorlijk eenzijdig, en kan me niet voorstellen dat betreffende buurman dit allemaal opzettelijk doet. Lijkt mij dat hier redenen voor zijn, welke niet aangegeven worden.
De enige reden die ik kan bedenken is dat hij waarschijnlijk gewend is zijn zin te krijgen, dat hij zich door wetten of regels niet laat tegenhouden, dat zijn buren hem niets boeien en dat hij wellicht dit huis heeft gekocht met de intentie om die boom weg te halen.

Ik kan er ook niks aan doen dat er een bepaald allooi naast me is komen wonen, en begrijp ook nog steeds degenen niet die hier dingen posten als dat ik de boosdoener ben.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:31:03 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102910874
De buren die alle bomen uit de tuin haalden en nu ook de boom in de voortuin willen kappen zijn dus andere buren dan die met de kale achtertuin die de bloemen in het recht van overpad verhaal snoeiden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:31:40 #269
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102910891
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:30 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik denk dat dat andere buren geweest zijn, want de boombuurman heeft op dat pad niks te zoeken, hij gaat via een andere omgang naar z'n tuin.
Je hebt dus niet gepraat.
Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat je bloemen weg zijn. Wat had ik nou gezegd, ga praten!
Een gedicht over Maanvis
pi_102910980
Ja, dat klopt.
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:31 schreef Leandra het volgende:
De buren die alle bomen uit de tuin haalden en nu ook de boom in de voortuin willen kappen zijn dus andere buren dan die met de kale achtertuin die de bloemen in het recht van overpad verhaal snoeiden?
Ja, dat klopt, de boombuurman woonde er toen nog niet eens.

Ik moet zeggen dat het behoorlijk pittig is om als groenliefhebber tussen steenliefhebbers te wonen.
Maar ja, wat iedereen in z'n eigen tuin uitvogelt moet-ie zelf weten, het is jammer voor mijn uitzicht, maar ik vind het alleen zo jammer dat ze ook aan mijn eigendommen zitten.

@Maanvis, ik weet niet wie die bloemen heeft weggehaald, het is tijdens mijn vakantie gebeurd.
Of bedoelde je dat ik vooraf had moeten praten? "Buurman, mag ik bloemen in m'n eigen grond planten?"
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:38:03 #271
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102911046
Destijds bedoelde ik dat je met de personen moest praten die daar overpad hebben. Gewoon zeggen dat je daar eigenaar van bent, dat zij overpad hebben, maar dat je het op prijs zou stellen als ze de plantjes in orde laten :). Je bent veel te laks geweest door met niemand te gaan praten, wat weer onnodige bloemschade aan jouw eigendommen op heeft geleverd :).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:54:59 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102911469
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:35 schreef Gwywen het volgende:
Ja, dat klopt.
[..]
Ja, dat klopt, de boombuurman woonde er toen nog niet eens.

Ik moet zeggen dat het behoorlijk pittig is om als groenliefhebber tussen steenliefhebbers te wonen.
Maar ja, wat iedereen in z'n eigen tuin uitvogelt moet-ie zelf weten, het is jammer voor mijn uitzicht, maar ik vind het alleen zo jammer dat ze ook aan mijn eigendommen zitten.

@Maanvis, ik weet niet wie die bloemen heeft weggehaald, het is tijdens mijn vakantie gebeurd.
Of bedoelde je dat ik vooraf had moeten praten? "Buurman, mag ik bloemen in m'n eigen grond planten?"
Ik weet niet waar je woont, maar de gemiddelde NL tuin is simpelweg te klein om er een half bos van te maken, ongeacht hoe zo'n liefhebber je van dat groen bent.
Als je dat wilt dan moet je lekker in Drenthe tegen een bosrand gaan wonen, maar probeer niet een tuintje in een Vinex-wijk om te bouwen tot bos, want daar is het niet voor gemaakt.

Het is niet voor niets dat je buren kennelijk steenliefhebbers zijn, want dat is over het algemeen een kenmerk van mensen met kleine tuinen, een tuin van meer dan 200m² wordt vrijwel nooit helemaal leeggehaald, maar een woning op een perceel van amper 200m² biedt simpelweg de mogelijkheid niet er groen van te maken.
Ik vermoed dat het dus niet zozeer aan je buren ligt die een vreemd verlangen naar steen hebben, maar dat jij groen wilt waar het niet reeel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102921877
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont, maar de gemiddelde NL tuin is simpelweg te klein om er een half bos van te maken, ongeacht hoe zo'n liefhebber je van dat groen bent.
Als je dat wilt dan moet je lekker in Drenthe tegen een bosrand gaan wonen, maar probeer niet een tuintje in een Vinex-wijk om te bouwen tot bos, want daar is het niet voor gemaakt.

Het is niet voor niets dat je buren kennelijk steenliefhebbers zijn, want dat is over het algemeen een kenmerk van mensen met kleine tuinen, een tuin van meer dan 200m² wordt vrijwel nooit helemaal leeggehaald, maar een woning op een perceel van amper 200m² biedt simpelweg de mogelijkheid niet er groen van te maken.
Ik vermoed dat het dus niet zozeer aan je buren ligt die een vreemd verlangen naar steen hebben, maar dat jij groen wilt waar het niet reeel is.
Ah, dus het is allemaal mijn eigen schuld, nu snap ik het. :?

Ik vraag me af of je wel begrijpt dat ik het alleen over m'n eigen grond heb, waar ik liever heb dat mensen van de beplanting afblijven.
Ik ben het niet met je eens dat alleen tuinen groter dan 200m2 beplant mogen worden, mijns inziens staat het een ieder vrij zijn eigen smaak in z'n eigen achtertuin te cultiveren, ongeacht het formaat.
Dat zou betekenen dat het gros van Nederland eigenlijk z'n tuin maar zou moeten bestraten, want wie, behalve inderdaad mensen in Drenthe en Oost-Groningen en de rijke bovenlaag van onze samenleving, heeft er nou zo'n lap grond tegenwoordig.

Kortom, het spijt me, maar ik vind je argumenten geen van allen ergens op slaan.

@Maanvis: dat stukje grond langs dat pad was alle bewoners een doorn in het oog vanwege het onkruid dat er groeide. Er was altijd wel iemand die eens in de zoveel tijd het onkruid wiedde en het stukje kaal maakte.
Ik geef toe dat ik misschien iets had moeten zeggen, maar als er in plaats van onkruid ineens échte plantjes staan, échte, bij het tuincentrum gekochte duidelijk-niet-onkruid-zijnde plantjes, dan kan zelfs de grootste plantenleek toch nog wel bedenken dat dat niet tot het reguliere onkruid behoort en dus niet weggeschoffeld dient te worden?
Als ze dat dan weg hadden willen halen, omdat ze niet willen dat daar überhaupt iets groeit, hadden ze het beter even met mij kunnen overleggen, toch?
Je kunt m.i. net zo goed hun verwijten dat ze niets hebben gezegd.

De mogelijkheid dat iemand in de veronderstelling was dat het toch onkruid was, sluit ik uit.
Zelfs de grootste leek kan dit van dit onderscheiden.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:49:30 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102921915
Gwywen, weer leg je het initiatief bij anderen neer, had je niet moeten doen, nu zit je met de gebakken peren (oftewel de weggehaalde plantjes).
Een gedicht over Maanvis
pi_102922788
Weet je, misschien komt dat doordat dingen voor mij wel snel vanzelfsprekend zijn. Je komt niet aan andermans spullen, je rukt andermans planten niet uit de grond. Meestal komt het achteraf pas in me op dat die dingen voor een ander wellicht helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn en dat ik het beter had kunnen zeggen. Maar dan komt het op mij zó belachelijk over. Ik zie me al aankomen bij m'n buren:
Hé, buur, ik ben plantjes in m'n eigen tuin aan het planten, zie je ze niet per abuis voor onkruid aan en laat je ze aub staan?

Maar goed, dat is twee topics door elkaar halen.
In het geval van de boom vind ik dat ik duidelijk genoeg ben geweest naar mijn buurman toe. Tot drie keer toe is hij komen vragen of ik het er mee eens was dat die boom wegging, en tot drie keer toe heb ik nee gezegd. Mijn man heeft daarnaast ook nog twee keer nee gezegd.
Totaal vijf keer dus.

Als je mij dan vraagt: wie is degene die de relatie met de buren op het spel zet om z'n zin erdoor te drijven, dan zeg ik: de buurman.
Want die doet eerst wekenlang voorkomen alsof hij over de boom bereid is te overleggen, en vervolgens denkt hij kennelijk: lekker boeie wat de buren vinden, en besluit de boom toch gewoon weg te halen.

Dan kom ik vervolgens in actie, want dat vind ik geen manier van doen, zo ga je niet met mensen om, en al uitzoekende en met jullie hulp etc. kom ik erachter dat er een wetsbesluit is waaruit blijkt dat de buurman inderdaad niet met die boom aan de slag mag als ik daar geen toestemming voor geef.

Vervolgens krijg ik in dit topic van een heleboel mensen te horen dat ik de boel saboteer, dat ik de slechterik in het verhaal ben etc.
Kijk, en daar kan ik dus heel slecht tegen. De buurman heeft dit hele gebeuren in gang gezet, en waar het eerst nog in alle redelijkheid begon, is wat mij betreft een grens overschreden toen hij besloot het overleg met ons nietig te verklaren en gewoon z'n zin door te drukken.

Ik ben misschien in jullie ogen ouderwets waar het gaat om dingen als fatsoen en zo, maar zo ga je gewoon niet met elkaar om. Je gaat niet eerst overleggen en dan, als de uitkomst je niet bevalt, toch je zin erdoor drukken.
Dan had hij gewoon van het begin af aan eerlijk tegen me moeten zijn: "Joh, ik wil die boom weghalen, en eigenlijk boeit het me niet zo wat jullie daarvan vinden, want ik wil die boom gewoon hoe dan ook weghalen. Dus dan weet je het alvast, er is binnenkort een grote open plek tussen onze tuinen."

Maar nee, hij kwam steeds vrágen wat wij wilden, en daarmee gaf hij mij (en waarschijnlijk elk logisch en redelijk denkend mens) de indruk dat ik ook nog wat te zeggen had over de boom.

Ik wist op dat moment nog niet dat ik net zo goed eigenaar ben van deze boom. De boom is ooit aan zijn kant geplant, dus ik heb al die jaren dat ik hier nu woon, gedacht dat hij van de eigenaren van dat pand was. De stam is echter in de loop der jaren over de erfgrens heen gegroeid en zo is het ook mijn eigendom geworden en heb ik ook een vinger in de pap over of hij weg mag of niet.

En om een eerdere vraag in dit topic te beantwoorden: Waarom zou mijn nee meer waard zijn dan zijn ja?
Nou, daar ben ik nu dus ook achter: omdat hij zonder mijn toestemming niets aan de situatie mag veranderen. Dus is mijn nee op de een of andere manier inderdaad meer waard dan zijn ja.
Ik kan daar ook niks aan doen, zo zijn de regels nu eenmaal.

Overigens vind ik het vervelend dat het allemaal op deze manier is gelopen. Ik denk dat ik hoe dan ook de verliezer ben in deze situatie. Ik raak ofwel mijn boom kwijt, ofwel heb ik een sterk bekoelde relatie met mijn buren.
Voor de buurman is het m.i. hoe dan ook een win-win situatie. Om de mening van zijn buren maalde hij toch al niet, en als het hem ook nog lukt die boom weg te krijgen, heeft hij alles wat hij zich wenst.

Ik moet er wel bij zetten dat de relatie met deze buur nooit warm is geweest. Dit omdat hij zich al vanaf het prilste begin dat hij hier woonde, opstelde met een 'het boeit me niet wat mijn buren van me denken' houding. Geluidsoverlast kan best eens een keertje voorkomen, maar hier begon het vanaf de dag dat ze de sleutel kregen al (en nee, dat waren niet de klusgeluiden, dat kwam later pas en daar klaag ik nooit over want klussen maakt nu eenmaal herrie en is noodzakelijk en bovendien: tijdelijk).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')