Damn you, eerste werkdag en dan gelijk een ML.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:33 schreef QuiCk01 het volgende:
Ik zou vandaag een 2e rit vanuit Maastricht terug doen naar Leiden in een VW Polo. Werd ik onderweg gebeld dat deze niet meer doorging maar er wel een nieuwe rit was. Vanuit een klein dorpje bij Maastricht naar Almere in een
Mercedes ML!![]()
![]()
Veel beter dan een polo dus. Ik dacht dat ik het wel zou redden, maar bleek toch teweinig benzine te hebben dus heb ook 5 liter getankt.
Dat was een mooie eerste werkdag. Totaal 11 uur gewerkt en ruim 500 kilometer gereden!
Dat is een hele beste eerste werkdag! Lekker hoor:)quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:33 schreef QuiCk01 het volgende:
Ik zou vandaag een 2e rit vanuit Maastricht terug doen naar Leiden in een VW Polo. Werd ik onderweg gebeld dat deze niet meer doorging maar er wel een nieuwe rit was. Vanuit een klein dorpje bij Maastricht naar Almere in een
Mercedes ML!![]()
![]()
Veel beter dan een polo dus. Ik dacht dat ik het wel zou redden, maar bleek toch teweinig benzine te hebben dus heb ook 5 liter getankt.
Dat was een mooie eerste werkdag. Totaal 11 uur gewerkt en ruim 500 kilometer gereden!
Maar wil je dan beide tegelijk gaan doen of wat?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Zit er aan te denken om me naast AR ook te solliciteren voor EW. AR is echt wel prima hoor, alleen 9 van de 10 keren dat ik word gebeld gaat om vestigingswerk. Neem aan het geen probleem is?
Voor AR misschien niet, voor EW zeker wel. Zoals Viezze al zegt heb je bij EW een concurrentiebeding. Ik weet toevallig dat de grote in Almere zowel gebruik maakt van AR als EW. In Groningen zitten twee bedrijven samen in één pand. De ene maakt gebruik van AR, de andere van EW. Dat kon ook nog wel eens vreemd worden, aangezien EW aan haar klanten garandeert dat jij uitsluitend voor EW en haar partners werkt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Zit er aan te denken om me naast AR ook te solliciteren voor EW. AR is echt wel prima hoor, alleen 9 van de 10 keren dat ik word gebeld gaat om vestigingswerk. Neem aan het geen probleem is?
Klopt, als je even achterom kijkt schrik je wel weer.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:16 schreef Viezze het volgende:
Zo'n IQ kun je toch bijna rondjes mee rijden op een normale weg omdat hij zo klein is
Haha hetzelfde als in een smart. Doodeng. En hierom voel ik me ook niet echt veilig in zo'n dingquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:17 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Klopt, als je even achterom kijkt schrik je wel weer.
Had vandaag een gloednieuwe Skoda Superb, 12 km op de teller. Reed lekker!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:53 schreef joppie_saus het volgende:
Ik kan er ook niks aan doen, ik ben Skoda-addict
Ja ik snap wel dat het uit concurrentieoverwegingen niet de bedoeling is, maar er is geen haan die er naar kraait volgens mij zolang ik mijn mond hou. Het verdubbelt wel mijn kans op werkquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:02 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Voor AR misschien niet, voor EW zeker wel. Zoals Viezze al zegt heb je bij EW een concurrentiebeding. Ik weet toevallig dat de grote in Almere zowel gebruik maakt van AR als EW. In Groningen zitten twee bedrijven samen in één pand. De ene maakt gebruik van AR, de andere van EW. Dat kon ook nog wel eens vreemd worden, aangezien EW aan haar klanten garandeert dat jij uitsluitend voor EW en haar partners werkt.
Hoe zie je dat in de praktijk dan? AR heeft neem ik aan ook tot sluitingstijd om je te bellen? Als je dan niet gebeld bent dan wil je proberen om nog voor EW te rijden? Want die kans is nml erg klein.. Anders zou je elke dag dat je beschikbaar bent een PC bij de hand moeten hebben zodat je bij een van de twee je beschikbaarheid kan dichtgooien..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:56 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Ja ik snap wel dat het uit concurrentieoverwegingen niet de bedoeling is, maar er is geen haan die er naar kraait volgens mij zolang ik mijn mond hou. Het verdubbelt wel mijn kans op werk
Ja, jij houdt je mond misschien wel, maar het kan ook opvallen bij die bedrijven voor wie je rijdt, als aan hun exclusiviteit beloofd isquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:56 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Ja ik snap wel dat het uit concurrentieoverwegingen niet de bedoeling is, maar er is geen haan die er naar kraait volgens mij zolang ik mijn mond hou. Het verdubbelt wel mijn kans op werk
Ik begrijp je punt helemaal. Maar zoals ik al zei: 90-95% van de keren dat ik word gebeld is voor vestigingswerk bij een verhuurbedrijf. Die paar losse ritjes die ik tot nu heb gedaan (in de 3 maanden dat ik er nu werk) waren allemaal van klant naar een obscuur verhuurbedrijf. Ik heb pas 1x voor 'de grote' in Almere gereden. Zal wel allemaal aan mijn regio liggen..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:10 schreef Mallet het volgende:
[..]
Hoe zie je dat in de praktijk dan? AR heeft neem ik aan ook tot sluitingstijd om je te bellen? Als je dan niet gebeld bent dan wil je proberen om nog voor EW te rijden? Want die kans is nml erg klein.. Anders zou je elke dag dat je beschikbaar bent een PC bij de hand moeten hebben zodat je bij een van de twee je beschikbaarheid kan dichtgooien..
En volgens mij komt zoiets vast wel een keer uit als je regelmatig bij dezelfde adressen komt die met allebei werken (en dat zijn er volgens mij nogal wat).
Dat is nog is een lekker ritje!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:25 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Ben blij dat ik hem maar van Utrecht naar Almere moet rijden, het is net de pausmobiel
Lees eens terug johquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:31 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Dat is nog is een lekker ritje!Is dat je enige rit? Dan heb je aardig wat reisuren of niet?
Treinslapen like a boss! Heerlijkquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:56 schreef Viezze het volgende:
[..]
@Betweentherays; als ik in de trein in slaap val word ik ook altijd wakker met het gevoel dat ik zojuist slapend geld heb verdiend
Arghh!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:41 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Lees eens terug joh! Heb nog een IQ voor 240km
Ben je mooi klaar mee. Vergeet je overlevingspakket nietquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:41 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Lees eens terug joh! Heb nog een IQ voor 240km
Och, doet me weinig. Vind het wel een prima autootje.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:59 schreef BetweenTheRays het volgende:
[..]
Ben je mooi klaar mee. Vergeet je overlevingspakket niet
Jaaa daar kan ik dan geen medelijden mee hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:33 schreef Irritatie100 het volgende:
Parkeerboete is nog niet eens afgewikkeld of ik heb de volgende boete (prive) alweer gescoord100 euri's voor over een doorgetrokken streep te rijden
Die streep ligt er pas een paar weken, had het niet eens doorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Jaaa daar kan ik dan geen medelijden mee hebben.
Kom je op Wegmisbruikers?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Aan de kant gezet door een motoragent
Neequote:
Ach waarom nietquote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:17 schreef joppie_saus het volgende:
Ik zeg WOB-ben. Straks is de APK van die motor verlopen, is je boete ongeldig.
Hangt er vanaf. Agenten die in een uniform in een undercover auto zitten moeten zich wel legitimeren.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:27 schreef Viezze het volgende:
Een agent hoeft zich niet te legitimeren. Alleen als je er om vraagt, of als hij in burger is.
Auto's zijn volgens mij altijd verzekerd. Soms ontbreekt de groene kaart maar na een belletje mag je dan altijd rijden aangezien EW aansprakelijk is, jijzelf in principe niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:17 schreef Pizzabodem het volgende:
Baantje als hiker bij Easyway/Autoreset lijkt mij wel interessant, en sta op het punt om het sollicitatieformulier in te voeren. Ik had het er laatst met iemand over die weleens een auto vervoerde voor een of ander bedrijf, en toen kwamen we uit op een discussie over verzekeringen![]()
Hoe zit het eigenlijk met de verzekeringen? Neem aan dat ew/ar wel checkt of de auto's verzekerd zijn? En hoe zit het als de hiker betrokken raakt bij een ongeval met letsel? Niet echt een leuk onderwerp voor in dit topic, maar ik dacht misschien weten jullie hier wat meer van.
Bellen is helemaal niet nodig. Je hebt 9 van de 10 keer de optie om aan te kruisen of de groene kaart wel of niet aanwezig is. Daarnaast hebben veel auto's alleen kopieën van de kentekenbewijzen in de auto liggen en daar hoef je ook niet voor te bellen, ook al zijn ze niet geldig en zou je er een boete voor kunnen krijgen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:53 schreef BetweenTheRays het volgende:
[..]
Auto's zijn volgens mij altijd verzekerd. Soms ontbreekt de groene kaart maar na een belletje mag je dan altijd rijden aangezien EW aansprakelijk is, jijzelf in principe niet.
Bij je eerste rit zet je gewoon bij eindtijd: "n.v.t. (vervolgrit)" neer.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:12 schreef QuiCk01 het volgende:
Goed.
Volgende kwestie. Het ritbon-formulier.
Zie hier:
[ afbeelding ]
Dit gaat over 1e rit. Nu staat er eindtijd chauffeur. Is dit de eindtijd van die rit? Lijkt mij niet, maar waarom staat het dan op deze plek in de "vragenlijst" en dan vul ik het toch 2 keer in?
Ze bedoelen hier toch de eindtijd waar ik weer op het station in mijn woonplaats stond. Toch?
Maar altijd beter dan alles per post opsturen. Ik vind het wel prima werken hoor. Gelijk aan het einde van de dag de administratie in orde maken en klaar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:16 schreef Chapelle het volgende:
Handig is het niet echt nee. Gaat ook altijd veel tijd inzitten in het scannen en invullen van die dingen...
Ik heb in maanden waarin ik veel heb gewerkt (zoals afgelopen september) wel eens 2 A4 enveloppen moeten versturenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Chapelle het volgende:
Ja dat is wel zo, het is wel gelijk aan kant. Via de post heb ik nooit gedaan, dat is pas een drama lijkt me
Gebruik jij die papieren versie dan? Ik vul gewoon de online versie in. De helft is toch altijd vast (naam chauffeur enzo) en de andere helft is zo gepiept.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:16 schreef Chapelle het volgende:
Handig is het niet echt nee. Gaat ook altijd veel tijd inzitten in het scannen en invullen van die dingen...
Nee digitaal. Maar ik heb een kutscanner, daar kan het ook aan liggenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:11 schreef roflkartoffel het volgende:
[..]
Gebruik jij die papieren versie dan? Ik vul gewoon de online versie in. De helft is toch altijd vast (naam chauffeur enzo) en de andere helft is zo gepiept.
De transportformulier leg ik gewoon in de scanner, hij haalt hem er zelf doorheen, pdf is in 2 seconden gemaakt en toegevoegd. Ben totaal 2-3 minuten pezig per ritbon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |