zou meer zijn; jij laat je auto in de straat verkrotten. dit doe je omdat dan de gemeente naar je toe komt uiteindelijk, en je veel geld bied voor dat wrak en het plekje om er een mooie plantenbak neer te zetten. dus dat loont voor jou, en je laat nog meer autos verkrotten, waardoor de hele straat eruit gaat zien als een oorlogsgebied.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:39 schreef Goofy88 het volgende:
Dat men niet in gaat op "Krakers zijn een plaag en dat krijg je nooit helemaal weg" kan ik me wel in vinden. Dat zijn 2 onjuistheden in 1 zin. Dat betekent niet dat kraken opeens goed is en je maar zonder toestemming iemand zijn eigendom kan gaan gebruiken, al helemaal niet zonder fatsoenlijke onderbouwing!
Ik gebruik jouw auto zonder dat je het goed vindt omdat er in de kroeg rare dingen gezegd worden. Dat is natuurlijk net zo'n drogreden als die jij nu aanhaalt.
Is niet meer nodig, niemand neemt je nog serieus.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:23 schreef Goofy88 het volgende:
[..]
Maar jij komt gelukkig met uitleg en argumenten, dank.
echte krakers bieden altijd een huurovereenkomst aan. en volgens de oude wet verspeel jij je zeggenschap over krakers erin, na 1 jaar. tenzij je met een solide bestemmingsplan op de proppen komt, en dan moeten de krakers er terstond uit. en dan kan jij alles in orde maken voor verkoop/verhuur. want als iets gewoon te koop of te huur staat, mocht het ook niet gekraakt worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:23 schreef Goofy88 het volgende:
En als jij dan om een tijdelijkhuurcontract komt vragen en het nog op gaat knappen ook... waarom zou ik daar dan niet op in gaan? Je hoeft niet te nemen omdat het je uitkomt en het pressiemiddel als excuus te gebruiken. Als ik er niet op in ga zal ik daar andere redenen voor hebben. En als hij het wel wilt verkopen/verhuren zal dat niet zo goed lukken met krakers erin.
zo heb ik altijd gekraakt, toen ik dat nog deed, en zo' n beetje iedereen die ik ken die kraak(te) ook, ja. natuurlijk hou je je dan aan de regeltjes, anders word je er toch gewoon gelijk weer uitgezet? vind je dat onlogisch? het was legaal, kraken. legaal. dus toegestaan volgens de wet, mits je je aan de regels houdt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:42 schreef Goofy88 het volgende:
Je gaat toch niet proberen men nu wijs te maken dat krakers zich vroeger braaf aan alle regeltjes hielden en dat de regels nog klopten ook of wel?
Je zou die huuroverkomst niet aan moeten bieden maar moeten vragen en wel voordat je ook maar de voortuin betreed.
Tuurlijk is het een probleem. Ze moeten gewoon met hun luie klauwen van het bezit van een ander afblijven. Heel simpelquote:Op vrijdag 30 september 2011 19:58 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Zolang er niks wordt gesloopt in kraakpanden, en krakers vrijwillig vertrekken als de eigenaar er eindelijk eens wat mee gaat doen, is er geen probleem toch?
sowieso is de functie van een gebouw om er te wonen, werken of verblijven. zonde om het leeg te laten staan...
draaijer de krakerstroll is ook weer aanwezig ;')quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tuurlijk is het een probleem. Ze moeten gewoon met hun luie klauwen van het bezit van een ander afblijven. Heel simpel
Tja, criminelen moeten gestraft worden. Face itquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:55 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
draaijer de krakerstroll is ook weer aanwezig ;')
Zeker. Maar jij staat weer bekend om je eenzijdige visie hierin.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, criminelen moeten gestraft worden. Face it
Strafrecht verwijderen, dan bestaan criminelen niet meer.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, criminelen moeten gestraft worden. Face it
dus niet zo simpel, zoals je kan lezen hier.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tuurlijk is het een probleem. Ze moeten gewoon met hun luie klauwen van het bezit van een ander afblijven. Heel simpel
Nee hoor, want wat van jou is en waar jij hard voor hebt gewerkt hebt, is van iedereen. Aldus de krakers.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Krakers zijn vaak marxisten of anarchisten, die geloven niet in grondbezit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:10 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Nee hoor, want wat van jou is en waar jij hard voor hebt gewerkt hebt, is van iedereen. Aldus de krakers.
Heeft iemand ooit echt een eigen iets? Het concept van eigendom is een constructie van de moderne samenleving die sociale onrechtvaardigheid en regelrechte onderdrukking gefaciliteerd. "Eigenaar" is een illusie die de mens verhindert het ware geluk in hun leven te vinden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:14 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Krakers zijn vaak marxisten of anarchisten, die geloven niet in grondbezit.
wait...dude, what?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:25 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Heeft iemand ooit echt een eigen iets? Het concept van eigendom is een constructie van de moderne samenleving die sociale onrechtvaardigheid en regelrechte onderdrukking gefaciliteerd. "Eigenaar" is een illusie die de mens verhindert het ware geluk in hun leven te vinden.
* monkyyy neemt nog een hijsje van haar drugs joint
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:54 schreef okiokinl het volgende:
ja dat betekend over het algemeen niks, als een rechter een uitspraak doet..
Wat is het dan, een koe?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:30 schreef okiokinl het volgende:
en artikel 2 gaat over een zaak. een huis is geen zaak.
quote:bovendien, als het alleen om uitspraken van een paar rechters ging, dan hadden we geen anti-kraak wet nodig, toch?
nee, maar nu welquote:kraken was niet strafbaar.
quote:
een huis is een huis.quote:
precies, het was niet strafbaar.quote:[..], door uitspraken van rechters zijn die regels van een jaar ontstaan. we hadden immers geen wetten over het mag niet, maar het was wel in strijd met het eigedomsrecht
ja duh, dat wisten we al. krakers vinden dat een politieke beslissing, van rechtse balletjes die hun speculerende vriendjes beschermen. lijkt er inderdaad veel op, omdat er geen enkele maatregel tegen speculatie is genomen.quote:[..]
nee, maar nu wel
[..]
in juridische zin een zaak. Ik verwijs je nogmaals door naar bw 5 , artikel 1 en 2. Eigedom is het meest omvattende recht en een eigenaar dient ten alle tijden over zijn eigendom te kunnen beschikken.quote:
Geef eens een juridische onderbouwing ( van voor de kraakwet ). Je bent namelijk in strijd met de beginselen van eigendomsrecht.quote:precies, het was niet strafbaar.
quote:ja duh, dat wisten we al. krakers vinden dat een politieke beslissing, van rechtse balletjes die hun speculerende vriendjes beschermen. lijkt er inderdaad veel op, omdat er geen enkele maatregel tegen speculatie is genomen.
Juist door panden te kraken in het stadscentrum probeert men de speculatie tegen te gaan. Want daar is zij het hoogst. Ken je The Sting? De vent die daar achter zit is een vastgoedbaas en die plempt die dingen gewoon overal neer zodat de vraag hoog blijft en het aanbod laag in het centrum. Op die manier kan je dus heel goed een markt kunstmatig omhoog drijven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
in juridische zin een zaak. Ik verwijs je nogmaals door naar bw 5 , artikel 1 en 2. Eigedom is het meest omvattende recht en een eigenaar dient ten alle tijden over zijn eigendom te kunnen beschikken.
[..]
Geef eens een juridische onderbouwing ( van voor de kraakwet ). Je bent namelijk in strijd met de beginselen van eigendomsrecht.
[..]
[ afbeelding ]
Ik kan geen Ferrari rijden of tripjes naar de ruimte maken, evenals dat krakers het centrum van Amsterdam niet kunnen betalen.
En ja, het gaat om krakers in stadscentra. Krakers zitten niet in Julianadorp en als er een boerderij in oosterwolde word gekraakt zal ook niemand dat aan zijn reet roesten. Die idealen zijn leuk, maar er is geen woningnood en de huidige generatie wil voor niks in het stadscentrum wonen.
Dus kan je niet in het centrum van Amsterdam wonen. Nu kosten de huizen een miljoen, zonder speculaten 6 ton ofzo. Dat kunnen jij, ik en krakers ook niet betalen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:50 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Juist door panden te kraken in het stadscentrum probeert men de speculatie tegen te gaan. Want daar is zij het hoogst. Ken je The Sting? De vent die daar achter zit is een vastgoedbaas en die plempt die dingen gewoon overal neer zodat de vraag hoog blijft en het aanbod laag in het centrum. Op die manier kan je dus heel goed een markt kunstmatig omhoog drijven.
quote:als jij je auto een paar uur ergens parkeert, dan mag ik 'm dus meenemen?
Nee.quote:Da's precies hetzelfde als kraken!!!!!!
beiden een eigendom. En nou niet beginnen over levensbehoefte want er staan zat flatjes leeg voor ~240 waar je zo in kan. -1xx huurtoeslag kan iedereen dat betalen.quote:
ah, okee zo'n soort zaak.. maar dan nog, er staat ook: 2. Het staat de eigenaar met uitsluiting van een ieder vrij van de zaak gebruik te maken, mits dit gebruik niet strijdt met rechten van anderen en de op wettelijke voorschriften en regels van ongeschreven recht gegronde beperkingen daarbij in acht worden genomen. dus dat recht kan beperkt worden door wetgeving of uitspraken. en het recht van een ander, in dit geval de kraker die erin zit.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
in juridische zin een zaak. Ik verwijs je nogmaals door naar bw 5 , artikel 1 en 2. Eigedom is het meest omvattende recht en een eigenaar dient ten alle tijden over zijn eigendom te kunnen beschikken.
nee hoor, inbreken was gewoon strafbaar. als je er eenmaal inzit, heb je rechten als kraker. dat geldt nu nog, volgens europa, bijvoorbeeld amsterdam mag helemaal niet zomaar krakers op straat zetten, want je hebt recht op woonruimte.quote:[..]
Geef eens een juridische onderbouwing ( van voor de kraakwet ). Je bent namelijk in strijd met de beginselen van eigendomsrecht.
leuk plaatje, ben jij dat?quote:Ik kan geen Ferrari rijden of tripjes naar de ruimte maken, evenals dat krakers het centrum van Amsterdam niet kunnen betalen.
En ja, het gaat om krakers in stadscentra. Krakers zitten niet in Julianadorp en als er een boerderij in oosterwolde word gekraakt zal ook niemand dat aan zijn reet roesten. Die idealen zijn leuk, maar er is geen woningnood en de huidige generatie wil voor niks in het stadscentrum wonen.
Wel als men meer woonruimte zou verschaffen in plaats van lege kantoorruimtes. Die dan nu weer omgebouwd worden tot (brakke) studentenwoningen en plekken voor junkies. Zoals hier in Eindhoven. Kijk, dat hadden dus allemaal goede woningen kunnen zijn maar door er kantoorruimtes neer te zetten maak je het allemaal weer net iets duurder voor winkels om er te zitten plus dat je privéwoningen door de schaarste ook nog een stuk duurder maakt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dus kan je niet in het centrum van Amsterdam wonen. Nu kosten de huizen een miljoen, zonder speculaten 6 ton ofzo. Dat kunnen jij, ik en krakers ook niet betalen.
Met rechten van een ander, word in dit geval bedoelt dat je geen mensen dood mag rijden omdat het toevallig jouw auto is. Artikel 1 noemt eigendomsrecht het belangrijkste recht, en zou theoretisch ( en volgens de jurisprudentie niet) niet boven woonrecht moeten gaan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:43 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ah, okee zo'n soort zaak.. maar dan nog, er staat ook: 2. Het staat de eigenaar met uitsluiting van een ieder vrij van de zaak gebruik te maken, mits dit gebruik niet strijdt met rechten van anderen en de op wettelijke voorschriften en regels van ongeschreven recht gegronde beperkingen daarbij in acht worden genomen. dus dat recht kan beperkt worden door wetgeving of uitspraken. en het recht van een ander, in dit geval de kraker die erin zit.
[..]
Omdat eigendomsrecht civielrecht is, gaat een strafrechter daar niet moeilijk om doen. Wel komisch dat jij een stukje aanvoert wat bol staat met : Dit mag niet maar dat kan je zo omzeilenquote:nee hoor, inbreken was gewoon strafbaar. als je er eenmaal inzit, heb je rechten als kraker. dat geldt nu nog, volgens europa, bijvoorbeeld amsterdam mag helemaal niet zomaar krakers op straat zetten, want je hebt recht op woonruimte.
hier is een kraak handleiding. dus hoe het in de praktijk werkte.
http://krakengent.squat.net/kraakhandleiding4.html
Ach, in steden als delft is de wachtlijst een jaar, in Almere of Zoetermeer een paar maanden en als je nog kleiner gaat wonen weken.quote:[..]
leuk plaatje, ben jij dat?![]()
een eigenaar van een boerderijtje is misschien ook wel boos hoor.
en krakers zitten overal, ik dacht dat dat nu zo langzamerhand wel duidelijk was gemaakt. alleen die zie jij dan niet, jij ziet ze wel in een centrum pand omdat je daar loopt te winkelen, en omdat die panden vaak activiteiten en actie centra zijn, overduidelijk kraakpanden. bovendien is speculatie natuurlijk het interessantst met de duurste panden.
en er is wel woningnood. dat hadden we ook al gehad. 8 jaar wachtlijst sociale huurwoningen in de randstad. bovendien is woningspecualtie op geen enkele manier ingedamd, dus de belangrijkste reden voor kraken is nog steeds volop aanwezig.
maar goed, als je dat allemaal wilt ontkennen en gewoon nog maar eens wil roepen dat ze alleen maar in het centrum willen wonen en dat de rest niet bestaat, dan weet ik het ook niet meer.
en dat ging/ gaat het ook. een eigenaar had altijd alle mogelijkheden om een kraak te beeindigen. aleen omdat de kraker ook rechten heeft, zijn daar regels over geformuleerd. en die gebruiken krakers dan dus. feit is gewoon, dat als ergens een kraakpand zat, 10 jaar lang, dat dus die eigenaar 10 jaar lang er niks aan gedaan had.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met rechten van een ander, word in dit geval bedoelt dat je geen mensen dood mag rijden omdat het toevallig jouw auto is. Artikel 1 noemt eigendomsrecht het belangrijkste recht, en zou theoretisch ( en volgens de jurisprudentie niet) niet boven woonrecht moeten gaan.
ik dacht, ik geef je gelijk iets waar we wat mee kunnen.quote:Omdat eigendomsrecht civielrecht is, gaat een strafrechter daar niet moeilijk om doen. Wel komisch dat jij een stukje aanvoert wat bol staat met : Dit mag niet maar dat kan je zo omzeilen![]()
![]()
ja dus, er is woningnood. hier in utrecht moet ik 8 jaar wachten. zolang moesten ze in communistisch oost-duitsland ook wachten op een trabantje.quote:Ach, in steden als delft is de wachtlijst een jaar, in Almere of Zoetermeer een paar maanden en als je nog kleiner gaat wonen weken
Waarom ga je niet in houten, culemborg, maarsen, breukelen, ect ect wonen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:13 schreef okiokinl het volgende:
[..]
en dat ging/ gaat het ook. een eigenaar had altijd alle mogelijkheden om een kraak te beeindigen. aleen omdat de kraker ook rechten heeft, zijn daar regels over geformuleerd. en die gebruiken krakers dan dus. feit is gewoon, dat als ergens een kraakpand zat, 10 jaar lang, dat dus die eigenaar 10 jaar lang er niks aan gedaan had.
[..]
ik dacht, ik geef je gelijk iets waar we wat mee kunnen.en als iets te omzeilen valt, dan zijn dat gaten in de wet, en dus binnen de wet.
[..]
ja dus, er is woningnood. hier in utrecht moet ik 8 jaar wachten. zolang moesten ze in communistisch oost-duitsland ook wachten op een trabantje.
haha ja LVO is de shitquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Voor een haat liedje vind ik hem best nog wel aardig
zelfde regio, zelfde mensen die reageren. bijna net zo moeilijk. en buiten de regio moet je economisch gebonden zijn aan de regio. je hebt echt niet veel keus, ja je kan ja 3 of 4 jaar wel ergens in een ghetto iets krijgen misschien, alhoewel ze daar tegenwoordig ook de lage inkomens weren om de wijk op te waarderen..quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in houten, culemborg, maarsen, breukelen, ect ect wonen?
leuk liedje voor het VVD congres. verder moet ik hierom grinneken, ' van ons belasting geld' is dit de stoere dope kantoorpikken brigade gang ofzo? sukkels.quote:
Tja, zolang alle krakersclubje zichzelf zo moreel de hemel inprijzen en vooral met zichzelf in beweging blijft dan isoleer je jezelf van de mensen die je in de vorige generatie bijstonden. En dat mijn beste, is de grote fout dat hedendaagse krakers niet willen begrijpen. Ga het dialoog met de maatschappij eens echt aan, zet je in voor hen en ze zullen weer wederkeren. Ik zie maar weinig krakers vrijwiligerswerk doen bij het bejaardentehuis bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:41 schreef okiokinl het volgende:
[..]
leuk liedje voor het VVD congres. verder moet ik hierom grinneken, ' van ons belasting geld' is dit de stoere dope kantoorpikken brigade gang ofzo? sukkels.
Drogreden. Ik zie marokkanen het ook niet doen, of belgen, of mensen met pruiken, of mensen met ene houten been, of citroenrijders.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:27 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Tja, zolang alle krakersclubje zichzelf zo moreel de hemel inprijzen en vooral met zichzelf in beweging blijft dan isoleer je jezelf van de mensen die je in de vorige generatie bijstonden. En dat mijn beste, is de grote fout dat hedendaagse krakers niet willen begrijpen. Ga het dialoog met de maatschappij eens echt aan, zet je in voor hen en ze zullen weer wederkeren. Ik zie maar weinig krakers vrijwiligerswerk doen bij het bejaardentehuis bijvoorbeeld.
tja, krakers doen vrijwilliggers werk in hun eigen scene, en veel ook. bijna niks wat daar gebeurd, wordt gedaan om geld te verdienen. en ik ken er trouwens ook een hoop die in buurtcentra werken, bij de daklozenopvang etc etc.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:27 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Tja, zolang alle krakersclubje zichzelf zo moreel de hemel inprijzen en vooral met zichzelf in beweging blijft dan isoleer je jezelf van de mensen die je in de vorige generatie bijstonden. En dat mijn beste, is de grote fout dat hedendaagse krakers niet willen begrijpen. Ga het dialoog met de maatschappij eens echt aan, zet je in voor hen en ze zullen weer wederkeren. Ik zie maar weinig krakers vrijwiligerswerk doen bij het bejaardentehuis bijvoorbeeld.
Goed... ik ben het met je eens maar... ga is lezen, deze hebben we al zo'n 15 keer gehad in deze discussie. Ook z'n vriendin volstoppen als ze 4 weken droogstaat is bij lange na niet nieuw meer, ordinair en om te lachen wel ;p maar voor 1 keertje.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:14 schreef Ethanolic het volgende:
Krakers zijn dieven!
als jij je auto een paar uur ergens parkeert, dan mag ik 'm dus meenemen? Da's precies hetzelfde als kraken!!!!!!
Begrijp ik nou goed dat je pleit voor het creeren van woonruimte voor junks!?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:44 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Wel als men meer woonruimte zou verschaffen in plaats van lege kantoorruimtes. Die dan nu weer omgebouwd worden tot (brakke) studentenwoningen en plekken voor junkies. Zoals hier in Eindhoven. Kijk, dat hadden dus allemaal goede woningen kunnen zijn maar door er kantoorruimtes neer te zetten maak je het allemaal weer net iets duurder voor winkels om er te zitten plus dat je privéwoningen door de schaarste ook nog een stuk duurder maakt.
Kijk, ik ben geen voorstander van kraken maar mensen moeten niet zo domme vergelijkingen maken over auto's en eigendom als je niet eens weet hoe de vastgoed wereld in elkaar steekt.
Buurtcentra... ik speelde vroeger met mij bal op het pleinte en thuis (bij vriendjes), geen buurtcentrum nodig...Da's dus vooral nodig voor de krakersscene zelf, oftewel net zo goed eigenbelang als speculatie. Daklozenopvang leuk maar als ze nou gewoon is naar het uwv gaan en voor een sociale huurwoning worden we daar ook allemaal beter van en die paar die gekozen hebben voor zo'n bestaan zijn ook oud en wijs genoeg om te bedenken dat het in de winter wel 's koud kan zijn en moeten dan niet opeens gaan lopen piepen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:03 schreef okiokinl het volgende:
[..]
tja, krakers doen vrijwilliggers werk in hun eigen scene, en veel ook. bijna niks wat daar gebeurd, wordt gedaan om geld te verdienen. en ik ken er trouwens ook een hoop die in buurtcentra werken, bij de daklozenopvang etc etc.
ze starten weggeefwinkels, eetcafes, er zijn dans en band avonden in kraakpanden, voor iedereen. kraakpanden houden open dagen, er wordt gedemonstreed, panfletten uitgedeeld, noem maar op. bijna alles wat die gasten aan actie ondernemen is ten bate van de maatschappij.
beetje onzin dus.
de haat komt meer uit de nieuw rechts hoek, die met veel plezier alles wat naar links ruikt, verkettert. mensen scheeuwen lekker mee zonder na te denken.
jij bent echt triest he.....Blijf maar lekker generaliseren jij, kom je ver mee in het leven...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:06 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Jawel, al die linkse hobbies. Werken voor je geld luie kuthippie
Geen zin om te betalen maar wel lekker wonen. Jij bent er zo 1?quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:13 schreef WH141 het volgende:
[..]
jij bent echt triest he.....Blijf maar lekker generaliseren jij, kom je ver mee in het leven...
Nee toch niet
Meneer heeft gelukkig totaal niet door dat ik troll, hoewel ik wel echt finaal tegen kraken ben.quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:31 schreef Goofy88 het volgende:
WH141 en Ethanolic tillen de discussie naar een hoger niveau
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |