zou meer zijn; jij laat je auto in de straat verkrotten. dit doe je omdat dan de gemeente naar je toe komt uiteindelijk, en je veel geld bied voor dat wrak en het plekje om er een mooie plantenbak neer te zetten. dus dat loont voor jou, en je laat nog meer autos verkrotten, waardoor de hele straat eruit gaat zien als een oorlogsgebied.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:39 schreef Goofy88 het volgende:
Dat men niet in gaat op "Krakers zijn een plaag en dat krijg je nooit helemaal weg" kan ik me wel in vinden. Dat zijn 2 onjuistheden in 1 zin. Dat betekent niet dat kraken opeens goed is en je maar zonder toestemming iemand zijn eigendom kan gaan gebruiken, al helemaal niet zonder fatsoenlijke onderbouwing!
Ik gebruik jouw auto zonder dat je het goed vindt omdat er in de kroeg rare dingen gezegd worden. Dat is natuurlijk net zo'n drogreden als die jij nu aanhaalt.
Is niet meer nodig, niemand neemt je nog serieus.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:23 schreef Goofy88 het volgende:
[..]
Maar jij komt gelukkig met uitleg en argumenten, dank.
echte krakers bieden altijd een huurovereenkomst aan. en volgens de oude wet verspeel jij je zeggenschap over krakers erin, na 1 jaar. tenzij je met een solide bestemmingsplan op de proppen komt, en dan moeten de krakers er terstond uit. en dan kan jij alles in orde maken voor verkoop/verhuur. want als iets gewoon te koop of te huur staat, mocht het ook niet gekraakt worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:23 schreef Goofy88 het volgende:
En als jij dan om een tijdelijkhuurcontract komt vragen en het nog op gaat knappen ook... waarom zou ik daar dan niet op in gaan? Je hoeft niet te nemen omdat het je uitkomt en het pressiemiddel als excuus te gebruiken. Als ik er niet op in ga zal ik daar andere redenen voor hebben. En als hij het wel wilt verkopen/verhuren zal dat niet zo goed lukken met krakers erin.
zo heb ik altijd gekraakt, toen ik dat nog deed, en zo' n beetje iedereen die ik ken die kraak(te) ook, ja. natuurlijk hou je je dan aan de regeltjes, anders word je er toch gewoon gelijk weer uitgezet? vind je dat onlogisch? het was legaal, kraken. legaal. dus toegestaan volgens de wet, mits je je aan de regels houdt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:42 schreef Goofy88 het volgende:
Je gaat toch niet proberen men nu wijs te maken dat krakers zich vroeger braaf aan alle regeltjes hielden en dat de regels nog klopten ook of wel?
Je zou die huuroverkomst niet aan moeten bieden maar moeten vragen en wel voordat je ook maar de voortuin betreed.
Tuurlijk is het een probleem. Ze moeten gewoon met hun luie klauwen van het bezit van een ander afblijven. Heel simpelquote:Op vrijdag 30 september 2011 19:58 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Zolang er niks wordt gesloopt in kraakpanden, en krakers vrijwillig vertrekken als de eigenaar er eindelijk eens wat mee gaat doen, is er geen probleem toch?
sowieso is de functie van een gebouw om er te wonen, werken of verblijven. zonde om het leeg te laten staan...
draaijer de krakerstroll is ook weer aanwezig ;')quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tuurlijk is het een probleem. Ze moeten gewoon met hun luie klauwen van het bezit van een ander afblijven. Heel simpel
Tja, criminelen moeten gestraft worden. Face itquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:55 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
draaijer de krakerstroll is ook weer aanwezig ;')
Zeker. Maar jij staat weer bekend om je eenzijdige visie hierin.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, criminelen moeten gestraft worden. Face it
Strafrecht verwijderen, dan bestaan criminelen niet meer.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, criminelen moeten gestraft worden. Face it
dus niet zo simpel, zoals je kan lezen hier.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tuurlijk is het een probleem. Ze moeten gewoon met hun luie klauwen van het bezit van een ander afblijven. Heel simpel
Nee hoor, want wat van jou is en waar jij hard voor hebt gewerkt hebt, is van iedereen. Aldus de krakers.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Krakers zijn vaak marxisten of anarchisten, die geloven niet in grondbezit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:10 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Nee hoor, want wat van jou is en waar jij hard voor hebt gewerkt hebt, is van iedereen. Aldus de krakers.
Heeft iemand ooit echt een eigen iets? Het concept van eigendom is een constructie van de moderne samenleving die sociale onrechtvaardigheid en regelrechte onderdrukking gefaciliteerd. "Eigenaar" is een illusie die de mens verhindert het ware geluk in hun leven te vinden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:14 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Krakers zijn vaak marxisten of anarchisten, die geloven niet in grondbezit.
wait...dude, what?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:25 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Heeft iemand ooit echt een eigen iets? Het concept van eigendom is een constructie van de moderne samenleving die sociale onrechtvaardigheid en regelrechte onderdrukking gefaciliteerd. "Eigenaar" is een illusie die de mens verhindert het ware geluk in hun leven te vinden.
* monkyyy neemt nog een hijsje van haar drugs joint
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:54 schreef okiokinl het volgende:
ja dat betekend over het algemeen niks, als een rechter een uitspraak doet..
Wat is het dan, een koe?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:30 schreef okiokinl het volgende:
en artikel 2 gaat over een zaak. een huis is geen zaak.
quote:bovendien, als het alleen om uitspraken van een paar rechters ging, dan hadden we geen anti-kraak wet nodig, toch?
nee, maar nu welquote:kraken was niet strafbaar.
quote:
een huis is een huis.quote:
precies, het was niet strafbaar.quote:[..], door uitspraken van rechters zijn die regels van een jaar ontstaan. we hadden immers geen wetten over het mag niet, maar het was wel in strijd met het eigedomsrecht
ja duh, dat wisten we al. krakers vinden dat een politieke beslissing, van rechtse balletjes die hun speculerende vriendjes beschermen. lijkt er inderdaad veel op, omdat er geen enkele maatregel tegen speculatie is genomen.quote:[..]
nee, maar nu wel
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |