abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2011 @ 20:26:28 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_102373022
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
01 oktober women86 (aug 2011)
05 oktober designed
08 oktober Kwisted
13 oktober Freubelot
15 oktober jaantje_
20 oktober Clauwhee
25 oktober Sopho
25 oktober Marjolijntje

Lijnloos
Skoap
Ladyblack (08-2010)
Winks
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
Kolonia (04-2009)
papillion

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 29-09-2011 11:40:00 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 25 september 2011 @ 20:27:08 #2
190853 RockabeIIa
pi_102373057
Nieuwe ronde, nieuwe kansen :*
pi_102373421
Bedankt voor het aanpassen, Rockabella ^O^ .

quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 08:14 schreef Thistleweed het volgende:
Dag dames,

Ik heb hier al heel lang niet gepost. Toen we het medisch traject in gingen had ik behoefte aan wat afstand. Ik zag dat ik hier nog steeds in het lijstje sta, maar.....

Ik heb vorige week een positieve test geplast, ik mag er dus uit :D

Iedereen succes hierzo.
Gefeliciteerd *O* . Fijn dat het medische gebeuren voor jullie het juiste steuntje in de rug is gebleken!
pi_102375152
Ik sta twee keer in de NOD lijst :P Maar ik denk echt dat ik morgen ongesteld wordt.. Waarschijnlijk komt er een nieuwe NOD aan van mij. Wordt vervolgd..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_102376597
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:08 schreef Nanadu het volgende:
Thistleweed gefeliciteerd!!!!!!

Ik vind het toch wel knap van iedereen die er relax in staat om zwanger te worden, lijkt mij zoveel rust geven. Ik heb mij van tevoren ook voorgenomen om er rustig in te staan, helemaal omdat ik al een dochter heb. Helaas lukt dit mij toch niet zo goed. Ik ben er toch meer mee bezig dan ik dacht. Het overheerst niet mijn leven, maar ik wil zo graag weer zwanger zijn :o Ik zit nu op dag 12 van mijn cyclus, dus de klusperiode komt eraan. We zullen ons best dus maar weer doen :P

Ik hoop op veel streepjes deze maand vooral voor LB en Papillion en natuurlijk ook voor de anderen.
Heel herkenbaar! De ene dag ben ik er helemaal niet zoveel mee bezig, maar de andere dag weer heel erg!!
Succes alvast met de klusperiode! ;)
pi_102376671
Ik ga aankomende week hard klussen om de oktober maand succesvol te laten zijn, ik ga voor om de dag batsen. Verder ben ik er heeeul niet mee bezig hoor :@.
pi_102381015
Thistleweed van harte gefeliciteerd *O* .
KatyM succes met je klusweek.
Marjolijntje is er geen hoop dat de }) voorbij gaan morgen?

zeurmodus: linkjes in de op doen het al even niet, waar moet dit doorgegeven worden, of kan iemand dit herstellen? Ik kan dit niet als computeranalfabeet :7 en mijn weinige kennis van fok helpt ook niet mee.
  zondag 25 september 2011 @ 22:35:40 #8
190853 RockabeIIa
pi_102381090
wie heeft er in godsnaam die OP zo vernaggeld? could have guessed :P

:'( Ik ga fixen

Fixed!
pi_102381173
Dank je wel. Ik was het niet :o .

[ Bericht 82% gewijzigd door Sethiwe op 25-09-2011 22:49:09 ]
pi_102388173
quote:
12s.gif Op zondag 25 september 2011 21:28 schreef KatyM het volgende:
Ik ga aankomende week hard klussen om de oktober maand succesvol te laten zijn, ik ga voor om de dag batsen. Verder ben ik er heeeul niet mee bezig hoor :@.
Ja wij doen ook om de dag. En ik ben er heel veel mee bezig :@ Ik rammel gewoon van alle kanten.

Hoe doet de rest dat tijdens de klusweek? Om de dag, dagelijks of meerdere keren per dag? :P
Wij doen het bewust om de dag, omdat volgens internet de zaadjes dan van optimale kwaliteit zijn. En natuurlijk omdat ze toch tot 3 dagen in je baarmoeder blijven leven.

Aaaah vanavond voor het 'laatst' geklust voor deze eisprong. Nu begint het wachten weer!
NOD is 8 oktober
pi_102388201
Hoi dames,

vriend en ik zijn vanaf augustus bezig voor een eerste kind, hebben jullie nog een plekje over voor een nieuwe enthousiasteling?

Heb gisteren m'n ei gehad en zijn de afgelopen vijf dagen errug goed bezig geweest :Y kunnen hem niet gemist hebben, zeg maar!

M'n NOD ligt rond 5 oktober (vorige cyclus was 22 dgn, nu gok ik op 25)
3 oktober heb ik al een afspraak bij de gyn ivm endometriose (die vooralsnog geen vruchtbaarheidsproblemen op zal leveren, wel pijn :{ )
Ik hoop dus dat de gyn de 3e een inwendige echo doet en wat leuks zal zien ;) geen idee of dat uberhaupt mogelijk is zo vroeg...

Let me know if I'm welcome :)

In ieder geval succes iedereen en een dikke gefeliciteerd voor de zwangeren!

[ Bericht 0% gewijzigd door designed... op 26-09-2011 06:21:07 ]
pi_102388208
Natuurlijk ben je welkom Designed, gezellig juist!

We hebben tegelijk onze eisprong gehad, ik ook gisteren. En wij zijn ook in augustus begonnen. Wat een toeval! Mijn eerste cyclus duurde alleen 31 dagen.

Hopelijk hebben we begin oktober allebei geluk :)
pi_102388211
Kwisted, thanks! En superleuk dat we zo dicht bij elkaar zitten met de NOD en ei!

dacht al zoiets na het lezen van je reactie boven mij :) Trouwens, mijn gyn heeft vriend en mij in het eerste gesprek gezegd dat we het gewoon heeeel vaak moesten doen. Het liefst twee keer per dag :o Vriend en ik tegelijk: 2x per wat? Ik stommelde nog iets over zaadkwaliteit en 'dat trekt toch niemand', maar ze schudde haar hoofd en bleef serieus :Y
Dusss, we 'batsen' (hahaha, vond hem goed gevonden) nu gewoon erg vaak :) En moet zeggen dat ik dat helemáál niet erg vind!
M'n libido is echt skyhigh sinds ik geen pil meer slik :)
pi_102388213
Ja haha ik vind batsen ook een goede benaming :P Serieus 2x per dag? Ik vond om de dag al genoeg.. Ik heb normaal een enorm libido, maar vrijen om zwanger te worden leid me zo af. Hmm hopelijk heeft mijn vriend dan toch raak geschoten. Het lijkt me heel moeilijk om geduldig te blijven als het niet in 1, 2, of 3x lukt.

Hadden jullie al langer een kinderwens? En hoe oud zijn jullie?
pi_102388248
hahaha, ja serieus 2 x per dag... Vriend deelde me in de auto nog mee dat hij 1 keer per dag wel de max vond, want hij was geen 16 meer :) Ik ben trouwens 26 en vriend 29.. Binnenkort 27 en 30 want we zijn op dezelfde dag jarig haha!

Kinderwens is eigenlijk pas sterk geworden na kijkoperatie ivm de endo, gyn gaf aan dat we na de start 3 maanden de tijd kregen om op eigen houtje zwanger te worden. Lukte dat niet dan gaan we de mmm in. Pas toen drong het tot me door dat ik niet eerst carriere kon maken (wat ik wel altijd voor ogen had) wilde ik ook nog kinderen krijgen. Dus nu heb ik last van 'haast' en vriend weet ook niet hoe snel hij moet schieten :P

waarom ben jij eigenlijk al/nog wakker?
pi_102388251
en Kwisted, hoe oud zijn jullie? Dacht ik kijk even in de OP of daar iets van info staat, maar zie niks :) En hoe lang hebben jullie al een kinderwens?
pi_102388381
Nou het feest is hier vannacht losgebarsten hoor, de }) zijn niet te missen. Stiekem had ik het ook niet anders verwacht, zo ziek teruggekomen uit Marokko. Maar evengoed blijft het flink balen.
Ik ga zo maar eens ovu trutjes bestellen, komende ronde alles toch iets meer in de gaten houden dan.

Modje, mag mn nieuwe NOD naar 25 oktober?

Ik ga mee voor de oktober streepjesregen :)

Designed: Welkom hier! Dat je maar snel door mag naar Z&G! :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_102388521
thanks Marjolijntje en jammer van je menstruatie! Weet niet of je al eens ovutesten hebt gebruikt, maar ik kan je die van zwanger en kids aanraden. Iets van 15 euro voor 25 stuks en effectief (en da's toch het belangrijkste)
pi_102388916
Ah Marjolijntje, toch niet raak. Maar nu hebben we dezelfde NOD. :P
Welkom Designed, jullie batsen er flink op los. Ik houd het op om de dag hoor! Twee keer per dag! Om de dag lukt gemakkelijk nu ik van de pil af ben :o

Ik heb nu ook de ovutesten maar gehaald, misschien geeft dat meer zekerheid over wanneer de ei ploing doet. Kunnen we nog gerichter batsen :7
pi_102389390
Welkom designed!

Als het goed is word ik dit weekend niet ongesteld :P

Maar ik weet niet of ik me dingen zit in te beelden :') Mijn borsten zijn wat meer gespannen dan normaal.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_102389913
Dat klinkt goed Aurum :)

Welkom designed! *O* Herkenbare verhalen ;).

Wij zijn 31 (vriend) en ik 26. Ook in augustus gestopt en nu aan het proberen voor de eerste :). NOD denk ik rond 15 oktober. :)
pi_102390107
bedankt voor het warme welkom allemaal!

sopho, in de praktijk redden we 2x per dag ook zeker niet. Vriend houdt het vaak voor gezien na 1x. 'het moet wel lekker blijven' is z'n leus. Ik geef hem groot gelijk :)
Ik vind ovutesten echt een uitkomst! Geeft een goed gevoel dat je je ei niet gemist hebt.

Aurum, spannend! Wanneer ben je van plan te gaan testen?

KatyM, leuk! Qua leeftijden liggen we ook dicht bij elkaar.
pi_102390676
Designed welkom, hopelijk ben je snel door en kan je de mm overslaan.

Marjolijntje sterkte met de }).

Aurum spannend, ga jij de streepjesregen van oktober beginnen?

Kwisted geduldig blijven valt niet mee, hopelijk hoef je niet zolang te wachten.

Geduldig wachten valt mij ook tegen, wacht nog steeds op de start van ronde 1, dag 38 inmiddels. Ik had nog wel voorgenomen om rustig af te wachten... 8)7
pi_102391448
KatyM: Als je in de lijst wil maak je NOD dag dan even dikgedrukt ;)

Jullie weten de spanning wel op te bouwen zeg :D Ik had nog niet echt nagedacht wanneer ik ga testen... Ik denk dat ik moet wachten tot ik over tijd ben.... toch?

Dus dan zou het volgende week worden :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_102391933
aurum wachten tot je overtijd bent is wel het verstandigste... maar ik hou dat niet vol en test twee dagen eerder.. ;)

laten we zegen dat geduldig zijn niet een van mijn sterkte punten is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')