abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_102624078
Ik wil jullie een nieuwe theorie leren kennen die omwille van haar toepassingen gedurende al een gehele tijd tegengehouden of genegeerd wordt door overheden, andere wetenschappers en de industrie.
De man heet M.T. Keshe, hij is van opleiding Nucleair Ingenieur maar is zelfstandig geworden om zijn eigen gedacht over hoe materie in elkaar zit verder te onderzoeken.

Volgens zijn theorie worden neutronen gevormd door magnetische velden en interactie met andere magnetische velden, zo zou het mogelijk zijn om in reactoren een magnetisch veld zo te manipuleren waardoor het in interactie komt met het magnetisch veld van de aarde en zo iets kan leviteren. Hij stelt dat de zwaartekracht van de aarde in feite een magnetische aantrekkingkracht is.

Doordat hij weet hoe materie in elkaar zit, zijn de mogelijkheden om materie te manipuleren eindeloos.

Site: http://www.keshefoundation.com/home.html

Filmpje:
pi_102625314
Oh please, die fraudeur hoort niet in W&T.

Je kan beter je geld aan een neger in Afrika geven dan aan deze man. En geld, is het enige waar hij op uit is.

Zijn "technologie" wil hij niet vrijgeven omdat de overheden achter hem aan zouden zitten, waardoor hij de vrijgave ervan uitstelt en meer geld kan binnenhalen van goedgelovige wezens :')
pi_102625358
Denk dat hij op de verkeerde weg is met het vergelijken van de zwaartekracht met magnetisme.
pi_102625458
Keshe is meer een schopje TRU :')
deal with it
pi_102626356
Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Zijn lezingen zijn gratis en hij heeft amper twee boeken, dus erg commercieel is hij niet gericht.
pi_102626830
Het geld haalt hij uit dingen als tickets voor toekomstige ruimtereizen en dat soort onzin. Die knakker is zo commercieel als de pest.

Hij laat ook niemand die onafhankelijk is zijn bevindingen en uitvindingen uittesten, dat zegt genoeg.
deal with it
pi_102629236
Verschil met anderen is dat hij ooit zijn vindingen gaat moeten waarmaken. Terwijl een echte oplichter zijn spel zolang kan spelen omdat hij juist gebruikt maakt van de goedgelovigheid van de mens in sé en in feite geen achterliggende bewijsvoering kán geven.
pi_102632586
Maar hij kan toch ook geen achterliggende bewijsvoering geven en maakt gebruik van de goedgelovigheid van mensen? Dus is hij ook een oplichter.
pi_102632874
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:49 schreef Loppe het volgende:
Verschil met anderen is dat hij ooit zijn vindingen gaat moeten waarmaken. Terwijl een echte oplichter zijn spel zolang kan spelen omdat hij juist gebruikt maakt van de goedgelovigheid van de mens in sé en in feite geen achterliggende bewijsvoering kán geven.
er komen wel vaker dingen langs, zoals de man achter de Perendev engine die veroordeeld is voor fraude ondertussen. Maar natuurlijk zijn er mensen die denken dat hij veroordeeld is om zijn vrije energie motor tegen te houden.
Zeker als de bedenkers van een "theorie" zitten te zeiken dat ze niet serieus genomen worden kan je er in 99% van de gevallen vanuit gaan dat het komt omdat ze niet serieus te nemen zijn.
en zeker als hij niet aangeeft in welke media zijn papers zijn gepubliceerd voor zover ze gepubliceerd zijn.
pi_102642217
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:38 schreef Johnny Blaze het volgende:
Maar hij kan toch ook geen achterliggende bewijsvoering geven en maakt gebruik van de goedgelovigheid van mensen? Dus is hij ook een oplichter.
Ik zie zijn boeken als bewijsvoering.
Ik ben eigl. wel een goedgelovig iemand maar ik voel ook wel aan wanneer mensen gebruik beginnen te maken van me.
pi_102655321
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:35 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ik zie zijn boeken als bewijsvoering.
Ik ben eigl. wel een goedgelovig iemand maar ik voel ook wel aan wanneer mensen gebruik beginnen te maken van me.
Maar zijn boeken zullen vooral gekocht worden door mensen met weinig kennis over de zaken waar het instaat. Dus zelfs als hij een overtuigend argument kan opschrijven voor zijn "doelgroep" betekend dat nog niet dat het waar is.
Het is veel overtuigender als hij iets gepubliceerd kan krijgen wat peer reviewed is.
pi_102656271
Ik vind het een mooie en steekhoudende theorie. Ik wil ze nog verder onderzoeken.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:27:54 #13
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_102683286
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:14 schreef Loppe het volgende:
Ik vind het een mooie en steekhoudende theorie. Ik wil ze nog verder onderzoeken.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_102686865
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:27 schreef Killaht het volgende:

[..]

waar. er is geen steekhoudende theorie op die site te vinden
pi_102823953
Altijd leuk, praten over de oorzaak van zwaartekracht en hoe de zwaartekracht op te heffen (al zie ik meer in een methode om acceleratie te verkrijgen, zodat je het niet hoeft te proberen op te heffen). Hoe langer je erover nadenkt, hoe sneller je rijp bent voor het gesticht. Vandaar dat ik nog maar eens een poging waag..

Als we eens helemaal terug naar de basis gaan, dan zou ik kunnen bedenken, dat er een minimale beweging moet zijn om de inertiaalstelsels te kunnen blijven krommen en voor atomen om nog langer te kunnen bestaan (of dat nou in de verschijning van het universum is zoals wij dat zien of daarbuiten). Waar wij een atoom 'stilzetten' door het te bevriezen beweegt het nog steeds natuurlijk, of wij dat nu willen of niet. Maar er zou wel een klein effect zichtbaar moeten zijn dat de tijd voor het atoom sneller verloopt en dat er minder vertraging is in het inertiaalstelsel, zodat er ietsje minder zwaartekracht zou moeten zijn. Is hier bewijs voor?
pi_102825338
nee.

electromagnetisme wordt goed begrepen, de gravitatiekracht ook. als hij daadwerkelijk iets had gevonden wat in strijd is met de huidige formules en wetten van gravitatie en electromagnetisme, dan was het wereldnieuwsgeweest en was hij ondertussen door alle kranten vergeleken met de nieuwe Einstein.

zijn theorie wordt door geen enkele wetenschapper serieus genomen, ergo, het is bullshit.
pi_102825568
Dit heeft niets met wetenschap te maken.
pi_102825665
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:00 schreef Asphias het volgende:
nee.

electromagnetisme wordt goed begrepen, de gravitatiekracht ook. als hij daadwerkelijk iets had gevonden wat in strijd is met de huidige formules en wetten van gravitatie en electromagnetisme, dan was het wereldnieuwsgeweest en was hij ondertussen door alle kranten vergeleken met de nieuwe Einstein.

zijn theorie wordt door geen enkele wetenschapper serieus genomen, ergo, het is bullshit.
Ehm, ik had het niet over de knakker in de openingspost, maar ik probeerde een algemeen verhaal te beginnen, over de (on)mogelijkheid om zwaartekracht op te heffen.
pi_102825958
Overigens herinner ik me net dat als je iets afkoelt, er supergeleiding plaatsvindt. Volgens mij was er ooit een russische wetenschapper die een experiment had gedaan met supergeleidende schijven en daarbij een bijna niet te meten minimale afname van het gewicht had aanschouwd. Wat wel vaag was dat hij zei, dat hoe meer hij de supergeleidende schijven roteerde, zijn meetapparatuur aangaf dat het gewicht nog meer afnam. Hoe zou dit komen?
pi_102836781
quote:
Alleen als je een zeer acceptabel verhaal schrijft, in lijn der theoretische verwachting, kom je in aanmerking voor een budget. Je moet eigenlijk al weten wat uit je experiment gaat komen, voor je mag beginnen. Kom je met een spannend experiment, waar nog bijna geen literatuur over bestaat, kan het zeer lang duren voor je goedkeuring krijgt, of halverwege mag stoppen omdat de geldkraan dichtgaat.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 09:45:54 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102836829
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 09:40 schreef Loppe het volgende:

[..]

No bucks, no Buck Rogers.
Wen er maar aan, als je geld wilt van iemand anders zal je die persoon of instelling moeten overtuigen. En terecht. Voor dat geld hebben mensen gewerkt om het te verdienen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102836965
Budget is niet zozeer een probleem voor hem, eerder de erkenning.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:02:18 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102836978
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:01 schreef Loppe het volgende:
Budget is niet zozeer een probleem voor hem, eerder de erkenning.
Voor wie, die oplichter uit de OP?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103612519
nog steeds. nee.
pi_103641976
Zwaartekracht

Ik zit ten aanzien van zwaartekracht al heel lang met een probleem.

Wij spreken over een Big Bang waarbij fotonen voortkomen uit een singulariteit.
Die fotonen hebben geen massa.
Die fotonen vormen twee-aan-twee materie-deeltjes, ook twee-aan-twee, die wel massa hebben.

Waar komt die massa vandaan?
pi_103668301
quote:
Waar komt die massa vandaan?
Magnetische velden die met elkaar interageren.
pi_103675862
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:03 schreef Loppe het volgende:

[..]

Magnetische velden die met elkaar interageren.
Wat?!!?!

Jij wilt zeggen dat jij, met de juiste apparatuur, gewoon massa kan creëeren? Ik wil hier dolgraag een bron van zien, en dan niet van die oplichter Keshe.

Elke keer als ik dit topic in mijn AT omhoog zie schieten doordat iemand wat replied krijg ik spontaan maagzuur, het idee alleen al dat iemand Keshe en zijn oplichterspraktijken ziet als serieuze wetenschap doet me fysiek pijn.
deal with it
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:31:56 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103676165
Jezus, zelfs mensen met havo natuurkunde weten beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103676166
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:22 schreef RTB het volgende:
Wat?!!?!

Jij wilt zeggen dat jij, met de juiste apparatuur, gewoon massa kan creëeren? Ik wil hier dolgraag een bron van zien, en dan niet van die oplichter Keshe.

Elke keer als ik dit topic in mijn AT omhoog zie schieten doordat iemand wat replied krijg ik spontaan maagzuur, het idee alleen al dat iemand Keshe en zijn oplichterspraktijken ziet als serieuze wetenschap doet me fysiek pijn.
Ik ben er zelf nog niet uit. Heb hem al ontmoet en een lezing bijgewoond. Volgende maand ga ik naar Eindhoven, naar ElektorLive. Ik kende die organisatie niet maar op het eerste zicht lijkt die echt wel met nieuwe technieken bezig te zijn en niet met zweverige toestanden.
pi_103676264
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:31 schreef Loppe het volgende:

[..]

... op het eerste zicht lijkt die echt wel met nieuwe technieken bezig te zijn en niet met zweverige toestanden.
De zwaartekracht proberen op te heffen levert per definitie zweverige toestanden op.
pi_103676293
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De zwaartekracht proberen op te heffen levert per definitie zweverige toestanden op.
Hij mag enkel zijn energie-systeem tonen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:05:38 #33
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_103782488
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:54 schreef Stoomhamer het volgende:
Denk dat hij op de verkeerde weg is met het vergelijken van de zwaartekracht met magnetisme.
QFT.

Slotje.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_103784631
Hoezo? Je kan er volgens hem vanuit gaan dat alle materie opgebouwd is uit magnetische velden dus is de materie steeds onderhevig aan het magnetisch aantrekkingsveld van de aarde.
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:10:20 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103784866
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:04 schreef Loppe het volgende:
Hoezo? Je kan er volgens hem vanuit gaan dat alle materie opgebouwd is uit magnetische velden dus is de materie steeds onderhevig aan het magnetisch aantrekkingsveld van de aarde.
Uhm, heb jij natuurkunde gehad op school? En op welk niveau?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103784934
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Uhm, heb jij natuurkunde gehad op school? En op welk niveau?
Irrelevant, het is een nieuwe ontdekking.
pi_103787769
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:04 schreef Loppe het volgende:
Hoezo? Je kan er volgens hem vanuit gaan dat alle materie opgebouwd is uit magnetische velden dus is de materie steeds onderhevig aan het magnetisch aantrekkingsveld van de aarde.
neutrino's zijn niet onderhevig aan een magnetisch aantrekkingsveld
maar het is wel materie
pi_103787909
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:11 schreef Loppe het volgende:

[..]

Irrelevant, het is een nieuwe ontdekking.
dat of hij heeft iets uit zijn duim gezogen

heeft hij z'n ideeën peer reviewd gepubliceerd kunnen krijgen?
pi_103788981
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:11 schreef Loppe het volgende:

[..]

Irrelevant, het is een nieuwe ontdekking.
Het is geen ontdekking, maar een hersenspinsel. Is ie al met toetsbare hypotheses gekomen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2011 16:41:32 ]
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:02:07 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103789025
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:11 schreef Loppe het volgende:

[..]

Irrelevant, het is een nieuwe ontdekking.
Waarom beantwoord je de vraag niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103790483
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:34 schreef Mr.44 het volgende:
dat of hij heeft iets uit zijn duim gezogen

heeft hij z'n ideeën peer reviewd gepubliceerd kunnen krijgen?
Neen, niet dat ik weet. Ik volg hem op de voet, ik wacht af gewoon, ik zie wel.
pi_104011135
Ik stel weer de vraag: waar komt de 'massa' vandaan als direct na de Big Bang de fotonen (massaloos) overgaan in materie (met massa)?
pi_104011236
Alles is dus 'gefixed' in '10 tot de min 32' seconde na de Big Bang.
pi_105582738
Mocht er nog interesse zijn:

De meest geavanceerde spionage-drone van de US is door Iran onderschept. Keshe claimt dat ze zijn technologie gebruikt hebben.

Link naar zijn forum.
pi_105584243
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 17:33 schreef Loppe het volgende:
Mocht er nog interesse zijn:

De meest geavanceerde spionage-drone van de US is door Iran onderschept. Keshe claimt dat ze zijn technologie gebruikt hebben.

Link naar zijn forum.
Ik denk niet dat hij dat had mogen zeggen als hij samenwerkt met de Iraanse regering en dus denk ik dat hij dat compleet uit zijn aars getrokken heeft of een idioot is mocht het wel zo zijn.
pi_105586471
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:35 schreef Loppe het volgende:

[..]

Neen, niet dat ik weet. Ik volg hem op de voet, ik wacht af gewoon, ik zie wel.
Zolang dit verhaal nog niet door peer review heen is gekomen zou ik het toch met een korreltje zout nemen.

quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:36 schreef Loppe het volgende:
Ik wil jullie een nieuwe theorie leren kennen die omwille van haar toepassingen gedurende al een gehele tijd tegengehouden of genegeerd wordt door overheden, andere wetenschappers en de industrie.
En als dit de reden is dat er weinig aandacht aan wordt geschonken dan zou ik maar enkele scheepsladingen zout bestellen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_105587433
Misschien kan ik jullie overtuigen met wat video's van genezen patiënten. I doubt it, though.(vooral de parkinson-patient is de moeite waard).

http://www.keshefoundatio(...)cal/health-kt-videos
pi_105588118
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:41 schreef Loppe het volgende:
Misschien kan ik jullie overtuigen met wat video's van genezen patiënten. I doubt it, though.(vooral de parkinson-patient is de moeite waard).

http://www.keshefoundatio(...)cal/health-kt-videos
zijn die mensen nog te volgen?
is de informatie de we over hen krijgen waar?
zijn de verbeteringen tijdelijk?
is dit meer dan een placebo effect?
pi_105588373
Volg de checklist en zie wat er van over blijft:


;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_105589975
Maar het gaat hier dan ook om iemand die woont in België die beweert meegewerkt te hebben aan militaire technologie met een land waar een embargo voor geld. Dus hij liegt of is strafbaar bezig. Als hij over een paar dagen nog niet opgepakt is liegt hij waarschijnlijk :P

Niet te vergeten dat hij dan eventueel zonder medeweten van Iran deze informatie op straat gooit zal als het waar is hem ook niet in dank worden afgenomen, Iran die dan technologie heeft die jaren voorlicht op die van NASA en ineens flapt hij dit eruit :+
pi_108858654
http://www.keshefoundatio(...)54e1af5b1b6fac#p4240

Link naar zijn forum waar hij zegt dat het verstandig is om de volgende 24u binnen te blijven aangezien de zonnestorm die op ons afkomt en de wisselwerking met de fallout van Fukushima.
pi_108860659
Linkje naar de rest van de wereld die begrijpt dat het bullshit is. ik ga de komende 24 u gewoon lekker naar buiten. als ik een extra arm aangroei laat ik het wel weten! :W
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')