Als mensen dat zouden doen hou je het verschil tussen Surinamers en autochtone Nederlanders alleen maar in stand. Ik vind het onzin, wij hebben de koloniale tijden niet meegemaakt, en de meeste suri's ook niet.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:05 schreef Peter.I het volgende:
Zouden wij dit moeten doen?
Ik zelf meen dat dit verjaard is en voel me er niet verantwoordelijk voor; hoe denken jullie erover?
De Surinaamse regering heeft wel om excuses gevraagd van Nederlandquote:Op dinsdag 27 september 2011 14:10 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Als mensen dat zouden doen hou je het verschil tussen Surinamers en autochtone Nederlanders alleen maar in stand. Ik vind het onzin, wij hebben de koloniale tijden niet meegemaakt, en de meeste suri's ook niet.
Pff, zonder ons zaten 'ze' daar niet in de regering.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:14 schreef Peter.I het volgende:
De Surinaamse regering heeft wel om excuses gevraagd van Nederland
Ja en niet terecht. NL toen heeft weinig meer met NL nu te maken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:14 schreef Peter.I het volgende:
[..]
Jij was eerderquote:Op dinsdag 27 september 2011 14:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Pff, zonder ons zaten 'ze' daar niet in de regering.
Ja ik ben het hier ook 1000% mee eens, maar na een klassikale discussie over dit onderwerp bleek ik een van de weinige studenten (geschiedenis) die hier zo overdacht......quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja en niet terecht. NL toen heeft weinig meer met NL nu te maken.
En als de nederlanders dat een paar eeuwen geleden niet gedaan hadden, dan was er nu helemaal geen surinaamse regering geweest om excuses te vragen.
Het is gegaan zoals het is gegaan.
Laten we beter zorgen dat dit soort dingen in de toekomst niet gebeuren.
Zullen we een lijstje maken wat er dan allemaal nog aan excuses gemaakt moet worden?quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:17 schreef Peter.I het volgende:
[..]
Ja ik ben het hier ook 1000% mee eens, maar na een klassikale discussie over dit onderwerp bleek ik een van de weinige studenten (geschiedenis) die hier zo overdacht......
Die zeiksnorren zouden niet eens daar een mooi warm landje hebben als 'wij' er niet waren geweest! Dan lagen ze nu dood te gaan van honger en AIDS, in plaats van lekker in de hangmat tussen de bananenpalmen te niksen, hun kinderen hier de crimineel uit te laten hangen en hun tante's vol bolletjes coke deze kant op te sturen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:14 schreef Peter.I het volgende:
[..]
Dat is ook zoiets. Ik eis excuses van de midden afrikanen die met apen hebben geneukt waardoor het aidsvirus op mensen over sprong.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:27 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Die zeiksnorren zouden niet eens daar een mooi warm landje hebben als 'wij' er niet waren geweest! Dan lagen ze nu dood te gaan van honger en AIDS, in plaats van lekker in de hangmat tussen de bananenpalmen te niksen, hun kinderen hier de crimineel uit te laten hangen en hun tante's vol bolletjes coke deze kant op te sturen.
Wat een ondankbaren zijn het eigenlijk ook hè.
Ik denk dat eerst de landen in midden- en noord-Afrika hun excuses moeten gaan maken. De Europanenen hebben maar een paar decennia lang slaven daar gekocht, en alleen tijdelijk een boost gegeven aan de slaven-economie die al een paar millenia bestond, en nog steeds niet geheel is opgeheven. De meeste slaven die op het Amerikaanse continent zijn beland zijn slaaf gemaakt door mensen die net zo bruin/zwart waren als zijzelf.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:05 schreef Peter.I het volgende:
Zouden wij dit moeten doen?
Ik zelf meen dat dit verjaard is en voel me er niet verantwoordelijk voor; hoe denken jullie erover?
Het hoofd van die Surinaamse regering hoeft zich zelf gelukkig nergens voor te schamenquote:Op dinsdag 27 september 2011 14:14 schreef Peter.I het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |