abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102427965
Hallo,

Sinds een tijdje hebben we een Chrysler met g3 installatie.
Maandagmorgen sloeg de auto elke keer af als je op gas wilde rijden. Hij is toen op benzine naar het werk gegaan.
Na het werk langer met de auto rond gereden en als auto warm was sloeg hij niet meer af.
maar lampje knippert wel af en toe rood een aantal keren.
De temperatuur word wel iets te hoog (tussen half en het streepje er boven in). Dus we gaan straks nog even koelvloeistof checken.

Vandaag heb ik de auto mee en slaat de auto niet meer af. Maar het lampje gaat wel regelmatig onder weg rood knipperen.
Het lijkt alsof dit meestal is als je bijv. 80 hebt gereden en dan weer langzamer moet. Dit lijkt in ieder geval zo.... Dat als je het gas los laat het lampje gaat knipperen.
Na een tijdje knipperen brand het lampje gewoon weer oranje, om een paar km verder weer rood te gaan knipperen.
Auto is niet meer afgeslagen. Ook de temperatuur nu weer tussen half en streepje erboven.

Het kastje voor de gasmeter is van Necam.
Op benzine is er geen probleem. Maar we hebben uiteraard de auto niet om steeds op benzine te rijden.

Iemand een idee?
pi_102427995
tanken?
pi_102428102
Dat deze rood gaat knipperen kan een storing aangeven. Een vervuild verdeelhuis of verstuiver kan er voor zorgen dat de installatie niet lekker loopt. Beste tip: langs een gasboer om de installatie te laten uitlezen. Als het bij schoonblijven blijft: ¤ 50 - 110. Verdeelhuis kapot (membraam bijv, zeer gevoelig en onderhevig aan slijtage) ¤ 200 - 500 (afhankelijk van merk en type, heb ze ook gezien van 700+)

EDIT: hoe draait de auto stationair op gas? Rustig of onrustig?
pi_102428353
Langs de gasboer inderdaad.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102428378
poeh dat durf ik zo niet te zeggen hoe hij stationair draait. niet op gelet. maar niet schokkend dat in ieder geval niet.
zou ik vanavond even moeten proberen (nu op mijn werk).
weet wel dat hij in lage toeren wel eens schokte maar mijn vriend zegt altijd dat gas in lagere toeren niet sterk is. dus als je dan eerder terug schakelt van 2 naar 1 is er geen probleem.
weet niet of dit nog iets er mee te maken heeft.

Tank is in ieder geval nog 1/2 vol. we houden aan dat we er 450 km mee kunnen rijden en dan vullen we het gas weer bij. (vorige eigenaar zei dat hij 450 km er mee reed en dan gas bij vulde en dat klopt wel).

dan hoop ik dat het als het dat is, schoonmaken is... heb dit jaar al zat kosten aan de auto's gehad!

Is het ook goed om af en toe keer de gastank helemaal leeg te rijden overigens? of maakt dat niet uit?
pi_102428413
Overigens gaf de vorige eigenaar aan dat hij wel een keer iets (weet niet meer wat het was) had vervangen maar bleek het uiteindelijk een stekkertje te zijn dat niet goed zat.
zou zoiets ook nu weer kunnen zijn of toch aan verdeelhuis/verstuiver denken?
pi_102428443
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:40 schreef Sonnie1983 het volgende:
Overigens gaf de vorige eigenaar aan dat hij wel een keer iets (weet niet meer wat het was) had vervangen maar bleek het uiteindelijk een stekkertje te zijn dat niet goed zat.
Denk je dat we dat kunnen zien via het internet?

Ga gewoon naar de gasboer, kost weinig tijd en geld en die kan precies vertellen hoe je installatie er aan toe is.
pi_102428560
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:40 schreef Sonnie1983 het volgende:
Gas is erg gevoelig. Vervuilde stekkers, onderdelen of slangen kunnen grote problemen veroorzaken. Als je handig bent kan je redelijk wat zelf controleren/schoonmaken. Ben je dat niet, dan niet langer moeilijk doen en de gasboer bellen voor een afspraak. Zij kunnen met de computer de hele installatie nalopen en zo kijken waar het probleem zit. Over het algemeen zijn het kleine dingetjes.

Antwoord op je andere vraag: Ja, je kan de tank gewoon leegrijden, er wordt zelfs geclaimd dat dit goed is voor de installatie omdat je vervuiling in de tank voorkomt.
pi_102428811
Ok dan gaan we ook regelmatig de tank een keer leeg rijden.
Het is onze eerste gas auto dus allemaal nog wat nieuw voor ons. altijd benzine en diesel gereden.

Dan word het langs de monteur want van auto's blijven we allebei af.... nou ja olie checken enzo dat gaat nog wel maar de rest blijven we mooi van af :)

na het werk maar eens kijken om een afspraak te maken.
pi_102441486
Toen straks moest ik even voor het werk weg.
Startte de auto, klonk net alsof ie af wou gaan slaan. Paar keer gas gegeven in zijn vrij en was over.
Daarna nog paar keer gestart/uitgezet (moest paar adressen langs) en niets meer aan de hand.
Toen liep de motor (in mijn oren dan) ook rustig stationair.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:21:51 #11
180174 Diemux
People vs Me
pi_102441581
Houd er wel rekening mee dat een auto met LPG3 installatie start op benzine en pas na een x aantal minuten/km's overschakeld op gas (heeft te maken met bedrijfstemperatuur e.d.). Weet je zeker dat de auto op het moment van starten al op gas reed? (vaak gaan de status lampjes van de gasknop pas na een tijdje aan)
pi_102443043
ik weet niet hoe lang die op benzine blijft staan?
maar als ik start gaat de gasmeter meteen checken hoeveel er in zit en gaan de lampjes branden tot hoe ver nog vol zit.

helemaal rechtse lampje (2 naar rechts dus van af 1/1) die brand normaal oranje en knippert rood bij checken hoeveel gas er in zit. en gaat nu dus ook tijdens het rijden rood knipperen, stopt dan weer, gaat weer knipperen etc.

Meteen bij starten gaat ie dus checken hoeveel gas er is en dan beginnen de lampjes vanaf links een voor een te branden (afhankelijk van hoe vol de gastank nog zit) en dat is nu dus tot 1/2
Als het lampje tussen 0 en 1/2 begint te knipperen gaan we tanken.

het plaatje hierboven is een voorbeeld van welke gasmeter we hebben.
Gas is nieuw voor ons dus weten er nog niet zo veel van :S
pi_102443104
zie overigens dat in het plaatje hierboven staat ie op benzine, als je naar rechts de schakelaar drukt gaat ie op gas.
pi_102448101
Volgens mij is rood knipperen meestal storing/koud en rijdt de auto op benzine. Dat was bij mij vroeger, dat was dan wel een Koltec/Necam. Meten van gas gaat soms niet goed, een paar liter gas tanken zou je uitsluitsel kunnen geven.

Verder zijn de meeste storingen een kapotte verdamper, deze verdampt het gas dmv koelwater. En lekke/defecte verdamper zou het stijgen van de temperatuur kunnen verklaren. Ander probleem is vervuiling van de gasverdeler, hierdoor krijgt de motor te weinig gas en slaat af bij gas los of stationair.

Ook heel vervelend zijn slechte contacten door de vaak beroerde aanleg van de gasinstallatie, slechte massa en de stappenmotor/verdeler die niet goed wordt aangestuurd. En tenslotte moet de motor zelf in topstaat zijn. Een minder goede ontsteking wil vaak op benzine wel lopen, maar op gas toch problemen geven.

Maar goed, ik vermoed dat deze auto niet op gas loopt en er echt iets niet goed is. En leegrijden is mij altijd afgereden ivm vuiligheid in de tank dat in het systeem komt op deze manier.
.
pi_102470744
Vuiligheid in de tank is echt onzin, sommigen zeggen ook van benzine dat het goed is om af en toe leeg te rijden. Dat verhaal zou kloppen als je benzine aanvoer niet onderin de tank zit. Als er vuil in de tank zit zou dat zinken en onderin je tank zitten. En aangezien je aanvoer aan de onderkant van de tank zit wordt dat juist als eerste je brandstofsysteem ingezogen. Je hebt dus niet een soort ophoping van vuil in je tank.
pi_102471209
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:03 schreef the85mc het volgende:
Vuiligheid in de tank is echt onzin, sommigen zeggen ook van benzine dat het goed is om af en toe leeg te rijden. Dat verhaal zou kloppen als je benzine aanvoer niet onderin de tank zit. Als er vuil in de tank zit zou dat zinken en onderin je tank zitten. En aangezien je aanvoer aan de onderkant van de tank zit wordt dat juist als eerste je brandstofsysteem ingezogen. Je hebt dus niet een soort ophoping van vuil in je tank.
Dit dus. LPG3 kan je prima leegrijden.
pi_102471418
En je was naar een gasboer geweest?
pi_102471832
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:08 schreef Fer het volgende:
Volgens mij is rood knipperen meestal storing/koud en rijdt de auto op benzine. Dat was bij mij vroeger, dat was dan wel een Koltec/Necam. Meten van gas gaat soms niet goed, een paar liter gas tanken zou je uitsluitsel kunnen geven.

Verder zijn de meeste storingen een kapotte verdamper, deze verdampt het gas dmv koelwater. En lekke/defecte verdamper zou het stijgen van de temperatuur kunnen verklaren. Ander probleem is vervuiling van de gasverdeler, hierdoor krijgt de motor te weinig gas en slaat af bij gas los of stationair.

Ook heel vervelend zijn slechte contacten door de vaak beroerde aanleg van de gasinstallatie, slechte massa en de stappenmotor/verdeler die niet goed wordt aangestuurd. En tenslotte moet de motor zelf in topstaat zijn. Een minder goede ontsteking wil vaak op benzine wel lopen, maar op gas toch problemen geven.

Maar goed, ik vermoed dat deze auto niet op gas loopt en er echt iets niet goed is. En leegrijden is mij altijd afgereden ivm vuiligheid in de tank dat in het systeem komt op deze manier.
de benzinemeter daalt toch niet echt. Heb er begin augustus wat benzine ingegooid. stond ie net iets onder half vol. Nu staat ie op kwart vol.
Daarmee start ie dus op benzine en word er 1x per week op benzine mee gereden (dus om de 200 km ong.) geloof ik tenminste dat ie dat 1x per week doet een stukje op benzine rijden.

Maandag heeft hij wel een eind op benzine gereden omdat de auto raar deed dus wilde kijken als ie goed warm was en/of op benzine wat ie dan deed.

als ie alleen op benzine reed zou ik dat wel merken dat de teller een stukje lager staat na een rit van 50 km toch?

heb gister nog aan mijn vriend gevraagd. en zodra je contact maakt gaat ie al de gas meten. Tevens hoor je dan klikklik. en hij dacht dat zodra die gestart is meteen op gas ging rijden.

normaal rijden we met een tank gas 450 km. hij staat nu op ong. 375. zou dat paar liter gas tanken dan nut hebben om te testen? (zal toch einde vd week moeten tanken daar niet van)
pi_102471884
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En je was naar een gasboer geweest?
helaas nog niet. beiden te laat thuis om langs garage te rijden. of ik was thuis en de auto niet thuis etc. maar we gaan wel een afspraak maken.
pi_102482519
Ergens heb ik het gevoel dat mensen hun oude gasauto verkopen omdat ie meestal niet goed op gas meer loopt en dit na meerdere bezoeken aan de gasboer ook niet meer te maken is.

[ Bericht % gewijzigd door Sounddragon op 28-09-2011 21:57:15 ]
.
pi_102488446
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:22 schreef Fer het volgende:
Ergens heb ik het gevoel dat mensen hun oude gasauto verkopen omdat ie meestal niet goed op gas meer loopt en dit na meerdere bezoeken aan de gasboer ook niet meer te maken is.
Tja, dat was bij mij gelukkig niet het geval.
Heb al 45.000 afgelegd in mijn auto op LPG zonder mankementen aan het gassysteem (wel een kapotte uitlaat maar dat staat los van het LPG systeem natuurlijk).
  woensdag 28 september 2011 @ 21:59:15 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_102493325
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:22 schreef Fer het volgende:
Neh, ik denk dat heel veel mensen gewoon minimaal onderhoud plegen, en hun auto wegdoen als er iets stuk gaat wat 'te duur' is om te laten repareren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_102504726
heb naar aanleiding van dit topic nog benzine en gas getankt. Gas ging er 37 liter in. Benzine weer voor 15 euro bij gegooid.
de auto leek wel lekkerder weer te rijden, dus misschien combi van weinig gas/weinig benzine dat ie ook stukje minder lekker reed.

maar het lampje blijft nog knipperen dus toch even uit laten lezen.

kijk je kan de verkoper nooit op zijn woord geloven maar hij gaf aan weinig problemen gehad te hebben met de auto. je moet er toch altijd geluk mee hebben als je een 2e handse auto koopt.
pi_102612290
Ik denk toch goed mis. Auto lijkt nu op benzine te lopen (meter daalt sneller) en koelvloeistof was leeg.
Niet iets waar we op zaten te wachten dus!

ben al aan het kijken wanneer de monteur thuis is en dan vraag ik meteen hem te kijken.
pi_102618836
Maar waarom koop je dan ook een Amerikaan ofzo? Had een Duitser of een jap gekocht...
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_102640779
euh.... vriendje heeft altijd nog een amerikaan willen rijden........ daarom eigenlijk haha :)
pi_102643690
hmmm mijn bericht is weg maar ik had getypt dat mijn vriendje nog altijd een amerikaan wou, dus vandaar.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:34:31 #28
180174 Diemux
People vs Me
pi_102643781
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:16 schreef Sonnie1983 het volgende:
euh.... vriendje heeft altijd nog een amerikaan willen rijden........ daarom eigenlijk haha :)
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:31 schreef Sonnie1983 het volgende:
hmmm mijn bericht is weg maar ik had getypt dat mijn vriendje nog altijd een amerikaan wou, dus vandaar.
pi_102647562
zag inderdaad dat ie ineens naar pag. 2 was gesprongen. terwijl toen ik het eerste bericht had geplaatst deze op de eerste pag. stond :)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:41:47 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_102683735
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar waarom koop je dan ook een Amerikaan ofzo? Had een Duitser of een jap gekocht...
niks mis met een yank; die lopen prima op gas.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_102687610
behalve die van ons dan!
ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:21:53 #32
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_102695295
quote:
heb naar aanleiding van dit topic nog benzine en gas getankt. Gas ging er 37 liter in. Benzine weer voor 15 euro bij gegooid.
Rij liever meer meer dan een bodempje benzine in je tank. Je brandstofpomp draait ook als je op LPG rijdt en gaat stuk met te weinig benzine in de tank.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_102724259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:21 schreef D-FENS het volgende:

[..]

Rij liever meer meer dan een bodempje benzine in je tank. Je brandstofpomp draait ook als je op LPG rijdt en gaat stuk met te weinig benzine in de tank.
de vorige eigenaar zei dat hij er altijd 15/20 euro ingooide. dit hebben wij dus nu ook 2x gedaan.
Toch beter vol gooien volgende keer?
pi_102724759
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:21 schreef D-FENS het volgende:

[..]

Bij bepaalde installaties draait de pomp door, niet bij alle. Maar bij diegene waarbij de pomp wel doordraait is het inderdaad belagrijk om altijd minimaal 10 liter mee te nemen, als de pomp droog staat dat gaat 'ie sneller kapot.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:02:15 #35
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102725043
Slaat'ie ook af als je het stuur goed recht houdt met 2 handen ?
pi_102725911
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:02 schreef Tjabbo het volgende:
Slaat'ie ook af als je het stuur goed recht houdt met 2 handen ?
euhm. geen idee. hij staat nu ff stil tot de monteur heeft gekeken. maar laatste paar keer dat ik er in heb gereden issie niet meer afgeslagen.
Alleen 1 dag toen de 1e dag dat de problemen begonnen. maar toen had mijn vriend de auto mee. En dat was met starten en onderweg dat ie afsloeg. maar geen idee of zijn stuur dan recht was met 2 handen.

Waar denk je aan dan?
pi_102725945
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bij bepaalde installaties draait de pomp door, niet bij alle. Maar bij diegene waarbij de pomp wel doordraait is het inderdaad belagrijk om altijd minimaal 10 liter mee te nemen, als de pomp droog staat dat gaat 'ie sneller kapot.
we hebben nooit zonder benzine gereden in ieder geval. als ik er 15/20 euro in gooi staat ie op de helft ong. en geloof laatste keer dat ik op 1/3 van de tank zat ofzo en toen weer 15 euro bij heb gedaan.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:32:32 #38
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102725975
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:30 schreef Sonnie1983 het volgende:

[..]

euhm. geen idee. hij staat nu ff stil tot de monteur heeft gekeken. maar laatste paar keer dat ik er in heb gereden issie niet meer afgeslagen.
Alleen 1 dag toen de 1e dag dat de problemen begonnen. maar toen had mijn vriend de auto mee. En dat was met starten en onderweg dat ie afsloeg. maar geen idee of zijn stuur dan recht was met 2 handen.

Waar denk je aan dan?
Nou dat het lastig is dat de auto afslaat als je rechtdoor wilt.
En ik dacht als je nu het stuur stevig vast houdt dat'ie dan wél gewoon rechtuit rijdt. :)
pi_102727001
Tjabbo }:|.
pi_102730439
Tjabbo grapjas :)
pi_102748944
zit er al een nieuwe verdamper is?
.
pi_102762677
niet dat ik weet.
de monteur moet nog kijken en laat ons weten wat ie gevonden heeft.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:27:56 #43
180174 Diemux
People vs Me
pi_102762951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:15 schreef Sonnie1983 het volgende:
niet dat ik weet.
de monteur moet nog kijken en laat ons weten wat ie gevonden heeft.
Dan zal het wel niet, een verdamper kost 300+ euro en dat zul je nog wel herinneren :P
pi_102763221
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:27 schreef Diemux het volgende:

[..]

Dan zal het wel niet, een verdamper kost 300+ euro en dat zul je nog wel herinneren :P
Nou wij hebben deze auto nog maar kort (ruim 2 maanden, dus extra balen dat er nu wat aan is) dus geen idee of dat bij vorige eigenaar aan de hand is geweest. hij zei dat hij er weinig aan had gehad en die heeft hem geloof ik een jaar of 6 gereden.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:25:14 #45
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_102768977
Als ie er een jaar of 6 in gereden heeft weet je nu waarom hij hem weg deed :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_102770400
de verdamper?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:19:12 #47
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102770742
Nee gewoon. Auto snel weg doen zolang er nog geen (echte) problemen zijn
waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar wel gemerkt dat de auto nu minder fijn/goed rijdt op gas dan toen hij het er in liet bouwen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:41:45 #48
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_102773460
Gasklephuis + Injector goed schoonmaken zorgt ervoor dat de meeste problemen verdwijnen, anders de verdamper eens na laten kijken en reviseren of vervangen....
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_102777262
Ik vertrouw op mijn monteur :)
die is echt goudeerlijk. die zou dit wel eerst doen/bekijken voor zomaar wat te vervangen.
maar kan het altijd nog voor de zekerheid aangeven, bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')