abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101989079
Heeft iemand hier zich een keer laten keuren voor de klm flight acedemy?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik wil me namelijk binnenkort aanmelden.

Gr gr.
U mad bro? U jelly?
pi_101989450
Weet heel goed wat je gaat doen... De KLS geeft geen baangarantie meer en er staan nu nog een kleine 200, als het niet meer is, opgeleide vliegers te wachten op een baan. Zo goed gaat het niet met de luchtvaart en de economie, dus de kans op een baan bij de KLM is vooralsnog klein.

Kijk eens op airwork.nl, ondanks de soms wat zure en betweterige users, wel een goede bron van info.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102008581
Wordt luchtverkeersleider; je opleiding wordt betaald, dan zit je ook niet met een enorme schuld.
pi_102017776
bij kls worden je schulden kwijt gescholden als je slaagt.

Maar nu ik alles heb gelezen ben ik minder overtuigd om de opleiding te gaan doen. Dus ik denk dat ik maar eerst twee jaar luchtvaart techniek doe.
U mad bro? U jelly?
pi_102020343
Die schulden worden niet kwijtgescholden, althans toen ik er mee bezig was, was dat absoluut niet het geval. Ik kan me ook niet voorstellen dat het nu wel het geval is. Wel was er een regeling waarbij je pas begon met terugbetalen zodra je een baan als piloot had. En als je uit zou vallen buiten je schuld om, dan kan het wel kwijtgescholden worden geloof ik.
pi_102023340
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:49 schreef Guitar93 het volgende:
bij kls worden je schulden kwijt gescholden als je slaagt.


Mocht je willen...

De schuld blijft lekker staan, het enige wat ze voor je deden was als je na een x aantal maanden geen baan had gevonden, dat zij dan de rente voor je betaalden, echter wel met een (relatief) korte termijn, plus ze betalen de rente aan je terug.

Er zijn nu een kleine 300 wachtende op een baan en KLM neemt praktisch niemand aan de komende tijd. In gunstige tijden nemen ze 100 tot 150 man aan, wat betekent dat als de economie als een raket de lucht in gaat, de laatste alsnog 2 jaar mag wachten. Nu gaat de economie en de luchtvaart echter sneller naar beneden dan de ziel van Stalin, dus maak van die 2 jaar maar fors meer. Driemaal raden wat met jou gebeurt als je klaar bent en dus nummer 300 nog wat bent (of 400+).
Ergens anders vliegen? Hoorde laatst dat er in heel Nederland een kleine 1000, ja dat is DUIZEND, man (m/v) op dit moment van school zijn en een baan zoeken. En dat is alleen Nederland...

Met andere woorden, doe het of niet, of zorg dat je een goed vangnet hebt mocht het toch niet lukken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102023990
Bij mij op school zijn er al een stuk of heel wat mensen van de KLS teruggekeerd nadat ze de opleiding hebben afgemaakt daar en geven nu les aan leerlingen hier. Zijn docenten geworden met 150.000 aan schuld. Leuk man.
pi_102128775
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:56 schreef Schuifpui het volgende:
Die schulden worden niet kwijtgescholden, althans toen ik er mee bezig was, was dat absoluut niet het geval. Ik kan me ook niet voorstellen dat het nu wel het geval is. Wel was er een regeling waarbij je pas begon met terugbetalen zodra je een baan als piloot had. En als je uit zou vallen buiten je schuld om, dan kan het wel kwijtgescholden worden geloof ik.
Ben je een pilotenopleiding gaan doen of ben je gestopt, je deed L&R neem ik aan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 17:36 schreef Z750 het volgende:
Bij mij op school zijn er al een stuk of heel wat mensen van de KLS teruggekeerd nadat ze de opleiding hebben afgemaakt daar en geven nu les aan leerlingen hier. Zijn docenten geworden met 150.000 aan schuld. Leuk man.
Werken ze dan niet als piloot? Ik weet dat de baangarantie klein is maar als men eenmaal aan het werk is dan verdienen ze vrij veel toch?
pi_102130254
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 02:09 schreef BroodjeLekker het volgende:

[..]

Ben je een pilotenopleiding gaan doen of ben je gestopt, je deed L&R neem ik aan?
Ik heb die keuring in 6VWO gedaan, ben afgevallen en LR gaan doen.
pi_102142786
Ik hoor net op de radio dat er een tekort aan piloten is. Vooral in Azië maar in Nederland begon het ook weer beter te worden.
  maandag 19 september 2011 @ 16:45:09 #11
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_102142941
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 02:09 schreef BroodjeLekker het volgende:


[..]

Werken ze dan niet als piloot? Ik weet dat de baangarantie klein is maar als men eenmaal aan het werk is dan verdienen ze vrij veel toch?
Eenmaal aan het werk verdien je vaak nog steeds bar weinig.
  maandag 19 september 2011 @ 16:45:50 #12
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_102142964
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:40 schreef lipper het volgende:
Ik hoor net op de radio dat er een tekort aan piloten is. Vooral in Azië maar in Nederland begon het ook weer beter te worden.
Niet te veel waarde aan hechten, eens in de zoveel tijd slingeren de vliegscholen dat verhaal weer eens de wereld in.
pi_102153950
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:46 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik heb die keuring in 6VWO gedaan, ben afgevallen en LR gaan doen.
Jammer. Ik wil ook wel nog luchtverkeersleider gaan doen, ben 24 dus nog onder het limiet :P

Bijna klaar met LR he, hoe bevalt het om af te studerne :)

Ik kom zelf van het hbo, afstuderen was klote, werken :( Dus ben maar doorgegaan met TU :P

Ik heb erg veel dagen van :r :r :r ik verpest alles waar doe ik het nog voor, aan de andere kant vind ik studeren super O+
Alleen twijfel om iets simpels als Bedrijfskunde te doen, zal later spijt van krijgen denk ik...
pi_102155120
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:39 schreef BroodjeLekker het volgende:

[..]

Jammer. Ik wil ook wel nog luchtverkeersleider gaan doen, ben 24 dus nog onder het limiet :P

Bijna klaar met LR he, hoe bevalt het om af te studerne :)

Ik kom zelf van het hbo, afstuderen was klote, werken :( Dus ben maar doorgegaan met TU :P

Ik heb erg veel dagen van :r :r :r ik verpest alles waar doe ik het nog voor, aan de andere kant vind ik studeren super O+
Alleen twijfel om iets simpels als Bedrijfskunde te doen, zal later spijt van krijgen denk ik...
_O-
pi_102174564
quote:
9s.gif Op maandag 19 september 2011 16:45 schreef Nobu het volgende:

[..]

Eenmaal aan het werk verdien je vaak nog steeds bar weinig.
Kennissen van me mochten nadat ze 100.000 euro hadden afgegeven aan de vliegschool (is alweer een tijdje terug, tel er nu maar 50% bij), nog even 50.0000 tot 100.000 euro bijleggen om een baan te kopen bij een kleine maatschappij. Helaas ging deze een week of twee na het betalen failliet zodat ze en geen baan hadden en hun geld kwijt waren
Naast deze ken ik er een aantal die 35.000 euro hebben gelapt om nu voor letterlijk het minimum loon rond te mogen vliegen, m.a.w. je betaald je eigen loon voor de eerste tientallen maanden. En die hebben nog relatief geluk, gezien de vele nog wachtenden die er rondlopen.

De luchtvaartindustrie is ziek tot op het bot. Men moet tegenwoordig betalen om überhaupt te mogen solliciteren, om dan na "aanname" hun eigen opleiding te mogen betalen, om als ze dat doorlopen, hun eigen uniform, bedrijfs ID kaart en de jaarlijkse (wettelijk verplichte) simulator examens te moeten betalen, inclusief het vervoer er naartoe als het verblijf aldaar. (bv. ryanair)

Nogmaals, mocht je werkelijk een vliegopleiding gaan doen, geloof nooit de verhalen van de scholen (er is en er zal de komende tijd geen tekort zijn aan piloten en als die er al is, is dat in landen waar een buitenlander geen grote kansen heeft om aan de bak te komen en tegen erg lage voorwaarden) en zorg voor een vangnet!!!!
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:01:09 #16
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_102178465
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Kennissen van me mochten nadat ze 100.000 euro hadden afgegeven aan de vliegschool (is alweer een tijdje terug, tel er nu maar 50% bij), nog even 50.0000 tot 100.000 euro bijleggen om een baan te kopen bij een kleine maatschappij. Helaas ging deze een week of twee na het betalen failliet zodat ze en geen baan hadden en hun geld kwijt waren
Naast deze ken ik er een aantal die 35.000 euro hebben gelapt om nu voor letterlijk het minimum loon rond te mogen vliegen, m.a.w. je betaald je eigen loon voor de eerste tientallen maanden. En die hebben nog relatief geluk, gezien de vele nog wachtenden die er rondlopen.


Je eigen typerating betalen, nog zoiets fraais inderdaad. :')
pi_102179468
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:01 schreef Nobu het volgende:

[..]

Je eigen typerating betalen, nog zoiets fraais inderdaad. :')
Vind eigenlijk je eigen sollicitatie al erg fraai.. En voor die typerating betaal je in sommige gevallen meer dan nodig, een mooie bron van inkomsten voor de vliegmaatschappij..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:02:04 #18
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_102187708
Ze naaien je dus eigenlijk. Dan ga ik toch LR doen.
U mad bro? U jelly?
pi_102192202
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:02 schreef Guitar93 het volgende:
Ze naaien je dus eigenlijk. Dan ga ik toch LR doen.
De ene school naait wat harder dan de ander, maar de kansen op een goede baan zijn redelijk geslonken de laatste jaren. Een goede opleiding onder de riem voordat je een vliegopleiding gaat volgen is erg slim, dan heb je nog iets om die 1,5 ton terug te betalen in het geval van het niet vinden van een baan bij een vliegmaatschappij.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102208549
Als je een beetje opgelet had; vorige week kon je inschrijven bij BA voor een opleiding via hun bij Oxford of CTC voor 86.000 pond maar mét baangarantie waardoor je na je opleiding bij BA aan het werk kwam en dan de eerste 5 jaar ofzo je lening terugbetaald kreeg bovenop je loon ;)

Tevens:
Lufthansa bremen
Cathay cadet scheme
Emirates cadet scheme
Air lingus

Er zijn wel aardig wat dingen nu met baangarantie. Binnen komen is moeilijk maar het proberen waard gezien de economische aard van de luchtvaart op dit moment ;)

OK GR GR
p.s. Airwork.nl is inderdaad een goede bron; negeer gewoon die zure users, er zijn ook wel hulpvaardige leuke users :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')