abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102427216
Niemand is ooit begonnen met kinderen, voor de kinderen. Altijd voor zichzelf.
pi_102427289
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:42 schreef draaijer het volgende:

[..]

Of interesse!!!

Kansloos dat een vraag gegenereerd uit interesse gezien kan worden als bemoeienis. Wat zijn Nederlanders toch zeikerds
Ja hoor, mijn schoonmoeder vraagt uit interesse naar de tweede... _O-
Ze trekt nog net niet het zaad uit... :X
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  dinsdag 27 september 2011 @ 08:47:12 #153
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_102427366
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:01 schreef Crutch het volgende:
Ik geef je gelijk.
AFC AJAX
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:15:27 #154
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102427832
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 08:35 schreef Isegrim het volgende:
Dat heeft allemaal niks met negatief interpreteren te maken. Sommige mensen reageren gewoon vreemd. Ik kan er niet mee zitten, vind het alleen kortzichtig en vermoed dat dit ongeveer dezelfde mensen zijn die vreemd reageren op homoseksualiteit, transseksualiteit en andere zaken die afwijken van 'de norm'.
Met mensen die daar echt moeite mee hebben kun je m.i. beter medelijden hebben dan er boos op worden. Ze hebben meer last van hun beperkte wereldbeeld dan jij er van hebt hoor.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102428031
Dat klopt. :)
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 12:38:37 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102433334
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 08:36 schreef stbabylon het volgende:
Dit dus, denk aan de kinderen neem ze niet! :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:40:57 #157
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_102433422
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 08:36 schreef stbabylon het volgende:
Er is een uitzondering, namelijk adoptie.

Ik vind iets smakeloos zitten aan een lange serie van IVF-behandelingen, terwijl de weg van adoptie niet geprobeerd is.
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_102433470
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:40 schreef Heinlein het volgende:

[..]

Ik vind iets smakeloos zitten aan een lange serie van IVF-behandelingen, terwijl de weg van adoptie niet geprobeerd is.
Ok, daar zit wel een stukje altruisme in.

Overigens is het (naast best OT) zo dat adoptie veel te moeilijk is, in vergelijking met hoe makkelijk Henk & Ingrid uit de volksbuurt kunnen jongen.
pi_102435638
quote:

[..]

Je eigen genenpoel deels behouden. Mensen die dat wel hebben vind ik eerder de norm dan hoe jij het stelt.

Daarnaast is adoptie alles behalve rozengeur en maneschijn. Vele kinderen ontsporen. Je haalt een kind uit zijn omgeving en zadelt het op met een legio aan vragen. Niet iedereen hoeft een antwoord te hebben op zijn vragen, maar dat komt deels ook doordat zij inzien dat er waarschijnlijk geen positief beeld hebben van de leefomstandigheden van de biologische ouders. Of doordat ze zich in de steek gelaten voelen. Feit is wel dat er genoeg kinderen rondlopen die zich niet kunnen spiegelen aan hun ouders. Doordat zij die niet kennen. Kortom: adoptie lijkt mij eerder een tijdelijke oplossing.
pi_102437829
quote:

[..]

Smakeloos??

Wat is jouw mening over mensen die vinden dat het smakeloos is om een kindje van jezelf te willen; ook als dat niet gemakkelijk gaat?

Extreem kortzichtig. Jij kunt onmogelijk veel levenservaring hebben want je l*lt uit je nek als een volgroeide puber die het 'allemaal wel weet'.

Qua topic:

Er is niets natuurlijker dan een kind van jezelf willen als je gelukkig bent met je partner. Net als geil worden van een lekker wijf (of vent), masturbatie of het bed in duiken met een leuke partner. Die dingen zet je niet uit.

Dat is al hoe het eeuwenlang gaat. Voortplanting is een oerdrift. Dus het is wel degelijk normaal 'om kinderen te krijgen'. Tegenwoordig is er de keus (dankzij de mogelijkheid van anticonceptie - of is het celibaat hier populair?) om het niet te doen. Prima, maar ga dan niet doen alsof dat 'de norm' is.

Of je aan mensen moet vragen 'of het nog geen tijd wordt' is een tweede. Ik denk het niet. Ik ken mensen die veel miskramen hebben gehad of die überhaupt niet zwanger kunnen worden. Dan zijn dat enorm kwetsende vragen. Tussen kinderloos en kindervrij is een levensgroot verschil.

PS. de "betere wereld" is een drogreden, tenzij je ervan overtuigd bent dat je geen kind kunt opvoeden dat zijn of haar stukje wereld beter kan achterlaten dan wanneer hij/zij er niet was geweest. Dan heb je een probleem met je zelfvertrouwen.

PPS. Dus ja, dat je je vrijheid niet op wilt geven is inderdaad egoïstisch. Maar waarom zou dat negatief zijn? We zijn in zoveel dingen egoïstisch, dus waarom hier niet in als je je eigen vrijheid belangrijk vindt?
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:54:03 #161
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102438100
quote:
Ik zou dat soort opmerkingen niet maken tegen mensen die in zo'n serie behandelingen zitten.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102439140
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:54 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik zou dat soort opmerkingen niet maken tegen mensen die in zo'n serie behandelingen zitten.
Wie betaald, bepaalt. En we betalen die allen samen. Zodra ze met de 4de beginnen hou ik op met zeuren.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:20:22 #163
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102439196
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:18 schreef stbabylon het volgende:
Wie betaald, bepaalt. En we betalen die allen samen. Zodra ze met de 4de beginnen hou ik op met zeuren.
Tja, als jij je als een rasautist op wil stellen tegenover kennissen van je moet je dat lekker doen. Jouw probleem :W
pi_102439564
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:20 schreef Catbert het volgende:

[..]

Tja, als jij je als een rasautist op wil stellen tegenover kennissen van je moet je dat lekker doen. Jouw probleem :W
1) ik ben geen autist
2) tegenover kennissen en vrienden doe ik niet zo bruut als hier
3) ik heb wel eens serieuze gesprekken gehad over IVF met vrienden die er mee bezig waren en heb daar mijn mening over gegeven
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 15:34:35 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102439756
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:47 schreef GoodRiddance het volgende:

PS. de "betere wereld" is een drogreden, tenzij je ervan overtuigd bent dat je geen kind kunt opvoeden dat zijn of haar stukje wereld beter kan achterlaten dan wanneer hij/zij er niet was geweest. Dan heb je een probleem met je zelfvertrouwen.

hoezo is dat nou weer een probleem met je zelf vertrouwen, als je weet dat je een slechte opvoeder zou zijn moet je dan maar kinderen nemen dat 'het natuurlijk is' ....

Ikzelf zou een slechte vader zijn dat gun je je kinderen toch niet, vandaar dat ik geen kinderen, mijn ongeboren kinderen moeten mij dankbaar zijn :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Bosbeetle op 27-09-2011 15:44:15 ]
pi_102439926
quote:
Dat mijn kinderen niet in een goede wereld zouden wonen, dat idee, dat ligt niet bij mij, dat is niet iets wat ik kan veranderen. Dat is een probleem dat ik zie met deze wereld als geheel. Simpel gezegd, de grondstoffen raken op, en de mensheid gaat er om knokken. Daar wil ik geen kind in neer zetten. Gebeurt het toch niet in de ~80 jaar dat mijn ongeboren kind zou leven? Dan nog geen man overboord, het kind is toch niet geboren.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:52:28 #167
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_102440449
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:54 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee, ik ben zeer zuinig met deze mening :-)
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:56:01 #168
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102440591
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:52 schreef Heinlein het volgende:
Nee, ik ben zeer zuinig met deze mening :-)
Gelukkig. M'n ouders hebben erg veel moeite gehad met de 3e en ik weet hoe zwaar het emotioneel is als het keer op keer niet lukt.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:56:51 #169
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_102440631
quote:

[..]

Smakeloos??

Wat is jouw mening over mensen die vinden dat het smakeloos is om een kindje van jezelf te willen; ook als dat niet gemakkelijk gaat?
Inderdaad, smakeloos. Ik vind het veel meer getuigen van karakter, als iemand zegt: afijn, ik ben kennelijk niet in staat om op natuurlijke wijze kinderen te krijgen, ik ga kijken wat de mogelijkheden voor adoptie zijn.

Als er een manier is, om in je kinderwens te voldoen, en tegelijk een kind van een veilig en stabiel gezin te voorzien, dan vind ik dat veel mooier dan koste wat kost zaad en eicel mengen om toch maar dat eigen kind te krijgen, hard schreeuwend IK WIL EEN PONY!!

quote:
Extreem kortzichtig. Jij kunt onmogelijk veel levenservaring hebben want je l*lt uit je nek als een volgroeide puber die het 'allemaal wel weet'.
Dit is een discussie, en als je wilt dat ik op je volgende post inga, gelieve je verbale diarree bij je te houden.
pi_102440633
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:38 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat mijn kinderen niet in een goede wereld zouden wonen, dat idee, dat ligt niet bij mij, dat is niet iets wat ik kan veranderen. Dat is een probleem dat ik zie met deze wereld als geheel. Simpel gezegd, de grondstoffen raken op, en de mensheid gaat er om knokken. Daar wil ik geen kind in neer zetten. Gebeurt het toch niet in de ~80 jaar dat mijn ongeboren kind zou leven? Dan nog geen man overboord, het kind is toch niet geboren.
In dat geval zit er niets anders op dan jezelf (klimaatneutraal) te laten stoppen met hier wonen. Perfect voor de grondstoffen en je hoeft jezelf deze wereld niet aan te doen. Geen man overboord, je stuurt een briefje naar je bekenden dat je jezelf niet langer in deze 'geen goede' wereld wilt laten worstelen.

Ze zullen het vast begrijpen, alles voor de betere wereld toch?

(WAT EEN GEL*L).

Overigens begrijp ik niet waarom je hier ongenuanceerder bent dan tegen kennissen. Waarom vind je het prima om heel veel onbekenden te kwetsen maar ga je zorgvuldig om met bekenden? Dat is toch enigszins asociaal (niet als scheldwoord, maar als gedraging)
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:59:15 #171
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102440730
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef Heinlein het volgende:
Inderdaad, smakeloos. Ik vind het veel meer getuigen van karakter, als iemand zegt: afijn, ik ben kennelijk niet in staat om op natuurlijke wijze kinderen te krijgen, ik ga kijken wat de mogelijkheden voor adoptie zijn.
Nu doe je alsof een kinderwens een puur rationeel besluit is. Kinderwens betekent voor veel mensen niet dat ze een willekeurig kind willen, maar een kind van henzelf.

quote:
Dit is een discussie, en als je wilt dat ik op je volgende post inga, gelieve je verbale diarree bij je te houden.
Afgezien van z'n toon heeft hij wel een punt. Het is nogal een ongenuanceerde puberale / ondoordachte opmerking.
pi_102440782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef GoodRiddance het volgende:

[..]

In dat geval zit er niets anders op dan jezelf (klimaatneutraal) te laten stoppen met hier wonen. Perfect voor de grondstoffen en je hoeft jezelf deze wereld niet aan te doen. Geen man overboord, je stuurt een briefje naar je bekenden dat je jezelf niet langer in deze 'geen goede' wereld wilt laten worstelen.

Ze zullen het vast begrijpen, alles voor de betere wereld toch?

(WAT EEN GEL*L).

Overigens begrijp ik niet waarom je hier ongenuanceerder bent dan tegen kennissen. Waarom vind je het prima om heel veel onbekenden te kwetsen maar ga je zorgvuldig om met bekenden? Dat is toch enigszins asociaal (niet als scheldwoord, maar als gedraging)
Origineel die verkapte doodsverwensing. NOOIT eerder gehoord :')

Omdat een ongenuanceerde botte scherpe mening op FOK! veel leuker discussieren is. Ik hoef er niet eens altijd zelf achter te staan.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:02:19 #173
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102440848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:00 schreef stbabylon het volgende:
Omdat een ongenuanceerde botte scherpe mening op FOK! veel leuker discussieren is. Ik hoef er niet eens altijd zelf achter te staan.
Oftewel je bent een ordinaire troll.
pi_102440880
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:00 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Origineel die verkapte doodsverwensing. NOOIT eerder gehoord :')

Geen doodsverwensing. Een vorm van argumenteren waarbij je het punt van je 'opponent' in extremis doortrekt om aan te geven dat het om een inconsequente opmerking gaat. Immers, als je het je eigen kind niet aan wilt doen, waarom jezelf wel?

Iemand dood wensen is niet mijn stijl.

Wel de vraag stellen of je beseft dat je ongenuanceerde botte scherpe mening ook kwetsend is voor anderen en ik me dus enorm afvraag of het wel de moeite waard is om op die manier te discussieren. (Lees: vraag jij je dat ook niet af?)
pi_102440916
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:02 schreef Catbert het volgende:

[..]

Oftewel je bent een ordinaire troll.
Neen. Een troll gooit er een post in waarvan hij zeker is dat er veel mensen van over de rooie raken. Ik post mijn aangepaste mening zodat er een goede discussie onstaat. De eerste gooit er een paar posts tegen aan en gaat dan achterover zitten grinniken. Ik zet de discussie op scherp en doe dan gezellig mee.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:05:04 #176
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_102440941
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

Gelukkig. M'n ouders hebben erg veel moeite gehad met de 3e en ik weet hoe zwaar het emotioneel is als het keer op keer niet lukt.
Ik heb een mening, maar ik zie natuurlijk wel menselijk leed. Ik heb nagedacht over hoe zwaar dat emotioneel moet zijn, en heb besloten dat ik liever een andere oplossing kies. Maar begrijp me goed, ik ben natuurlijk blij voor jouw ouders dat het gelukt is, en had liever gezien dat het zonder zorgen ging.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:59 schreef Catbert het volgende:

Nu doe je alsof een kinderwens een puur rationeel besluit is. Kinderwens betekent voor veel mensen niet dat ze een willekeurig kind willen, maar een kind van henzelf.
Nee, ik wil van mijn kinderwens een mengeling van een rationeel en een gevoelskwestie maken. Maar ik begrijp dat het voor andere mensen koste wat kost een kind van henzelf moet zijn.
quote:
Afgezien van z'n toon heeft hij wel een punt. Het is nogal een ongenuanceerde puberale / ondoordachte opmerking.
Nee, ik heb er juist veel tijd ingestoken, en ben toen hier op uitgekomen. Het mag ongenuanceerd zijn naar jouw mening, het is niet ondoordacht.
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 16:05:29 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102440955
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:59 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nu doe je alsof een kinderwens een puur rationeel besluit is.

Dat is dan ook vaak het grote probleem ik zie heel vaak mensen met kinderen dat ik dan denk 'waar dacht je aan toen je bedacht een kind te nemen' Waarom zou het wel of niet nemen van een kind geen rationeel besluit zijn. Ik neem aan (maar ik neem dat slechts aan) dat als je overgaat tot het nemen van een kind dat je dan iig bedenkt wat de consequenties zijn, of je het financieel aankan, of je er nog een paar jaar voor moet gaan sparen voordat je het probeert, en of je je kind wel van een goede opvoeding kan voorzien, waardoor het kind in ieder geval een leuk leven tegemoet gaat, kijk er zijn altijd dingen die je niet kunt overzien maar als die dingen al recht in je vizier staan dan kies je toch er voor om geen kinderen te nemen.

Ik zou een kind geen goede toekomst kunnen bieden, dus geen kinderen voor mij.
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 16:06:11 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102440988
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:03 schreef GoodRiddance het volgende:

[..]

Geen doodsverwensing. Een vorm van argumenteren waarbij je het punt van je 'opponent' in extremis doortrekt om aan te geven dat het om een inconsequente opmerking gaat. Immers, als je het je eigen kind niet aan wilt doen, waarom jezelf wel?

Wel de vraag stellen of je beseft dat je ongenuanceerde botte scherpe mening ook kwetsend is voor anderen en ik me dus enorm afvraag of het wel de moeite waard is om op die manier te discussieren. (Lees: vraag jij je dat ook niet af?)
De wereld was ook een beter plek geweest zonder mij erin, maar die keus was niet aan mij.
pi_102441021
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:03 schreef GoodRiddance het volgende:

[..]

Heel simpel: ik ben er al, het ongeboren kind niet. Het één vereist een actie, het andere het laten van een actie.

quote:
Je stelt voor dat ik zelfmoord pleeg en verpakt dat op zo'n manier dat een mod je geen ban kan geven. Maak je niet druk, niemand zal ooit een ban krijgen door mij dood te verwensen.

quote:
Ik heb er enorm plezier in. Alles wat iemand ook maar kan zeggen is kwetsend voor iemand anders in zekere mate. Ik ben er niet voor om met iedereen kussiekroel te doen (overigens zal dat ook weer mensen kwetsen).
pi_102441071
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is dan ook vaak het grote probleem ik zie heel vaak mensen met kinderen dat ik dan denk 'waar dacht je aan toen je bedacht een kind te nemen' Waarom zou het wel of niet nemen van een kind geen rationeel besluit zijn. Ik neem aan (maar ik neem dat slechts aan) dat als je overgaat tot het nemen van een kind dat je dan iig bedenkt wat de consequenties zijn, of je het financieel aankan, of je er nog een paar jaar voor moet gaan sparen voordat je het probeert, en of je je kind wel van een goede opvoeding kan voorzien, waardoor het kind in ieder geval een leuk leven tegemoet gaat, kijk er zijn altijd dingen die je niet kunt overzien maar als die dingen al recht in je vizier staan dan kies je toch er voor om geen kinderen te nemen.

Ik zou een kind geen goede toekomst kunnen bieden, dus geen kinderen voor mij.
DAT zouden meer mensen moeten doen. Helaas hele wijken vol mensen met kinderen die geen van die vragen aan zichzelf hebben gesteld, en al helemaal niet positief beantwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')