abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105855713
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 06:24 schreef jpajs het volgende:

[..]

Ehhhhhhh kelder.......... vochtig mischien. Vergeten we de aarde draad nu niet. Groen geel samen met die bruine doortrekken vanaf de centraal doos onder de lamp. Even door de doos achter de schakelaar en niet onderbreken daar. Mooi zou zijn om een lusje in de doos achter de schakelaar te maken. Als je later daar de draad wil gebruiken hoef je geen nieuwe te trekken.
Het is een al wat oudere woning waar volgens de toen geldende normen nog geen aarde bij de lamp verplicht is, of het armatuur moet van metaal zijn
  woensdag 21 december 2011 @ 17:22:45 #277
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_105873578
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 08:25 schreef exlurker het volgende:

[..]

Het is een al wat oudere woning waar volgens de toen geldende normen nog geen aarde bij de lamp verplicht is, of het armatuur moet van metaal zijn
verplicht of niet TOEN, NU zou ik hem gewoon meetrekken :)
pi_106051569
Hoe staat het in huize Vonk?

Al iets wijzer geworden wat je met het plafond gaat doen?
  Moderator dinsdag 27 december 2011 @ 23:10:32 #279
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106108264
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 10:43 schreef bobenjanneke het volgende:
Hoe staat het in huize Vonk?

Al iets wijzer geworden wat je met het plafond gaat doen?
Het is in ieder geval blanke lak met wit pigment geworden; een soort van parket lak.
Foto'tje volgt nog wel; zal één deze dagen eens weer een update plaatsen.

In ieder geval dit jaar nog ^O^

Er is het nodige qua verf van de kozijnen en deuren gebrand en is er een begin gemaakt met het uitvlakken van de plafonds. Hopelijk beginnen we morgen met isoleren van één van de plafonds *O*
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:17:30 #280
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106108601
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:10 schreef Vonkenboer het volgende:
..... er een begin gemaakt met het uitvlakken van de plafonds. Hopelijk beginnen we morgen met isoleren van één van de plafonds *O*
^O^ Daar willen we dan wel foto's van zien :7
  Moderator donderdag 29 december 2011 @ 22:30:51 #281
92034 crew  Vonkenboer
pi_106185173
Tot vorige week woensdag keken we nog tegen de kale stenen muren aan; al het leidingwerk zat al in de muren, de inbouwdozen waren ook al geplaatst en de sleuven hadden we ook al weer dicht gemaakt met cement.

Je kreeg er zeg maar een ultiem "het blok" gevoel bij :P

Omdat we gekozen hebben voor traditioneel stucwerk worden de wanden eerst egaal aangesmeerd met cement dat moeten we dan goed op laten drogen; en daarna word er met fix en finisch een dun laagje aangebracht om de wand mooi wit te krijgen.

Vorige week woensdag kwam onze metselende tegelzetter / stucadoor langs om in twee van de drie slaapkamers alle wanden te stucen.

Het oogt direct al heel anders dacht ik zo ! _O_

Verder ben ik het grote raam eens met de föhn en verfafkrabber te lijf gegaan deze is klaar om een keer opgeschuurd te worden. Hier komt op een later tijdstip dubbel glas in i.p.v. het enkel glas wat er nu zit. Ook gaan we het glas in de drie kleine raampjes vervangen voor iets anders, deze zitten onder de verfresten van één van de vorige bewoners en zijn niet meer te redden.

Bijna alle deuren zijn nu volledig blank gemaakt, voor de randen moeten we toch iets anders verzinnen dan de afbijt die we gekocht hebben. Die bleek toch niet echt te helemaal te werken :{

Er is in één slaapkamer door paps het plafond uit gewaterpast zodat het nieuwe plafond er mooi strak onder komt. Ook hebben we samen het plafond geïsoleerd met glaswoldekens en heb ik de elektra in het plafond er even in gemaakt. *O*

Ook hebben we op na overleg met en op advies van de lokale schilder blanke parket lak gehaald met een wit pigment erin waarmee we de kraalschroten van het plafond straks gaan lakken.

We waren natuurlijk wel nieuwsgierig na hoe dat straks eruitziet dus hebben we even een klein proefstukje opgezet.

En dit is nog maar na één keer lakken O+, wij vinden het nu al geweldig *O*
We twijfelen alleen nog tussen 11 cm brede kraalschroten en 7 cm brede kraalschroten, zelf denk ik dat die 7 cm brede schroten veel te druk ogen voor een plafond en dat we beter de 11 cm brede schroten kunnen nemen. In m² prijs doet het elkaar eigenlijk niks. Wat zouden jullie doen ?

Dit zijn de 7 cm brede kraalschroten.

Morgen en overmorgen nog even de nodige rotzooi opruimen en afvoeren en dan ergens volgende week maar eens de kraalschroten bestellen.

Dan kunnen we in het nieuwe jaar beginnen met het uitvlakken en isoleren van het plafond in de andere slaapkamert :) :P
pi_106185222
11 cm idd :Y en het schiet op *O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator donderdag 29 december 2011 @ 22:34:30 #283
92034 crew  Vonkenboer
pi_106185365
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:31 schreef Ml-etje het volgende:
11 cm idd :Y en het schiet op *O*
Beneden is er in feite nog niks gedaan; behalve het nodige sloopwerk en het dichtmaken van twee deuropeningen :+ , het lijkt bijna bouwval gezocht ;)
pi_106185981
Ik weet niet hoe vaak je een kwast en roller in de hand hebt gehad, houdt er rekening mee dat watergedragen verf anders schildert als synthetische ( terpetine ) verf.
Verder ziet het "proefstuk" er netjes uit.
  Moderator donderdag 29 december 2011 @ 22:48:39 #285
92034 crew  Vonkenboer
pi_106186070
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:46 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik weet niet hoe vaak je een kwast en roller in de hand hebt gehad, houdt er rekening mee dat watergedragen verf anders schildert als synthetische ( terpetine ) verf.
Verder ziet het "proefstuk" er netjes uit.
Ik heb nog niet heel vaak een kwast in de handen gehad; maar wat zijn de belangrijkste verschillen waarmee we dan rekening moeten houden ? :)
pi_106186391
Watergedragen verf droogt veel vlugger dan synthetische verf, waardoor hij minder gemakkelijk te corrigeren is dan synthetische verf.
pi_106186838
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:34 schreef Vonkenboer het volgende:.......... , het lijkt bijna bouwval gezocht ;)
Maar het is .......... Help mijn man is klusser :D :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 23:17:02 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106187428
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

_O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 30 december 2011 @ 09:09:08 #289
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  vrijdag 30 december 2011 @ 11:07:24 #290
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_106197132
Het gaat hier precies ook goed vooruit, Go Vonkie Go! ^O^
  Moderator vrijdag 30 december 2011 @ 18:11:12 #291
92034 crew  Vonkenboer
pi_106212417
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:55 schreef bobenjanneke het volgende:
Watergedragen verf droogt veel vlugger dan synthetische verf, waardoor hij minder gemakkelijk te corrigeren is dan synthetische verf.
Dat het veel sneller droogt zijn we al achter gekomen bij het maken van het proefstukje.
Zeker omdat nieuw hout ook een beetje een zuigende werking heeft kon je het bijna zien drogen.

In ieder geval sowieso niet te dik de lak er opzetten; hoe dunner hoe mooier.
We hebben ook extra gekozen voor glansvrije lak, een plafond hoef niet zo te blinken ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

quote:
12s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:17 schreef DJMO het volgende:

[..]

_O-
Moet ik dit zien als een compliment ;):P

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 09:09 schreef gateway het volgende:
het begint weer op een woning te lijken vonkie!
Langzaam begint het weer enigszins op een woning te lijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 11:07 schreef MMach het volgende:
Het gaat hier precies ook goed vooruit, Go Vonkie Go! ^O^
Dankje Benoit ! :)
pi_106222599
erg leuk topic om te volgen.
ik zag trouwens dat je spijkerclips gebruikt om pijp vast te zetten. mijn ervaring is dat die dingen verteren en dat de buis los komt te zitten
hoe is jouw ervaring met die clips vonk?
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:17:34 #293
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106222887
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 30 december 2011 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Moet ik dit zien als een compliment ;):P
Zolang de tv ploeg nog niet voor de deur staat wel :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 december 2011 @ 22:27:26 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106223402
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:17 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Zolang de tv ploeg nog niet voor de deur staat wel :P
ik moest wéér lachen _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 09:45:06 #295
92034 crew  Vonkenboer
pi_106237330
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:12 schreef maart78 het volgende:
erg leuk topic om te volgen.
ik zag trouwens dat je spijkerclips gebruikt om pijp vast te zetten. mijn ervaring is dat die dingen verteren en dat de buis los komt te zitten
hoe is jouw ervaring met die clips vonk?
Ik gebruik ze voor mijn werk als elektromonteur al jaren als standaard montagewijze om leidingwerk in plafonds vast te maken.

En heb nog nooit meegemaakt dat deze spijkerclips van JMV en andere echte merk spijkerclips langzaam "vergaan" en dat leidingen dan los gaan zitten. :)
pi_106240479
ohh oke, ik had ze van de gamma (dan vraag je erom) en die waren allemaal gebroken.
voortaan beter jmv kopen dan
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 22:11:51 #297
92034 crew  Vonkenboer
pi_106374687
Ik wil deze update toch nog even met jullie delen; moeten jullie maar even genoegen nemen met een paar soms wat wazige telefoonfoto's.

In één van de drie slaapkamers zit de isolatie en het leiding werk voor het elektra al in, vanavond heb ik even de inbouwdozen allemaal opgezocht en mooi vrijgemaakt.

Dan kan ik daar morgenavond even draad intrekken voordat het plafond er (binnenkort) in gaat.

De isolatie proberen we zoveel mogelijk op hun plek te houden met stukken pvc buis die we tussen de balken geklemd hebben. Wanneer we straks het definitieve plafond er in maken, verwijderen we ze stuk voor stuk weer :P :s)

In de andere slaapkamer is de bevestiging voor het plafond voor ongeveer 80% klaar, en heb ik eergisteren alle elektra leidingen in gespijkerd, denk dat we komend weekend hier gaan beginnen met isoleren.

Dat we kraalschroten gaan plaatsen in plaats van gewoon gips wisten jullie vast al wel ;) ; waar we die gaan bestellen weten we nog niet, er zit namelijk een best heel erg groot verschil in de prijzen die we opgevraagd hebben.

Allerlei prijzen tussen de ¤ 17,- en ¤ 27,- euro per m² hebben we al nu al wel gehoord.
Evenals levertijden van één week tot zes weken 8)7

Kortom, we zijn er nog niet over uit waar we ze nu gaan bestellen het is of de hoofdprijs betalen en met één week met het plafond kunnen beginnen, of zes weken wachten en dan de laagste prijs betalen. }:| en bij 40 m² gaat het wel erg hard.

Iemand trouwens een idee hoe we zulk soort schroten het beste kunnen bevestigen ?
Het idee was om ze met een tacker met daarin spijkers vast te zetten op de balken; omdat we het hout alleen lakken kunnen we die gaatjes niet opvullen met iets want dat blijf je dan heel erg zien :{

Ook daar zijn we dus eigenlijk nog niet over uit.
Heeft iemand daar enig advies over ?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 januari 2012 @ 22:20:16 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106375111
Ik zou op de goedkoopste prijs wachten Vonk, dan kun je in de tussentijd even met andere zaken bezig danwel even rusten; het geld kun je voor je uitzet bewaren :+

over die bevestiging.. is dit misschien een idee?

dinsdag 3 januari 2012 @ 22:54:10 #299
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_106376912
voor de bevestiging bestaan ook van dit soort clips:

Plaatje van google, geen idee hoe het in het nederlands heet of waar het te krijgen is.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:57:37 #300
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106377072
Misschien kan je hetzelfde doen als bij het leggen van houten vloeren? Dwz lijmen (op de rachels met d3 houtlijm) en tacken in de greef van de kraaldelen. Dan zie je er niets van. Check ook de kwaliteit hout bij de handels. Als je vuren kraaldelen vol knoesten geleverd krijgt zit je nog met rommel. Grote knoesten zou ik er sowieso tussenuit zagen want die zijn lastig netjes te lakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')