voor kapitalisten en rijke dieven zoals Pluisje, Chavez of Castro is het wel bereikbaarquote:Op zaterdag 5 november 2011 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen in het echte Cuba, en niet het propaganda cuba. Daar heb je aan 1 baan niet genoeg, en is goede gezondheidszorg onbereikbaar.
Sinds wanneer zijn Chávez en Castro kapitalisten? En rijk zijn ze ook niet.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor kapitalisten en rijke dieven zoals Pluisje, Chavez of Castro is het wel bereikbaar
Die heren hebben echt niet te klagen en genieten een stuk meer luxe en vrijheid dan hun onderdanen...quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:02 schreef Boomstronk- het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn Chávez en Castro kapitalisten? En rijk zijn ze ook niet.
Tuurlijk leven ze luxer dan het volk, dat doet elke leider. Maar erg rijk zijn ze niet. En wat voor vrijheid heeft Chávez meer dan het volk van Venezuela?quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die heren hebben echt niet te klagen en genieten een stuk meer luxe en vrijheid dan hun onderdanen...
Voor de dood is Chavez net zo gelijk als alle Venezolanen, in dat opzicht is de dood de enige echte communistquote:Op zaterdag 5 november 2011 19:05 schreef Boomstronk- het volgende:
[..]
Tuurlijk leven ze luxer dan het volk, dat doet elke leider. Maar erg rijk zijn ze niet. En wat voor vrijheid heeft Chávez meer dan het volk van Venezuela?
Iedereen is gelijk maar sommigen een beetje gelijker dan anderen...quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:05 schreef Boomstronk- het volgende:
[..]
Tuurlijk leven ze luxer dan het volk, dat doet elke leider. Maar erg rijk zijn ze niet. En wat voor vrijheid heeft Chávez meer dan het volk van Venezuela?
Eh, alles. Hij heeft voldoende macht en rijkdom naar zich toegetrokken om te doen waar hij zin in heeft.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:05 schreef Boomstronk- het volgende:
[..]
The American Dream.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Daar heb je aan 1 baan niet genoeg, en is goede gezondheidszorg onbereikbaar.
Dat dus. Lijkt mij tof om al die oude bakken die met ijzerdraad en kauwgom aan elkaar hangen en voorzien van (relatief) moderne Aziatische motoren die eigenlijk niet passen daar rond te zien hobbelen.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:40 schreef Barcaconia het volgende:
Klote, dan moet ik dus op zeer korte termijn nog naar Cuba om het huidige straatbeeld te aanschouwen
Je bent te laat. Ik ben daar van het vliegveld naar een casa particulares gebracht in een moderne Peugot minivan. Er rijden vrij nieuwe Mercedessen rond en moderne Franse autos. De 1950s brikken zijn 1 op 10 als je geluk hebt. Er zijn erg veel Lada's en andere Soviet automobielen. Veel bussen zijn de oude gele GSM bussen uit NL met de NLse bestemming er vaak nog op ook. Dit is al vele jaren zo.quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat dus. Lijkt mij tof om al die oude bakken die met ijzerdraad en kauwgom aan elkaar hangen en voorzien van (relatief) moderne Aziatische motoren die eigenlijk niet passen daar rond te zien hobbelen.
Ergens hoop ik dat ze daar geen cent hebben om nieuwe(re) auto's te kopen
Dat heb ik wel eens gedaan. Ik kon vooral kotsen om dat gejubel van hem over het feit dat de gezondheidszorg in de UK gratis zou zijn.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:13 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nee.
Misschien moet je Sicko van Michael Moore eens bekijken , michaelmoore
De oude zijn inmiddels veel geld waard gewordenquote:Op zaterdag 5 november 2011 21:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat dus. Lijkt mij tof om al die oude bakken die met ijzerdraad en kauwgom aan elkaar hangen en voorzien van (relatief) moderne Aziatische motoren die eigenlijk niet passen daar rond te zien hobbelen.
Ergens hoop ik dat ze daar geen cent hebben om nieuwe(re) auto's te kopen
Vertel daar eens wat meer over. Of is dit in de categorie "Chavez is een dictator, want hij is links"?quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:30 schreef waht het volgende:
[..]
Eh, alles. Hij heeft voldoende macht en rijkdom naar zich toegetrokken om te doen waar hij zin in heeft.
Hij heeft wel de intentie om nog 30 jaar dictator te blijven net als Castro, maar vadertje dood zal hem sneller komen halen dan Castro.quote:Op zondag 6 november 2011 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vertel daar eens wat meer over. Of is dit in de categorie "Chavez is een dictator, want hij is links"?
Als je het verschil tussen een dictator en een democratisch verkozen staatshoofd onder de knie krijgt is er eventueel een discussie mogelijk.quote:Op zondag 6 november 2011 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij heeft wel de intentie om nog 30 jaar dictator te blijven net als Castro, maar vadertje dood zal hem sneller komen halen dan Castro.
Ik weet niet of hij kinderen of broers heeft die op zijn plaats kunnen komen
Geldt dat voor heel Cuba ? Ik heb begrepen dat er ook touristenoorden zijn waar veel dingen anders (lees: luxer) zijn. Los daarvan: Cubanen mogen toch geen auto's (ver)kopen ?quote:Op zondag 6 november 2011 02:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Je bent te laat. Ik ben daar van het vliegveld naar een casa particulares gebracht in een moderne Peugot minivan. Er rijden vrij nieuwe Mercedessen rond en moderne Franse autos. De 1950s brikken zijn 1 op 10 als je geluk hebt. Er zijn erg veel Lada's en andere Soviet automobielen. Veel bussen zijn de oude gele GSM bussen uit NL met de NLse bestemming er vaak nog op ook. Dit is al vele jaren zo.
Het was gewoon Cuba in het wild: Havana. We hebben wel 2 plaatsen bezocht waar gewone Cubanen zonder speciale vergunning niet welkom waren: Hotel Nacional in Havana en een toeristenoord net buiten Havana. Die laatste zijn we heengebracht door onze Cubaanse hustler die er door ons inmocht.quote:Op zondag 6 november 2011 21:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geldt dat voor heel Cuba ? Ik heb begrepen dat er ook touristenoorden zijn waar veel dingen anders (lees: luxer) zijn. Los daarvan: Cubanen mogen toch geen auto's (ver)kopen ?
Nou ik bedoelde dat als Chavez dood is, dat er voor dat hij dood gaat er een broer is die democratisch gekozen zal moeten worden, net als Raoul Castroquote:Op zondag 6 november 2011 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je het verschil tussen een dictator en een democratisch verkozen staatshoofd onder de knie krijgt is er eventueel een discussie mogelijk.
Hoe komen die Cubanen dan aan die auto's ?quote:Op zondag 6 november 2011 21:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Het was gewoon Cuba in het wild: Havana. We hebben wel 2 plaatsen bezocht waar gewone Cubanen zonder speciale vergunning niet welkom waren: Hotel Nacional in Havana en een toeristenoord net buiten Havana. Die laatste zijn we heengebracht door onze Cubaanse hustler die er door ons inmocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |