Zeer ongeloofwaardig inderdaadquote:Op maandag 26 september 2011 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ze spontaan is, dan is oogcontact en aanrakingen genoeg om haar voor je te winnen?
Puh-lease.
Het was een vervolg op:quote:Op maandag 26 september 2011 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ze spontaan is, dan is oogcontact en aanrakingen genoeg om haar voor je te winnen?
We zijn kei serieus bezig hierzoquote:Op maandag 26 september 2011 19:05 schreef Flepke het volgende:
[..]
Je gaat naar je plaatselijke buurtsuper, zonder telefoon en met een volle agenda. Vervolgens hoef je niks meer te doen en gaat het vanzelf.
Hier zie je, je smeekt al om me zonder dat ik oogcontact met je heb gemaakt / aangeraakt. Kan je nagaan.quote:Puh-lease.
Bron: http://www.leren.nl/cursu(...)istische-mensen.htmlquote:Omgaan met autistische mensen
Pas op met humor. Autisten nemen woorden vaak letterlijk. Een grapje interpreteren ze niet altijd zoals het bedoeld is. Maak je een grapje, zeg dat er dan bij.
denken dat wij hier allemaal autistisch zijnquote:Op maandag 26 september 2011 19:58 schreef Flepke het volgende:
[..]
Bron: http://www.leren.nl/cursu(...)istische-mensen.html
Nu snap ik opeens waarom ik iedere keer de wind van voren krijg.
Ik heb wel eens van mezelf gedacht dat ik dat was, toen ze dat allemaal tegen me zeiden op school.quote:Op maandag 26 september 2011 19:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
denken dat wij hier allemaal autistisch zijn
Wees welkom hier.quote:Op maandag 26 september 2011 19:58 schreef Flepke het volgende:
[..]
Bron: http://www.leren.nl/cursu(...)istische-mensen.html
Nu snap ik opeens waarom ik iedere keer de wind van voren krijg.
Als er verder geen redenen zijn omdat te vermoeden zal dat niet zo zijn.quote:Op maandag 26 september 2011 20:01 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ik heb wel eens van mezelf gedacht dat ik dat was, toen ze dat allemaal tegen me zeiden op school.
Maar dat bleek onjuist?quote:Op maandag 26 september 2011 20:01 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ik heb wel eens van mezelf gedacht dat ik dat was, toen ze dat allemaal tegen me zeiden op school.
Ik heb nooit precies geweten wat een autist was totdat ik op fok registreerde.quote:Op maandag 26 september 2011 20:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is sowieso iets wat een doorsnee puber al snel zegt over iemand die raar is/doet.
Het is treurig gesteld met je algemene kennis dus?quote:Op maandag 26 september 2011 20:06 schreef Flepke het volgende:
[..]
Ik heb nooit precies geweten wat een autist was totdat ik op fok registreerde.
Nou ik heb wel opvallend veel trekjes, zoals overmatig plannen, overgevoelig voor geluid en aanraken, maar ik heb dan weer niet de grote moeite met sociaal contact die de meeste autisten hebben, vandaar dat ik niet echt geloof dat ik autistisch ben.quote:Op maandag 26 september 2011 20:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar dat bleek onjuist?
Is sowieso iets wat een doorsnee puber al snel zegt over iemand die raar is/doet.
Boeie wat het labeltje zegt.quote:Op maandag 26 september 2011 20:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als er verder geen redenen zijn omdat te vermoeden zal dat niet zo zijn.
Waarom nemen jullie alles zo letterlijk godverdomme zeg.quote:Op maandag 26 september 2011 20:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is treurig gesteld met je algemene kennis dus?
iedereen heeft autistische trekjes. Dus dat zegt niets.quote:Op maandag 26 september 2011 20:07 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Nou ik heb wel opvallend veel trekjes, zoals overmatig plannen, overgevoelig voor geluid en aanraken, maar ik heb dan weer niet de grote moeite met sociaal contact die de meeste autisten hebben, vandaar dat ik niet echt geloof dat ik autistisch ben.
Maar ze zeiden het sowieso alleen maar om me weg te pesten.
quote:Op maandag 26 september 2011 20:07 schreef Edarrawen het volgende:
U
[..]
Nou ik heb wel opvallend veel trekjes, zoals overmatig plannen, overgevoelig voor geluid en aanraken, maar ik heb dan weer niet de grote moeite met sociaal contact die de meeste autisten hebben, vandaar dat ik niet echt geloof dat ik autistisch ben.
Tja het kan natuurlijk wel, maar je hebt niet zoveel aan een diagnose als je gewoon goed functioneert. Je kent je eigen sterktes en zwaktes al. Hoe het komt dat je die hebt doet er alleen toe als je het zelf niet kan oplossen en er echt mee zit. Je blijft ook met diagnose gewoon dezelfde persoon.quote:Op maandag 26 september 2011 20:07 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Ja ik heb een labeltje en dat zie ik alleen als een middel om handvatten te krijgen om mijn zwakke punten op te lossenquote:Op maandag 26 september 2011 20:08 schreef Flepke het volgende:
[..]
Boeie wat het labeltje zegt.
Als je (denkt) dat je ergens problemen mee hebt moet je jezelf proberen te verbeteren. Wat maakt het nou uit als het van zo'n zielenknijper is of het vanuit jezelf komt. Als je problemen hebt die toevallig (voorkomen) onder een stempeltje kan je jezelf er natuurlijk wel in verdiepen om er op die manier tot een oplossing te komen.
Daar zijn de diagnoses dan ook voor bedoeld.quote:Op maandag 26 september 2011 20:08 schreef Flepke het volgende:
[..]
Boeie wat het labeltje zegt.
Als je (denkt) dat je ergens problemen mee hebt moet je jezelf proberen te verbeteren. Wat maakt het nou uit als het van zo'n zielenknijper is of het vanuit jezelf komt. Als je problemen hebt die toevallig (voorkomen) onder een stempeltje kan je jezelf er natuurlijk wel in verdiepen om er op die manier tot een oplossing te komen.
Iedereen autistische trekjes? Daar merk ik bij veel mensen niks van, ik denk dat je het verward met onzekerheid.quote:Op maandag 26 september 2011 20:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
iedereen heeft autistische trekjes. Dus dat zegt niets.
Vroeger werd je nog gewoon mongol genoemd
Dat doen ze ook nog steeds hoorquote:Op maandag 26 september 2011 20:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 september 2011 20:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zoek een beroep wat er bij aansluit, gebruik je "trekjes" in je voordeel.quote:Op maandag 26 september 2011 20:07 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Nou ik heb wel opvallend veel trekjes, zoals overmatig plannen,
Dus je laat nooit een man kreunend in je klaarkomen?quote:overgevoelig voor geluid en aanraken,
Blijkbaar wel, anders zouden je klasgenoten toch ook niet zo reageren.quote:maar ik heb dan weer niet de grote moeite met sociaal contact die de meeste autisten hebben,
Ooit wel eens een zielenknijper er naar laten kijken? Lijkt me dat het rust geeft + snellere vooruitgang mocht het bevestigd worden. En meer zelfvertrouwen /pesten vergeten mocht het niet bevestigd worden.quote:vandaar dat ik niet echt geloof dat ik autistisch ben.
Ik heb nooit willekeurige vrouwmenschen "weggepest" met als argument "autist".quote:Maar ze zeiden het sowieso alleen maar om me weg te pesten.
Laat maar dan, je hebt blijkbaar geen idee wat pesten isquote:Op maandag 26 september 2011 20:14 schreef Flepke het volgende:
[..]
Zoek een beroep wat er bij aansluit, gebruik je "trekjes" in je voordeel.
Prive zal je dan iets minder spontaan iets doen, boeie.
[..]
Dus je laat nooit een man kreunend in je klaarkomen?
[..]
Blijkbaar wel, anders zouden je klasgenoten toch ook niet zo reageren.
[..]
Ooit wel eens een zielenknijper er naar laten kijken? Lijkt me dat het rust geeft + snellere vooruitgang mocht het bevestigd worden. En meer zelfvertrouwen /pesten vergeten mocht het niet bevestigd worden.
[..]
Ik heb nooit willekeurige vrouwmenschen "weggepest" met als argument "autist".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |