In eerste instantie was ik wel verbaasd ja, maar bij nader inzien wel te verklaren....als we helemaal vastlopen, geef ik die hint wel....die maakt een hoop duidelijk.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:28 schreef Eska het volgende:
Zijn de nrs 2 t/m 9 voor de hand liggender dan de nr 1?
Bij 1979 moet ik iig ook denken aan 'Weekend' van Earth & Fire.
Was nummer 8 van 1979.quote:
Op nummer 3! Je gaat de goede richting op!quote:
Gokjequote:Op donderdag 29 september 2011 12:53 schreef Eska het volgende:
Nou wil ik die hele lijst gewoon compleet weten uiteraard.
'Crazy little thing called love' was ook een flinke hit, dat jaar. Maar of het groot genoeg was?
Nope. Zelfs niet in de top-10.quote:
Hehe....was heulemaal niet de bedoeling om je nieuwsgierig te maken hoor.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:53 schreef Eska het volgende:
Nou wil ik die hele lijst gewoon compleet weten uiteraard.
Dat is dan vast een ABBA nummer....maar welke?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nope. Zelfs niet in de top-10.
[..]
Hehe....was heulemaal niet de bedoeling om je nieuwsgierig te maken hoor.![]()
Zal de Album top-10 van dat jaar geven:
1. Supertramp - Breakfast in America
2. ABBA - Voulez-Vous
3. Earth, Wind & Fire - I Am
4. Kiss - Dynasty
5. The Police - Outlandos D'Amour
6. Bob Marley & The Wailers - Babylon By Bus
7. Roxy Music - Manifesto
8. Flairck - Variaties Op Een Dame
9. Nina Hagen Band - Nina Hagen Band
10. Julio Iglesias - Emociones
Buiten Kiss, die al geraden is, staat er van bovenstaande bands maar 1-tje ook in de single top-10...op nummer 2, dus eigenlijk geeneens het nummer wat we zoeken.
quote:
Zeker herkenbaar, maar in mijn beleving waren de nummers van Meatloaf en Kiss grotere hits....kan ook een top-2000 idee zijn.quote:
Was idd wel verbaasde over de nr.1. Zal meer met de populariteit van watership down te maken hebben, gok ik.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zeker herkenbaar, maar in mijn beleving waren de nummers van Meatloaf en Kiss grotere hits....kan ook een top-2000 idee zijn.
Wordt een erg moeilijke vraag?quote:Op donderdag 29 september 2011 13:02 schreef cafca het volgende:
Ow ik had hem al goed :p
Ff denken over een nieuwe vraag..
Dat van Meatloaf strookte ook niet met mijn beleving. Ben even gaan Googlen, en zag dat hij het grote succes over 2 jaarlijsten moest verdelen. Het nummer kwam in november 1978 uit. Dat verklaart wel wat dan.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:04 schreef Kingstown het volgende:
Zeker herkenbaar, maar in mijn beleving waren de nummers van Meatloaf en Kiss grotere hits....kan ook een top-2000 idee zijn.
Dus al met al was Paradise eigenlijk een grotere hit dan Bright eyes, alleen verkeerd getimedquote:Op donderdag 29 september 2011 13:19 schreef Eska het volgende:
[..]
Dat van Meatloaf strookte ook niet met mijn beleving. Ben even gaan Googlen, en zag dat hij het grote succes over 2 jaarlijsten moest verdelen. Het nummer kwam in november 1978 uit. Dat verklaart wel wat dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |