abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2011 @ 16:43:31 #1
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_102481373
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:37 schreef Manke het volgende:

[..]

Mensen en dieren hebben geesten maar die houden op te bestaan bij de dood, denk ik persoonlijk.
Demonen zijn geesten die nooit mens zijn geweest en zijn experts in het imiteren van mensen en zelfs dieren.
Demonen bestaan, dat weet ik 100% uit ervaring, alleen is het voor de meesten een kwestie van geloof.
En waar komen demonen vandaan dan?
  woensdag 28 september 2011 @ 16:49:15 #2
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_102481561
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:43 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Uit Noord-Korea, jeweettoch
Ook geen sig dus
pi_102481567
quote:

[..]

Uit de kast :D
pi_102481622
Waar de smurfenhuisjes staan.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:53:17 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102481694
Nou begon de reeks met een serieuse opmerking...
The truth was in here.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:54:22 #6
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_102481735
quote:

[..]

Geen idee :P
Als je de bijbel moet geloven dan zijn het gevallen engelen gecreeerd door God. Als je de koran moet geloven dan zijn het djinns.
Ik heb geen flauw idee waar ze vandaan komen, maar dat ze gecreeerd zijn sluit ik niet uit. Ook wel typisch dat ze allemaal met GVD schelden bij mijn ervaringen.

Zelfde vraag kan je stellen over mensengeesten.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:58:47 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102481891
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:54 schreef Manke het volgende:

[..]

Als je de bijbel moet geloven dan zijn het gevallen engelen gecreeerd door God. Als je de koran moet geloven dan zijn het djinns.
Ik heb geen flauw idee waar ze vandaan komen, maar dat ze gecreeerd zijn sluit ik niet uit. Ook wel typisch dat ze allemaal met GVD schelden bij mijn ervaringen.
Heb ik nog een mooi boek voor je.
http://www.bruna.nl/boeken/het-uur-van-de-engelen-9789022996706
;)
The truth was in here.
  woensdag 28 september 2011 @ 17:03:03 #8
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_102482000
quote:
Thanks, heb een epub gevonden, misschien ga ik t lezen.

Maar waar komen dan de (geesten van) Nephilim vandaan?
  woensdag 28 september 2011 @ 17:06:41 #9
337425 ramon83
pi_102482110
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:54 schreef Manke het volgende:

[..]

Zelfde vraag kan je stellen over mensengeesten.
Aangezien ik ook niet in goden of engelen geloof, heb ik altijd een beetje moeite met het geloven in spoken, geesten en demonen.

Daarom probeer ik degenen die wel geloven in goden, engelen, spoken en demonen met goede argumenten te laten komen zodat ze mij kunnen overtuigen maar tot nu toe is het nog niemand gelukt... Vooral god vrezende mensen hebben vaak als beste argument "dat het in de bijbel staat" en dus waar moet zijn. Dan vraag ik me af waar het kritische denken is gebleven? Want dan is het snel klaar met zulke sprookjes...

En begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat ze proberen te leven naar de, in mijn ogen, goede normen en waarden die het geloof heeft. Alleen jammer dat je er een hoop misbruikers bij hebt zitten, maar goed die heb je ook buiten het geloof alleen werken die dan bij een bank of verzekeraar en maken misbruik van het kapitalisme...
pi_102482113
- opbokken -

[ Bericht 98% gewijzigd door vogeltjesdans op 02-10-2011 12:21:55 ]
pi_102482127
- opbokken -

[ Bericht 98% gewijzigd door vogeltjesdans op 02-10-2011 12:22:09 ]
  woensdag 28 september 2011 @ 17:23:17 #12
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_102482558
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:06 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Aangezien ik ook niet in goden of engelen geloof, heb ik altijd een beetje moeite met het geloven in spoken, geesten en demonen.

Daarom probeer ik degenen die wel geloven in goden, engelen, spoken en demonen met goede argumenten te laten komen zodat ze mij kunnen overtuigen maar tot nu toe is het nog niemand gelukt... Vooral god vrezende mensen hebben vaak als beste argument "dat het in de bijbel staat" en dus waar moet zijn. Dan vraag ik me af waar het kritische denken is gebleven? Want dan is het snel klaar met zulke sprookjes...

En begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat ze proberen te leven naar de, in mijn ogen, goede normen en waarden die het geloof heeft. Alleen jammer dat je er een hoop misbruikers bij hebt zitten, maar goed die heb je ook buiten het geloof alleen werken die dan bij een bank of verzekeraar en maken misbruik van het kapitalisme...
Ik geloof in geesten als demonen, omdat ik ze nu constant ervaar na een domme actie met oproepen ervan.
Ben er over na gaan 1denken waar ze vandaan zouden kunnen komen en ik denk dat God niet uitgesloten hoeft te worden. Omgekeerd geredeneerd dus. Heb zelf niks met religie.

Dus als jij zou geloven in geesten en spoken, dan zou je ook minder moeite hebben om in een God te geloven?
Zo dacht ik ook en zocht naar bewijs voor geesten, en heb het helaas gevonden.

Sommigen mensen ervaren geesten van gidsen en mensen, denken die er wel eens over na waar ze vandaan komen? (Bastard? ;) )
  woensdag 28 september 2011 @ 17:23:56 #13
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_102482585
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:06 schreef datisstom het volgende:

[..]

- reactie op edit verwijderd -
Want anders?

[ Bericht 13% gewijzigd door vogeltjesdans op 02-10-2011 12:22:32 ]
  woensdag 28 september 2011 @ 17:24:51 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_102482623
edit
oeps
pi_102482954
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:23 schreef Manke het volgende:

[..]

Want anders?
Het is toch niet normaal dat je al die 'demonen' in je hoofd hoort en dingen in je been voelt etc. Ik denk dat dit allemaal te verklaren valt en dat het kwartje pas valt als je naar een psychiater gaat.

Ik zeg ook maar wat. :')
  woensdag 28 september 2011 @ 17:37:50 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102483048
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:03 schreef Manke het volgende:

[..]

Thanks, heb een epub gevonden, misschien ga ik t lezen.

Maar waar komen dan de (geesten van) Nephilim vandaan?
Ik vond het in ieder geval een heel spannend boek. Die Nephilim zijn de nakomelingen van de gevallen engelen/demonen vlgs de bijbel.
The truth was in here.
  woensdag 28 september 2011 @ 17:39:33 #17
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_102483105
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:35 schreef datisstom het volgende:

[..]

Het is toch niet normaal dat je al die 'demonen' in je hoofd hoort en dingen in je been voelt etc. Ik denk dat dit allemaal te verklaren valt en dat het kwartje pas valt als je naar een psychiater gaat.

Ik zeg ook maar wat. :')
Het is ook niet normaal, ik ga daarom ook naar de psychiater, maar die weet er ook geen raad mee, die geeft me pillen om de stemmen te verminderen en het werkt, het gekruip in m'n been blijft. ;)
pi_102483445
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:39 schreef Manke het volgende:

[..]

Het is ook niet normaal, ik ga daarom ook naar de psychiater, maar die weet er ook geen raad mee, die geeft me pillen om de stemmen te verminderen en het werkt, het gekruip in m'n been blijft. ;)
Ik weet niet of je nou maar wat zegt (die stemmen dan) of dat het echt zo is. Maar beschrijf eens wat je hoort en/of ziet dan.
pi_102483481
En is dit niet gewoon auditive hallucinatie, of een lichte vorm van schizofrenie?
  woensdag 28 september 2011 @ 17:54:37 #20
337425 ramon83
pi_102483505
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:23 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik geloof in geesten als demonen, omdat ik ze nu constant ervaar na een domme actie met oproepen ervan.
Ben er over na gaan 1denken waar ze vandaan zouden kunnen komen en ik denk dat God niet uitgesloten hoeft te worden. Omgekeerd geredeneerd dus. Heb zelf niks met religie.

Dus als jij zou geloven in geesten en spoken, dan zou je ook minder moeite hebben om in een God te geloven?
Zo dacht ik ook en zocht naar bewijs voor geesten, en heb het helaas gevonden.

Sommigen mensen ervaren geesten van gidsen en mensen, denken die er wel eens over na waar ze vandaan komen? (Bastard? ;) )
Ik geloof er niet in omdat ik nog nooit ook maar iets meegemaakt hebt wat er op wijst dat er zoiets bestaat.
En bij bijvoorbeeld het christelijk geloof is het van buitenaf gezien makkelijk te zien dat er sprookjes verteld worden om er geld aan te verdienen. Zoiets als dit:
http://www.dumpert.nl/med(...)_afhandig_maken.html

En ik heb in het verleden ook glaasje gedraaid en kaarten laten leggen maar ik heb er niks van overgehouden. Ook heb ik wekenlang 's nachts in het bos doorgebracht en daar heb ik ook niks vreemds gezien.
Wat ik nog wil doen is naar een zogenaamd spookkasteel gaan om daar een nacht door te brengen. Nadeel is wel dat ik niet naar de commerciële moet gaan want daar word je zeker genept, dus het is wat lastig.
  woensdag 28 september 2011 @ 19:58:05 #21
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_102487738
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:53 schreef datisstom het volgende:
En is dit niet gewoon auditive hallucinatie, of een lichte vorm van schizofrenie?
Dat is de label, de oorzaak ligt ergens anders buiten.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:52 schreef datisstom het volgende:

[..]

Ik weet niet of je nou maar wat zegt (die stemmen dan) of dat het echt zo is. Maar beschrijf eens wat je hoort en/of ziet dan.
Is echt zo, als 2 jaar lang, het is gekomen omdat ik bandstemmen had gemaakt, kort na het maken daarvan hadden ze er genoeg van en vlogen ze naar m'n hoofd, het voelde als wind, vanaf dat moment herhaalden ze m'n gedachtes, ik wist niet wat ik meemaakte.
Ze klonken als nare mannetjes, volgens hun kennen ze alle talen en zijn ze nooit mens geweest.
Dat was de eerste dag, werd die zelfde dag nog opgenomen bij de paaz om daar vervolgens nog 5 maanden te blijven.
Wat ze zeggen was en is vooral commentaar op mij, m'n gedachtes en gevoel (ze zien je gevoelens) en verleden. Ik kan er ook gewoon hele gesprekken mee voeren, maar dat doe ik niet meer, dat deed ik aan het begin, ze zijn ook erg intelligent.
Zijn er in de tussentijd veel nieuwe en andersklinkende stemmen bijgekomen, ze klinken van normaal tot ruig monsterlijk en dierlijk.
Medicijnen die ik voorgeschreven krijg helpen wel redelijk tegen de stemmen, maar de geesten zelf gaan er niet door weg, ik voel ze nog om me heen en in m'n been.
  woensdag 28 september 2011 @ 20:02:49 #22
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_102487962
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:54 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Ik geloof er niet in omdat ik nog nooit ook maar iets meegemaakt hebt wat er op wijst dat er zoiets bestaat.
En bij bijvoorbeeld het christelijk geloof is het van buitenaf gezien makkelijk te zien dat er sprookjes verteld worden om er geld aan te verdienen. Zoiets als dit:
http://www.dumpert.nl/med(...)_afhandig_maken.html

En ik heb in het verleden ook glaasje gedraaid en kaarten laten leggen maar ik heb er niks van overgehouden. Ook heb ik wekenlang 's nachts in het bos doorgebracht en daar heb ik ook niks vreemds gezien.
Wat ik nog wil doen is naar een zogenaamd spookkasteel gaan om daar een nacht door te brengen. Nadeel is wel dat ik niet naar de commerciële moet gaan want daar word je zeker genept, dus het is wat lastig.
Als je het echt wilt weten, ga dan zoeken, deed ik ook, ik geloofde ook nergens in, maar wilde wel weten. Probeer eens bandstemmen en lees daarover (wikipedia zegt pareidolie, maar dat is het niet, ga eens naar bandstem.nl forum bijv.). Ik denk dat iedereen geesten bij zich heeft, ook jij.
Ik weet ook niet echt wat ik van christenen moet denken, maar ik denk dat ze het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben, met wat ze geloven dan, wat sommige groepen christenen doen slaat nergens op.
  woensdag 28 september 2011 @ 20:45:50 #23
337425 ramon83
pi_102489903
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:02 schreef Manke het volgende:

[..]

Als je het echt wilt weten, ga dan zoeken, deed ik ook, ik geloofde ook nergens in, maar wilde wel weten. Probeer eens bandstemmen en lees daarover (wikipedia zegt pareidolie, maar dat is het niet, ga eens naar bandstem.nl forum bijv.). Ik denk dat iedereen geesten bij zich heeft, ook jij.
Ik weet ook niet echt wat ik van christenen moet denken, maar ik denk dat ze het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben, met wat ze geloven dan, wat sommige groepen christenen doen slaat nergens op.
Ik heb gezocht maar hoe lang moet ik zoeken dan? Er komt toch een punt waarop je de conclusie trekt dat het er dan ook gewoon niet is. En als je te lang doorzoekt ga je er teveel in geloven en vind je dingen die er eigenlijk niet zijn...
En ik ben nu op het punt dat ik de conclusie heb getrokken dat er geen demonen, geesten of goden zijn.

En ja mensen die profiteren heb je overal en zoals ik al eerder zei ik heb wel waardering voor de goede normen en waarden die godsdiensten hanteren...

[ Bericht 0% gewijzigd door ramon83 op 28-09-2011 21:09:54 ]
pi_102490260
Goede normen en waarden uit je godsdienst nodig hebben om goede waarde en normen te hanteren... :')
Rustig aan.
pi_102490508
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Uit de kast :D
Fijn om te weten moet ik voortaan elke avond alleen maar in de kast kijken i.p.v. de hele kamer uit te pluizen. Bedankt.
Everything seems to be different.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')