Al een weekje, maar nu eindelijk ook in een luisterbare versie. Plaat ligt sinds donderdag hier in de winkels.quote:
Hoe meningen kunnen verschillen hequote:Op zondag 16 oktober 2011 15:14 schreef waaromniet1988 het volgende:
Het album is best wel matig. Het beste liedje vind ik AKA......Broken arrow.
Als je dit album vergelijkt met het 1e album van Beady Eye, is Different Gear Still Speeding een meesterwerk
Ja gelukkig maar, anders zou de wereld zo saai zijn met allemaal dezelfde mensenquote:
Indirecte steek naar Liam, subtiel.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:14 schreef waaromniet1988 het volgende:
Als je dit album vergelijkt met het 1e album van Beady Eye, is Different Gear Still Speeding een meesterwerk
No, you can't be serious, matequote:Op zondag 16 oktober 2011 15:14 schreef waaromniet1988 het volgende:
I'm serious manquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:05 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
No, you can't be serious, mate![]()
Ik vind het album van Beady Eye voornamelijk een lekker album. Four Letter Word vind ik een heerlijke track, Beatles And Stones knalt ook lekker. Maar het album van Noel vind ik eindeloos veel muzikaler, Liam zou nooit in staat zijn om een creatief nummer als The Death Of You And Me te schrijven en de stem van Noel is veelzijdiger. Liam is een rockster met lekkere nummers, maar Noel is en blijft het muzikale genie.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:22 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
I'm serious man![]()
Ik moet zeggen dat bepaalde nummers wel groeien (ik heb het album nu 5 keer helemaal beluisterd)
Toch vind ik Different Gear Still Speeding beter.
Millionaire is een geniaal nummer, net als de videoclipquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind het album van Beady Eye voornamelijk een lekker album. Four Letter Word vind ik een heerlijke track, Beatles And Stones knalt ook lekker. Maar het album van Noel vind ik eindeloos veel muzikaler, Liam zou nooit in staat zijn om een creatief nummer als The Death Of You And Me te schrijven en de stem van Noel is veelzijdiger. Liam is een rockster met lekkere nummers, maar Noel is en blijft het muzikale genie.
Vind je Millionaire qua muzikaliteit echt zo briljant? Ik vind het een leuk nummer, maar briljant muzikaal zou ik het niet willen noemen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:27 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Millionaire is een geniaal nummer, net als de videoclip
oke!quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:22 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
I'm serious man![]()
Ik moet zeggen dat bepaalde nummers wel groeien (ik heb het album nu 5 keer helemaal beluisterd)
Toch vind ik Different Gear Still Speeding beter.
Het is vooral een heel lekker nummer. Precies geknipt voor Liam maar toch ook weer totaal anders dan alles wat hij daarvoor gedaan heeft. Lekker mellow.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:35 schreef TNA het volgende:
[..]
Vind je Millionaire qua muzikaliteit echt zo briljant? Ik vind het een leuk nummer, maar briljant muzikaal zou ik het niet willen noemen.
quote:Noel Gallagher – Noel Gallagher’s High Flying Birds
Laatste update: 16 oktober 2011 23:36 info
Fans van de Britse rockband Oasis rouwden om het verlies van ‘hun’ band, toen deze in 2009 definitief uit elkaar ging. Maar het glas is half vol, want de breuk leverde twee sterke debuutalbums op. Eerst dat van Beady Eye, nu die van Noel Gallagher.
Voluit heet zijn band Noel Gallagher’s High Flying Birds, naar een nummer van Jefferson Airplane. Zoals Gallagher al met de bandnaam en albumtitel aangeeft, is hij de spin in het web. Niet langer is hij de liedjesschrijver voor zijn nukkige broertje en zijn band. Noel Gallagher heeft de touwtjes zelf in handen en dat pakt goed uit.
Toch zijn er nog duidelijke sporen van Gallaghers verleden met Oasis. Zo produceerde hij het album samen met Dave Sardy, eerder verantwoordelijk voor de productie van de Oasis-albums Don’t Believe The Truth en Dig Out Your Soul. Het liedje Stop The Clocks was zelfs oorspronkelijk geschreven voor Oasis.
Omdat Noel Gallagher de voornaamste auteur was van Oasis-liedjes, is het natuurlijk ook logisch dat zijn nieuwe materiaal in het verlengde liggen van wat hij met Oasis maakte. Echter, waar Liam Gallaghers Beady Eye even sonisch klinkt als de albumtitel doet vermoeden, komt Noel voor de dag met een veel opener geluid.
Ontypisch
Maar ook met veel mooiere en meer ambachtelijke liedjes, als Everybody’s On The Run, Dream On, If I Had A Gun…, AKA… What A Life! en (I Wanna Live In A Dream In My) Record Machine. Allen veelal met weelderige orkestbegeleiding, harmonieuze samenzang en (voor Oasis) ontypische accenten als blazers en zangkoren.
Wanneer je het debuut van Beady Eye en dat van Noel Gallagher’s High Flying Birds na elkaar luistert, wordt al gauw evident wat de individuele kracht van de broertjes Gallagher is en waarom juist dát zo goed werkte bij Oasis. Maar ook los van elkaar blijkt het te werken, al wint de nuance het duidelijk van brute kracht. 1-0 voor Noel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |