Wow, wat zijn die schitteringen op de achtergrond? Nabewerking, water? Verder toffe fotoquote:Op maandag 26 september 2011 16:43 schreef DitIsFloor het volgende:
@lkb9000 | Zeker gaaf, maar ik vind je compositie minder top: het skateboard zit gewoon precies in het midden. Je uitsnijding vind ik ook niet zo, ik hou daar niet van.
[ link | afbeelding ]
Up in the air. by Floor van den Berg, on Flickr
Ben ik het helemaal mee eens, maar het ging allemaal zo snel dat ik dat niet in de hand hadquote:Op maandag 26 september 2011 16:43 schreef DitIsFloor het volgende:
@lkb9000 | Zeker gaaf, maar ik vind je compositie minder top: het skateboard zit gewoon precies in het midden. Je uitsnijding vind ik ook niet zo, ik hou daar niet van.
Lange sluitertijd en een persoon die met twee lampjes in zijn handen naar de tent rent en er in gaat zitten?quote:Op maandag 26 september 2011 23:23 schreef Gripper het volgende:
Ik ben over deze wel erg tevreden, vooral omdat het zo'n lucky shot was. Wie kan bedenken hoe de foto gemaakt is mag het zeggen![]()
[ afbeelding ]
Ja, wel close. 2 personen die vanaf de camera allebei een rondje om de tent heen rennen in tegengestelde richting, achter de tent een high five, en dan bij de camera terugkomen.quote:Op maandag 26 september 2011 23:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lange sluitertijd en een persoon die met twee lampjes in zijn handen naar de tent rent en er in gaat zitten?
Door het zwarte stukje links op/achter de veer lijkt het net een beestquote:
Erg tof. Als ik even nerderig mag doen, mij viel meteen op dat de boog van de horizon gespiegeld is aan die van de veerquote:
Dankjewelquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:54 schreef 33 het volgende:
Leuke foto!! Hoe krijg jij altijd zo'n zachte/wazige toon in (sommige) foto's? Laag contrast, veel licht en weinig vibrance o.i.d.?
Ah oke, bedankt voor de info!! Zal het split tonen zeker uitproberen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:17 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Dankjewel
Een zachte toon maak ik door de schaduwen net-niet zwart te maken, maar bijvoorbeeld donker blauw/grijzig of donker paars/grijzig. Ik doe dit vaak als ik mijn RAW bestand open in Photoshop, daar kan ik de schaduwen en de highlights net een beetje een tint meegeven (split toning gebruik ik daar vaak voor). Dit kan ook bij bijvoorbeeld color-balance of curves.
Het contrast staat er eigenlijk buiten, ik schroef mijn contrast wel eens omhoog, als ik bijvoorbeeld extra blending layers (layers met bijv kleuren die ik dan blend over de foto) gebruik, maar omlaag eigenlijk bijna nooit. Ik speel wel met de levels, vooral de mid-tones die ik dan extra licht geef, maar dan maak ik de schaduwen vaak ook juist weer net iets donkerder om het contrast niet te verliezen.
Ik fotografeer ook vaak analoog, met name lomografie, en ik vind het leuk om dan te kijken hoe bepaalde sferen in de foto tot stand komen. Dit gebruik ik ook vaak bij de nabewerking van mijn digitale foto's
Verder fotografeer ik digitaal ook met een lichtgevoelige lens (30mm f1.4), deze heeft erg mooi licht vind ik! Ik gebruik dan ook vaak f1.4, f1.6 of f1.8, omdat ik van bokeh en een kleine scherpte diepte houd, en omdat ik dan al veel licht kan vangen in de foto.
Het zweverige snap ik niet zo goed, maar dat het tomaatje erin geshopt lijkt, klopt wel een beetje. Op sommige andere foto's was dat nog veel erger. Weet ook niet waarom. Ik heb geprobeerd wat met jullie tips te doen, en dit is het resultaat (samen met nog twee andere projectjes van vandaag:quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van je tweede drieluik vind ik eerlijk gezegd de linkse mooier dan de rechtse. Die rechtse is zo, tja, beetje zweverig. Het tomaatje komt op mij heel erg erin geshopt over.
Hele gave foto's, mooie kleuren en erg mooie lichtval. Ben er alleen nog niet uit of ik het stukje blauwe lucht in de eerste foto nou juist fris vind of storend.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:33 schreef murp het volgende:
http://www.flickr.com/photos/murp/6220619740/in/photostream/
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
maak eens een foto van je snijplank/tafel? mooi!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:08 schreef Ilse86 het volgende:
[..]
Het zweverige snap ik niet zo goed, maar dat het tomaatje erin geshopt lijkt, klopt wel een beetje. Op sommige andere foto's was dat nog veel erger. Weet ook niet waarom. Ik heb geprobeerd wat met jullie tips te doen, en dit is het resultaat (samen met nog twee andere projectjes van vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Hele gave foto's, mooie kleuren en erg mooie lichtval. Ben er alleen nog niet uit of ik het stukje blauwe lucht in de eerste foto nou juist fris vind of storend.
2e en 3e zijn echt mooi! heb je die ook iets groter?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:33 schreef murp het volgende:
even op de link klikkenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:01 schreef fotostarter het volgende:
[..]
2e en 3e zijn echt mooi! heb je die ook iets groter?
Stupid me.... thnxquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:20 schreef murp het volgende:
[..]
even op de link klikken
http://www.flickr.com/photos/murp/6208894154/in/photostream/
Salontafel in dit geval. Hebben er ook een eettafel van (wat handiger is omdat ie dus wat groter is), maar deze staat zo fijn bij een raam waar de zon op staat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:33 schreef murp het volgende:
[..]
maak eens een foto van je snijplank/tafel? mooi!
Perfecte kans om je camera, zaklamp en vriend te pakken en te gaan experimenteren of je het effect nog een keer op de foto kunt krijgenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:58 schreef Ongedierte het volgende:
Ik had een foto vna mij en me vriend en toen waren we aan het klote met zaklampen, en toen kreeg je een Kamehameha effect alsof het straalgevecht was. Helaas heeft me vader die verwijderd
Ik vind de eerste foto echt super, met een mooi schilderachtig gevoel. De tweede en derde zijn ook heel mooi maar ik ken het beeld van licht dat zo door het bos schijnt, meestal is dat in het echt veel mooier dan dat het ooit op een foto komt maar deze zijn tof.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:33 schreef murp het volgende:
Is het een hele scheve foto of lijk dat zo?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:10 schreef Driepink het volgende:
Onderweg naar Spanje in 2008, gemaakt bij de brug van Milau.
[ afbeelding ]
Weet ik het, ik fotografeer alles met simpele sony cybershots van ongeveer 100¤quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is het een hele scheve foto of lijk dat zo?
De kwaliteit van je camera heeft he-le-maal-niets te maken met of je foto recht is of nietquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:28 schreef Driepink het volgende:
[..]
Weet ik het, ik fotografeer alles met simpele sony cybershots van ongeveer 100¤Ik zag de zon daar, alles was oranje, ik maak foto en dat kreeg ik
![]()
Volgens mij lijkt het maar zo, aangezien Frankrijk gewoon een scheef land is.
Oke, maar alsnog, het is 3 jaar geleden, dat weet ik allemaal niet meer. Misschien is ie iets scheef, maar dat maakt mij niets uit.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
De kwaliteit van je camera heeft he-le-maal-niets te maken met of je foto recht is of nietEn volgens mij is Frankrijk niet zo scheef.
Wow, inderdaad die laatste foto is tofquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:46 schreef ivetje het volgende:
Afgelopen april hebben mijn man en ik onze huwelijksreis gemaakt naar de westkust van Amerika. Daar natuurlijk prachtige dingen gezien, maar dit zijn toch wel mijn mooiste foto's. Allemaal zo ff snel gemaakt, ben totaal geen fotograaf en knip er maar wat op los
Grand Canyon :
[ afbeelding ]
Bryce Canyon :
[ afbeelding ]
Yosemite national parc :
[ afbeelding ]
Sequoia bomen, vind het hierbij mooi dat je ziet hoe groot die bomen zijn zonder dat ik bewust poseer. En het bos er omheen kan je ook mooi zien hier :
[ afbeelding ]
Achtbaan :
[ afbeelding ]
San Francisco, de eerste is gemaakt vanaf het eiland bij Alcatraz. De 2e vind ik persoonlijk het mooist, die wil ik ook uitvergroot in de woonkamer hangen :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanx, ik vind die laatste ook echt de mooiste foto van allemaal van die hele vakantie haha! Nu alleen nog een plekje vinden n de woonkamerquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:03 schreef Driepink het volgende:
[..]
Wow, inderdaad die laatste foto is tofMaar die van het Yosemite National Park mag er ook wel wezen!
Mooi hoorquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:10 schreef Driepink het volgende:
Onderweg naar Spanje in 2008, gemaakt bij de brug van Milau.
[ afbeelding ]
Nu lijkt het op middle earth niet op Frankrijk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:17 schreef murp het volgende:
[..]
Mooi hoor
effe getuned
[ afbeelding ]
Doet me denken aan Gladiator. Maar dan scheef.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:17 schreef murp het volgende:
[..]
Mooi hoor
effe getuned
[ afbeelding ]
ojaquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nu lijkt het op middle earth niet op Frankrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |