domientje | maandag 3 oktober 2011 @ 08:27 |
Hallo, Ik ben nieuw op dit forum maar ken het al wel heel lang, maar heb vaak alleen rond gekeken. Ik heb een kleine kettingzaag een stihl 015, maar als hij warm is dan gaat hij minder lopen en uiteindelijk stopt hij ermee, nu is het waarschijnlijk dat de motor uitzet, en dan geen compressie meer heeft... maar wat zou ik in dit geval moeten vervangen? hier bij mij zeggen ze dat ik de hele motor moet vervangen dus het blok de zuiger de lagers en ga maar door, maar dat geloof ik niet helemaal... Het lijkt in mijn oogpunt dat de zuigerveren versleten zijn, en dat ik zie zou moeten vervangen of heb ik dit mis? Zelf in mekaar zetten enzo dat gaat me wel lukken heb wel vaker reparaties aan deze zaag gedaan, maar zoiets heb ik nog niet bij de hand gehad. Ik hoor graag wat jullie er van zeggen. Groet, Domien | |
blomke | maandag 3 oktober 2011 @ 08:32 |
Is dat een 2-takt of 4-takt motor? | |
domientje | maandag 3 oktober 2011 @ 08:35 |
Een 2takt | |
BORRREETJEEE | maandag 3 oktober 2011 @ 08:36 |
Wat kost een nieuwe zuiger, cilinder en zuigerveren? als je hem toch al zover uit elkaar haalt, kun je dit net zo goed vervangen. | |
Opa.Bakkebaard | maandag 3 oktober 2011 @ 08:45 |
Heeft het ding een vliegwiel waar je aan kan draaien? Indien ja dan kan je even testen of je inderdaad geen compressie meer hebt. Als je aan het wiel draait dan moet je een opbouwende weerstand voelen waar je met een *plop* doorheen kan draaien. Als dat zo is heb je dus gewoon compressie en zijn je zuigerveren in orde. Het slecht lopen kan overigens ook veroorzaakt worden door een verkeerde lucht/benzine verhouding, je carburateur dus, of een brakke ontsteking. | |
A-mineur | maandag 3 oktober 2011 @ 08:53 |
Kan het niet zijn dat je je stationairschroef wat moet aandraaien, dit had ik gisteren ook bij onze kettingzaag, ding werkt perfect maar als hij warm is gaat hij minder lopen, waardoor hij uiteindelijk uitvalt, misschien kun je de schroefjes voor hoog en laag toerental ook wat aandraaien of uitdraaien. | |
Ridocar | maandag 3 oktober 2011 @ 09:15 |
Kettingzagen met 4-taktmotoren? | |
Hyperdude | maandag 3 oktober 2011 @ 09:16 |
Staat ie nog op de winterstand? [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 03-10-2011 09:21:54 ] | |
RoofingBurner | maandag 3 oktober 2011 @ 11:33 |
Draai de bougie er eens uit en vertel ons welke kleur deze heeft? Zie hier. | |
domientje | maandag 3 oktober 2011 @ 12:51 |
De bougie heeft een koffiebruine kleur, zover ik weet is dat de goede kleur... een klein poosje geleden is de bougie kabel nog vervangen, de bougie zelf niet, maar dat zou ik voor de zekerheid nog eens kunnen doen. Ik zou nog eens kunnen kijken of ik de stationairsschroef iets kan verdraaien, heb hem poosje geleden nog afgesteld, maar misschien was de motor niet warm genoeg, omdat je hem het beste af kan stellen met een warme motor. Een nieuwe zuiger en zuigerveren is niet heel erg duur via E-bay iets van 27 euro, maar moet je dan ook de cilinder vervanger want dat is duurder dan 27 euro... Ik ga er nog eens na kijken of ik nog wat af kan stellen... | |
Gripper | maandag 3 oktober 2011 @ 12:56 |
Ja joh, er bestaan er zelfs met een accu en een startknop. Voor de luie bosbouwer! OT: mijn zaag (Einhell, b-merk, dus toch al om de haverklap gekut) doet het ook soms. Starten met de choke? | |
T42 | dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:03 |
is je condensator niet stuk? als die warm word en defect is vallen ze uit. | |
T42 | dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:05 |
ken zelfs kettingzagen met V8 automotoren.... | |
noutie | dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:05 |
Je woont toch niet hiernaast hè... Kan ik bezwaar maken tegen de kap van een boom waarvoor geen... | |
RainofDeath | dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:19 |
Lijkt op een warmloper, wel de goede mengsmering erin? | |
De_Melkboer | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:35 |
Of.. wordt de carburateur op den duur ook te warm, waardoor de benzine te snel verdampt en je mengsel te arm wordt. Soms zit er een soort thermische isolatiepakking tussen inlaat en carburateur die dan vervangen moet worden | |
densmee | woensdag 5 oktober 2011 @ 18:44 |
die wil ik zien. Maar het kan zo veel zijn, bijvoorbeeld brandstof tank die vacuum trekt |