Bestaan die mensen? Ik vind het niet erg als het over technologie buiten smartphone en tablets om gaat, dat kan nl. wel interessant zijn. Maar die gadgets boeien me niet.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:03 schreef o.us het volgende:
Zoek vrienden die niet constant over technologie praten
Als ik met mijn vrienden over technologie praat, is het maar vanquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:04 schreef tissues4myissues het volgende:
[..]
Bestaan die mensen? Ik vind het niet erg als het over technologie buiten smartphone en tablets om gaat, dat kan nl. wel interessant zijn. Maar die gadgets boeien me niet.
Ja die bestaan al die meuk heb ik hier niet op de keukentafel liggen, en mijn mobiel ligt ergens waar weet ik niet meerquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:04 schreef tissues4myissues het volgende:
[..]
Bestaan die mensen? Ik vind het niet erg als het over technologie buiten smartphone en tablets om gaat, dat kan nl. wel interessant zijn. Maar die gadgets boeien me niet.
Da's van een heel ander niveau dan wat ik bedoel. Wat jij zegt vind ik oke en het is niet anders dan pakweg 10 jaar geleden toen het nog over de sms ging. Mijn vrienden hebben het over de nieuwe Samsung Galaxy S e.d.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:06 schreef o.us het volgende:
[..]
Als ik met mijn vrienden over technologie praat, is het maar van
"Ik heb je gewhatsapped maar je antwoordde mij niet"
"Heb je grap van Freek gezien op Facebook?"
Etcetera. Kan me er niet aan ergeren.
Zo ben ik ook.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:07 schreef ayumu het volgende:
[..]
Ja die bestaan al die meuk heb ik hier niet op de keukentafel liggen, en mijn mobiel ligt ergens waar weet ik niet meer
Oh. Mijn vriendengroep heeft het er zelden over, alleen wanneer het relevant is. Dan ligt het gewoon aan jouw vriendenquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:07 schreef tissues4myissues het volgende:
[..]
Da's van een heel ander niveau dan wat ik bedoel. Wat jij zegt vind ik oke en het is niet anders dan pakweg 10 jaar geleden toen het nog over de sms ging. Mijn vrienden hebben het over de nieuwe Samsung Galaxy S e.d.
Ja ik weet het..quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:09 schreef o.us het volgende:
[..]
Oh. Mijn vriendengroep heeft het er zelden over, alleen wanneer het relevant is. Dan ligt het gewoon aan jouw vrienden.
Klopt alle schapen hebben het dan moet jij het ook hebbenquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:08 schreef tissues4myissues het volgende:
[..]
Zo ben ik ook.![]()
Wat me er ook zo aan ergert is het materialistische ervan.
Precies! Sommige mensen weten het zelfs te presteren om tijdens een gesprek dat ding tevoorschijn te halen en er dan uigebreid mee gaan spelen. Ik vind dat gewoon onbeschoft. Het lijkt wel of digitaal contact boven "analoog" contact is gaan staan.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:14 schreef RedFever007 het volgende:
Zeer herkenbaar![]()
![]()
Ik heb ook geen smartphone en net als TS zie ik ook niet echt een reden tot het aanschaffen van één. Maar idd, wat TS zegt: de laatste tijd gaat alleen maar over smartphones en de apps die daarbij horen etc. Met het minste of geringste pakt iedereen z'n iPhone, Samsung Galaxy of Nexus One (o.i.d.) d'r bijGezellig
Of nog erger: Dat er mensen bij zitten die liever een spelletje gaan spelen op dat ding
![]()
Wat bedoel je precies? Invloed van social media of dat je bijv. ongevraagd op internet wordt gezet (foto of zo?)quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:13 schreef Stoomhamer het volgende:
Wat jij ervaart in het gewone leven is als het gevaar van de 'sociale media': ongevraagde types die je leven overhoop kunnen halen zonder dat je daar om gevraagd hebt.
Socialer wordt je er in ieder geval niet van neequote:Op zondag 2 oktober 2011 18:17 schreef RedFever007 het volgende:
Ook "grappig", was laatst in een restaurant en schuin tegenover mij zaten twee mensen met smartphone. Ik schat dat ze zo'n 75% (p.p.) van de tijd met dat ding in de weer waren![]()
![]()
misschien hoort het erbij, dat zou kunnen, maar ik vind die hele Social Media drang echt 3x niks
Zoals bus en trein dienstregelingenquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Als dat dus niet het geval was, zou jij of zouden jullie het zelf uitzoeken, waardoor je ervaring opdoet en zodoende leert.
Aldus een FOK!er.quote:Sommige mensen hebben praktisch geen leven en zijn dus alleen maar bezig met het creëeren van een virtueel leven.
Meerdere malen een discussie uit een patstelling geholpen in een kroeg of ergens anders door even wikipedia te raadplegen. Altijd de beschikking hebben tot wikipedia vind ik erg leerzaam.quote:Als dat dus niet het geval was, zou jij of zouden jullie het zelf uitzoeken, waardoor je ervaring opdoet en zodoende leert.
Wiki is ook gewoon heiligquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Meerdere malen een discussie uit een patstelling geholpen in een kroeg of ergens anders door even wikipedia te raadplegen. Altijd de beschikking hebben tot wikipedia vind ik erg leerzaam.
Aldus een FOK!er die praktisch iedere avond samen met vrienden en vriendinnen zit en daar vaak geweldige gesprekken mee heeft. Klein verschil.quote:
Het ergste zijn juist die babyboomers die jeugdig willen blijven en met vol passie over hun smartphone praten. Veel jongeren weten niet veel beter, voor hun zijn de mogelijkheden gewoon een gegeven. Ouwe lullen weten dat je vroeger nog een dik telefoonboek moest raadplegen voor een telefoonnummer zodat je iemand thuis kon bellen.quote:[ouwelulmodus]Sorry, ik ben 35, en die zijn dat stadium allang gepasseerd...
Kortom, over 10 jaar heb je het over andere zaken[/ouwelulmodus]
Die weten nog hoe het was in de tijd dat er een telefoniste tussenzat.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het ergste zijn juist die babyboomers die jeugdig willen blijven en met vol passie over hun smartphone praten. Veel jongeren weten niet veel beter, voor hun zijn de mogelijkheden gewoon een gegeven. Ouwe lullen weten dat je vroeger nog een dik telefoonboek moest raadplegen voor een telefoonnummer zodat je iemand thuis kon bellen.
Bedankt voor het geven van een sociaal profiel.quote:Aldus een FOK!er die praktisch iedere avond samen met vrienden en vriendinnen zit en daar vaak geweldige gesprekken mee heeft. Klein verschil.
35 is geen babyboom hoorquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het ergste zijn juist die babyboomers die jeugdig willen blijven en met vol passie over hun smartphone praten. Veel jongeren weten niet veel beter, voor hun zijn de mogelijkheden gewoon een gegeven. Ouwe lullen weten dat je vroeger nog een dik telefoonboek moest raadplegen voor een telefoonnummer zodat je iemand thuis kon bellen.
Wie zegt dat ik 35-ers bedoel? Lol, en jij kent alle babyboomers...quote:35 is geen babyboom hoor
60-65 is babyboom en die willen juist een simpel mobieltje...
Het was geen moeite.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:57 schreef teknomist het volgende:
[..]
Bedankt voor het geven van een sociaal profiel.
Briljante come-back!quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:35 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Zoals bus en trein dienstregelingen
Die vraag je aan een vriend?quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:35 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Zoals bus en trein dienstregelingen
Waar heb je sms-en of bellen voor nodig? Moderne bullshit, vroeger stuurde je gewoon een postduif!quote:Geen whatsappen en pingen voor mij. Ik ben in het bezit van een oude mobiel. Gekocht voor ¤ 20 bij de Kijkshop. Sms'en, gebeld worden en een wekker. Meer heb ik niet nodig.
Je moet bereikbaar blijven. Dus daarvoor heb ik een mobiel nodig. Uiteraard ook om af en toe zelf te bellen als het nodig is.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:34 schreef teknomist het volgende:
[..]
Waar heb je sms-en of bellen voor nodig? Moderne bullshit, vroeger stuurde je gewoon een postduif!
ehm.. Ja. Als ik uitga in Amsterdam (of een andere stad) weet ik echt de treintijden niet uit m'n hoofd. Ik heb wel betere dingen te doen.quote:
En die weet ze wel uit zijn hoofd? Zelf (van tevoren) uitzoeken komt niet in je op?quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:35 schreef Pope-of-Dope het volgende:
ehm.. Ja. Als ik uitga in Amsterdam (of een andere stad) weet ik echt de treintijden niet uit m'n hoofd. Ik heb wel betere dingen te doen.
Het is ook echt levenloos om jouw hoofd te weten wanneer jouw bussen en treinen vertrekken als je er regelmatig mee reistquote:Op maandag 3 oktober 2011 00:35 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
ehm.. Ja. Als ik uitga in Amsterdam (of een andere stad) weet ik echt de treintijden niet uit m'n hoofd. Ik heb wel betere dingen te doen.
Ik had zelf mijn eerste gsm in 94 (technisch gesproken nog geen GSM maar een NMT) en sms-te sinds 95 om dan teruggebeld te worden met de vraag wat dat voor raars was, zo'n tekst. Toen kreeg je nog commentaar dat het patserig was en dat men toch niet altijd bereikbaar wilde zijn, dat wilde ik ook niet en nog steeds niet. Ik zag geen voordelen van een snoer in de muur, daarom vond ik een mobiel prettig.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:22 schreef CafeRoker het volgende:
Mooi topic. ik krijg flashbacks naar 2001/2002, toen zo'n beetje de laatste mensen wanhopig weerstand boden tegen GSM's.
Haha zo waarquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:12 schreef Ryon het volgende:
De bedoeling is dat je via je smartphone iedereen op de hoogte kan houden van je superboeiende leven en al die toffe dingen die je meemaakt, niet dat het je #1 onderwerp van gesprek wordt omdat je verder niets hebt. Koop dan een leven i.p.v een telefoon.
Ja ik heb dat ding vooral om mijn mail te checken en te bellen. Verder interesseert het me allemaal niet zo.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:12 schreef Ryon het volgende:
De bedoeling is dat je via je smartphone iedereen op de hoogte kan houden van je superboeiende leven en al die toffe dingen die je meemaakt, niet dat het je #1 onderwerp van gesprek wordt omdat je verder niets hebt. Koop dan een leven i.p.v een telefoon.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:00 schreef Modus het volgende:
[..]
En die weet ze wel uit zijn hoofd? Zelf (van tevoren) uitzoeken komt niet in je op?.
Jullie doen echt moeilijk bijdehand met z'n tweeën..quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:01 schreef o.us het volgende:
[..]
Het is ook echt levenloos om jouw hoofd te weten wanneer jouw bussen en treinen vertrekken als je er regelmatig mee reist
Bel je je vrienden ook als je je veters moet strikken of je reet moet afvegen?quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:52 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Jullie doen echt moeilijk bijdehand met z'n tweeën..
Ten eerste, dit ging over gebruik van smartphones. Ik geef een voorbeeld dat het handig is voor bus en treintijden. Die vrienden van me weten het dus niet uit hun hoofd, maar zoeken het op op hun smartphone, waarna we vervolgens weten hoe laat de trein gaat.
en @ o.us. Ik woon in een klein dorp bij leiden, studeer in delft, ga stappen in leiden, maar ook regelmatig noordwijk, amsterdam, eindhoven, en ga regelmatig naar festivals(ook weer andere steden). Dus ja, het is vrij levenloos om al die treintijden uit je hoofd te leren
Die zijn best wel handig, maar geven je alleen informatie als je er voor staat, en mogelijkerwijs je trein/tram/bus gemist hebt. Hier in het oooooosten gaan die dingen niet zo vaak als in zeg Amsterdam oid, dus dan is het op voorhand weten toch wel makkelijk.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:46 schreef Modus het volgende:
[..]
Bel je je vrienden ook als je je veters moet strikken of je reet moet afvegen?
Ik zou me echt kapot schamen als ik dat soort dingen niet zelf zou uitzoeken. Moeilijk he, die lijsten met vertrektijden op stations en bushaltes..
Tuurlijk wel. Ik zeg dan altijd dat ik dat soort onzin niet nodig heb. Krijg je in de meeste gevallen ook nog een grote bek terug, dus veel heb je er ook nog niet aan.quote:
Serious?... Je weet natuurlijk ook al van te voren het precieze tijdstip waarop je weg wil gaan.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:46 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik zou me echt kapot schamen als ik dat soort dingen niet zelf zou uitzoeken. Moeilijk he, die lijsten met vertrektijden op stations en bushaltes..
En de toffe dingen die je meemaakt zijn dan bijvoorbeeld feestjes waarop iedereen met zijn telefoon bezig is om vooral te laten zien aan anderen hoe tof het daar wel niet geweest zou zijn wanneer niet iedereen met zijn telefoon in de weer was.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:12 schreef Ryon het volgende:
Dit komt ook vaak voor. "Ja, ik zie je wel op de chat op Facebook! Oh... Je hebt geen Facebook..." Of dat ze iets op Facebook hebben gezet wat jij als niet-Facebooker niet kan zien. Ik heb er wel over nagedacht om Facebook te nemen omdat ik het idee heb dat ik soms wat dingen mis. Of dat ook echt zo is weet ik niet. Als mensen me zo nodig iets willen laten weten, doen ze dat maar via mail of telefoon.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:05 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Net als al die social networks. Ik heb dan wel Hyves gehad, maar ben ermee gekapt omdat ik het niet meer leuk vond. Iedereen maar dan alsof zijn/haar leven het einde was, en dan moet iedereen dat weten, nou echt...Nee, ik ben ermee gestopt. Met als gevolg dat ik nu bijvoorbeeld niet meer weet wat bijvoorbeeld mijn zus uitvoert. "Tja, ik heb het op de social media gezet, maar ja, dat heb jij niet meer." Ja, dus ik moet maar een profiel aanmaken om op de hoogte te blijven van haar leven?
Dat is toch niet normaal? Vroeger gebeurde dat ook niet zo.
Hier zit zeker een kern van waarheid in.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:14 schreef RedFever007 het volgende:
Zeer herkenbaar![]()
![]()
Ik heb ook geen smartphone en net als TS zie ik ook niet echt een reden tot het aanschaffen van één. Maar idd, wat TS zegt: de laatste tijd gaat alleen maar over smartphones en de apps die daarbij horen etc. Met het minste of geringste pakt iedereen z'n iPhone, Samsung Galaxy of Nexus One (o.i.d.) d'r bijGezellig
Of nog erger: Dat er mensen bij zitten die liever een spelletje gaan spelen op dat ding
![]()
och het is wel handig als 1 van je vrienden zo'n ding heeft, dan kun je vanaf het terras bepalen wanneer je aan moet lopen. of bijvoorbeeld dat je op het terras zit en 1 van je vrienden ff checkt wat PSV gedaan heeftquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:46 schreef Modus het volgende:
[..]
Hier wil ik toch even op inhaken. Ik vind bellen echt vervelend. Dan ben je net ergens mee bezig of er is iets op TV en dan moet je 10 minuten gaan ouwehoeren met je zus. Dan is social media ideaal, kun je gewoon kijken wanneer je tijd hebt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:05 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Net als al die social networks. Ik heb dan wel Hyves gehad, maar ben ermee gekapt omdat ik het niet meer leuk vond. Iedereen maar dan alsof zijn/haar leven het einde was, en dan moet iedereen dat weten, nou echt...Nee, ik ben ermee gestopt. Met als gevolg dat ik nu bijvoorbeeld niet meer weet wat bijvoorbeeld mijn zus uitvoert. "Tja, ik heb het op de social media gezet, maar ja, dat heb jij niet meer." Ja, dus ik moet maar een profiel aanmaken om op de hoogte te blijven van haar leven?
Dat is toch niet normaal? Vroeger gebeurde dat ook niet zo.
maar jouw vriendengroep is 15quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:15 schreef PARP het volgende:
Ik heb een smartphone, een blackberry. Gekozen omdat ik touchscreen niet prettig vind werken. Spelletjes/.apps gebruik ik er niet op, ik facebook ermee, beantwoord mijn mail, bel en sms (want bijna niemand heeft whatsapp in mijn vriendengroep). Dat is het. krijg ik de hele tijd gezeik dat ik geen iPhone heb want daar kan je zoveel meer mee, en zo'n toetsenbord is toch veels te outdated man, je moet touch screen hebben blablabla. Rot toch op mensen :S
Mijn wederhelft hoort mij 80% van de tijd dan niet omdat ie zo geconcentreerd bezig isquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:18 schreef Tinkepink het volgende:
Maar zeggen jullie er dan niets van? Ik vind het zo asociaal, sms-en, whatsappen, spelletje doen of anderzins met je telefoon spelen terwijl je met anderen hebt afgesproken. Voor mij betekent het niets anders dan dat ze liever ergens anders zouden zijn.
Hoe sociaal is dat dan eigenlijk? Je kan toch ook gewoon even de tijd nemen voor je zus. Lullebek.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hier wil ik toch even op inhaken. Ik vind bellen echt vervelend. Dan ben je net ergens mee bezig of er is iets op TV en dan moet je 10 minuten gaan ouwehoeren met je zus. Dan is social media ideaal, kun je gewoon kijken wanneer je tijd hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |