Mocht je willen...quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:49 schreef Guitar93 het volgende:
bij kls worden je schulden kwijt gescholden als je slaagt.
Ben je een pilotenopleiding gaan doen of ben je gestopt, je deed L&R neem ik aan?quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:56 schreef Schuifpui het volgende:
Die schulden worden niet kwijtgescholden, althans toen ik er mee bezig was, was dat absoluut niet het geval. Ik kan me ook niet voorstellen dat het nu wel het geval is. Wel was er een regeling waarbij je pas begon met terugbetalen zodra je een baan als piloot had. En als je uit zou vallen buiten je schuld om, dan kan het wel kwijtgescholden worden geloof ik.
Werken ze dan niet als piloot? Ik weet dat de baangarantie klein is maar als men eenmaal aan het werk is dan verdienen ze vrij veel toch?quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:36 schreef Z750 het volgende:
Bij mij op school zijn er al een stuk of heel wat mensen van de KLS teruggekeerd nadat ze de opleiding hebben afgemaakt daar en geven nu les aan leerlingen hier. Zijn docenten geworden met 150.000 aan schuld. Leuk man.
Ik heb die keuring in 6VWO gedaan, ben afgevallen en LR gaan doen.quote:Op maandag 19 september 2011 02:09 schreef BroodjeLekker het volgende:
[..]
Ben je een pilotenopleiding gaan doen of ben je gestopt, je deed L&R neem ik aan?
Eenmaal aan het werk verdien je vaak nog steeds bar weinig.quote:Op maandag 19 september 2011 02:09 schreef BroodjeLekker het volgende:
[..]
Werken ze dan niet als piloot? Ik weet dat de baangarantie klein is maar als men eenmaal aan het werk is dan verdienen ze vrij veel toch?
Niet te veel waarde aan hechten, eens in de zoveel tijd slingeren de vliegscholen dat verhaal weer eens de wereld in.quote:Op maandag 19 september 2011 16:40 schreef lipper het volgende:
Ik hoor net op de radio dat er een tekort aan piloten is. Vooral in Azië maar in Nederland begon het ook weer beter te worden.
Jammer. Ik wil ook wel nog luchtverkeersleider gaan doen, ben 24 dus nog onder het limietquote:Op maandag 19 september 2011 08:46 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik heb die keuring in 6VWO gedaan, ben afgevallen en LR gaan doen.
quote:Op maandag 19 september 2011 20:39 schreef BroodjeLekker het volgende:
[..]
Jammer. Ik wil ook wel nog luchtverkeersleider gaan doen, ben 24 dus nog onder het limiet
Bijna klaar met LR he, hoe bevalt het om af te studerne
Ik kom zelf van het hbo, afstuderen was klote, werkenDus ben maar doorgegaan met TU
Ik heb erg veel dagen van![]()
![]()
ik verpest alles waar doe ik het nog voor, aan de andere kant vind ik studeren super
Alleen twijfel om iets simpels als Bedrijfskunde te doen, zal later spijt van krijgen denk ik...
Kennissen van me mochten nadat ze 100.000 euro hadden afgegeven aan de vliegschool (is alweer een tijdje terug, tel er nu maar 50% bij), nog even 50.0000 tot 100.000 euro bijleggen om een baan te kopen bij een kleine maatschappij. Helaas ging deze een week of twee na het betalen failliet zodat ze en geen baan hadden en hun geld kwijt warenquote:Op maandag 19 september 2011 16:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
Eenmaal aan het werk verdien je vaak nog steeds bar weinig.
Je eigen typerating betalen, nog zoiets fraais inderdaad.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Kennissen van me mochten nadat ze 100.000 euro hadden afgegeven aan de vliegschool (is alweer een tijdje terug, tel er nu maar 50% bij), nog even 50.0000 tot 100.000 euro bijleggen om een baan te kopen bij een kleine maatschappij. Helaas ging deze een week of twee na het betalen failliet zodat ze en geen baan hadden en hun geld kwijt waren
Naast deze ken ik er een aantal die 35.000 euro hebben gelapt om nu voor letterlijk het minimum loon rond te mogen vliegen, m.a.w. je betaald je eigen loon voor de eerste tientallen maanden. En die hebben nog relatief geluk, gezien de vele nog wachtenden die er rondlopen.
Vind eigenlijk je eigen sollicitatie al erg fraai.. En voor die typerating betaal je in sommige gevallen meer dan nodig, een mooie bron van inkomsten voor de vliegmaatschappij..quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je eigen typerating betalen, nog zoiets fraais inderdaad.
De ene school naait wat harder dan de ander, maar de kansen op een goede baan zijn redelijk geslonken de laatste jaren. Een goede opleiding onder de riem voordat je een vliegopleiding gaat volgen is erg slim, dan heb je nog iets om die 1,5 ton terug te betalen in het geval van het niet vinden van een baan bij een vliegmaatschappij.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:02 schreef Guitar93 het volgende:
Ze naaien je dus eigenlijk. Dan ga ik toch LR doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |