Grappig is dat, eerst zijn de gebouwen perfect neergezet. En als iemand er dan op wijst dat de piramiden helemaal niet zo perfect zijn, dan wordt er geroepen dat ze 'perfect genoeg' zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:48 schreef huupia het volgende:
[..]
whahahah muggenzifter .... nee niet voor 100,00 % ... heb je naar de foutpercentages gekeken ?
allemaal minder dan 0.5 %
dat mag je dan best perfect noemen ... zeker als je dat vergelijkt met de huidige foutpercentages van een paar procent die men tegenwoordig hanteert bij een bouwwwerk.
nee jij bent grappig ... een kolosaal gebouw neerzetten met foutpercentages die maximaal 0.5 % zijn en in veel gevallen nog minder... en dan gaan mekkeren over dat het niet perfect is .... vraag me alleen af welk punt je nu eigenlijk wil maken ? het doet namelijk niets af aan de grootse prestatie die er is verrricht .quote:Op donderdag 26 april 2012 14:41 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Grappig is dat, eerst zijn de gebouwen perfect neergezet. En als iemand er dan op wijst dat de piramiden helemaal niet zo perfect zijn, dan wordt er geroepen dat ze 'perfect genoeg' zijn.
En mag ik wat onderbouwing voor de huidige foutpercentages van een paar procent die men tegenwoordig hanteert bij een bouwwerk?
Zo raar is het niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:59 schreef AartBakkebaard het volgende:
Het rare is dat de piramiden van Gizeh in de 4de dynastie zijn gebouwd. Dit waren verreweg de 'beste' piramiden. De piramiden in de 1,2 en 3de dynastie en de piramiden na de 4de waren qua bouwwerken een heel stuk minder.
Als ze ze zo konden bouwen, waarom zijn ze dan na de 4de dynastie (=Gizeh piramiden) ook niet verder gegaan met ze op dezelfde manier te bouwen als Gizeh ipv weer terug te gaan naar hun 'crappy' manier van bouwen zoals de piramiden van voor de 4de dynastie gebouwd zijn.
Ik beweer nergens dat het geen grootse prestatie is. Ik beweer alleen dat het geen perfecte piramides zijn zoals andere mensen dat hier wel doen.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:07 schreef huupia het volgende:
[..]
nee jij bent grappig ... een kolosaal gebouw neerzetten met foutpercentages die maximaal 0.5 % zijn en in veel gevallen nog minder... en dan gaan mekkeren over dat het niet perfect is .... vraag me alleen af welk punt je nu eigenlijk wil maken ? het doet namelijk niets af aan de grootse prestatie die er is verrricht .
En aan wat voor ingenieurs hadden ze dat gevraagd? En hoeveel ingenieurs hebben ze langs gehad die als antwoord 'Ja' hebben gegeven op de vraag, maar waarvan het antwoord niet interessant genoeg was om uit te zenden?quote:oww en over die foutpercentages van meerdere procenten .. dat heb ik een x gezien in een docu over de piramides waarin ze aan ingenieurs vroegen of ze dit met deze preciezie konden neerzetten.
het antwoord was : NEE
Misschien eens aardig voor je:quote:Op donderdag 26 april 2012 14:41 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Grappig is dat, eerst zijn de gebouwen perfect neergezet. En als iemand er dan op wijst dat de piramiden helemaal niet zo perfect zijn, dan wordt er geroepen dat ze 'perfect genoeg' zijn.
En mag ik wat onderbouwing voor de huidige foutpercentages van een paar procent die men tegenwoordig hanteert bij een bouwwerk?
+1...(iets met Pi en sjo)quote:
quote:Maya onderzoeker John Major Jenkins heeft het aflopen van de Maya kalender gekoppeld aan een bijzondere galactische gebeurtenis die zich in onze tijd afspeelt, namelijk de uitlijning van de zon op de dag van de winterzonnewende (21 december) met de galactische equator, zeg maar het vlak van ons melkwegstelsel. Deze uitlijning is heel bijzonder daar dit slechts éénmaal in de 26.000 jaar plaatsvindt.
Leuk verhaaltje, er ontbreekt alleen nogal wat aan bewijs en zijn gegoochel met getallen is ook niet echt indrukwekkend. Leuk ook: als je het complete verhaal wil horen: koop dan zijn boek!quote:
Goed defensief opgesteld, 'gegoochel' 'bewijs' , laat het maar even op je inwerken.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:37 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje, er ontbreekt alleen nogal wat aan bewijs en zijn gegoochel met getallen is ook niet echt indrukwekkend. Leuk ook: als je het complete verhaal wil horen: koop dan zijn boek!
Dat hoeft niet hoor, hij levert twee stapels bewijs aan, de ene over tijd (met blijkbaar drie dimensies..) de andere over Gizeh. Het feit dat hij deze twee kan linken op een paar punten kan net zoveel met toeval te maken hebben als met het feit dat Gizeh een astronomische klok is.quote:Op vrijdag 27 april 2012 06:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Goed defensief opgesteld, 'gegoochel' 'bewijs' , laat het maar even op je inwerken.
Misschien een beetje laat, maar de Middeleeuwen of 'the Dark Age' waren helemaal niet zo 'duister' of achtergesteld. Ook in die tijd zijn heel veel uitvindingen gedaan en bleven samenlevingen zich ontwikkelen. Eigenlijk geen verschil met de tijd ervoor of erna,quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik zag onlangs een documentaire genaamd The Pyramid Code, waarin de kalender van de Maya's aangehaald werd. De piramiden zouden zijn gebouwd als machines om het bewustzijn te vergroten, middels elektromagnetisme uit de limestone waarop ze gebouwd zijn.
De reden dat ze de piramiden gebouwd hebben is omdat de mensheid een 'Dark Age' in zou gaan. Zij drukten het bewustzijnsniveau uit als een sinus ten opzichte van de tijd. Het dal is dan The Dark Age, de piek is dan The Golden Age. 2012 zou het punt markeren dat het einde van de Dark Age in zicht is. Het bewustzijnsniveau zou gaan stijgen (vanwege positie van de aarde tov de sterren) en we zouden nieuwe grote culturele, spirituele en wetenschappelijke doorbraken gaan maken.
Leuk vond ik dat ze wezen op de gelijkende profetieën in de Islam en het Hindoeisme die ook op deze tijd gericht zijn. Ook leuk vond ik dat ze allerlei grote filosofen aanhaalden die leefden in de tijd van de Golden Age en dat we dus vanaf 2012 nieuwe grote geesten kunnen verwachten.
Of het klopt, geen idee. Of het interessant is, zeker weten!
Dat gelooft ook niemand. De Spanjaarden hebben nog 170 jaar oorlog tegen ze gevoerd en er wonen nog Maya's in Mexico.quote:Op maandag 30 april 2012 17:15 schreef Garincha12 het volgende:
Correct de maya's verdwijnen zomaar van de aardbodem serieus? Dat gelooft tocht niemand?
Natuurlijk ging de mens gewoon door met uitvinden, met creëren. Zo zijn we.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:56 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Misschien een beetje laat, maar de Middeleeuwen of 'the Dark Age' waren helemaal niet zo 'duister' of achtergesteld. Ook in die tijd zijn heel veel uitvindingen gedaan en bleven samenlevingen zich ontwikkelen. Eigenlijk geen verschil met de tijd ervoor of erna,
Daar weet ik niets van af. Sowieso niet in het Midden-Oosten of in Azië.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Natuurlijk ging de mens gewoon door met uitvinden, met creëren. Zo zijn we.
Maar ik dacht wel dat veel kunst, cultuur en wetenschap is verhinderd/vernietigd in die periode vanuit religieuze beweegredenen.
Jazeker. Neem alleen de beeldenstorm van ik meen 1565 maar. Zoveel religieuze kunst vernield. RoomsKatholieke kerken werden gestript van hun heiligenbeelden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Natuurlijk ging de mens gewoon door met uitvinden, met creëren. Zo zijn we.
Maar ik dacht wel dat veel kunst, cultuur en wetenschap is verhinderd/vernietigd in die periode vanuit religieuze beweegredenen.
Ben je wel eens in het Vaticaan geweest? Vrijwel alle standbeelden van mannen hebben een vijgeblad ipv een penis en scrotum tussen de benen:quote:
quote:History
In Ancient Greek art, male nakedness, including the genitals, was common, although the female vulval area was generally covered in art for public display. This tradition continued in Ancient Roman art until the conversion of the Roman Empire to Christianity, when heroic nudity vanished. During the Middle Ages, only the unfortunate (most often the damned) were usually shown naked, although the depictions were then often rather explicit.[2] Adam and Eve were often shown wearing fig or other leaves, following the Biblical description. This was especially a feature of Northern Renaissance art.
From about 1530, the developing reaction to Renaissance freedoms and excesses that led to the Council of Trent also led to a number of artworks, especially in churches or public places, being altered to reduce the amount of nudity on display. Often, as in the famous case of Michelangelo's The Last Judgement, drapery or extra branches from any nearby bush was used. For free-standing statues this did not work well, and carved or cast fig leaves were sometimes added, such as with the plaster copy of Michelangelo's David displayed in Victorian era London.[3] The Adam and Eve panels on the Ghent Altarpiece, already equipped with fig leaves by Jan van Eyck, were simply replaced with 19th century panels copying the figures but clothed. Many of these alterations have since been reversed, damaging some of the statues.
Dat is dan ook niet de westerse cultuur.quote:Sowieso niet in het Midden-Oosten of in Azië.
Beetje jammer alleen dat 1565 geen Middeleeuwen meer was.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jazeker. Neem alleen de beeldenstorm van ik meen 1565 maar. Zoveel religieuze kunst vernield. RoomsKatholieke kerken werden gestript van hun heiligenbeelden.
Nou nou, vijgenbladeren! Waar blijft die totale verwoesting waar de Maya's een piramide voor wilden bouwen? En bovendien, waarom zouden ze alleen maar kijken naar de westerse cultuur, niet het minst omdat ze zelf ook niet westers waren?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Ben je wel eens in het Vaticaan geweest? Vrijwel alle standbeelden van mannen hebben een vijgeblad ipv een penis en scrotum tussen de benen:
[..]
[..]
Dat is dan ook niet de westerse cultuur.
Nee, geen Middeleeuwen meer, maar het ging me meer om het verwoesten van religieuze kunst. In het algemeen en als voorbeeldquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:53 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat 1565 geen Middeleeuwen meer was.
[..]
Nou nou, vijgenbladeren! Waar blijft die totale verwoesting waar de Maya's een piramide voor wilden bouwen? En bovendien, waarom zouden ze alleen maar kijken naar de westerse cultuur, niet het minst omdat ze zelf ook niet westers waren?
Edit: oh en wederom, niet echt Middeleeuwen meer.
Snap ik, maar ik had het dus over vernietiging van kunst in de Middeleeuwen, dat ik dus niet dom overkom omdat ik geen voorbeelden weet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, geen Middeleeuwen meer, maar het ging me meer om het verwoesten van religieuze kunst. In het algemeen en als voorbeeld
John Mayor wetenschapper of handige science fiction schrijver? Sterrenkundigen dus wetenschappers melden dat er niets van dien aard gebeurt op 21-12 of daaromtrent.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:12 schreef Bastard het volgende:
Nog meer goed leesvoer over de maya's en de interpretatie van symboliek:
http://www.soulsofdistort(...)ction%20crosses.html
[..]
[ afbeelding ]
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/Spiegelbeeld%201.html
Als men even de moeite neemt dan zie je dat het niet zomaar uit de lucht gegrepen begrippen zijn.
Prachtig, bedankt !quote:Op donderdag 26 april 2012 18:12 schreef Bastard het volgende:
Nog meer goed leesvoer over de maya's en de interpretatie van symboliek:
http://www.soulsofdistort(...)ction%20crosses.html
[..]
[ afbeelding ]
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/Spiegelbeeld%201.html
Als men even de moeite neemt dan zie je dat het niet zomaar uit de lucht gegrepen begrippen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |