abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104088848
Een kat halen?

Om een of andere reden gaan mijn nekharen daar van overeind staan.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104088970
Update: het probleem van de op de mat pissende kat is volgens mij opgelost maar goed is anders :')
  maandag 7 november 2011 @ 20:06:54 #203
92409 Twinky
Little star.
pi_104089582
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:57 schreef Tchock het volgende:
Update: het probleem van de op de mat pissende kat is volgens mij opgelost maar goed is anders :')
heb je nog tips?

Mijn O+ mormel O+ heeft besloten dat de kattenbak echt te min is voor hem. Zeker als er al twee bacteriën een poepje in hebben gedaan. Plassen gaat nog net, maar poepen doet hij tegenwoordig op het uitloopmatje voor de bak.
Met als resultaat dat ik:
- 's ochtends de bak uitschep omdat ik hoop dat ik dan niet in de strontlucht thuiskom
- 's middags in de strontlucht thuiskom en de drol moet opruimen en matje schoon moet maken
- 's avonds voor de zekerheid maar nog een keer de bak schep omdat hij me anders...
- 's nachts wakker gaat maken met zijn dramatische gekrijs dat hij NAAR BUITEN WIL OF ERGENS ANDERS MAAR IK GA NIET HIER POEPEN IK DOE HET NIET IK DOE HET ECHT NIET. of van de stank van een drol op het matje (ik heb een studiootje, bak/matje/voordeur/bed is allemaal in één ruimte). (dit doet hij ook wel eens als de bak schoon is)

Er ligt nu bijna elke dag een drol op het matje, en dit gaat me te ver. Hij heeft een prachtige, schone bak, uit met dat gezeur. Laatst lagen er zelfs twee toen ik 24u weg was geweest (en toen ik weg was een schone bak, genoeg eten en alles... bah.

Ik heb een nieuw matje gekocht en hoop dat hij daarmee de associatie "ik moet poepen"-> op het matje loslaat. Daarnaast is dit matje makkelijker schoon te maken (die andere had ook stukken met pinnetjes, deze alleen maar ribbels van links naar rechts).
pi_104089844
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2011 20:06 schreef Twinky het volgende:

[..]

heb je nog tips?

Mijn O+ mormel O+ heeft besloten dat de kattenbak echt te min is voor hem. Zeker als er al twee bacteriën een poepje in hebben gedaan. Plassen gaat nog net, maar poepen doet hij tegenwoordig op het uitloopmatje voor de bak.
Met als resultaat dat ik:
- 's ochtends de bak uitschep omdat ik hoop dat ik dan niet in de strontlucht thuiskom
- 's middags in de strontlucht thuiskom en de drol moet opruimen en matje schoon moet maken
- 's avonds voor de zekerheid maar nog een keer de bak schep omdat hij me anders...
- 's nachts wakker gaat maken met zijn dramatische gekrijs dat hij NAAR BUITEN WIL OF ERGENS ANDERS MAAR IK GA NIET HIER POEPEN IK DOE HET NIET IK DOE HET ECHT NIET. of van de stank van een drol op het matje (ik heb een studiootje, bak/matje/voordeur/bed is allemaal in één ruimte). (dit doet hij ook wel eens als de bak schoon is)

Er ligt nu bijna elke dag een drol op het matje, en dit gaat me te ver. Hij heeft een prachtige, schone bak, uit met dat gezeur. Laatst lagen er zelfs twee toen ik 24u weg was geweest (en toen ik weg was een schone bak, genoeg eten en alles... bah.

Ik heb een nieuw matje gekocht en hoop dat hij daarmee de associatie "ik moet poepen"-> op het matje loslaat. Daarnaast is dit matje makkelijker schoon te maken (die andere had ook stukken met pinnetjes, deze alleen maar ribbels van links naar rechts).
Als je zoals wij aluminiumfolie op het matje legt komt hij er niet meer, maar in jouw geval is dat geen goede oplossing. Je hebt kans dat je kat de kattenbak niet meer in durft en anders gaat hij gewoon ergens anders zitten schijten.
  maandag 7 november 2011 @ 20:20:18 #205
92409 Twinky
Little star.
pi_104090577
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je zoals wij aluminiumfolie op het matje legt komt hij er niet meer, maar in jouw geval is dat geen goede oplossing. Je hebt kans dat je kat de kattenbak niet meer in durft en anders gaat hij gewoon ergens anders zitten schijten.
ja, inderdaad. dat is ook de reden dat ik het matje liet liggen: op het matje is beter dan op de vloer/bank/bed :P ik hoop dat dit matje beter is.

Het stomme is, dat ik heb 'meegewerkt' in die zin dat ik elke keer schep als er een drol ligt. Dit werd steeds vaker (eerst schepte ik 2x pw) tot ik dus 3x per dag schep. Ik heb wel wat beters te doen! Met hem kroelen op de bank bijvoorbeeld!
pi_104099035
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 19:54 schreef Lonaa het volgende:
Een kat halen?

Om een of andere reden gaan mijn nekharen daar van overeind staan.
Wordt ook alles letterlijk genomen hier op FOK! he? Zucht.. :N
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_104099488
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 22:10 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Wordt ook alles letterlijk genomen hier op FOK! he? Zucht.. :N
Ja, vooral in F&F moet je op je woorden passen lijkt altijd wel :@
pi_104099627
Nee hoor, helemaal niet. Ik vind het een rare uitdrukking. Net als "kinderen nemen".
Zal ongetwijfeld mijn gebrek zijn, maar het is niet anders.

Ik vind het vervelend klinken. Niks meer, niks minder.
pi_104116537
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 22:19 schreef Lonaa het volgende:
Nee hoor, helemaal niet. Ik vind het een rare uitdrukking. Net als "kinderen nemen".
Zal ongetwijfeld mijn gebrek zijn, maar het is niet anders.

Ik vind het vervelend klinken. Niks meer, niks minder.
Goed excuus dan.

Ik wil dus een lief katje in huis nemen en heb een open bovenverdieping. Echter staat daar een waterbed, nu wil ik er eigenlijk voor zorgen dat het katje niet naar boven klimt. Hoe kan ik dat het beste voorkomen?
pi_104117788
Ik denk dat je dat niet goed kan voorkomen, ook omdat katten graag hoog zitten en zo'n open verdieping natuurlijk ideaal is om alles van in de gaten te houden :) Maar met goede bescherming op je waterbed schijnt dat geen probleem te zijn.
pi_104117790
Een wat oudere kat nemen die goed luistert??
Of Keep off bij de trap spuiten??
Muur om de trap heen bouwen?? (heb je gelijk extra opbergruimte)
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_104118378
Ben wel wat gewend gelukkig altijd katten gehad helaas 4jaar terug mijn kat verloren aan een auto. Maar mis het nu toch wel. Mijn ervaring met keep off is trouwens niet goed. Een muur is natuurlijk ook geen optie.
Katten hebben eigenlijk nooit op het waterbed gezeten, ik zal eens uitzoeken hoeveel kwaad dat kan :Y
pi_104118597
Hoe bedoel je die open bovenverdieping dan??? Is dat je enige woonlaag? Of heb je een beneden en bovenverdieping met open trap (dat is bij ons dus zo)

Maar goed dan is het een kwestie van een wat ouder beestje nemen, kittens zijn nogal vlieg en stuif gevalletjes, die kun je niet echt tegenhouden. Een oudere kat kun je wel leren dat ie niet op bed mag
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_104120075
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:44 schreef Croli het volgende:
Hoe bedoel je die open bovenverdieping dan??? Is dat je enige woonlaag? Of heb je een beneden en bovenverdieping met open trap (dat is bij ons dus zo)

Maar goed dan is het een kwestie van een wat ouder beestje nemen, kittens zijn nogal vlieg en stuif gevalletjes, die kun je niet echt tegenhouden. Een oudere kat kun je wel leren dat ie niet op bed mag
Tis een soort van binnenhuis balkon. Je loopt de trap op en bent meteen in de boven verdieping. Daaronder zit de woonkamer keuken en badkamer tis ook een open trap. Een kitten kan wel want de trap is vrij steil en een kitten komt er niet op. Maar het aanleren.. Tja. Planten spuit? Enig problem is natuurlijk dat ik ook niet altijd thuis ben. Ben toch bang. Dat t katje dan omhoog stuift. Zal eens na vragen aan mn ma. Die heeft altijd een waterbed gehad. :Y
pi_104120538
Een kitten niet op de trap??? Als je ze in huis krijgt met 8 weken oud dan zal die ook al wel de trap op gaan. Juist omdat ze alles willen ontdekken. Tenminste dat was met de kleine hier wel het geval, en wij hebben dus een open trap situatie thuis, dus vandaar dat ik het me afvroeg
pi_104121641
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:42 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Goed excuus dan.

Ik wil dus een lief katje in huis nemen en heb een open bovenverdieping. Echter staat daar een waterbed, nu wil ik er eigenlijk voor zorgen dat het katje niet naar boven klimt. Hoe kan ik dat het beste voorkomen?
No problem. :)

Verder denk ik niet dat je het kunt voorkomen... T zijn geen honden. :P

Je kan het misschien voorkomen als je thuis bent, door bijv. plantenspuit. Maar dan gaat ie t wel proberen als je weg bent. :P
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:10:23 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104121823
Bij voorbaat kansloos.

Waarom mag ze niet op het waterbed? Risico op beschadiging? Dan zou ik naar een ander soort oplossing gaan zoeken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104124867
Idd plantenspuit :Y

quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:10 schreef Lienekien het volgende:
Bij voorbaat kansloos.

Waarom mag ze niet op het waterbed? Risico op beschadiging? Dan zou ik naar een ander soort oplossing gaan zoeken.
Nageltjes ja :Y
En wat voor oplossing dan wel? :? :)
pi_104125071
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:23 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Ander bed, geen kat, bovenverdieping (of iig je bed) afsluiten.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:29:30 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104125129
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:23 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Bijv. overdag een goed dek over het bed leggen, zodat de nageltjes geen schade kunnen toebrengen.

Maar dan nog houd je het probleem van 's nachts, als de kat bij jou in bed zou willen kruipen en dan zijn nageltjes gebruikt.

Ander bed. :)

Maar heb niet de illusie dat je de kat er weg kunt houden als alles in open verbinding met elkaar staat.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:35:27 #221
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_104125358
Nou de 2 bengels gaan nu alleen nog maar in de vensterbank als je niet in de kamer bent of achter je rug om :')
Gisteren trouwens met het manneke wat leuks meegemaakt.
Wij hebben nu een pauwenveer, vinden ze geweldig, zo geweldig zelfs dat sylvester, een kat van 6 maanden, halverwege de kamerdeur sprong, recht er tegenaan
om het 2 minuten later nog een keer te doen toen hij er weer achteraan zat _O-
pi_104129141
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bijv. overdag een goed dek over het bed leggen, zodat de nageltjes geen schade kunnen toebrengen.

Maar dan nog houd je het probleem van 's nachts, als de kat bij jou in bed zou willen kruipen en dan zijn nageltjes gebruikt.

Ander bed. :)

Maar heb niet de illusie dat je de kat er weg kunt houden als alles in open verbinding met elkaar staat.
Ander bed is geen optie, medisch enzo.. Geen kat ook niet :p mijn moeder geeft aan dat er extra dikke toplagen zijn die bestand zijn tegen katten dus daar maar eens naar kijken
:)
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:48:55 #223
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104246706
iemand enig idee wat voor ras dit is? Lijkt enigzins op Ot (dikke korte poten, dikke staart, koppie), wel kortere vacht

Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator vrijdag 11 november 2011 @ 14:51:07 #224
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104246800
Langharige Brit of zo? Leuk ding zeg!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104257053
wat heeft de kat met het waterbed te maken? ben je bang dat je bed lek gaat? :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties