Ben hem aan het binnenhengelen, dus misschien straks nog wel even. Slapen is overrated.quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:00 schreef KaMo het volgende:
Is hij goed?
Of komt hij morgen pas uit?
Ja, absoluut!quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hij is al op internet te vindenEn ja, hij is zeker goed
Alhoewel ik na de eerste paar luisterbeurten toch de voorkeur geef aan de Blackening. Maar dat was dan ook wel een briljant album.
slapen is niet overrated, dus dat maar doen...quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ben hem aan het binnenhengelen, dus misschien straks nog wel even. Slapen is overrated.
[..]
Ja, absoluut!
Zo checken, ben echt benieuwd nu
quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:13 schreef The_Dean het volgende:
Sorry KaMo, password, even uitzoeken
whut nu pas ?quote:Op woensdag 28 september 2011 01:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik leer nummers op gehoor uitzoeken. Lastig, maar leerzaamHad ik eerder mee moeten beginnen
Uhmm dat leer je niet als eerste hoorquote:Op woensdag 28 september 2011 07:48 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
whut nu pas ?![]()
![]()
Dat is toch zo'n beetje het eerste wat je leert als je een instrument gaat leren spelen?
Of is je gehoor niet zo goed dat je kleine toonhoogteverschillen kunt horen?
Dat wil ik juist trainen. Het uitzoeken kan ik wel maar het duurt lang, dus wil het nu meer een meer doen dat het gewoon makkelijker en sneller gaat.quote:Op woensdag 28 september 2011 07:48 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
whut nu pas ?![]()
![]()
Dat is toch zo'n beetje het eerste wat je leert als je een instrument gaat leren spelen?
Of is je gehoor niet zo goed dat je kleine toonhoogteverschillen kunt horen?
Bron.quote:Man steelt gitaar uit grafkist
AMSTERDAM – Een medewerker van een kerkhof in de Amerikaanse staat Wisconsin is gearresteerd nadat hij een gitaar stal uit een grafkist. Naar eigen zeggen jatte hij de gitaar omdat deze "te kostbaar is om in een crypte te liggen".
Dat meldt de website Gawker.
De 39-jarige Steven Conard zag de waardevolle Fender Telecaster liggen in de doodskist van de vorige week overleden Randall Jourdan. Het was Jourdans wens om samen met zijn geliefde gitaar begraven te worden.
Conard liet aan zijn collega James Lang weten dat hij de gitaar wilde hebben en vroeg Lang of hij het zou melden wanneer Conard de gitaar zou ontvreemden.
Begraven
Voordat Jourdan begraven werd, keek Lang nog tweemaal in zijn kist. Toen hij de tweede keer keek, zag hij dat de Fender-gitaar ontbrak, waarna Lang meteen zijn werkgever waarschuwde.
Toen de politie Conard thuis bezocht, werd bij hem de Fender Telecaster aangetroffen. “Dit is niet iets dat ik normaal gesproken doe”, bekende Conard tegen de politie. “Ik heb gewoon veel respect voor mooie muziekinstrumenten.
Ik ben nog altijd blijven hangen by Burn My Eyes... Alles wat ze daarna hebben gedaan is "wel aardig":Dquote:Op dinsdag 27 september 2011 22:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, absoluut!
Zo checken, ben echt benieuwd nu
Ik vind hun vorige album "The Blackening" eigenlijk het beste.quote:Op woensdag 28 september 2011 18:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik ben nog altijd blijven hangen by Burn My Eyes... Alles wat ze daarna hebben gedaan is "wel aardig":D
Zadeltje ietsje omhoog draaien.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:34 schreef ElmoFan het volgende:
Dit topic heb ik een tijd niet gevolgt. Maar ik speel natuurlijk nog steeds gitaar, maar mijn E snaar heeft fret buzz. alleen ik heb geen idee hoe ik het moet fixen. Als ik hem gewoon open aan sla hoor ik het ongeveer bij de 4e fret. Bij de A en D snaar is het soms heel licht ook te horen, maar de E snaar is me nu toch wel aan het irriteren. Het is een stratocaster stijl gitaar, een Yamaha pacifica.
Als het echt nodig is wil ik hem wel ergens heen brengen, maar ik wil het eerst zelf proberen, alleen ik ben bang dat ie opnieuw afgesteld moet worden met dat ding in de nek (kan er even neit opkomen)
Weet iemand dit?
Ik heb precies hetzelfde bij een pacifica. Kan je uitleggen hoe je het zadeltje omhoog zet?quote:Op woensdag 28 september 2011 20:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zadeltje ietsje omhoog draaien.
Sorry ik ben een noob, wat is het zadeltje? En hoe doe ik dat?quote:Op woensdag 28 september 2011 20:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zadeltje ietsje omhoog draaien.
Met een imbusje de schroefjes op de brug draaienquote:Op woensdag 28 september 2011 21:17 schreef EdGolf het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde bij een pacifica. Kan je uitleggen hoe je het zadeltje omhoog zet?
Zo ziet ie er uit, alleen ipv die 2 schroefjes zitten er 6.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:45 schreef KaMo het volgende:
[..]
Met een imbusje de schroefjes op de brug draaien
Klopt, je moet die kleine dingetjes aan de voorkant hebben. Daar pas een klein imbussleuteltje in (maatje 1 of 1,5) . Dan kun je het zadeltje omhoog draaien.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:54 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Zo ziet ie er uit, alleen ipv die 2 schroefjes zitten er 6.
Voor zover ik weet zijn die schroeje aan de achterkant van de brug voor intonatie toch?
[ afbeelding ]
Je moet wel heel erg scheel zijn wil je daar een paar mm verschil in krijgen.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:48 schreef The_Dean het volgende:
Deze bedoelen ze. Die zadels kan je met die inbusboutjes omhoog en omlaag schroefen. Bij jou moet hij dus iets omhoog. Het mooiste is dat hij wel waterpas blijft liggen, dus beide kanten evenveel omhoog schroeven, gewoon een beetje op het oog, paar mm verschil is niet heel erg.
[ afbeelding ]
het is net onkruid!quote:Op woensdag 28 september 2011 23:48 schreef brother52 het volgende:
20 oktober start er weer eens een veiling met LC's.
Ik dacht dat ze daar nu wel zo'n beetje doorheen zouden zijn...
Mooi, kans voor mij om iets leuks te scorenquote:Op woensdag 28 september 2011 23:48 schreef brother52 het volgende:
20 oktober start er weer eens een veiling met LC's.
Ik dacht dat ze daar nu wel zo'n beetje doorheen zouden zijn...
Moeilijk is het niet, althans.. het verschilt natuurlijk per persoon, ik heb in 20 minuten tijd de Stairway To Heaven solo op gehoor uitgevogeld...... Maar andere doen weer 2 weken over die zelfde solo..quote:
Ja, daar kun je nooit genoeg van hebbenquote:
En de vraag is ook, moet je dat willen?quote:Op donderdag 29 september 2011 00:10 schreef The_Dean het volgende:
Ik zo'n twee twintig tweehonderd jaar... nooit.
Ik heb er ook niet meer plezier in als ik het zelf heb uitgezocht. Iemand die het waarschijnlijk veel beter kan, heeft er veel meer moeite voor gedaan, dus waarom zou ik dan bijdehand zelf gaan klotenquote:Op donderdag 29 september 2011 00:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
En de vraag is ook, moet je dat willen?
Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden?
Ik zit ook niet met een paar stokjes tegen elkaar te wrijven als ik vuur wil hebben om te koken. Ik draai het gas open, druk een knopje in en kan meteen beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |