Al is je onderbouwing sterk, ben ik toch tegen jouw stelling.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:09 schreef beelz het volgende:
Niet piloot worden maar andere studie doen.
Onderbouwing:
Je bent een vrouw, vrouwen hebben al moeite met een Fiat Panda besturen. Vliegtuigen zijn vele malen groter dan Fiat Panda's, vrouwen zijn niet geschikt om piloot te worden.
104.000 voor opleiding, daarnaast heb je nog je living en rente à 10.000 per jaar die je moet betalen, dus in totaal zit ik op 161.500quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:08 schreef Faazz het volgende:
Sjah, wat kost het? 150k of zo?
Ik ken iemand die zo'n opleiding heeft gedaan, is een half jaar naar Amerika geweest er voor ook.
Duurde uiteindelijk drie jaar, maar ik weet niet wat hij mag besturen. Met extra cursussen dacht ik, zou hij uiteindelijk lijnvliegtuigen mogen besturen.
Het is een smak geld maar ik zie het eerder als een investering. Hij kan op dit moment geen werk vinden in de branche maar dat kan van tijdelijke aard zijn.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:08 schreef Zandman030 het volgende:
Vliegen is veel leuker dan lab-werk.
Dat wil ik dus ook écht niet. Ik werk nu als verkoper, maar dat was totdat ik aan opleiding ging beginnen, wil niet terug naar niks.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:09 schreef Tinos85 het volgende:
Gast die ik ken is nu al een tijdje klaar met die opleiding en probeert overal te solliciteren maar komt niet aan de bak. Op een vacature van Lufthansa waren 500 reacties van over de hele wereld. Hij werkt momenteel als verkoper omdat er gewoon niks is. Het is gewoon kut op dit moment met zo weinig vacatures.
Nu ik dit lees realiseer ik me dat ik inderdaad nooit een motorvoertuig moet gaan besturen. Ik moet alle moeilijke dingen aan mannen overlaten en zelf kinderen uitpoepen, koken en schoonmaken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:09 schreef beelz het volgende:
Niet piloot worden maar andere studie doen.
Onderbouwing:
Je bent een vrouw, vrouwen hebben al moeite met een Fiat Panda besturen. Vliegtuigen zijn vele malen groter dan Fiat Panda's, vrouwen zijn niet geschikt om piloot te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
Ja, als ik er gebruik van kan maken, waarom niet?quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:11 schreef Faazz het volgende:
Had iemand het over positieve discriminatie?
Dat is best heel ernstig..quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:13 schreef gohan16 het volgende:
Vriend van een studiegenoot kan ook nergens een baan vinden. Hij gebruikt zijn pilotenpak voor carnaval, zo erg is het gesteld.
Ik weet het. Maar alsnog lijkt het me een geweldig beroep.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:16 schreef gohan16 het volgende:
je realiseert je wel dat je voornamelijk checklisten gaat stampen? Vliegen zelf is geen kunst aan, helaas(9-11)
I know, als het niet zo duur was geweest, had ik het overwogen (t.o.v. geneeskunde)quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:20 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ik weet het. Maar alsnog lijkt het me een geweldig beroep.
Dat zijn natuurlijk wel pittige bedragen in vergelijking met de opleiding die je krijgt. Het is denk ik niet zo dat je na het afronden van een pilotenopleiding over uitzonderlijke intellectuele capaciteiten beschikt, dus in vergelijking met een normale studie is het een dure manier om aan een vervolgopleiding te komen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:12 schreef 92Merel het volgende:
104.000 voor opleiding, daarnaast heb je nog je living en rente à 10.000 per jaar die je moet betalen, dus in totaal zit ik op 161.500
Dat is natuurlijk lastig te voorspellen en zal afhangen van de economische ontwikkelingen en ontwikkeling van de brandstofprijs. Ik denk dat qua bemanning er niet veel meer bezuinigd zal kunnen worden, je wilt toch minstens met 2 bemanningsleden blijven vliegen lijkt mij. Dus dan zal het afhangen van hoe de frequentie van vluchten zich ontwikkeld en hoe 'grijs' het huidige pilotenbestand is.quote:Voor die extra cursussen (typerating) moet je ook nog een hoop extra betalen. Maar ik hoor dus van een hoop mensen dat ze geen werk kunnen vinden en het zal ongetwijfeld tijdelijk zijn, maar hoe lang is tijdelijk ? Dat is een beetje mijn probleem.
Weet je toevallig wat belangrijke selectiecriteria voor werkgevers in de luchtvaartwereld zijn?quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:09 schreef Tinos85 het volgende:
Gast die ik ken is nu al een tijdje klaar met die opleiding en probeert overal te solliciteren maar komt niet aan de bak. Op een vacature van Lufthansa waren 500 reacties van over de hele wereld.
Of je je type rating al hebt (scheelt hun een hoop geld) en reputatie van je school/opleider.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Weet je toevallig wat belangrijke selectiecriteria voor werkgevers in de luchtvaartwereld zijn?
Ik ken ook iemand die nu al 2 jaar wacht op een baan als piloot in de burgervaart. Vriend van mij is wel piloot in het leger en daar is meer vraag naar, maar dat lijkt me geen optie voor jou?quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:16 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ja, als ik er gebruik van kan maken, waarom niet?
[..]
Dat is best heel ernstig..
Ik ken wel iemand die nu met zn opleiding bezig is, maar die zit er ook vol goede hoop in..
quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:09 schreef beelz het volgende:
Niet piloot worden maar andere studie doen.
Onderbouwing:
Je bent een vrouw, vrouwen hebben al moeite met een Fiat Panda besturen. Vliegtuigen zijn vele malen groter dan Fiat Panda's, vrouwen zijn niet geschikt om piloot te worden.
Mocht ze werkloos zijn over 10 jaar, zit ze wel met een enorme schuld die ze van d'r leven niet meer zal afbetalen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Als je iets graag wilt, moet je er gewoon voor gaan.
Het is niet of in andere vakgebieden de banen zo voor het oprapen liggen tenslotte. En wil je over 10 jaar terugkijken en spijt hebben dat je gestopt bent?
Ervaring, heel veel vlieguren hoorde ik. Meer dan je in je opleiding krijgt.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Weet je toevallig wat belangrijke selectiecriteria voor werkgevers in de luchtvaartwereld zijn?
Je bent de opmerking over stuurknuppels vergeten.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:32 schreef Zandman030 het volgende:
Als TS een beetje lekker is, dan heeft ze zo een baan. Positieve discriminatie + lieve glimlach en tetten = Aangenomen.
Dit is bijna precies hetzelfde als waarmee ik vorig jaar heb gezeten. ik wil(wou) al vanaf ik 8 was ofzo piloot worden, dit werdt nog eens versterkt door een vriend die de gok heeft genomen en inmiddels een enorme schuld en een brevet + typerating heeft(maar geen baan).quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:59 schreef 92Merel het volgende:
Hallo,
Op 31 oktober begin ik met mijn opleiding bij een luchtvaartschool in Nederland. Het probleem is alleen dat ik steeds meer begin te twijfelen of ik dit nou wel moet doen, omdat het een belachelijke som geld is en er geen zekerheid is dat ik daadwerkelijk een baan krijg.
Natuurlijk wist ik wel van te voren dat de markt, op zn zachtst gezegd, wel eens beter is geweest, maar dacht dat ik er met goede resultaten en misschien een beetje positieve discriminatie wel zou komen.
Echter begint de twijfel nu steeds meer toe te slaan of ik niet beter voor een 'veilige' opleiding zoals Biomedische Wetenschappen of Psychobiologie (dat was het anders geworden) zou moeten gaan.
Ik weet eigenlijk nu gewoon niet meer wat ik moet gaan doen, omdat ik het best heel graag wil, maar ik weet niet of het wel de meest verstandige keuze is.
Als iemand hier zou kunnen helpen door een (liefst onderbouwde) mening te geven zou het heel fijn zijn.
Vrouwen daarentegen hebben weer een betere aanleg voor multitasking en finesse, 2 heel belangrijke eigenschappen van een vlieger.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:09 schreef beelz het volgende:
Je bent een vrouw, vrouwen hebben al moeite met een Fiat Panda besturen. Vliegtuigen zijn vele malen groter dan Fiat Panda's, vrouwen zijn niet geschikt om piloot te worden.
De KLS heeft weer als nadeel dat het een enorme hoeveelheid geld kost. Het is de vraag of dat het waard is. Je hebt als je bij andere maatschappijen dan de onherroepelijke vraag: "Waarom werk je niet voor KLM?".quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:48 schreef kip-kerrie het volgende:
Als je niet de KLS doet zou ik er sowieso al niet aan beginnen.
En positieve discriminatie doen ze niet echt aan, piloot is juist een echt mannenberoep, kans is groter dat je als vrouw nóg minder snel aan de bak komt.
Helemaal als je na voltooiing van je opleiding een paar jaar op de bank hebt gezeten.
QFT!quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:09 schreef beelz het volgende:
Niet piloot worden maar andere studie doen.
Onderbouwing:
Je bent een vrouw, vrouwen hebben al moeite met een Fiat Panda besturen. Vliegtuigen zijn vele malen groter dan Fiat Panda's, vrouwen zijn niet geschikt om piloot te worden.
"op z'n pootjes' terecht komen''quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:16 schreef 92Merel het volgende:
Ik heb het er net met mijn ouders nog eens goed over gehad.
Vader had zoiets van, je bent nu voorbij het point of no return, maar ik geloof wel dat je het kan en dat het uiteindelijk allemaal goed komt. Moeder is ook wel van mening dat eigenlijk alles bij mij uiteindelijk op een of andere manier wel op zn pootjes terecht komt. Maar beiden van mening dat ik keihard mijn best moet doen en overal in moet uitblinken en dat ik op die manier er kom.
Bron?quote:Vrouwen daarentegen hebben weer een betere aanleg voor multitasking en finesse, 2 heel belangrijke eigenschappen van een vlieger.
Het gaat er niet om of je het kan of niet, het gaat ook niet om de goedbedoelde roze-bril van je ouders, het gaat om het simpele feit dat de arbeidsperspectieven echt hondsberoerd zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:16 schreef 92Merel het volgende:
Ik heb het er net met mijn ouders nog eens goed over gehad.
Vader had zoiets van, je bent nu voorbij het point of no return, maar ik geloof wel dat je het kan en dat het uiteindelijk allemaal goed komt. Moeder is ook wel van mening dat eigenlijk alles bij mij uiteindelijk op een of andere manier wel op zn pootjes terecht komt. Maar beiden van mening dat ik keihard mijn best moet doen en overal in moet uitblinken en dat ik op die manier er kom.
Sorry voor de topic-kaap. Hoe zit dat eigenlijk, dat ze zoeken om goed opgeleide mensen? Is dat alleen technisch personeel? Mijn vriend heeft een MSc geo-information science, maar is verder bijvoorbeeld wiskundig en technisch nogal zwak onderlegd op wat algebra en trigonometrie na. Hij heeft echter enige interesse in de scheepvaart als baan. Zoeken ze alleen hoog opgeleid technisch personeel?quote:Op woensdag 28 september 2011 15:05 schreef lipper het volgende:
Ga varen, wil ik volgend jaar ook doen.
Ze staan te springen om goed opgeleide mensen.
En een goed loon.
En het lijkt op een bepaalde manier op elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |