quote:Binnen de Stadsregio Rotterdam betaalt u voor een reis met het openbaar vervoer met de OV-chipkaart. Om te kunnen reizen laadt u hier eerst saldo of een geldig reisproduct op. Een reisproduct is bijvoorbeeld een abonnement of een dagkaart. Het maakt niet van welke vervoerder de OV-chipkaart is, u kunt met elke OV-chipkaart reizen bij de RET mits het juiste product of genoeg saldo op de kaart is geladen.
Ja, dat kan. Je gaat naar het RET verkooppunt en koopt met contant geldt een OV-chipkaart. Daar betaal je dan 15 euro voor ofzo en als je dan twee haltes mee moet kost je dat dus 15 euro. Ow, en elk persoon heeft een eigen chipkaart nodig, dus als je met vrouw en drie kinderen een dagje rotterrdam wilt doen ben je al 75 euro kwijt en dan heb je nog niksquote:Op zondag 2 oktober 2011 09:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hoi,
Ik wil in de herfstvakantie op bezoek bij een tante van me en dan moet ik een stuk met de metro in Rotterdam.
Ik heb geen ov-chipkaart (ook geen anonieme) en ik wil niet pinnen of chippen.
Kan ik dan alsnog met de metro in Rotterdam? In tram en bus kan je losse kaartjes kopen, gewoon met echte euro's, maar kan dit voor de metro ook?
Ja, en je hebt inderdaad geen tijdelijke wegwerp kaarten voor een enkele trip, of dag..quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:28 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Je gaat naar het RET verkooppunt en koopt met contant geldt een OV-chipkaart. Daar betaal je dan 15 euro voor ofzo en als je dan twee haltes mee moet kost je dat dus 15 euro. Ow, en elk persoon heeft een eigen chipkaart nodig, dus als je met vrouw en drie kinderen een dagje rotterrdam wilt doen ben je al 75 euro kwijt en dan heb je nog niksGoed systeem he, die OV-Chipkaart
Die kaarten zijn helemaal asociaal duur, maar wat Danny schetst is wel ernstig overdreven.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:30 schreef Libris het volgende:
[..]
Ja, en je hebt inderdaad geen tijdelijke wegwerp kaarten voor een enkele trip, of dag..
mwoa, normaliter kocht je 1 strippenkaart en daar kon dan het hele gezin op reizen. Nu moet ieder z'n eigen kaart aanschaffen, ook al heb je het maar één keer nodig.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ze kosten 7.5 euro? Ik vind het systeem eigenlijk wel handig. En je hoeft dus maar 1 keer zo'n kaart te kopen, daarna alleen wat saldo er op te laten staan.
Maar als je 1 keer per jaar met de metro gaat kan ik me voorstellen dat het wat onhandig is.
een dagkaart rotterdam kost 7 euro, maar dat is alleen het saldo. Dat saldo moet je op een bestaande ov-chipkaart zetten en die kosten iets van 7,50. Dus zowat 15 euro per persoon ben je kwijt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:30 schreef Libris het volgende:
[..]
Ja, en je hebt inderdaad geen tijdelijke wegwerp kaarten voor een enkele trip, of dag..
Aan de andere kant, als jij op een gegeven moment naar de stad wilt, en je vrouw een uurtje later een andere kant op, dan kan dat.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:35 schreef Danny het volgende:
[..]
mwoa, normaliter kocht je 1 strippenkaart en daar kon dan het hele gezin op reizen. Nu moet ieder z'n eigen kaart aanschaffen, ook al heb je het maar één keer nodig.
[..]
een dagkaart rotterdam kost 7 euro, maar dat is alleen het saldo. Dat saldo moet je op een bestaande ov-chipkaart zetten en die kosten iets van 7,50. Dus zowat 15 euro per persoon ben je kwijt.
edit: je kunt ook een '2 uur reizen' product kopen. Die kost 3,50. Als je niet langer dan 2 uur in rotterdam bent zou je dus met 7,50 + 3,50 = 11 euro af kunnen.
Nee hoor, voor die dagkaarten heb je geen eigen chipkaart nodig. Dus je bent voor een dagje rotterdam nooit meer dan 7 euro pp kwijt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:35 schreef Danny het volgende:
[..]
mwoa, normaliter kocht je 1 strippenkaart en daar kon dan het hele gezin op reizen. Nu moet ieder z'n eigen kaart aanschaffen, ook al heb je het maar één keer nodig.
[..]
een dagkaart rotterdam kost 7 euro, maar dat is alleen het saldo. Dat saldo moet je op een bestaande ov-chipkaart zetten en die kosten iets van 7,50. Dus zowat 15 euro per persoon ben je kwijt.
edit: je kunt ook een '2 uur reizen' product kopen. Die kost 3,50. Als je niet langer dan 2 uur in rotterdam bent zou je dus met 7,50 + 3,50 = 11 euro af kunnen.
Voor mij zou het absoluut duurder zijn. en ja, dat heb ik nagerekend. Nu woon ik al een tijjdje niet meer in Rotterdam dus boeit het me verder weinig, maar als ik van zuidplein naar stadhuis moest met de metro was dat 2x 2 zones. Een 15 strippenkaart was 7,70. 6 strippen (2x 2 zones) is dus (7,70/15)*6=¤ 3.08quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als jij op een gegeven moment naar de stad wilt, en je vrouw een uurtje later een andere kant op, dan kan dat.
En het is volgens mij goedkoper nu.
probeer 'm eens te bestellen in de webwinkel. Dan moet je toch echt je ov-chipkaartnummer invoeren.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee hoor, voor die dagkaarten heb je geen eigen chipkaart nodig. Dus je bent voor een dagje rotterdam nooit meer dan 7 euro pp kwijt.
Een anonieme ov-chipkaart is 4 tot 5 jaar geldig.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:43 schreef Heremeteit het volgende:
Typisch weer "het gaat de consument niks extra kosten" en ondertussen draaien ze je weer een poot uit. Net als dat die kaarten verlopen. Waarom???? Kan ik zeker voor die 2x/jaar dat ik in NL ben steeds een nieuwe kaart kopen
4 tot 5 jaar?quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Een anonieme ov-chipkaart is 4 tot 5 jaar geldig.
Als je hem uit een automaat trekt betaal je 7 euro en geen cent meer. Via die webwinkel kan je alleen producten voor op je eigen chipkaart bestelen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:45 schreef Danny het volgende:
[..]
probeer 'm eens te bestellen in de webwinkel. Dan moet je toch echt je ov-chipkaartnummer invoeren.
Raar. Ik moest namelijk 1 keer cash betalen in de bus (ov kaart vergetenquote:Op zondag 2 oktober 2011 09:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Voor mij zou het absoluut duurder zijn. en ja, dat heb ik nagerekend. Nu woon ik al een tijjdje niet meer in Rotterdam dus boeit het me verder weinig, maar als ik van zuidplein naar stadhuis moest met de metro was dat 2x 2 zones. Een 15 strippenkaart was 7,70. 6 strippen (2x 2 zones) is dus (7,70/15)*6=¤ 3.08
Dat is nu dus met zo'n wegwerp 2 rittenkaart 5 euro, en dat is een forse prijsverhoging.
Tja er zijn ritjes die goedkoper zijn geworden, maar over het algemeen is dat zeker niet. Daarbij is contant een kaartje kopen kopen eigenlijk altijd al duurder geweest.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Raar. Ik moest namelijk 1 keer cash betalen in de bus (ov kaart vergeten). Dat was 2 euro. En normaal is het 1.42-1.44.
Dat is raar inderdaad. Zuidplein - Stadhuis is gewoon twee zones en dus drie strippen en de kaart kostte in 2011 ¤ 7,70. Simpeler kan ik de rekensom niet makenquote:Op zondag 2 oktober 2011 09:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Raar. Ik moest namelijk 1 keer cash betalen in de bus (ov kaart vergeten). Dat was 2 euro. En normaal is het 1.42-1.44.
kloptquote:Op zondag 2 oktober 2011 09:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja er zijn ritjes die goedkoper zijn geworden, maar over het algemeen is dat zeker niet. Daarbij is contant een kaartje kopen kopen eigenlijk altijd al duurder geweest.
Op een gegeven moment gaan die dingen stuk en kan je ze beter vervangen voordat je met je chipkaart voor een poortje staat en je de metro moet missen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:46 schreef Danny het volgende:
[..]
4 tot 5 jaar?
Lekker duidelijk weer.
Daarnaast is het sowieso onzin dat die dingen verlopen.
Een vergezochte onzin reden om het verlopen van zo'n kaart te rechtvaardigenquote:Op zondag 2 oktober 2011 09:50 schreef Deisyy het volgende:
Op een gegeven moment gaan die dingen stuk en kan je ze beter vervangen voordat je met je chipkaart voor een poortje staat en je de metro moet missen.
Je hebt "verkopen & opladen" en "opladen" op de automaten staan. Bij "verkopen & opladen" kan je met muntgeld betalen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een 2 rittenkaart voor de metro kost 5 euro. Maar kan ik dan 3 muntjes van 2 euro in een RET-automaat gooien, of accepteert die automaat alleen pin?
Ik wil zo min mogelijk pinnen, liever gewoon contant betalen.
Gelukkig. Ik pin tegenwoordig bijna niets meer, ik betaal liever overal contant.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:41 schreef o.us het volgende:
[..]
Je hebt "verkopen & opladen" en "opladen" op de automaten staan. Bij "verkopen & opladen" kan je met muntgeld betalen.
Jammer genoeg niet. Anders moet je naar de RET loket gaan.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik pin tegenwoordig bijna niets meer, ik betaal liever overal contant.
Papiergeld wordt niet geaccepteerd?
Bij de Randstadrail van de HTM naar Zoetermeer kan je niet eens met muntgeld betalen, alleen met een chipknip van je bankpas. Dat is echt een rare situatie, ik moest een keer naar Zoetermeer, maar kon met geen mogelijkheid aan een kaartje komen, terwijl ik 50 euro op zak had. Toen maar zwart gereden, er was echt geen andere mogelijkheid. HTM spoort echt niet.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:44 schreef o.us het volgende:
[..]
Jammer genoeg niet. Anders moet je naar de RET loket gaan.
Chippenquote:Op zondag 2 oktober 2011 10:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Bij de Randstadrail van de HTM naar Zoetermeer kan je niet eens met muntgeld betalen, alleen met een chipknip van je bankpas. Dat is echt een rare situatie, ik moest een keer naar Zoetermeer, maar kon met geen mogelijkheid aan een kaartje komen, terwijl ik 50 euro op zak had. Toen maar zwart gereden, er was echt geen andere mogelijkheid. HTM spoort echt niet.![]()
Hier in Fryslan kan je gewoon overal met contant geld in de bus een kaartje kopen. Geen chauffeur hier die contant geld weigert. Rare mensen daar hoor in Den Haag en Zoetermeer.
Bij de RandstadRail van de RET heb je gelukkig altijd die "verkoop & opladen"-automaat staanquote:Op zondag 2 oktober 2011 10:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Bij de Randstadrail van de HTM naar Zoetermeer kan je niet eens met muntgeld betalen, alleen met een chipknip van je bankpas. Dat is echt een rare situatie, ik moest een keer naar Zoetermeer, maar kon met geen mogelijkheid aan een kaartje komen, terwijl ik 50 euro op zak had. Toen maar zwart gereden, er was echt geen andere mogelijkheid. HTM spoort echt niet.![]()
Hier in Fryslan kan je gewoon overal met contant geld in de bus een kaartje kopen. Geen chauffeur hier die contant geld weigert. Rare mensen daar hoor in Den Haag en Zoetermeer.
Nederland is een soort proeftuin voor de Bilderbergjes en hun NWO. Alles kan alleen nog via internet en internetbankieren en ov-chip.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:08 schreef o.us het volgende:
Ik merk ook bij de NS dat er steeds minder mogelijkheden zijn om met contant geld te betalen.
En jij gelooft die drogreden? Ik heb hier ook een prepaid chip buskaart voor het geval ik de bus eens moet pakken en die verloopt niet. In NL zijn er ALTIJD weer andere belangen die gediend moeten worden. Zo kan ik me voorstellen dat men hierover afspraken heeft gemaakt met de leverancier van de kaarten in ruil voor wat snoepreisjes oid. Corruptie viert hoogtij en het klootjesvolk pikt allesquote:Op zondag 2 oktober 2011 09:50 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Op een gegeven moment gaan die dingen stuk en kan je ze beter vervangen voordat je met je chipkaart voor een poortje staat en je de metro moet missen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:53 schreef tomatenrood het volgende:
In Amsterdam kun je iig nog kaartjes kopen in de tram en in de bus. Kost ¤2,60 en dan mag je een uur reizen.In Rotterdam kun je iig nog kaartjes kopen in de tram en in de bus. Kost ¤2,50 en dan mag je een uur reizen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord Rotterdam
Scheelt 10 cent! Stelletje zakkenvullers bij de GVBquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:54 schreef o.us het volgende:
[..]
In Rotterdam kun je iig nog kaartjes kopen in de tram en in de bus. Kost ¤2,50 en dan mag je een uur reizen.
Voor ¤3,50 heb je een kaartje waarmee je ook met de metro kan.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:54 schreef o.us het volgende:
[..]
In Rotterdam kun je iig nog kaartjes kopen in de tram en in de bus. Kost ¤2,50 en dan mag je een uur reizen.
+ 50 cent straks extra aan het loket nogquote:Op zondag 2 oktober 2011 09:28 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Je gaat naar het RET verkooppunt en koopt met contant geldt een OV-chipkaart. Daar betaal je dan 15 euro voor ofzo en als je dan twee haltes mee moet kost je dat dus 15 euro. Ow, en elk persoon heeft een eigen chipkaart nodig, dus als je met vrouw en drie kinderen een dagje rotterrdam wilt doen ben je al 75 euro kwijt en dan heb je nog niksGoed systeem he, die OV-Chipkaart
En twee uur geldig is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:05 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Voor ¤3,50 heb je een kaartje waarmee je ook met de metro kan.
Met die 50 euro kwam jij in de bussen van Friesland ook niet ver, is gepast betalen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |