abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102694296
ik heb een buitenkind.. Ze speelt het liefst in de bosjes en voor haar zijn rouwrandjes de mode! :')
Ze ligt uren buiten op de grond naar beestjes te kijken, plukt alle bosjes en bloemen kaal.
Baggert door de modder, springt in alle plassen O+ O+
En ik doe haar eigenlijk gewoon alles aan wat ze heeft wat ze ook doet.
Ik let er op bij wat ik koop maar zij hoeft daar niet over na te denken.

En als ze valt en er zit een gat in de broek dan kan mij dat lekker niets schelen.
Ik heb liever dat haar knie heel is dan haar broeken :Y
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:38:23 #252
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_102701878
DML ik let daar bij Twan (9) wel meer op hoor.. maar daar gaat het weleens mis. Dan is hij te snel alweer buiten. :D
Make love, not war ☮
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:05:36 #253
5428 crew  miss_sly
pi_102711497
Ow ja, Sinterklaas komt er weer aan. Ik ben altijd van plan geweest er niet(s/te veel) aan te doen, maar ik betrapte me erop dat ik het ineens een leuk idee vond als Senna haar schoen zou zetten en ik daar een kadootje in kon doen. Dus nu twijfel ik :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:21:17 #254
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_102712488
Miss_Sly, gewoon DOEN!
Ze zijn maar zo kort zo jong, over een paar jaar gelooft ze niet meer en is de magie van de Sint een stuk minder. Wij gaan er ook weer volledig voor dit jaar, het is zo speciaal!
Sinterklaas O+
.... met gevoel voor drama....
pi_102713509
Ik ga bij Lobbes wat sint cadeautjes kopen. Zie alleen veel te veel leuks. Voor Kim vind ik makkelijker iets dan voor Tyler.
Nu moet ik meteen aan de verjaardagen denken. (6 en 8 dec)
Nog leuke cadeau ideeen voor Tyler? Ik dacht een loopfiets van mijn ouders. Dan moeten Djeez zijn ouders nog, die komen zaterdag en nemen alvast geld mee zodat ik iets kan kopen.
En wij zelf natuurlijk, misschien leg ik ons geld wel bij dat van mijn schoonouders.
Het heeft niet veel haast natuurlijk,maar nu zijn er wel al veel aanbiedingen.
pi_102718176
Sinterklaas. O+
We hadden het er laatst over dat de intocht vorig jaar zo leuk was, ik heb er alweer zin in.
Als we terug komen van vakantie is het al bijna zover! En hij komt ook op de psz. O+

Oh, lastig Ingrid, zoveel kadootjes verzinnen in een keer. Ik heb zo snel geen tips voor je. Succes!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102722545
Sinterklaas!!!!!!!!!!!! dit jaar met een heel gezinnetje :o ooooooooooh O+
pi_102722575
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:05 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, Sinterklaas komt er weer aan. Ik ben altijd van plan geweest er niet(s/te veel) aan te doen, maar ik betrapte me erop dat ik het ineens een leuk idee vond als Senna haar schoen zou zetten en ik daar een kadootje in kon doen. Dus nu twijfel ik :D
gewoon heel hard terugdenken aan hoe jij jezelf voelde toen O+
tís langlanglangheeellang :+ *grijns* geleden maar t lukt je vast wel mihihihi
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:16:55 #259
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102722828
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:05 schreef miss_sly het volgende:
Oh jaaaa! Doen! Het is zoooo magisch O+ en de wereld is al hard en rottig genoeg. Ik vind dat onvoorwaardelijke zo prachtig. En het weer loslaten van dat geloof gaat ook weer zo natuurlijk. Ik heb het nog niet een keer zelf hoeven vertellen, ze gaan zelf nadenken, stellen vragen en hebben er geen trauma aan overgehouden in de zin van: je loog tegen me!! Nou gaf Sinterklaas ook vaak dingen die ze van ons niet mogen. Zwaarden enzo :P
Op school waren wel kinderen die altijd 'van het geloof' zijn gehouden. Ik vond het zo sneu. Het is toch heeerlijk heel even te geloven dat er iemand zomaar kadootjes komt brengen? En snoep? En voor alle kinderen, ongeacht wienofnwat je bent? Mooi, vind ik
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102722969
Buuf, je zegt precies wat ik ook denk.
Naast kadootjes is Sinterklaas bij ons thuis vooral een avond vol plezier en verrassingen geweest. Mijn moeder maakte erg veel werk van surprises en gekke spelletjes.
Dat is wat ik Ko ook graag wil geven,dat plezier en die leuke spanning. Kado's zijn eigenlijk ondergeschikt daaraan.
Ik heb er helemaal zin in! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:43:40 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102723207
Mijn grote, inmiddels 12, verheugt zich nu al op de intocht, en samen met zijn broertje kijken naar het Sinterklaasjournaal. De sfeer, de magie. Boerenkool eten op sinterklaasavond, op tafel staan om liedjes te zingen om Sinterklaas te lokken, (kinderlogica, op tafel ben je dichter bij het dak :P) en gedichten. (en echt genieten om de humor en een bepaalde scherpte bij je kind te zien ontstaan.) als m'n kleine ( waarschijnlijk dit jaar) ook niet meer gelooft gaan we naar lootjes en 25 euro insteek. Ook weer leuk!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102723280
Mijn ouders hebben mij altijd verteld dat Sinterklaas niet echt is, maar dat mocht de pret niet drukken. Op het moment dat de Sint daar was werd er ook volop gelooft ;) En mijn ouders maakte er evengoed altijd een geweldig feest van... Het is denk ik ook maar net hoe je er zelf mee omgaat.
Wij vertellen nu nog niets en we gaan het gewoon uitgebreid vieren met de familie, ben benieuwd hoe ze het gaat vinden!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:48:27 #263
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_102723285
De mooiste tijd van het jaar, ik vind het nog steeds jammer dat het niet waar is..
pi_102723293
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 08:48 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
De mooiste tihd van het jaar, ik vind het nog steeds jammer dat het niet waar is..
het zou een hoop centjes schelen als het wel waar was ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:49:19 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102723307
Wij zijn vorig jaar naar het sintfeest van F zijn werk geweest en dat was toch wel erg leuk. Nu alleen nog maar meer omdat Sasha ouder is. :Y
Intocht gaan we ook maar eens doen idd, en het sinterklaasjournaal. (Dat gaat nog wat discipline van mij vergen, want ik vergeet het altijd. :P )
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:11:04 #266
114177 Diaan73
pi_102723713
Sinterklaas O+ geweldige maar drukke periode. Sly ik sluit me helemaal bij Buuvke aan, gewoon doen!! :Y
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 09:27:47 #267
5428 crew  miss_sly
pi_102724036
Senna kent Sinterklaas iig wel, kwam ik achter. Had net even de tv aanstaan en die ging aan op het journaal waar ze het net over Sinterklaas hadden. Ze ziet de foto en zegt : "hee, Sinterklaas".

Ik wil het ook wel doen, eigenlijk. Naar de intocht, eens een schoen zetten, wat kadootjes en gezelligheid O+ Maar we moeten nog even bij de schoonfamilie melden dat we nog steeds vinden dat het een kinderfeest is, ipv een feest voor volwassenen. Zij willen het altijd met z'n allen vieren, met lootjes trekken door de volwassenen. Dat vind ik op zich prima, maar ze doen dan ook dat iedereen voor iedereen wat koopt, nog extra gedichten erbij, etc. Dat is voor die kinderen toch helemaal niet leuk, al die gedichten? Moeten ze iedere keer wachten en luisteren enzo. Ik vind het het leukste als het een kinderfeest is, dus dat gaan wij er dan gewoon zelf van maken :Y
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:39:32 #268
114177 Diaan73
pi_102724376
Sly, wij vieren het alleen als kinderfeest. Voor de kinderen. Wij vieren als volwassenen met Kerst. Senna heeft denk ik ook wel Sinterklaasfeest op kdv of niet?
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 09:45:27 #269
5428 crew  miss_sly
pi_102724551
Vorig jaar deden ze dat neit op het kdv, omdat het voor veel kinderen toch erg spannend is. Geen idee wat dit jaar het plan is.

Ik zou het ook liever zo willen als jij zegt: Sinterklaas voor de kinderen en Kerst voor de volwassenen, maar ik geloof nooit dat ik dat er doorheen krijg. Ik zwwengel al twee jaar aan dat ik het graag anders zou zien (en schaap is het met me eens) maar iedere keer wordt het zonder meer afgewezen. Ook geen aanpassing ofzo, gewoon: we doen eht zo en niet anders. Jammer.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:55:39 #270
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102724854
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Senna kent Sinterklaas iig wel, kwam ik achter. Had net even de tv aanstaan en die ging aan op het journaal waar ze het net over Sinterklaas hadden. Ze ziet de foto en zegt : "hee, Sinterklaas".

Ik wil het ook wel doen, eigenlijk. Naar de intocht, eens een schoen zetten, wat kadootjes en gezelligheid O+ Maar we moeten nog even bij de schoonfamilie melden dat we nog steeds vinden dat het een kinderfeest is, ipv een feest voor volwassenen. Zij willen het altijd met z'n allen vieren, met lootjes trekken door de volwassenen. Dat vind ik op zich prima, maar ze doen dan ook dat iedereen voor iedereen wat koopt, nog extra gedichten erbij, etc. Dat is voor die kinderen toch helemaal niet leuk, al die gedichten? Moeten ze iedere keer wachten en luisteren enzo. Ik vind het het leukste als het een kinderfeest is, dus dat gaan wij er dan gewoon zelf van maken :Y
Is het niet een idee dat de kinderen als eerste hun cadeautjes kunnen uitpakken, daarna spelen of naar bed en dan pas de cadeautjes en gedichten voor de volwassenen?
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 10:00:02 #271
5428 crew  miss_sly
pi_102724990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:55 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Is het niet een idee dat de kinderen als eerste hun cadeautjes kunnen uitpakken, daarna spelen of naar bed en dan pas de cadeautjes en gedichten voor de volwassenen?
Het ligt er een beetje aan hoe of wat. Ik vind he tniet fijn om Senna ergens naar bed te doen en later wakker te maken om naar huis te gaan. Dus dat laatste vind ik niet zo'n goed idee. Het eerste zou kunnen, maar vorig jaar bijv konden we pas beginnen rond half 5, want eerst moest er nog gezwommen worden. Dan wordt het allemaal zo laat, zijn de kinderen ook niet meer optimaal want moe enzo. Ik zou het liefste na de middagdut rond een uur of half 3 ofzo beginnen, gezellig kinderfeest maken, wat hapjes erbij enzo, en dan redelijk op tijd naar huis zodat het voor Senna ook leuk blijft.
pi_102725850
Ik vind ook dat Sinterklaas een kinderfeest is.
Vaak komt er ook wel een kadootje voor papa en mama in de zak, maar dat is meer omdat het anders niet eerlijk is van Sinterklaas.....haha
ik kan me er ook wel op verheugen!

Op ons kdv doen we niet aan Sinterklaas, tenminste, er komt er geeneen langs ofzo.
Dan heb je handen tekort om al die bange kindjes te troosten.
Er komt wel een strooipiet, maar ja, die komt natuurlijk snachts.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:35:47 #273
114177 Diaan73
pi_102726070
Sly, jeetje dat is ook niet wat dan zeg. Zwemmen voor Sinterklaasfeest.. pff moet er niet aan denken. Wij beginnen ook rond 15:00 uur en dan tot een uur of 18:00/19:00 uur. Bij voorkeur vieren we het bij ons thuis...

Mijn schoonouders deden ook altijd met Sint lootjes enz. Heb toen gezegd dat ik daar niet aan meedeed, ik had Twan natuurlijk ook al.

Ik doe dat bij voorkeur trouwens ook niet, Lennon ergens naar bed brengen om hem later er weer uit te halen. Vind ik zo zielig.
Make love, not war ☮
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:36:39 #274
114177 Diaan73
pi_102726094
Bij ons kdv komt wel Sinterklaas langs. Maar per groep... gaat altijd goed eigenlijk. Geen ouders bij trouwens..
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 10:54:25 #275
5428 crew  miss_sly
pi_102726643
Op ons kdv vieren ze wel Sinterklaas, maar gewoon met pepernoten en warme chocolademelk en liedjes zingen. Zo was het vorig jaar tenminste :)

Het wordt sowieso gevierd bij schaaps broer, zij willen dat erg graag en dat is hun traditie. Dat vind ik op zich prima, maar ik vind het zo jammer dat ze gewoon niet een beetje flexibel kunnen zijn. Wij hebben dus vorig jaar ook neit meegedaan met de lootjes, hebben alleen het middaggedeelte meegedaan voor de kinderen, waar dan ook een paar kadootjes (uiteraard met gedicht, hoe meer hoe liever :') ) voor de groten bij zaten. Misschien heb ik daarom wel wat minder met Sinterklaas tegenwoordig: omdat het niet als kinderfeest gevierd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')