Denk je dat we dat kunnen zien via het internet?quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:40 schreef Sonnie1983 het volgende:
Overigens gaf de vorige eigenaar aan dat hij wel een keer iets (weet niet meer wat het was) had vervangen maar bleek het uiteindelijk een stekkertje te zijn dat niet goed zat.
zou zoiets ook nu weer kunnen zijn of toch aan verdeelhuis/verstuiver denken?
Gas is erg gevoelig. Vervuilde stekkers, onderdelen of slangen kunnen grote problemen veroorzaken. Als je handig bent kan je redelijk wat zelf controleren/schoonmaken. Ben je dat niet, dan niet langer moeilijk doen en de gasboer bellen voor een afspraak. Zij kunnen met de computer de hele installatie nalopen en zo kijken waar het probleem zit. Over het algemeen zijn het kleine dingetjes.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:40 schreef Sonnie1983 het volgende:
Overigens gaf de vorige eigenaar aan dat hij wel een keer iets (weet niet meer wat het was) had vervangen maar bleek het uiteindelijk een stekkertje te zijn dat niet goed zat.
zou zoiets ook nu weer kunnen zijn of toch aan verdeelhuis/verstuiver denken?
Dit dus. LPG3 kan je prima leegrijden.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:03 schreef the85mc het volgende:
Vuiligheid in de tank is echt onzin, sommigen zeggen ook van benzine dat het goed is om af en toe leeg te rijden. Dat verhaal zou kloppen als je benzine aanvoer niet onderin de tank zit. Als er vuil in de tank zit zou dat zinken en onderin je tank zitten. En aangezien je aanvoer aan de onderkant van de tank zit wordt dat juist als eerste je brandstofsysteem ingezogen. Je hebt dus niet een soort ophoping van vuil in je tank.
de benzinemeter daalt toch niet echt. Heb er begin augustus wat benzine ingegooid. stond ie net iets onder half vol. Nu staat ie op kwart vol.quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:08 schreef Fer het volgende:
Volgens mij is rood knipperen meestal storing/koud en rijdt de auto op benzine. Dat was bij mij vroeger, dat was dan wel een Koltec/Necam. Meten van gas gaat soms niet goed, een paar liter gas tanken zou je uitsluitsel kunnen geven.
Verder zijn de meeste storingen een kapotte verdamper, deze verdampt het gas dmv koelwater. En lekke/defecte verdamper zou het stijgen van de temperatuur kunnen verklaren. Ander probleem is vervuiling van de gasverdeler, hierdoor krijgt de motor te weinig gas en slaat af bij gas los of stationair.
Ook heel vervelend zijn slechte contacten door de vaak beroerde aanleg van de gasinstallatie, slechte massa en de stappenmotor/verdeler die niet goed wordt aangestuurd. En tenslotte moet de motor zelf in topstaat zijn. Een minder goede ontsteking wil vaak op benzine wel lopen, maar op gas toch problemen geven.
Maar goed, ik vermoed dat deze auto niet op gas loopt en er echt iets niet goed is. En leegrijden is mij altijd afgereden ivm vuiligheid in de tank dat in het systeem komt op deze manier.
helaas nog niet. beiden te laat thuis om langs garage te rijden. of ik was thuis en de auto niet thuis etc. maar we gaan wel een afspraak maken.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En je was naar een gasboer geweest?
Tja, dat was bij mij gelukkig niet het geval.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:22 schreef Fer het volgende:
Ergens heb ik het gevoel dat mensen hun oude gasauto verkopen omdat ie meestal niet goed op gas meer loopt en dit na meerdere bezoeken aan de gasboer ook niet meer te maken is.
Neh, ik denk dat heel veel mensen gewoon minimaal onderhoud plegen, en hun auto wegdoen als er iets stuk gaat wat 'te duur' is om te laten repareren.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:22 schreef Fer het volgende:
Ergens heb ik het gevoel dat mensen hun oude gasauto verkopen omdat ie meestal niet goed op gas meer loopt en dit na meerdere bezoeken aan de gasboer ook niet meer te maken is.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:16 schreef Sonnie1983 het volgende:
euh.... vriendje heeft altijd nog een amerikaan willen rijden........ daarom eigenlijk haha
quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:31 schreef Sonnie1983 het volgende:
hmmm mijn bericht is weg maar ik had getypt dat mijn vriendje nog altijd een amerikaan wou, dus vandaar.
niks mis met een yank; die lopen prima op gas.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar waarom koop je dan ook een Amerikaan ofzo? Had een Duitser of een jap gekocht...
Rij liever meer meer dan een bodempje benzine in je tank. Je brandstofpomp draait ook als je op LPG rijdt en gaat stuk met te weinig benzine in de tank.quote:heb naar aanleiding van dit topic nog benzine en gas getankt. Gas ging er 37 liter in. Benzine weer voor 15 euro bij gegooid.
de vorige eigenaar zei dat hij er altijd 15/20 euro ingooide. dit hebben wij dus nu ook 2x gedaan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:21 schreef D-FENS het volgende:
[..]
Rij liever meer meer dan een bodempje benzine in je tank. Je brandstofpomp draait ook als je op LPG rijdt en gaat stuk met te weinig benzine in de tank.
Bij bepaalde installaties draait de pomp door, niet bij alle. Maar bij diegene waarbij de pomp wel doordraait is het inderdaad belagrijk om altijd minimaal 10 liter mee te nemen, als de pomp droog staat dat gaat 'ie sneller kapot.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:21 schreef D-FENS het volgende:
[..]
Rij liever meer meer dan een bodempje benzine in je tank. Je brandstofpomp draait ook als je op LPG rijdt en gaat stuk met te weinig benzine in de tank.
euhm. geen idee. hij staat nu ff stil tot de monteur heeft gekeken. maar laatste paar keer dat ik er in heb gereden issie niet meer afgeslagen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:02 schreef Tjabbo het volgende:
Slaat'ie ook af als je het stuur goed recht houdt met 2 handen ?
we hebben nooit zonder benzine gereden in ieder geval. als ik er 15/20 euro in gooi staat ie op de helft ong. en geloof laatste keer dat ik op 1/3 van de tank zat ofzo en toen weer 15 euro bij heb gedaan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Bij bepaalde installaties draait de pomp door, niet bij alle. Maar bij diegene waarbij de pomp wel doordraait is het inderdaad belagrijk om altijd minimaal 10 liter mee te nemen, als de pomp droog staat dat gaat 'ie sneller kapot.
Nou dat het lastig is dat de auto afslaat als je rechtdoor wilt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:30 schreef Sonnie1983 het volgende:
[..]
euhm. geen idee. hij staat nu ff stil tot de monteur heeft gekeken. maar laatste paar keer dat ik er in heb gereden issie niet meer afgeslagen.
Alleen 1 dag toen de 1e dag dat de problemen begonnen. maar toen had mijn vriend de auto mee. En dat was met starten en onderweg dat ie afsloeg. maar geen idee of zijn stuur dan recht was met 2 handen.
Waar denk je aan dan?
Dan zal het wel niet, een verdamper kost 300+ euro en dat zul je nog wel herinnerenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:15 schreef Sonnie1983 het volgende:
niet dat ik weet.
de monteur moet nog kijken en laat ons weten wat ie gevonden heeft.
Nou wij hebben deze auto nog maar kort (ruim 2 maanden, dus extra balen dat er nu wat aan is) dus geen idee of dat bij vorige eigenaar aan de hand is geweest. hij zei dat hij er weinig aan had gehad en die heeft hem geloof ik een jaar of 6 gereden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:27 schreef Diemux het volgende:
[..]
Dan zal het wel niet, een verdamper kost 300+ euro en dat zul je nog wel herinneren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |