quote:Op woensdag 28 september 2011 10:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat was de eerste single van The Nits die in de Nederlandse Top-40 terecht kwam?
"Yes or no" telt niet mee, die kwam slechts tot in de tipparade.
Het was niet Nescio.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:40 schreef miss_sly het volgende:
Nescio?
Ik zit op mijn foon, dus iemand anders mag een niejwe openen
Nope. Nog voor Dutch Mountains ('87) en Nescio ('83).quote:Op woensdag 28 september 2011 10:42 schreef Toverheks het volgende:
deze???? zo een mooi nummer en mooie clip
dan weet ik het niet, en google is niet leuk het heet triviant hequote:Op woensdag 28 september 2011 10:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nope. Nog voor Dutch Mountains ('87) en Nescio ('83).
Nummer komt uit 1980.
Dat is toch van Gruppo Sportivo?quote:Op woensdag 28 september 2011 10:48 schreef Kingstown het volgende:
On the backseet of a motorscooter
it's so crazy what i'm doing to her
Eighty miles on the rocks....it's a kid or crash!
Ik kocht altijd pruimtabak (wordt dat überhaupt nog verkocht?) voor mijn Opa (merk duplo) bij zo'n tabaksbuurtwinkeltje en kreeg dan altijd een snoepje van de mevrouw achter de toonbank.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Whaa, jeugdsentiment!
Vroeger kon ik dat nog wel eens voor mijn moeder doen, zie je dat nu al gebeuren? Net zoals ik vroeger wel eens shag met vloeitjes voor haar ging halen in de winkel. Jaar of 10 ofzo
Queer is slang voor homofiel. De naam Queen is hier niet van afgeleid.quote:
Nooit geweten dat hij tieten hadquote:
Dragqueen?quote:Op woensdag 28 september 2011 14:43 schreef rene29 het volgende:
[..]
Queer is slang voor homofiel. De naam Queen is hier niet van afgeleid.
Ook niet....quote:Op woensdag 28 september 2011 14:56 schreef miss_sly het volgende:
Had het niet iets met de queen of england te maken?
Dit reken ik goed.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:07 schreef rennecke het volgende:
heeft te maken met een nummer waar freddy mee bezig was
daar zat de naam queeen in (weet niet de naam van het nummer)
en hij vond deze naam r goed bij passen
Queen
Steppenwolf.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:13 schreef rennecke het volgende:
Welke rockband heeft zich vernoemd naar een boek van de schrijver Herman Hess
Niet volgens haar wiki pagina....quote:Op woensdag 28 september 2011 15:24 schreef rennecke het volgende:
ha die weet ik
Anjers voor Adèle
dochter had een spreekbeurt over thea beckman
Dat is idd wel goed.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:28 schreef rennecke het volgende:
had vraag verkeerd gelezen (sorry)
dan is het denk ik Kruistocht in spijkerbroek
Onbekend voor mij, maar volgens google correct....quote:
Drs. P (Thun, Zwitserland, 24 augustus 1919), pseudoniem van Heinz Hermann Polzer, is een Nederlandse tekstschrijver, econoom, cabaretier, dichter, schrijver, letterkundige, componist, pianist, en zanger van eigen Nederlandstalige liedjes.quote:
quote:Op woensdag 28 september 2011 20:35 schreef miss_sly het volgende:
Henny Vrienten, Ernst Jansz en Jan Peijnenburg.
Wanneer ?quote:Op woensdag 28 september 2011 21:10 schreef miss_sly het volgende:
Waar en wanneer werd het eerste Macdonalds restaurant in Nederland geopend?
1981quote:Op woensdag 28 september 2011 21:10 schreef miss_sly het volgende:
Waar en wanneer werd het eerste Macdonalds restaurant in Nederland geopend?
Ze bestonden laatst 40 jaar, dus moet 1971 zijn.quote:
Heb het even opgezocht in case miss_sly offline is, maar ook DH is niet goed.quote:
Slaap lekker.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:25 schreef miss_sly het volgende:
Nee, psies.
Maar goed, ik laat het in jouw kundige handen achter en ga lekker slapen
Of het daadwerkelijk de randstad is zoals Miss_sly zei, vraag ik me af.quote:Op woensdag 28 september 2011 23:37 schreef Gravedigger het volgende:
Een stad met dam in de Randstad kan er maar 1 zijn., maar op papier bestaat die niet meer. Hij is omgedoopt.
Je kent vast wel wat dammetjes in Noord-Holland.quote:Op woensdag 28 september 2011 23:53 schreef Eska het volgende:
Ojee, dan gaat het een beetje buiten mijn bereik, vrees ik.'Mijn Randstad' ligt toch wel zo'n beetje rond de regio's Den Haag, Rotterdam, Dordrecht.
Ah, en Randstad moet ruim gezien geworden lees ik nu.
Tsssk...you're not a quitter!quote:Op donderdag 29 september 2011 00:01 schreef Eska het volgende:
Volendam zou m'n volgende zijn idd.En daarna zou ik het verder wel geloofd hebben.
(Ninja-edit!quote:Op donderdag 29 september 2011 00:03 schreef Kingstown het volgende:
Tsssk...you're not a quitter!![]()
Eerste Mc Drive in .... Huis ter Heide. Zo blij dat dat niet gevraagd werd.
Oké, daar heb je een punt.quote:Op donderdag 29 september 2011 00:19 schreef rene29 het volgende:
Doe maar een vraag.
Niet iedereen woont in Nederland.....
Dat zijn er meer dan 2 geweest volgens mij.quote:Op donderdag 29 september 2011 08:55 schreef rennecke het volgende:
Welke 2 nederlandse voetballers hebben gevoetbald bij de Washington Diplomats
klopt (zag ik net op wikiquote:Op donderdag 29 september 2011 09:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zijn er meer dan 2 geweest volgens mij.
Iig Johan Cruyff, Wim Jansen, Guus Hiddink en Thomas Rongen.
The 13th Warrior is een film uit 1999 van de regisseur John McTiernan.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:35 schreef Speedball het volgende:
The 13th Warrior ?
en volgens mij ook beowulf
Was wel in 1979, maar stond op nummer 6.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:21 schreef Eska het volgende:
Paradise by the dashboardlight?
(al twijfel ik of dat niet een jaar eerder was)
In eerste instantie was ik wel verbaasd ja, maar bij nader inzien wel te verklaren....als we helemaal vastlopen, geef ik die hint wel....die maakt een hoop duidelijk.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:28 schreef Eska het volgende:
Zijn de nrs 2 t/m 9 voor de hand liggender dan de nr 1?
Bij 1979 moet ik iig ook denken aan 'Weekend' van Earth & Fire.
Was nummer 8 van 1979.quote:
Op nummer 3! Je gaat de goede richting op!quote:
Gokjequote:Op donderdag 29 september 2011 12:53 schreef Eska het volgende:
Nou wil ik die hele lijst gewoon compleet weten uiteraard.
'Crazy little thing called love' was ook een flinke hit, dat jaar. Maar of het groot genoeg was?
Nope. Zelfs niet in de top-10.quote:
Hehe....was heulemaal niet de bedoeling om je nieuwsgierig te maken hoor.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:53 schreef Eska het volgende:
Nou wil ik die hele lijst gewoon compleet weten uiteraard.
Dat is dan vast een ABBA nummer....maar welke?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nope. Zelfs niet in de top-10.
[..]
Hehe....was heulemaal niet de bedoeling om je nieuwsgierig te maken hoor.![]()
Zal de Album top-10 van dat jaar geven:
1. Supertramp - Breakfast in America
2. ABBA - Voulez-Vous
3. Earth, Wind & Fire - I Am
4. Kiss - Dynasty
5. The Police - Outlandos D'Amour
6. Bob Marley & The Wailers - Babylon By Bus
7. Roxy Music - Manifesto
8. Flairck - Variaties Op Een Dame
9. Nina Hagen Band - Nina Hagen Band
10. Julio Iglesias - Emociones
Buiten Kiss, die al geraden is, staat er van bovenstaande bands maar 1-tje ook in de single top-10...op nummer 2, dus eigenlijk geeneens het nummer wat we zoeken.
quote:
Zeker herkenbaar, maar in mijn beleving waren de nummers van Meatloaf en Kiss grotere hits....kan ook een top-2000 idee zijn.quote:
Was idd wel verbaasde over de nr.1. Zal meer met de populariteit van watership down te maken hebben, gok ik.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zeker herkenbaar, maar in mijn beleving waren de nummers van Meatloaf en Kiss grotere hits....kan ook een top-2000 idee zijn.
Wordt een erg moeilijke vraag?quote:Op donderdag 29 september 2011 13:02 schreef cafca het volgende:
Ow ik had hem al goed :p
Ff denken over een nieuwe vraag..
Dat van Meatloaf strookte ook niet met mijn beleving. Ben even gaan Googlen, en zag dat hij het grote succes over 2 jaarlijsten moest verdelen. Het nummer kwam in november 1978 uit. Dat verklaart wel wat dan.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:04 schreef Kingstown het volgende:
Zeker herkenbaar, maar in mijn beleving waren de nummers van Meatloaf en Kiss grotere hits....kan ook een top-2000 idee zijn.
Dus al met al was Paradise eigenlijk een grotere hit dan Bright eyes, alleen verkeerd getimedquote:Op donderdag 29 september 2011 13:19 schreef Eska het volgende:
[..]
Dat van Meatloaf strookte ook niet met mijn beleving. Ben even gaan Googlen, en zag dat hij het grote succes over 2 jaarlijsten moest verdelen. Het nummer kwam in november 1978 uit. Dat verklaart wel wat dan.
Dat maakt idd wel een verschil.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:19 schreef Eska het volgende:
[..]
Dat van Meatloaf strookte ook niet met mijn beleving. Ben even gaan Googlen, en zag dat hij het grote succes over 2 jaarlijsten moest verdelen. Het nummer kwam in november 1978 uit. Dat verklaart wel wat dan.
Ja zoiets idd.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:21 schreef rene29 het volgende:
Dus al met al was Paradise eigenlijk een grotere hit dan Bright eyes, alleen verkeerd getimed
Pop in je moerstaal kwam toen op, en vrienden van me -voor wie niets heilig was- speelden dat nummer in het Nederlands met een zware Geleense tongval (denk voor het gemak even aan die jongen uit Munstergeleen in Holland in da hood).quote:
Dat klinkt wel heeeeel foutquote:Op donderdag 29 september 2011 13:35 schreef trabant het volgende:
[..]
Pop in je moerstaal kwam toen op, en vrienden van me -voor wie niets heilig was- speelden dat nummer in het Nederlands met een zware Geleense tongval (denk voor het gemak even aan die jongen uit Munstergeleen in Holland in da hood).
"en als je me kust, oho, oh, oh oh, oo: Vuur!"
Poeh.....quote:Op donderdag 29 september 2011 13:49 schreef cafca het volgende:
Volgende vraag: welk nummer zorgde ervoor dat We Are the Champions van Queen nooit de 1e plaats in de top 40 haalde?
Was dat niet omdat We are the champions the B-kant was van We will rock you?quote:Op donderdag 29 september 2011 13:49 schreef cafca het volgende:
Volgende vraag: welk nummer zorgde ervoor dat We Are the Champions van Queen nooit de 1e plaats in de top 40 haalde?
Dat zou t ook nog kunnen zijn ja......quote:Op donderdag 29 september 2011 14:04 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Was dat niet omdat We are the champions the B-kant was van We will rock you?
Dat zou wel sneu zijn voor een episch nummer als We are the champions..... Verslagen door een paar smurfenquote:Op donderdag 29 september 2011 14:04 schreef rennecke het volgende:
kan ook vader abraham zijn met zijn smurfenlied
is echt een grote gok
Over het antwoord denk ik ook nog even na, maar zou je bij een volgende vraag het ajb in vet gedrukt willen doen? Niet om flauw of lullig te doen, maar dan lees je er minder makkelijk overheen als je wat later instapt.:)quote:Op donderdag 29 september 2011 13:49 schreef cafca het volgende:
Goeie gokquote:Op donderdag 29 september 2011 14:04 schreef rennecke het volgende:
kan ook vader abraham zijn met zijn smurfenlied
is echt een grote gok
Freddy ligt te tollen in z'n graf.....quote:Op donderdag 29 september 2011 14:11 schreef Deisyy het volgende:
[..]![]()
Queen verslagen door de Smurfen.
Episch!quote:Op donderdag 29 september 2011 14:11 schreef Deisyy het volgende:
[..]![]()
Queen verslagen door de Smurfen.
Dus groepswedstrijden, en dan meteen de finale?quote:Op donderdag 29 september 2011 14:17 schreef rennecke het volgende:
in welk WK Voetbal jaar werd er voor het eerst een tweede ronde gespeeld bestaande uit groepswedstrijden, en geen kwart- en halve finales
WK'74?quote:Op donderdag 29 september 2011 14:17 schreef rennecke het volgende:
in welk WK Voetbal jaar werd er voor het eerst een tweede ronde gespeeld bestaande uit groepswedstrijden, en geen kwart- en halve finales
In '74 sowieso. Of het daarvoor al was weet ik niet meer. NL kwam in de finale, nadat men in de 2de-poule fase Brazilië, DDR en Argentinië achter zich had gelaten. Brazilië ging als tweede van de poule meteen naar de troostfinale.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:18 schreef rene29 het volgende:
[..]
Dus groepswedstrijden, en dan meteen de finale?
Da's raar.
Weet Tong vast wel.
Toen was ik 2 jaar oud. Dat trauma heb ik dus nooit opgelopenquote:Op donderdag 29 september 2011 14:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In '74 sowieso. Of het daarvoor al was weet ik niet meer. NL kwam in de finale, nadat men in de 2de-poule fase Brazilië, DDR en Argentinië achter zich had gelaten. Brazilië ging als tweede van de poule meteen naar de troostfinale.
Ik was 8 en het staat me nog steeds voor de geest. Eerste grote toernooi wat ik bewust meemaakte....alles in zwart-wit offcourse. Ik zie mezelf nog naar de keuken rennen en tegen me moeder gillen dat we een strafschop kregen....."leuk jongen, ga maar weer lekker verder kijken" .quote:Op donderdag 29 september 2011 14:24 schreef rene29 het volgende:
[..]
Toen was ik 2 jaar oud. Dat trauma heb ik dus nooit opgelopen
In 1974 werd voor het eerst een tweede ronde gespeeld bestaande uit groepswedstrijden, en geen kwart- en halve finales zoals in de voorgaande edities. Het voordeel hiervan was dat er tussen eerste ronde en finales twee keer zoveel wedstrijden zouden moeten worden gespeeld. Een nadeel zou kunnen zijn dat ploegen afwachtend en risicomijdend zouden gaan spelen. Dat bleek bij dit toernooi niet het geval te zijn. De nieuwe opzet werd gehandhaafd bij het WK in 1978; in 1982 werd het aantal deelnemende landen uitgebreid naar 24 en werd een andere opzet noodzakelijk.quote:
Hehehe.....funnyquote:Op donderdag 29 september 2011 14:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik was 8 en het staat me nog steeds voor de geest. Eerste grote toernooi wat ik bewust meemaakte....alles in zwart-wit offcourse. Ik zie mezelf nog naar de keuken rennen en tegen me moeder gillen dat we een strafschop kregen....."leuk jongen, ga maar weer lekker verder kijken" .
Mijn moeder was niet zo into voetbal.
Waarschijnlijk ergens in Zuid Amerika.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:33 schreef Kingstown het volgende:
In 1983 wordt nazi kopstuk Klaus Barbie gearresteerd en uitgeleverd aan Frankrijk.
In welk land werd hij gearresteerd?
Dat zou kunnen. Bronnen?quote:Op donderdag 29 september 2011 14:44 schreef trabant het volgende:
En omdat Disana op de buik slaapt?
Dat is de helft van het antwoord.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:44 schreef rene29 het volgende:
Omdat je je gewicht verdeelt over je hele lichaam.
Op spijkersquote:Op donderdag 29 september 2011 14:44 schreef trabant het volgende:
En omdat Disana op de buik slaapt?
Stars on 45?quote:Op donderdag 29 september 2011 14:58 schreef rene29 het volgende:
Welke band is de meest succesvolle commerciele band uit Nederland?
Doe Maar?quote:Op donderdag 29 september 2011 15:20 schreef rene29 het volgende:
Hmmz.....
Denk dat ik de vraag fout gesteld heb....
Hiermee is .......... commercieel de meest succesvolle [b]Nederlandstalige[/b] groep.
Yup:quote:
En ik had te slordig gelezen.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:20 schreef rene29 het volgende:
Hmmz.....
Denk dat ik de vraag fout gesteld heb....
Hiermee is .......... commercieel de meest succesvolle [b]Nederlandstalige[/b] groep.
Dat was een vrouw. En knap ookquote:
Ik dacht altijd dat het een man wasquote:Op donderdag 29 september 2011 16:37 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Dat was een vrouw. En knap ook
Ilie it is!quote:Op donderdag 29 september 2011 16:49 schreef Eska het volgende:
Ilie Nastase dan misschien? (grappige vent is dat)
Leuke cultheld met zijn lange haren. Lustte ook wel een pilsjequote:
Ja echt!quote:Op donderdag 29 september 2011 17:00 schreef Eska het volgende:
[..]
Oh echt?![]()
Ook niet handig van mij. Heb nu heel geen tijd om de vragensteller te zijn.
Kook maar een half uurtj laterquote:Op donderdag 29 september 2011 17:00 schreef Eska het volgende:
[..]
Oh echt?![]()
Ook niet handig van mij. Heb nu heel geen tijd om de vragensteller te zijn.
Nee, geen grapjes graag.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja echt!
http://nl.wikipedia.org/w(...)1_in_het_herentennis
Over de serieuze dingen des levens zoals een triviantquiz op FOK! ga ik geen grapjes maken zeg!
Graag!quote:
Nee.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:05 schreef Gravedigger het volgende:
Kook maar een half uurtj later
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 september 2011 21:56 schreef Kingstown het volgende:
1989?Haha. ff teruglezen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
Alles valt te leren.quote:Op donderdag 29 september 2011 21:59 schreef Kingstown het volgende:
Was een (poging tot) een heel flauw grapje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |