abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102618157
Veel, vrijwel alle, van mijn vrienden hebben een smartphone en/of tablet. Nu ben ik minder dan mijn vrienden geïnteresseerd in gadgets en heb dan ook geen smartphone of tablet of andersoortig spul. (Ik kan geen goede reden bedenken waarom ik er wel 1 nodig moet hebben. Ze zijn voor mij dus overbodig en duur.). Nu merk ik dat het op feestjes het vaak gaat over de nieuwste smartphone, nieuwste apps, Facebook en zo. Ook op mijn Twitter-timeline gaat het erg vaak over technologische snufjes (ik zit hierdoor eraan te denken om maar met Twitter te kappen, tweeten deed ik toch al weinig). Het interesseert me allemaal geen reet, maar de onderwerpen die mijn vrienden bespreken lijken zich wel te beperken tot gadgets en dat vind ik jammer. Herkenbaar voor anderen en erger jij je er ook zo aan?

En nee, ik vertik het om er 1 aan te schaffen zodat ik ook met de meute mee kan praten.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:03:16 #2
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_102618202
Zoek vrienden die niet constant over technologie praten :')
Feyenoord Rotterdam
pi_102618245
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:03 schreef o.us het volgende:
Zoek vrienden die niet constant over technologie praten :')
Bestaan die mensen? Ik vind het niet erg als het over technologie buiten smartphone en tablets om gaat, dat kan nl. wel interessant zijn. Maar die gadgets boeien me niet.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:06:11 #4
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_102618297
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:04 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Bestaan die mensen? Ik vind het niet erg als het over technologie buiten smartphone en tablets om gaat, dat kan nl. wel interessant zijn. Maar die gadgets boeien me niet.
Als ik met mijn vrienden over technologie praat, is het maar van
"Ik heb je gewhatsapped maar je antwoordde mij niet"
"Heb je de grap van Freek gezien op Facebook?"

Etcetera. Kan me er niet aan ergeren :).

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 02-10-2011 18:06:28 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_102618333
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:04 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Ja die bestaan al die meuk heb ik hier niet op de keukentafel liggen, en mijn mobiel ligt ergens waar weet ik niet meer :D
pi_102618347
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:06 schreef o.us het volgende:

[..]

Als ik met mijn vrienden over technologie praat, is het maar van
"Ik heb je gewhatsapped maar je antwoordde mij niet"
"Heb je grap van Freek gezien op Facebook?"

Etcetera. Kan me er niet aan ergeren :).
Da's van een heel ander niveau dan wat ik bedoel. Wat jij zegt vind ik oke en het is niet anders dan pakweg 10 jaar geleden toen het nog over de sms ging. Mijn vrienden hebben het over de nieuwe Samsung Galaxy S e.d.
pi_102618378
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:07 schreef ayumu het volgende:

[..]

Ja die bestaan al die meuk heb ik hier niet op de keukentafel liggen, en mijn mobiel ligt ergens waar weet ik niet meer :D
Zo ben ik ook. :D

Wat me er ook zo aan ergert is het materialistische ervan.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:09:05 #8
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_102618409
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:07 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Da's van een heel ander niveau dan wat ik bedoel. Wat jij zegt vind ik oke en het is niet anders dan pakweg 10 jaar geleden toen het nog over de sms ging. Mijn vrienden hebben het over de nieuwe Samsung Galaxy S e.d.
Oh. Mijn vriendengroep heeft het er zelden over, alleen wanneer het relevant is. Dan ligt het gewoon aan jouw vrienden :').
Feyenoord Rotterdam
pi_102618473
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:09 schreef o.us het volgende:

[..]

Oh. Mijn vriendengroep heeft het er zelden over, alleen wanneer het relevant is. Dan ligt het gewoon aan jouw vrienden :').
Ja ik weet het..

pi_102618536
Wat jij ervaart in het gewone leven is als het gevaar van de 'sociale media': ongevraagde types die je leven overhoop kunnen halen zonder dat je daar om gevraagd hebt.
pi_102618549
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:08 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Zo ben ik ook. :D

Wat me er ook zo aan ergert is het materialistische ervan.
Klopt alle schapen hebben het dan moet jij het ook hebben :X
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:14:14 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_102618553
Zeer herkenbaar :D :{

Ik heb ook geen smartphone en net als TS zie ik ook niet echt een reden tot het aanschaffen van één. Maar idd, wat TS zegt: de laatste tijd gaat alleen maar over smartphones en de apps die daarbij horen etc. Met het minste of geringste pakt iedereen z'n iPhone, Samsung Galaxy of Nexus One (o.i.d.) d'r bij :X Gezellig :') Of nog erger: Dat er mensen bij zitten die liever een spelletje gaan spelen op dat ding :X :')

;(
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:17:13 #13
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_102618684
Ook "grappig", was laatst in een restaurant en schuin tegenover mij zaten twee mensen met smartphone. Ik schat dat ze zo'n 75% (p.p.) van de tijd met dat ding in de weer waren :D :')

misschien hoort het erbij, dat zou kunnen, maar ik vind die hele Social Media drang echt 3x niks :N
pi_102618687
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:14 schreef RedFever007 het volgende:

Ik heb ook geen smartphone en net als TS zie ik ook niet echt een reden tot het aanschaffen van één. Maar idd, wat TS zegt: de laatste tijd gaat alleen maar over smartphones en de apps die daarbij horen etc. Met het minste of geringste pakt iedereen z'n iPhone, Samsung Galaxy of Nexus One (o.i.d.) d'r bij :X Gezellig :') Of nog erger: Dat er mensen bij zitten die liever een spelletje gaan spelen op dat ding :X :')

;(
Precies! Sommige mensen weten het zelfs te presteren om tijdens een gesprek dat ding tevoorschijn te halen en er dan uigebreid mee gaan spelen. Ik vind dat gewoon onbeschoft. Het lijkt wel of digitaal contact boven "analoog" contact is gaan staan.
pi_102618720
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:13 schreef Stoomhamer het volgende:
Wat jij ervaart in het gewone leven is als het gevaar van de 'sociale media': ongevraagde types die je leven overhoop kunnen halen zonder dat je daar om gevraagd hebt.
Wat bedoel je precies? Invloed van social media of dat je bijv. ongevraagd op internet wordt gezet (foto of zo?)
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:18:32 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102618734
Maar zeggen jullie er dan niets van? Ik vind het zo asociaal, sms-en, whatsappen, spelletje doen of anderzins met je telefoon spelen terwijl je met anderen hebt afgesproken. Voor mij betekent het niets anders dan dat ze liever ergens anders zouden zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:18:54 #17
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102618742
Heel herkenbaar inderdaad.

Vrij irritant ook dat er zoveel mensen vatbaar zijn voor die onzin. Gekluisterd aan de telefoon of tablet te wachten op berichten, overal mee naar toe, op school, in de trein, op straat, thuis en in de kroeg, omdat het merendeel van je leven gebouwd is rond online profielen en communicatie via tekstberichten.

:X
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:20:24 #18
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102618794
Medelijden heb ik met zulke mensen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:21:53 #19
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102618840
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:17 schreef RedFever007 het volgende:
Ook "grappig", was laatst in een restaurant en schuin tegenover mij zaten twee mensen met smartphone. Ik schat dat ze zo'n 75% (p.p.) van de tijd met dat ding in de weer waren :D :')

misschien hoort het erbij, dat zou kunnen, maar ik vind die hele Social Media drang echt 3x niks :N
Socialer wordt je er in ieder geval niet van nee :P
pi_102618924
Goede ontwikkeling toch :P
#winning
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:26:15 #21
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_102618979
Ik vind het juist wel chill dat vrienden van me die dingen hebben. Als ik dan wat moet weten zoeken zij het voor me op :)

Als ze het echt nergens anders over kunnen hebben zijn het trouwens gewoon zielige figuren :')
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:32:01 #22
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102619125
Als dat dus niet het geval was, zou jij of zouden jullie het zelf uitzoeken, waardoor je ervaring opdoet en zodoende leert.
pi_102619155
Sommige mensen hebben praktisch geen leven en zijn dus alleen maar bezig met het creëeren van een virtueel leven.

Dat gezegd hebbende: echte vrienden zijn boven alles geïnteresseerd in elkaar, de rest komt op de tweede plaats op het moment dat je samen bent.
pi_102619206
Ik heb het idee dat sinds de opkomst van social media in combinatie met smartphones, er een stuk minder gebeld wordt. Ik heb liever dat mensen een beetje op een telefoon zitten te tikken dan dat ze (al dan niet luidkeels) hele gesprekken aan het voeren zijn door de telefoon...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:35:55 #25
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_102619209
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Als dat dus niet het geval was, zou jij of zouden jullie het zelf uitzoeken, waardoor je ervaring opdoet en zodoende leert.
Zoals bus en trein dienstregelingen :')
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_102619268
quote:
Sommige mensen hebben praktisch geen leven en zijn dus alleen maar bezig met het creëeren van een virtueel leven.
Aldus een FOK!er.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_102619377
quote:
Meerdere malen een discussie uit een patstelling geholpen in een kroeg of ergens anders door even wikipedia te raadplegen. Altijd de beschikking hebben tot wikipedia vind ik erg leerzaam.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:48:57 #28
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102619606
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Meerdere malen een discussie uit een patstelling geholpen in een kroeg of ergens anders door even wikipedia te raadplegen. Altijd de beschikking hebben tot wikipedia vind ik erg leerzaam.
Wiki is ook gewoon heilig ^O^

En het kan op vrijwel elke telefoon ^O^
pi_102619672
[ouwelulmodus]Sorry, ik ben 35, en die zijn dat stadium allang gepasseerd...

Kortom, over 10 jaar heb je het over andere zaken :) [/ouwelulmodus]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_102619803
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:37 schreef teknomist het volgende:

[..]

Aldus een FOK!er.
Aldus een FOK!er die praktisch iedere avond samen met vrienden en vriendinnen zit en daar vaak geweldige gesprekken mee heeft. Klein verschil.
pi_102619821
quote:
[ouwelulmodus]Sorry, ik ben 35, en die zijn dat stadium allang gepasseerd...

Kortom, over 10 jaar heb je het over andere zaken :) [/ouwelulmodus]
Het ergste zijn juist die babyboomers die jeugdig willen blijven en met vol passie over hun smartphone praten. Veel jongeren weten niet veel beter, voor hun zijn de mogelijkheden gewoon een gegeven. Ouwe lullen weten dat je vroeger nog een dik telefoonboek moest raadplegen voor een telefoonnummer zodat je iemand thuis kon bellen.
pi_102619843
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:56 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het ergste zijn juist die babyboomers die jeugdig willen blijven en met vol passie over hun smartphone praten. Veel jongeren weten niet veel beter, voor hun zijn de mogelijkheden gewoon een gegeven. Ouwe lullen weten dat je vroeger nog een dik telefoonboek moest raadplegen voor een telefoonnummer zodat je iemand thuis kon bellen.
Die weten nog hoe het was in de tijd dat er een telefoniste tussenzat.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:57:19 #33
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102619858
-knip-
pi_102619876
quote:
Aldus een FOK!er die praktisch iedere avond samen met vrienden en vriendinnen zit en daar vaak geweldige gesprekken mee heeft. Klein verschil.
Bedankt voor het geven van een sociaal profiel.
pi_102619920
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:56 schreef teknomist het volgende:

[..]

35 is geen babyboom hoor :')

60-65 is babyboom en die willen juist een simpel mobieltje...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_102619966
quote:
35 is geen babyboom hoor :')

60-65 is babyboom en die willen juist een simpel mobieltje...
Wie zegt dat ik 35-ers bedoel? Lol, en jij kent alle babyboomers... :')
pi_102620198
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:57 schreef teknomist het volgende:

[..]

Bedankt voor het geven van een sociaal profiel.
Het was geen moeite.

Jij bijdehand doen door mij gelijk uit te maken voor standaard autistische FOK!er, jij dan ook een duidelijk antwoord terug krijgen.
pi_102620314
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:35 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Briljante come-back!
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:24:09 #39
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_102620669
Maak je niet druk TS. Er zijn zeker mensen die geen gadgets hebben. Hier heb je er een. Een smartphone en tablet vind ik er gelikt uitzien. Maar heb er geen een. Simpelweg omdat ik de behoefte niet heb. Wat je niet kent, mis je niet.

Geen whatsappen en pingen voor mij. Ik ben in het bezit van een oude mobiel. Gekocht voor ¤ 20 bij de Kijkshop. Sms'en, gebeld worden en een wekker. Meer heb ik niet nodig.
pi_102620799
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:35 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Die vraag je aan een vriend? :').
pi_102621092
quote:
Geen whatsappen en pingen voor mij. Ik ben in het bezit van een oude mobiel. Gekocht voor ¤ 20 bij de Kijkshop. Sms'en, gebeld worden en een wekker. Meer heb ik niet nodig.
Waar heb je sms-en of bellen voor nodig? Moderne bullshit, vroeger stuurde je gewoon een postduif!
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:42:52 #42
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_102621414
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:34 schreef teknomist het volgende:

[..]

Waar heb je sms-en of bellen voor nodig? Moderne bullshit, vroeger stuurde je gewoon een postduif!
Je moet bereikbaar blijven. Dus daarvoor heb ik een mobiel nodig. Uiteraard ook om af en toe zelf te bellen als het nodig is.

Sms'en als iemand mij iets vraagt door mede van een sms'je. En om de wekker te zetten doordeweeks.

Een serieuze antwoord op je denigrerende vraag. Ik stelde alleen vast dat ik geen whatsapp en pingen nodig heb om te communiceren. Kortweg: ik sprak voor mijzelf.
  maandag 3 oktober 2011 @ 00:35:34 #43
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_102637676
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:27 schreef Modus het volgende:

[..]

Die vraag je aan een vriend? :').
ehm.. Ja. Als ik uitga in Amsterdam (of een andere stad) weet ik echt de treintijden niet uit m'n hoofd. Ik heb wel betere dingen te doen.
pi_102640554
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:35 schreef Pope-of-Dope het volgende:
ehm.. Ja. Als ik uitga in Amsterdam (of een andere stad) weet ik echt de treintijden niet uit m'n hoofd. Ik heb wel betere dingen te doen.
En die weet ze wel uit zijn hoofd? Zelf (van tevoren) uitzoeken komt niet in je op? :').
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:01:50 #45
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_102640571
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:35 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Het is ook echt levenloos om jouw hoofd te weten wanneer jouw bussen en treinen vertrekken als je er regelmatig mee reist :')
Feyenoord Rotterdam
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:08:55 #46
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_102640651
In mijn vriendengroep heeft wel ongeveer iedereen een smartphone, maar de gesprekken gaan daar niet over. En sommigen spreek en zie ik vaker juist door whatsapp e.d.
pi_102640721
Het zijn slechts gereedschappen, en net als met alle gereedschappen gaat het uiteindelijk om wat je er mee doet, en dat bepaal je als gebruiker toch nog echt zelf. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_102640867
Mooi topic. ik krijg flashbacks naar 2001/2002, toen zo'n beetje de laatste mensen wanhopig weerstand boden tegen GSM's. :')
pi_102642826
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:22 schreef CafeRoker het volgende:
Mooi topic. ik krijg flashbacks naar 2001/2002, toen zo'n beetje de laatste mensen wanhopig weerstand boden tegen GSM's. :')
Ik had zelf mijn eerste gsm in 94 (technisch gesproken nog geen GSM maar een NMT) en sms-te sinds 95 om dan teruggebeld te worden met de vraag wat dat voor raars was, zo'n tekst. Toen kreeg je nog commentaar dat het patserig was en dat men toch niet altijd bereikbaar wilde zijn, dat wilde ik ook niet en nog steeds niet. Ik zag geen voordelen van een snoer in de muur, daarom vond ik een mobiel prettig.

Je kunt ook kijken wat je zelf nou belangrijk vind of niet, ipv met de kudde mee te hobbelen. Ik vind het belangrijk dat een telefoon klein is, ik vind het belangrijk om privédingen privé te houden en dus niet aan het internet over te leveren, ik vind het belangrijk om met vrienden af te spreken en ik vind het belangrijk om gezamenlijk iets leuks te doen, en dus niet dan met andere dingen en andere mensen bezig te zijn. Als iemand in mijn gezelschap zijn profiel wil bijwerken of anderzins de zelfobsessie of gadgetfilie de vrije loop wil laten dan doet hij dat maar in ander gezelschap. Ik vind de mogelijkheden nog wel interessant als gespreksonderwerp, maar dat soort gesprekken gaan zelden over de echte mogelijkheden maar over snufjes, en dan wordt het snel minder interessant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:12:20 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102643155
De bedoeling is dat je via je smartphone iedereen op de hoogte kan houden van je superboeiende leven en al die toffe dingen die je meemaakt, niet dat het je #1 onderwerp van gesprek wordt omdat je verder niets hebt. Koop dan een leven i.p.v een telefoon.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_102649752
quote:
13s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:12 schreef Ryon het volgende:
De bedoeling is dat je via je smartphone iedereen op de hoogte kan houden van je superboeiende leven en al die toffe dingen die je meemaakt, niet dat het je #1 onderwerp van gesprek wordt omdat je verder niets hebt. Koop dan een leven i.p.v een telefoon.
Haha zo waar :P
pi_102650401
quote:
Ja ik heb dat ding vooral om mijn mail te checken en te bellen. Verder interesseert het me allemaal niet zo.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:52:16 #53
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_102653581
quote:
13s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:00 schreef Modus het volgende:

[..]

En die weet ze wel uit zijn hoofd? Zelf (van tevoren) uitzoeken komt niet in je op? :').
quote:
13s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:01 schreef o.us het volgende:

[..]

Het is ook echt levenloos om jouw hoofd te weten wanneer jouw bussen en treinen vertrekken als je er regelmatig mee reist :')
Jullie doen echt moeilijk bijdehand met z'n tweeën..

Ten eerste, dit ging over gebruik van smartphones. Ik geef een voorbeeld dat het handig is voor bus en treintijden. Die vrienden van me weten het dus niet uit hun hoofd, maar zoeken het op op hun smartphone, waarna we vervolgens weten hoe laat de trein gaat.

en @ o.us. Ik woon in een klein dorp bij leiden, studeer in delft, ga stappen in leiden, maar ook regelmatig noordwijk, amsterdam, eindhoven, en ga regelmatig naar festivals(ook weer andere steden). Dus ja, het is vrij levenloos om al die treintijden uit je hoofd te leren ;)
pi_102654096
Ze zijn er, ik heb mijn mobiel (geen smartphone) vooral omdat het tijdens reizen handig is, voor de rest staat die gewoon uit. Als ik niet op MSN oid bereikbaar ben dan ben ik waarschijnlijk bezig en heb ik geen zien om constant met nutteloze troep te worden gestoord.
pi_102654628
Zelf totaal geen last van met mijn vrienden. Hooguit een keer dat we iemand uitlachen omdat hij/zij met een product van Apple loopt. Alleen herken ik het wel bij de babyboomers. Mijn pa bijvoorbeeld is me continu op de hoogte aan het houden wat hij allemaal kan met zijn smartphone en gebruikt het ding eigenlijk alleen voor mailtjes en telefoontjes.
Ik ben zelf wel redelijk actief op twitter. Facebook en Hyves spreken mij al weer veel minder aan. Ik gebruik mijn smartphone om continu op de hoogte te blijven van nieuws (Dus echt nieuws, en niet "ik pak nu een glas water" "Nu loop ik weer naar de woonkamer") En kan dit ook heel selectief doen. Natuurlijk als communicatie middel, ik ben praktisch altijd bereikbaar, voor een select groepje mensen. Als GPS, voor de treinvertragingen, et cetera.

Maar om weer back on topic te komen, mensen die continu over hun smartphone praten zijn meestal babyboomers, dus tijd voor wat jongere of oudere vrienden lijkt mij XD
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_102660155
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:52 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Jullie doen echt moeilijk bijdehand met z'n tweeën..

Ten eerste, dit ging over gebruik van smartphones. Ik geef een voorbeeld dat het handig is voor bus en treintijden. Die vrienden van me weten het dus niet uit hun hoofd, maar zoeken het op op hun smartphone, waarna we vervolgens weten hoe laat de trein gaat.

en @ o.us. Ik woon in een klein dorp bij leiden, studeer in delft, ga stappen in leiden, maar ook regelmatig noordwijk, amsterdam, eindhoven, en ga regelmatig naar festivals(ook weer andere steden). Dus ja, het is vrij levenloos om al die treintijden uit je hoofd te leren ;)
Bel je je vrienden ook als je je veters moet strikken of je reet moet afvegen?
Ik zou me echt kapot schamen als ik dat soort dingen niet zelf zou uitzoeken. Moeilijk he, die lijsten met vertrektijden op stations en bushaltes. :').
pi_102660348
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:46 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik zou me echt kapot schamen als ik dat soort dingen niet zelf zou uitzoeken. Moeilijk he, die lijsten met vertrektijden op stations en bushaltes. :').
Die zijn best wel handig, maar geven je alleen informatie als je er voor staat, en mogelijkerwijs je trein/tram/bus gemist hebt. Hier in het oooooosten gaan die dingen niet zo vaak als in zeg Amsterdam oid, dus dan is het op voorhand weten toch wel makkelijk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:50:49 #58
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102660471
Sowieso zijn er nog steeds tijden dat ik mijn telefoon niet mee neem, of uit zet. Alsof je wat mist zonder dat ding, dat zou wel kenmerkend zijn voor een triest leven.
pi_102661320
Zelf ben ik er ook één zonder smartphone, Ipad, tablet of wat dan ook. Ik vind mijn mobiel waarmee ik bel en SMS (zal ook wel meer ermee kunnen, maja meer heb ik niet nodig) en een laptop meer dan genoeg. Ik koop ook pas dat soort dingen als ik er echt behoefte aan heb of ze onmisbaar worden. Maar zo steken de meeste mensen niet in elkaar. Het is altijd maar "hebben hebben hebben" in deze Westerse materialistische kut-maatschappij. Natuurlijk altijd beter dan honger lijden in Afrika, maar we zijn veel te verwend hier in het Westen.

Net als al die social networks. Ik heb dan wel Hyves gehad, maar ben ermee gekapt omdat ik het niet meer leuk vond. Iedereen maar dan alsof zijn/haar leven het einde was, en dan moet iedereen dat weten, nou echt... :') Nee, ik ben ermee gestopt. Met als gevolg dat ik nu bijvoorbeeld niet meer weet wat bijvoorbeeld mijn zus uitvoert. "Tja, ik heb het op de social media gezet, maar ja, dat heb jij niet meer." Ja, dus ik moet maar een profiel aanmaken om op de hoogte te blijven van haar leven? :{ Dat is toch niet normaal? Vroeger gebeurde dat ook niet zo.

quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:18 schreef Tinkepink het volgende:
Maar zeggen jullie er dan niets van?
Tuurlijk wel. Ik zeg dan altijd dat ik dat soort onzin niet nodig heb. Krijg je in de meeste gevallen ook nog een grote bek terug, dus veel heb je er ook nog niet aan.

Maar goed, ieder zijn/haar eigen leven en keuzes. Maar ik blijf lekker eenvoudig en vind dat er tegenwoordig te veel wordt doorgedraafd zijn wat gadgets en social networks betreft. Ik hoef het in ieder geval allemaal niet...
The only way you can be original, is to be yourself.
  maandag 3 oktober 2011 @ 22:30:00 #60
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_102669727
quote:

[..]

Serious?... Je weet natuurlijk ook al van te voren het precieze tijdstip waarop je weg wil gaan.
Ik heb het erover dat het handig is. Doordat maten van mij een smartphone hebben, hoef ik niet altijd de treintijden op te zoeken. Als jij je daar al voor 'kapot' voor schaamt vind ik je vrij vreemd.

Even voor de duidelijkheid(aangezien je niet echt helder overkomt), ik bel vrienden niet op voor een dienstregeling als ik in een vreemde stad ben, maar als we samen terugkomen van feesten.
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 22:31:55 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102669816
Het is wel stom ja dat ik via mensen die facebook hebben moet horen dat iemand waar ik altijd vrij veel omging (ex-collega) dat ze zwanger is. En dat terwijl die mensen zelf zeggen, tja ik sprak haar bijna nooit maarja heb haar maar toegevoegd op facebook...

:{
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_102676777
quote:
En de toffe dingen die je meemaakt zijn dan bijvoorbeeld feestjes waarop iedereen met zijn telefoon bezig is om vooral te laten zien aan anderen hoe tof het daar wel niet geweest zou zijn wanneer niet iedereen met zijn telefoon in de weer was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102700345
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:05 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

Net als al die social networks. Ik heb dan wel Hyves gehad, maar ben ermee gekapt omdat ik het niet meer leuk vond. Iedereen maar dan alsof zijn/haar leven het einde was, en dan moet iedereen dat weten, nou echt... :') Nee, ik ben ermee gestopt. Met als gevolg dat ik nu bijvoorbeeld niet meer weet wat bijvoorbeeld mijn zus uitvoert. "Tja, ik heb het op de social media gezet, maar ja, dat heb jij niet meer." Ja, dus ik moet maar een profiel aanmaken om op de hoogte te blijven van haar leven? :{ Dat is toch niet normaal? Vroeger gebeurde dat ook niet zo.
Dit komt ook vaak voor. "Ja, ik zie je wel op de chat op Facebook! Oh... Je hebt geen Facebook..." Of dat ze iets op Facebook hebben gezet wat jij als niet-Facebooker niet kan zien. Ik heb er wel over nagedacht om Facebook te nemen omdat ik het idee heb dat ik soms wat dingen mis. Of dat ook echt zo is weet ik niet. Als mensen me zo nodig iets willen laten weten, doen ze dat maar via mail of telefoon.
pi_102709009
Ik heb zo'n cheapass 20 euro mobieltje en ik red me prima. Veel van mijn vrienden/vriendinnen hebben wel fancy smartphones maar dat is zeker niet continu het gespreksonderwerp. Wat een saaie vrienden heb jij zeg.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:28:13 #65
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_102712903
ik heb een Samsung Star van een jaar of 2 oud die zo erg misbruikt en vernederd is dat er gewoon hele stukken uit zijn :')

mijn vrienden hebben allemaal dure smartphones en lopen dan ook constant met hun telefoontje te spelen en te doen. regelmatig lopen ze dan ook te zeiken dat ik geen smartphone heb, dat ik achter loop en dat ik hun onnodig op kosten jaag doordat ze naar mij niet kunnen pingen/whatsappen etc. maar moeten sms'en :N
pi_102725200
Het is kutter als je met een groepje zit te eten en 99% zit te pingen etc...
pi_102762259
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:14 schreef RedFever007 het volgende:

;(
Hier zit zeker een kern van waarheid in.

"CHECK DEZE APP, ik kan pannekoeken bakken op mijn mobiel!"

Rijsttafels reactie: "...."

Maar gelukkig zijn m'n meeste vrienden niet zo.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:07:32 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102762525
quote:

[..]

och het is wel handig als 1 van je vrienden zo'n ding heeft, dan kun je vanaf het terras bepalen wanneer je aan moet lopen. of bijvoorbeeld dat je op het terras zit en 1 van je vrienden ff checkt wat PSV gedaan heeft :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:10:39 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102762576
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:05 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Hier wil ik toch even op inhaken. Ik vind bellen echt vervelend. Dan ben je net ergens mee bezig of er is iets op TV en dan moet je 10 minuten gaan ouwehoeren met je zus. Dan is social media ideaal, kun je gewoon kijken wanneer je tijd hebt. :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102846020
Ik heb een smartphone, een blackberry. Gekozen omdat ik touchscreen niet prettig vind werken. Spelletjes/.apps gebruik ik er niet op, ik facebook ermee, beantwoord mijn mail, bel en sms (want bijna niemand heeft whatsapp in mijn vriendengroep). Dat is het. krijg ik de hele tijd gezeik dat ik geen iPhone heb want daar kan je zoveel meer mee, en zo'n toetsenbord is toch veels te outdated man, je moet touch screen hebben blablabla. Rot toch op mensen :S
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:44:46 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102846717
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:15 schreef PARP het volgende:
Ik heb een smartphone, een blackberry. Gekozen omdat ik touchscreen niet prettig vind werken. Spelletjes/.apps gebruik ik er niet op, ik facebook ermee, beantwoord mijn mail, bel en sms (want bijna niemand heeft whatsapp in mijn vriendengroep). Dat is het. krijg ik de hele tijd gezeik dat ik geen iPhone heb want daar kan je zoveel meer mee, en zo'n toetsenbord is toch veels te outdated man, je moet touch screen hebben blablabla. Rot toch op mensen :S
maar jouw vriendengroep is 15 :P
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:55:53 #72
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_102848543
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:18 schreef Tinkepink het volgende:
Maar zeggen jullie er dan niets van? Ik vind het zo asociaal, sms-en, whatsappen, spelletje doen of anderzins met je telefoon spelen terwijl je met anderen hebt afgesproken. Voor mij betekent het niets anders dan dat ze liever ergens anders zouden zijn.
Mijn wederhelft hoort mij 80% van de tijd dan niet omdat ie zo geconcentreerd bezig is :'). Zeer irritant inderdaad.

moet wel bekennen dat ik graag een spelletje speel op zijn iPhone
pi_102848624
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar jouw vriendengroep is 15 :P
Nee hoor, 10 jaartjes ouder.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:23:46 #74
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_102849395
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hier wil ik toch even op inhaken. Ik vind bellen echt vervelend. Dan ben je net ergens mee bezig of er is iets op TV en dan moet je 10 minuten gaan ouwehoeren met je zus. Dan is social media ideaal, kun je gewoon kijken wanneer je tijd hebt. :)
Hoe sociaal is dat dan eigenlijk? Je kan toch ook gewoon even de tijd nemen voor je zus. Lullebek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')