Wat beetotheizzo beschrijft is een andere voorstrijk, nl. voor stucwerk. Dat heet betocontact of zo en heeft diverse kleuren, van geel/oranje tot roze/rood variërend.quote:Op zondag 2 oktober 2011 02:42 schreef beetotheizzo het volgende:
Voorstrijk gebruik je doorgaans voor stucwerk, ter behoeve van hechting en isolatie/vochtwering vanuit buitenmuur. Voorstrijk voor latex is voor mij nieuw maar heb weinig ervaring met schilderwerken.
klopt idd, maar het was echt nodig omdat de nieuwbouw muren alle vocht zouden opzuigen uit de glasweefsellijm. Ik ga er dus nu niet gelijk op verven, maar er komt glasweefselbehang op.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat beetotheizzo beschrijft is een andere voorstrijk, nl. voor stucwerk. Dat heet betocontact of zo en heeft diverse kleueren, van geel/oranje tot roze/rood variërend.
Dude1986 heeft voorstrijk voor latex gebruikt die is verdunde melk wit (?) Volgens mij overbodig spul, maar nu het er op zit kan je het beste de wand met een schuurpapiertje even opruwen zodat de lijm goed hevht aan de ondergrond.
Mocht je ooit gaan latexen, dan beslist géén voorstrijk gebruiken, maar één verdunde laag latex en daarna de onevrdunde eindlaag
Ik heb geen vragen over verf, maar bedankt. Heb ook liever een eigen topic. is wat overzichtelijker voor mijquote:Op zondag 2 oktober 2011 09:39 schreef exlurker het volgende:
Voor tips en vragen over verf kan je hier terecht
Centraal Verftopic
quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:42 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Ik heb geen vragen over verf, maar bedankt. Heb ook liever een eigen topic. is wat overzichtelijker voor mij
Gezien het aantal lage reacties heeft niemand ervaring met Gamma voorstrijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |