abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102586867
Ik kon er wel in komen, maar na m'n bevalling had ik echt een krukje nodig! Echt, m'n onderkantje voelde alsof er een bowlingbal uit ging vallen zodra ik maar bewoog en om dan uit een uits te hoog bed te moeten klauteren... Niet grappig!
Maar, nu bijna 2 weken later, lukt t weer prima zonder krukje ;)
Tralalalaaa
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 18:17:46 #252
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_102586868
Die po is inderdaad vooral bedoeld om de placenta in op te vangen. Kunnen ze hem goed bestuderen :).
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 18:21:25 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102586937
Ik heb nog wel een soort kist (zitten schoenen enzo in, goed stevig ook), denk dat ik die maar naast ons bed moet zetten.
Toch die po maar halen dus....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_102586985
Mijn krukje is een houten bierkratje van hertog Jan :')
Handdoekje erop en klaar :)

Ah, m'n mupke wordt wakker... O+
Tralalalaaa
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 18:28:59 #255
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102587078
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 18:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mijn krukje is een houten bierkratje van hertog Jan :')
Handdoekje erop en klaar :)

Ah, m'n mupke wordt wakker... O+
Als het werkt! Waarom niet!?
pi_102587221
Hmm niet bij na gedacht dat het bij thuisbevalling ook voor de placenta gebruikt wordt. Ik moest in het ziekenhuis bevallen dus dat is ook niet besproken met de kraam
pi_102587332
ik heb nergens last van, plassen poepen O+ geen pijn daaronder en maar 1 hechting :) kon gelijk makkelijk douchen en traplopen en heb ook geen bowlingbalgevoel \O/ maar ik heb nog steeds naweeen :')
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 18:43:02 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102587372
ah bah, kan dat zo lang nog duren dan? Mja, als je van het andere dan geen last hebt?
pi_102587511
ik bouw nu een paracetamolspiegeltje op voor de naweeen en rugkramp (mn ruggenprik werd gezet en gelijk daarop begon ik te persen (4 persweeen en toen was lexje er al) (ze hadden niet opgemerkt dat ik van 5 naar 10 cm was gegaan in een uur ;( ) (de eerste 5 duurden urenlang en kwamen in een idiote weeenstorm! dus ik lag uitgeput en hyperventilerend om 10voor 6, om 10 over 7 hebben ze de ruggenprik gezet en lex is om 14 over 7 geboren..bijna in de lift ') de zuster en vriend renden naar mn kamer en net toen we t hoekie om waren perste ik m eruit :')dus er is nogal een druk ontstaan waardoor mn ruggenprik raar doorwerkt
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 18:51:46 #260
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102587596
Jeetje, wat naar zeg. En weer een reden om het zonder pijnbestrijding het te proberen voor elkaar te krijgen. ik zeg proberen he?! moet nu al helemaal nog even niet aan die pijn enzo denken, dus laat staan hoe ik er dan in sta!
pi_102588010
of niet, gelijk die prik erin! want dat dove gevoel heb ik liever jarenlang dan ook nog maar 1 minuut van die weeen. geloof me! ik heb weliswaar niets aan de ruggenprik gehad want ik beviel voor ie werkte..maar de mogelijkheid dat ik m kon krijgen was even een goede houvast..ik had mijzelf anders van t balkon geworpen
pi_102588031
de bevalling van elin was echt peanuts :D
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:10:01 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102588075
Mja, ik wil proberen thuis te bevallen, dus dan wordt het zonder medicatie....
pi_102588107
ik werd ingeleid, is toch heel anders..weeenopwekkers stonden veel te hoog ;(
pi_102588124
en de baarkruk mocht ook al niet ;(
pi_102588150
Wat raar dat ze niet getoucheerd hebben voor ze die prik zetten, KD. :N
Je zou toch denken dat dat het protocol is?
Maar je herstel klinkt verder super. Op die naweeen na dan. :{
En de bevalling zelf. :{

Alle mijlpaaldames! *O* En vooral voor de LLM! *O*

Het bloeden is volgens mij eindelijk gestopt en ik voel me ook een stuk beter.
Ik den dat ik wel even ga bellen maandag en vragen of ik nog even naar het hartje mag luisteren voor we op vakantie gaan.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:14:48 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102588191
DuBecky, 20 weken *O*

Die ondersteek is inderdaad voornamelijk bedoeld voor de placenta.

KD, jammer dat je laatste bevalling (dit is toch jullie laatste hè? :@ ) zo zwaar is geweest. Wel fijn dat je niet zoveel last hebt van de geijkte kwaaltjes. Balen van de naweeën. Hopelijk zijn die ook gauw weg...

Susie, je kunt (in het ziekenhuis) ook nog vragen om remifentanyl.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:19:41 #268
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102588349
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 19:14 schreef Asyniur het volgende:
Susie, je kunt (in het ziekenhuis) ook nog vragen om remifentanyl.
Ik heb gelezen over de pijnstillers en deze + pethidine (of iets dergelijks) is dus echt uit den boze bij mij. Er stond in het boekje (die ik van de vk had gekregen) zo weinig over vermeld en dat de bijwerkingen op langere termijn nog niet bekend waren, dat ik dat dus echt niet wil. Dan die ruggeprik, wanneer nodig.

En Oeke, dat lijkt me een goed plan, gewoon voor je eigen gemoedsrust!
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:26:46 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102588590
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 19:19 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik heb gelezen over de pijnstillers en deze + pethidine (of iets dergelijks) is dus echt uit den boze bij mij. Er stond in het boekje (die ik van de vk had gekregen) zo weinig over vermeld en dat de bijwerkingen op langere termijn nog niet bekend waren, dat ik dat dus echt niet wil. Dan die ruggeprik, wanneer nodig.

En Oeke, dat lijkt me een goed plan, gewoon voor je eigen gemoedsrust!
Aan een ruggenprik zitten ook risico's verbonden.
Hier vond ik wel een interessant stukje.

Oeke, fijn dat het bloeden gestopt is.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:30:58 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_102588720
Leuk Asyniur. Vervelend bij dit soort teksten is dat er zoveel medische taal in zit dat ik altijd maar moet raden wat er bedoeld wordt.

Partus is de bevalling neem ik aan. Graviditeit is geloof ik zwangerschap..... Kunnen ze de dingen niet gewoon bij de naam noemen die iedereen kent????
pi_102588841
Jammer KD dat het zo zwaar was! en dat ze niet hebben gemerkt hoe snel het ging }:|

Ik wil het ook zonder pijnbestrijding proberen zelf moet ik in het zh bevallen maar kijken hoe lang ik het uit hou :')
Als het wel pijnbestrijding wordt wil ik alleen een ruggenprik..al die morfine achtige stof die de kleine ook suf kan maken..nee dankje

Zwangerschap doet gekke dingen met je...eerst roep je jaren lang dat je geen kids wil
daarna wil je geen samengestelde kamer
het liefst onder de 700 euro's en graag niet te lang van te voren ivm stof en kat......

en hier zit je dan...30 jaar, zwanger 32 weken dure kamer die bezorgd wordt uit een winkel ruim voor de bevalling :') :') :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:36:29 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_102588873
Waarom ben jij eigenlijk medisch bitterend?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:39:24 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102588949
Ik heb het globaal doorgelezen, maar ik blijf erbij dat ik er niet 100 procent achter sta, datzelfde dus met pethidine. En uiteraard zijn er ook risico's bij een ruggeprik, daarom dat ook liever niet. Lijkt mij al helemaal niets om niks meer te kunnen voelen vanaf je middel tot je tenen.... Mja, als het echt niet meer gaat, dan heeft dat toch mijn voorkeur...
pi_102588960
Kyara ik slik medicijnen en moet met de kleine ter observatie 48 uur in het zh blijven na de bevalling!
Loop wel gewoon bij de vk en zij mag de bevalling ook doen, alleen ik hoef niks te betalen (geen eigen risico voor het huren van een bed zeg maar)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_102588970
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 19:39 schreef Susie het volgende:
Ik heb het globaal doorgelezen, maar ik blijf erbij dat ik er niet 100 procent achter sta, datzelfde dus met pethidine. En uiteraard zijn er ook risico's bij een ruggeprik, daarom dat ook liever niet. Lijkt mij al helemaal niets om niks meer te kunnen voelen vanaf je middel tot je tenen.... Mja, als het echt niet meer gaat, dan heeft dat toch mijn voorkeur...
Zo denk ik precies erover O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')