Tot vorige week woensdag keken we nog tegen de kale stenen muren aan; al het leidingwerk zat al in de muren, de inbouwdozen waren ook al geplaatst en de sleuven hadden we ook al weer dicht gemaakt met cement.
![P1100124.JPG]()
![P1100121.JPG]()
Je kreeg er zeg maar een ultiem "het blok" gevoel bij
Omdat we gekozen hebben voor traditioneel stucwerk worden de wanden eerst egaal aangesmeerd met cement dat moeten we dan goed op laten drogen; en daarna word er met fix en finisch een dun laagje aangebracht om de wand mooi wit te krijgen.
![P1100127.JPG]()
Vorige week woensdag kwam onze metselende tegelzetter / stucadoor langs om in twee van de drie slaapkamers alle wanden te stucen.
![P1100129.JPG]()
Het oogt direct al heel anders dacht ik zo !
Verder ben ik het grote raam eens met de föhn en verfafkrabber te lijf gegaan deze is klaar om een keer opgeschuurd te worden. Hier komt op een later tijdstip dubbel glas in i.p.v. het enkel glas wat er nu zit. Ook gaan we het glas in de drie kleine raampjes vervangen voor iets anders, deze zitten onder de verfresten van één van de vorige bewoners en zijn niet meer te redden.
![P1100143.JPG]()
Bijna alle deuren zijn nu volledig blank gemaakt, voor de randen moeten we toch iets anders verzinnen dan de afbijt die we gekocht hebben. Die bleek toch niet echt te helemaal te werken
![P1100145.JPG]()
Er is in één slaapkamer door paps het plafond uit gewaterpast zodat het nieuwe plafond er mooi strak onder komt. Ook hebben we samen het plafond geïsoleerd met glaswoldekens en heb ik de elektra in het plafond er even in gemaakt.
Ook hebben we op na overleg met en op advies van de lokale schilder
blanke parket lak gehaald met een wit pigment erin waarmee we de kraalschroten van het plafond straks gaan lakken.
We waren natuurlijk wel nieuwsgierig na hoe dat straks eruitziet dus hebben we even een klein proefstukje opgezet.
![P1100158.JPG]()
En dit is nog maar na één keer lakken

, wij vinden het nu al geweldig
We twijfelen alleen nog tussen 11 cm brede kraalschroten en 7 cm brede kraalschroten, zelf denk ik dat die 7 cm brede schroten veel te druk ogen voor een plafond en dat we beter de 11 cm brede schroten kunnen nemen. In m² prijs doet het elkaar eigenlijk niks. Wat zouden jullie doen ?
![P1100160.JPG]()
Dit zijn de 7 cm brede kraalschroten.
Morgen en overmorgen nog even de nodige rotzooi opruimen en afvoeren en dan ergens volgende week maar eens de kraalschroten bestellen.
Dan kunnen we in het nieuwe jaar beginnen met het uitvlakken en isoleren van het plafond in de andere slaapkamert