RingBewoner | zondag 25 september 2011 @ 20:03 |
2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX![]() Singapore: Fri 23 September 2011 Practice 1 18:00 - 19:30 Practice 2 21:30 - 23:00 Sat 24 September 2011 Practice 3 19:00 - 20:00 Qualifying 22:00 Sun 25 September 2011 Race 20:00 My Local Time: Fri 23 September 2011 Practice 1 12:00 - 13:30 Practice 2 15:30 - 17:00 Sat 24 September 2011 Practice 3 13:00 - 14:00 Qualifying 16:00 Sun 25 September 2011 Race 14:00 | |
ElmarO | zondag 25 september 2011 @ 20:09 |
Filmpje van het incident @0.32. Uiteindelijk niet zo heel spannend. | |
Rodawa | zondag 25 september 2011 @ 20:09 |
Wat hij bedoelde was de touche tussen Button en Alonso in Canada. Alonso viel daardoor uit. Dat Hamilton vandaag een penalty kreeg, vond ik wel terecht. Het was een te voorkomen race-ongeluk, waarbij Massa werd benadeeld. Dat de vorige keer Webber dan geen penalty kreeg nadat hij Massa rondtikte, is wel apart. Hij bleef er in Spa 2008 niet naast zitten, hij reed achter Raikkonen. Hij gaf dus de plek terug, zoals in de drivers briefing aan was gegeven. Dat hij de bocht daarna alsnog Raikkonen inhaalde, was op dat moment gewoon nog een legale actie. In de regels stond niet dat je nog een bocht moest wachten voor je in mocht halen, dat is pas na de race erin gezet. In principe deed Hamilton toen dus niks fout. | |
Swindler | zondag 25 september 2011 @ 20:19 |
Toch was zoiets niet nodig, en al helemaal niet voor een F1-coureur. Massa laat zich hier kennen vind ik. Dan moet hij ook het gesprek met Hamilton aangaan direct daar bij Allard voor de camera i.p.v snel weglopen. | |
RingBewoner | zondag 25 september 2011 @ 21:36 |
Hoewel ik hier af en toe wel van hou. Dus afwijken van het politiek correcte vind ik het wel een onnodige actie. Het is een stukje frustratie van Massa en dat komt ook nog ui Monaco. | |
kepler | zondag 25 september 2011 @ 21:47 |
Er schijnt dus toen gezegd te zijn dat je geen voordeel mocht hebben na het afsnijden van de chicane (oftwel met vier wielen buiten de lijnen rijden). Je zou kunnen oordelen dat Hamilton er voordeel bij had, maar hij was sowieso vele malen sneller. Het meest opvallende vind ik dat Raikkonen een aantal bochten te wijd gaat, met vier wielen over de witte lijn gaat en daarmee veel meer snelheid meeneemt het rechte stuk op waardoor hij Hamilton weer kan inhalen. Maar daar hoor je nooit iemand over ![]() ![]() ![]() Maar goed, dat is oude koeien uit de sloot halen ![]() | |
nils7 | zondag 25 september 2011 @ 23:26 |
Allard wat een baas hahahah | |
Weltschmerz | maandag 26 september 2011 @ 09:29 |
Het ging er dan ook wat er wel in de regels stond. De winnaar is degene die de race-afstand in de korste tijd aflegt. Deze bestaat uit rondjes over de baan in kwestie. De baan is gemarkeerd en de coureurs moeten dan ook binnen die markering blijven om de raceafstand af te leggen. Uitzondering is het missen van een chicane. Dat mag, maar je mag daar geen voordeel uit halen. Anders zou niemand nog de chicane nemen. In het geval je iemand inhaalt door het missen van de chicane, moet je de ander weer voor laten gaan teneinde geen voordeel te trekken. Dat is dus een uitwerking van het niet trekken van voordeel, nog duidelijk gemaakt in de rijdersbriefing. Hamilton trok wel voordeel, want het missen van de chicane en daarna heel eventjes liften maakte dat hij daardoor voor de volgende bocht een inhaalactie kon plaatsen. Hij sloot immers niet weer achteraan, maar liet slechts terugzakken zodat de ander zijn neus even voor had, maar bleef er naast. Straf dus. Dan vind ik het veelzeggend dat Hamilton niet snapt dat die regel ook voor hem geldt, terwijl alle andere coureurs het een volkomen logische toepassing van de regels vinden. En dan is het ook opvallend dat de media ook vinden dat die regel even niet voor Hamilton moet gelden, want die was veel sneller en had anders ook wel gewonnen, terwijl dat natuurlijk een totaal irrelevante overweging is. Alsof de stewards moeten gaan beoordelen wie de race had moeten winnen als alle coureurs zich aan de regels hielden. | |
Tarado | maandag 26 september 2011 @ 10:46 |
De grootste frustratie bij Massa komt natuurlijk uit Sao Paulo waar hij net de titel verloor aan Hamilton, verder vind ik het nou niet zo bijzonder wat hij doet, uiteindelijk heeft Hamilton wel zijn race verpest | |
vosss | maandag 26 september 2011 @ 11:57 |
Lewis ![]() Vettel ![]() Force India ![]() Schumacher ![]() Massa ![]() Button ![]() | |
vosss | maandag 26 september 2011 @ 11:58 |
Inderdaad. En het is niet de eerste keer. Tevens was Lewis ook al aan het kutten in de training. Dat slaat gewoon nergens op. Maargoed, het maakt allemaal niet uit, want Lewis gaat toch nooit meer WC worden ![]() | |
Tarado | maandag 26 september 2011 @ 12:33 |
Dat laatste zou ik niet durven te stellen, ik denk dat veel van zijn roekeloosheid komt door het geen uitzicht hebben op de titel waardoor hij met een soort "alles of niets" mentaliteit zijn rondjes rijdt, met een goede auto vanaf dag 1 kan dat zomaar weer veranderen | |
RingBewoner | maandag 26 september 2011 @ 13:00 |
Hoezo is er volgens jou onderscheid tussen de actie van Hamilton en Schumacher? Vind het allebei erg dom. | |
Tarado | maandag 26 september 2011 @ 13:11 |
Ja ook al had the Schu er voorbij gekomen aan de rechterkant kon hij volgens mij nooit die bocht meer nemen | |
Swindler | maandag 26 september 2011 @ 13:30 |
Hamilton en Massa moesten beiden opnieuw beginnen. Hamilton haalt er een mooi resultaat uit, en Massa blijft kleurloos achter rijden. Tja dat zorgt ook voor frustratie. | |
Weltschmerz | maandag 26 september 2011 @ 14:44 |
Hij heeft een goeie auto, hij profiteert er alleen niet van. In de kwalificatie waren de McLarens in het nadeel, maar qua racepace is die gewoon prima. Als Button Webber kan voorblijven moet Hamilton Vettel kunnen verslaan op snelheid. Het is altijd al een brokkenpiloot geweest, als het spannend wordt gaat hij rare dingen doen, vaak alleen, maar ook vaak met andere slachtoffers. Kennelijk mist hij de kalmte die het wk vereist. Dat hij een titel heeft is ook meer ondanks zichzelf dan dankzij als we zijn snelheid even buiten beschouwing laten. | |
Tarado | maandag 26 september 2011 @ 15:52 |
![]() Verder is Vettel/RBR een duidelijk betere combinatie gebleken dan Webber/RBR dus als je Webber voor blijft zegt dat natuurlijk niet meteen dat je Vettel dan ook kan pakken. Maar goed ik blijf erbij dat hij met het juiste materiaal ook in de toekomst een titelkandidaat is, de tijd zal leren of ik gelijk krijg of niet. [ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 26-09-2011 16:03:08 ] | |
Sinister-D- | maandag 26 september 2011 @ 17:15 |
Heb je dat fragment ooit al goed bekeken? Hamilton schoot er links langs over de chicane, liftte fatsoenlijk, ging achter Raikkonen door, en haalde hem vervolgens weer in aan de rechterzijde binnenkant van de bocht. Dus niet zomaar met de neus ernaast en opnieuw ervoor. Hij reed duidelijk achter Kimi net voor La Saource. En om het nog maar eens te verduidelijken, clip en op 20 sec gebeurd het. Volgens de reglementen van dat moment was dit volkomen legaal. De race erna is de wacht-nog-maar-eens-een-bochtje regel er pas bij gekomen. | |
Weltschmerz | maandag 26 september 2011 @ 18:00 |
Nee, maar Hamilton/McLaren is ook een snellere combinatie gebleken dan Button/Mclaren, en we hebben geen reden om Button sneller in te schatten dan Webber, en Button weet Webber wel voor te blijven, in races en in het kampioenschap. Twee teams met twee kopmannen die wezenlijke tienden sneller zijn dan hun teamgenoot. De ene kopman maakt er een potje van, de ander doet bijna alles goed, dat is het verschil. Niet de auto, want als de RBR veel beter zou zijn dan de McLaren dan zou Button Webber niet bij kunnen houden. Hij heeft dit jaar het juiste materiaal, alleen hij heeft dat zelf niet door en denkt dat het aan de auto ligt en niet aan hem. Het klopt dat hij erachter zat, maar hij gebruikt het voordeel van het afsnijden van de chicane om meteen weer in de slipstream te kruipen en zo een nieuwe inhaalactie te plaatsen. Dan kun je beter de chicane overslaan en het zo doen. En dat is nou net niet de bedoeling. Nee, toen was de regel ook al dat je geen voordeel mocht trekken uit het missen van de chicane. Alleen omdat er eentje was die het in tegenstelling tot alle andere coureurs nog steeds niet had begrepen moest het helemaal voorgekauwd wat te doen in zo'n situatie. Het alternatief is dat je of iedereen bij de chicane rechtdoor laat, als je maar niet via de chicane inhaalt maar een paar meter verder pas. Dan moet je dus de chicane weghalen, want dan doet iedereen het. Of je zet er wat pionnen neer zodat je daar moet slalommen nadat je de chicane hebt gemist, en dan had Hamilton vol in de ankers gemoeten, vanuit stilstand de chicane moeten nemen en had hij nooit een kans gehad om meteen alweer een inhaalpoging te wagen. Hamilton mist gewoon de bocht, Raikkonen niet, dan kan Hamilton er nooit zo dicht achter zitten als hij geen voordeel trekt van dat missen van de bocht. | |
ramon83 | maandag 26 september 2011 @ 18:02 |
Helemaal mee eens en het feit dat het niet lekker gaat maakt de frustratie erger en daardoor maakt hij nog meer fouten. Als alles goed gaat kan Lewis net verbergen dat ie eigenlijk gewoon tekort komt om meerdere titels te winnen. Ben ook blij dat Button meer punten heeft dan Lewis en ik hoop echt dat Jenson dat tot het einde van het seizoen vol weet te houden. Dan kan Lewis een voorbeeld nemen aan Jenson en leren dat je niet in 3 bochten iedereen kan inhalen, maar dat je soms ook gewoon geduld moet hebben. | |
Peterselieman | maandag 26 september 2011 @ 18:12 |
Button laat gewoon dit jaar zien dat hij een goede coureur is. Hij rijdt solide en haalt in waar het kan. Hamilton mag dan in de basis iets sneller zijn. Op het eind tellen de punten en dat heeft Button goed begrepen. | |
kepler | maandag 26 september 2011 @ 18:47 |
Het is alleen zo moeilijk te zeggen of hij nu echt voordeel had door het afsnijden van de chicane, of dat hij gewoon veel sneller was (wat duidelijk te zien was voor de busstop). Het zichtbare voordeel wat hij had was een plaats winst, en die heeft hij duidelijk terug gegeven. Als ik Hamilton was zou ik ook vinden dat ik al het voordeel had terug gegeven ![]() ![]() Button is op dit moment het verstandigste en heeft dus de meeste punten. Ik denk dat Hamilton nog steeds wel sneller is, maar daar hij heeft nu niks aan ![]() | |
Sinister-D- | maandag 26 september 2011 @ 19:10 |
In hoeverre kun je oordelen dat ie er voordeel bij heeft gehad? Hij zat al in Kimi's slipstream voor de busstop, en heeft zich terug laten zakken tot achter Kimi nadat ie zich verremde. Feit is gewoon dat ie gas terug heeft moeten nemen voor zich terug te laten zakken, en daardoor mistte die al snelheid ten opzichte van Kimi. Dat ie vervolgens Kimi weer weet uit te remmen is geen voordeel van de snelheid die hij heeft gehad door de chicane te missen, maar gewoon een domme positionering op de baan van Kimi. | |
Weltschmerz | maandag 26 september 2011 @ 19:11 |
Hij kan gewoon vanuit een voorsprong zich in de slipstream laten zakken, dat is al een betere uitgangspositie dan hij vanuit een perfect geronde chicane zou kunnen halen. Op deze manier neemt hij meer snelheid mee. En dan hebben we het nog niet eens over het voordeel tov dat hij tot stilstand komt om de chicane nog te halen. De norm kan hoe dan ook niet anders zijn dan dat je de chicane probeert te halen omdat dat het gunstigst is. Meestal moet je flink van het gas af om de ander er langs te laten, en dan volstaat dat dus wel ongeveer, maar doordat hij er naast uitkwam volstond een minimale lift om in de slipstream te komen. In die zin was het wel een unieke situatie. Ik neem het hem ook niet persoonlijk kwalijk. Ik begrijp best hoe zo'n fout ontstaat en vind het niet getuigen van onsportiviteit of zo. Wat ik hem verwijt is dat hij er achteraf over zeikt. Hij maakt de stuurfout, en dan moet hij dus zorgen dat hij er geen enkel voordeel van heeft. Als er gewoon een grindbak achter die chicane was gelegd heb je dit soort dingen niet, dan is zijn race gewoon over, kan ook. Deze regel is beter, maar wel wanneer die door alle coureurs goed wordt uitgevoerd met het besef dat er niet stiekem of onbedoeld toch een voordeeltje uitgepeurd mag worden. Dan kan zo'n regel niet bestaan. Ik heb het idee dat het op dit moment ook aan zijn snelheid knaagt, ik vind hem ook tov Button niet meer zo overtuigend. Maar op zich hoeft hij qua raw speed voor niemand onder te doen denk ik, hooguit Vettel. Maar dan hebben we het wel echt over het rauwe gedeelte van de raw speed. Het praktisch foutloze kwalificatierondje op het juist moment blijkt vaak een probleem, snelheid combineren met de banden goed houden is ook nog een probleempje, en hij belandt sowieso best vaak naast de baan als hij pusht. Dat zijn allemaal punten waarop hij het echt duidelijk aflegt tegen Vettel en als dat zo bijft zal McLaren dus een wezenlijk betere auto moeten bouwen om daarvoor te compenseren. En als dat lukt komt de druk er nog eens bij, en dat hij daarmee om heeft leren gaan moet ook nog blijken want dat was eerdere jaren knap beroerd. | |
kepler | maandag 26 september 2011 @ 21:00 |
Wat Sinister zegt, hij zat al in de slipstream voor de chicane. En dat was ook weer zo nadat hij Kimi voorbij liet, hij heeft dus niks gewonnen niks verloren. Theoretisch zou je kunnen zeggen dat hij voordeel had, maar de omstandigheden waren tricky (begon net te regenen) en Hamilton was het rondje daarvoor echt veeeel sneller. Hamilton maakt zeker veel fouten, maar hij heeft inderdaad geen hele goede auto. Button gaat daar wat beter mee om (alhoewel, in het begin ging het met Button juist niet zo goed toch?). Ik wil Vettel ook nog wel eens zien in een mindere auto, eens kijken hoe het dan gaat (alhoewel je zou zeggen aan de hand van Webber dat de auto al minder is, of juist ideaal voor alleen Vettel ![]() | |
vosss | maandag 26 september 2011 @ 21:07 |
Niet? Hij heeft 3 punten meer dan Webber en Webber beschikt over de snellere auto van de 2. Plus dat Button gewoon wel al een titel op zak heeft en Webber niet. Hoezo hebben we geen reden om Button sneller dan Webber in te schatten? ![]() | |
LWD-Godius | maandag 26 september 2011 @ 22:08 |
Ik denk dat ditt het laatste jaar is dat Massa F1 rijdt. Hij rijdt na zijn ongeluk als een zoutzak rond en helpt Ferrari ook niet echt in het kampioenschap. En nooit een keertje bij hemzelf te rade gaan, altijd de schuld afschuiven op de auto of een andere coureur.... bah ![]() | |
ramon83 | woensdag 28 september 2011 @ 11:34 |
Plus nog het feit dat Webber helemaal word zoek gereden door zijn teamgenoot in dezelfde auto. En de reden waarom Webber vorig seizoen mee kon komen met Vettel was dat Vettel een paar keer op kansrijke posities is uitgevallen waardoor ze qua punten dicht bij elkaar bleven. M.a.w. Webber is niet zo'n goede coureur als hij doet voorkomen en dat is dan ook de reden dat hij mag blijven bij RBR, net goed genoeg om punten binnen te halen voor het team, maar niet goed genoeg om Vettel in de weg te gaan rijden. Het tegenovergestelde hebben we bij McLaren, daar zitten 2 gelijkwaardige coureurs waarvan er 1 supersnel is en de andere beter kan maximaliseren en ik ben ook heel benieuwd wie daar uiteindelijk de meeste punten aan overhoudt. Persoonlijk denk ik dat dat Button gaat worden, omdat Hamilton nog wel een paar keer in contact gaat komen op de baan en daardoor nog meer punten gaat verspelen. | |
Tarado | woensdag 28 september 2011 @ 11:37 |
Is niet helemaal waar, op de Bridgestones kon Webber ook qua rondetijden beter volgen, met de Pirelli's heeft hij meer moeite, als je dan hoort dat Vettel als enige F1 coureur pre-season naar Pirelli is gegaan om zoveel mogelijk informatie te verzamelen over de banden dan weet je gewoon dat deze jongen niets aan toeval overlaat en terecht weer wereldkampioen wordt | |
ramon83 | woensdag 28 september 2011 @ 11:56 |
Dat is ook de manier om kampioen te worden natuurlijk; niets aan het toeval overlaten. Ik zie veel overeenkomsten tussen Schumi en Vettel. Schumi heeft ook die absolute wil om aan alle aspecten van de sport te werken om er zo beter van te worden. Maar rondetijden zeggen niet alles natuurlijk, want als je kijkt naar Button en Hamilton dan rijdt Lewis bijna altijd de snellere ronden dan zijn teamgenoot maar heeft hij toch minder punten. | |
Weltschmerz | woensdag 28 september 2011 @ 12:07 |
Dat doet er natuurlijk niet toe. Nogmaals, als coureurs zo met het missen van een chicane omgaan dan moet je er een grindbak neerleggen. Hoezo ook? De auto's zijn aan elkaar gewaagd, maar hij is goed genoeg voor Vettel en niet voor Hamilton. Hij is goed genoeg voor Button om Webber voor te blijven in het wk, zelfs met technische pech. Waarom is hij dan niet goed genoeg voor Hamilton om Vettel voor te blijven? Ik heb Vettel wel eens in een véél mindere auto gezien, en toen won hij zijn eerste GP. Ik heb Alonso wel eens in een veel en veel mindere auto gezien, en toen reed hij die Minardi in de kijker. Hamilton heeft dat nooit gehoeven, die is altijd verwend geweest met een uitstekende auto, en ook nog met alle begeleiding, een gespreid bedje, alle aandacht, voortijdige verafgoding en de mantel der liefde bij een oneindige reeks blunders en misdragingen. En nu gedraagt hij zich dan ook als een verwend nest. Het is dus niet dat hij als enige blaam daarvoor treft, maar hij zal wel zelf moeten veranderen wil hij ooit nog een goed seizoen rijden. Anders wordt het zo'n coureur in de categorie 'what could have been'. | |
ramon83 | woensdag 28 september 2011 @ 12:30 |
Duidelijker omschrijven kan haast niet... Wil er wel aan toevoegen dat Hamilton op die manier wel (voor mij iig) de amusementswaarde verhoogt. Ik vind het namelijk heerlijk om te zien dat hij zijn eigen kansen volledig stuk maakt. En dat hij daarna ook nog zijn rijstijl goed praat en het team hem idd in bescherming neemt om vervolgens de volgende race weer te falen, dat vind ik mooi... En als ik teambaas was van McLaren was dit ook het laatste seizoen van Lewis bij het team. Maar ik had dan ook anders gesproken over Lewis; meer kritiek en dan kijken of hij zich verbetert wat zou kunnen resulteren in geen ontslag. | |
Tarado | woensdag 28 september 2011 @ 12:37 |
"To finish first you must first finish".....waarheid als een koe | |
Weltschmerz | woensdag 28 september 2011 @ 15:23 |
Ik kan me er ook wel vrolijk om maken, maar dat is dus inclusief het leggen van de vinger op de zere plek, wat ik meen te doen. Het inschatten van coureurs en dus ook voorspellen wat ze gaan laten zien hoort bij de lol. McLaren heeft zijn eigen monster gebaard. McLaren heeft gekozen voor het hele begeleid traject, voor het jong kopen van een groot talent, McLaren heeft er voor gekozen hem meteen in een gespreid bedje te leggen in de F1, terwijl ze hem ook bij een B-team hadden kunnen stallen voor een jaartje. McLaren heeft ervoor gekozen hem meteen de commerciele no 1 van het team te maken en elke andere inbreng in het team dan raw speed, door Alonso, niet te waarderen. Ze hadden ook kunnen zeggen "hij is snel, maar er is meer nodig en hij moet nog veel leren", ze deden niet alleen mee met de hype van de toekomstig 10-voudig wk, McLaren voedde die ook. Ook toen hij fout op fout ging stapelen toen hij wk dreigde te worden, McLaren kwam nog sneller met de warme mantel der liefde aanzetten dan Eddie Jordan, en dat gaat door tot op vandaag. En als ze hem dumpen dan breekt de hell los en zijn ze voor een groot deel de gunst van hun publiek kwijt, en daarmee inkomsten. En dan komt dus zo'n McLaren engineer voor het eerst na een aantal weken van 80 uur keihard werken wat allemaal teniet werd gedaan door een blunder van de coureur een weekendje thuis doorbrengen, en dan komt zijn zoontje aan: "Papa, mijn held en de grootste coureur aller tijden zegt op tv dat jij je werk niet goed doet, want met deze auto kan hij niet winnen". Dat gaat natuurlijk op een gegeven moment een beetje knagen aan de werksfeer en motivatie. Die Ferrari-monteurs liepen niet voor niks weg met Schumacher, dankzij hem stonden ze er goed op, en dat was niet alleen maar naar buiten toe, hij benaderde het ook echt als een teamsport dus dat hebben ze intern ook gevoeld. Elk mens heeft waardering nodig en blije werknemers doen hun werk beter. Nogal belangrijk in een sport waar het om die ene procent extra gaat. | |
Tarado | woensdag 28 september 2011 @ 16:21 |
Ach teveel speculatie, jullie weten helemaal niet of Hamilton intern wel kritiek krijgt van z'n baas, wat naar buiten komt is natuurlijk maar wat ze willen dat naar buiten komt, verder heb ik nog nooit berichten gelezen dat Hamilton slecht zou liggen bij het andere personeel. | |
ramon83 | woensdag 28 september 2011 @ 16:40 |
Al danst hij de samba met ze, hij heeft het recht niet om te klagen dat zijn auto sneller moet worden, want waar denk je dat het team constant mee bezig is? Realisme is goed maar het moet niet over gaan in klagen. En op die manier klaagt hij dus ook op zijn team... En bovendien is er niet zoveel mis met de auto, voor Button is die goed genoeg om Webber te verslaan. Alleen Vettel blijkt heel andere koek, hij is als coureur gewoon te goed om zomaar te verslaan. En dan ligt het niet zozeer aan de auto maar aan degene die er in zit. Zo ook dus bij Hamilton. | |
Tarado | woensdag 28 september 2011 @ 16:47 |
Wat een onzin, Alonso, Button en Schumacher eva klagen ook over hun auto, verder is de McLaren over het seizoen genomen de derde (en vierde) auto van het veld, dat je dan af en toe één van de twee beste auto's verslaat is mooi meegenomen maar dat betekent niet dat je de beste auto hebt en is er dus altijd ruimte voor verbetering | |
ramon83 | woensdag 28 september 2011 @ 17:13 |
Ja maar je hebt een behoorlijk verschil tussen klagen en constateren, maar goed dat blijft altijd open voor discussie. Wat ik wel vind is dat Hamilton minder presteert dan dat de auto kan. Terwijl Alonso beter presteert dan dat de auto kan en als hij dan stelt dat ze niet sneller zijn dan McLaren en RBR vind ik dat geen klagen. En in het geval van Lewis wel omdat hij in de eerste plaats zou moeten klagen over zijn eigen prestaties en dan pas over de auto mag praten... | |
Tarado | woensdag 28 september 2011 @ 17:57 |
![]() | |
kepler | woensdag 28 september 2011 @ 18:02 |
Ja dat klopt, maar dan niet Hamilton straffen omdat hij iets volgens de regels deed ![]() Omdat Vettel dit seizoen een niet in te halen coureur is ![]() Vettel heeft inderdaad in de Toro Rosso zijn eerste race gewonnen, en dat was erg sterk. Maar het was wel in de regen (zorgt voor wat minder verschil in wagens en meer in rijderskwaliteit) en zonder verwachtingen. Ik vind Vettel een supercoureur en ik denk ook wel dat hij de druk aankan. Vorig jaar kon je dat ook al zien natuurlijk. Ik ben alleen benieuwd hoe het hem zou vergaan in een mindere auto (bv de McLaren van dit jaar). Ik heb er wel vertrouwen in, maar ben gewoon benieuwd of hij dan ook foutloos blijft. Hamilton is inderdaad verwend en ik denk dat volgend jaar weleens zijn laatste seizoen zou kunnen zijn bij McLaren. Als Button wederom sneller is, dan heeft McLaren niks aan Hamilton aangezien hij toch geen 2e coureur wil worden ![]() | |
ramon83 | woensdag 28 september 2011 @ 18:08 |
Ik kijk ook BBC ![]() En als Hamilton iets behoudender had gereden had hij ruim 2e gestaan en iig boven Button, zoveel is waar. | |
Sinister-D- | woensdag 28 september 2011 @ 21:45 |
Dit vind ik wel interessant ![]() Ferrari? nee, die hebben voorlopig voldoende aan een Alonso, die heeft enkel een secundant nodig, iets wat Lewis toch niet doet. RBR? Die zitten voorlopig nog wel met Vettel in hun maag, en die gaat waarschijnlijk opgevolgd worden door Ricciardo. Mercedes? Rosberg trekt die kar nog wel even, en gaat in de toekomst waarschijnlijk een team worden met Di Resta als Schumi stopt. Teams daarachter gaan waarschijnlijk geen budget hebben om hem te betalen, dus die jongen kan weleens in de problemen komen als dat scenario zich zou voordoen. Gelukkig heeft ie altijd nog de manager van de Spice Girls ![]() | |
ramon83 | woensdag 28 september 2011 @ 22:15 |
Renault zou nog wel kunnen denk ik... En Ferrari zou nooit maar dan ook nooit Lewis een aanbieding doen. Zij werken met Alonso op de 'Schumi' manier door samen te werken op de lange termijn. En bij McLaren bleek de combinatie Alonso-Hamilton niet zo'n goede. En Ferrari zal niet toestaan dat iemand Alonso afleid... Maar mooier zou zijn als Vettel naar Mercedes gaat, dan kan Lewis zijn plek in nemen. Maar wie stapt er dan in de McLaren? Massa? | |
Stiggie | woensdag 28 september 2011 @ 22:18 |
Als Vettel slim is blijft hij bij Red Bull. Kan hij het team naar zijn hand vormen (alla schumi bij ferrari) en centen zat daar. | |
ramon83 | woensdag 28 september 2011 @ 22:20 |
Ik denk dat Vettel nog een keer de uitdaging aangaat om een team opnieuw op te bouwen. En Mercedes heeft die potentie en ambitie en is bovendien ook nog eens Duits. En Vettel en Schumi zijn goede vrienden dus Schumi kan de weg naar Mercedes makkelijk maken voor Vettel... Maar nog 1 of 2 seizoenen bij RBR rijden zal hem zeker nog een titel opleveren en daarom zal hij daar nog wel ff blijven. Eerst een legende worden door 3 titels te winnen en dan jezelf onsterfelijk maken door nog een team op te bouwen en nog een paar titels pakken als resultaat. En misschien ook nog een aanval doen op Schumi's all-time record van 7. | |
GP500 | vrijdag 30 september 2011 @ 11:31 |
Nog geen punten bericht Dat er niks over punten wordt gezegd op dinsdag, maandag 20:00 staan ze vast, lijkt het wel alsof het er niet zoveel toe doet. Je kan niet even je mening geven ofzo. Of een fout zoals ik nu ontdekt heb. Renault lotus krijgt teveel punten in de kwalificatie 10 + 8 + 7 11 + 0 3x punten voor een renault in de kwali ??? Het lijkt alsof het niet zo leeft. | |
Peterselieman | vrijdag 30 september 2011 @ 11:37 |
Ik heb er te weinig tijd voor gehad deze week ![]() En die andere fout kijk ik even naar | |
Weltschmerz | vrijdag 30 september 2011 @ 11:50 |
Hij deed het niet volgens de regels, alle coureurs hadden de regel begrepen, behalve Hamilton, die dacht weer dat voor hem andere regels golden. Omdat het dan meteen een mediahappening wordt, is de regel nog een keer zo verduidelijkt dat nu zelfs Hamilton precies voorgekauwd krijgt wat hij moet doen om zich aan de regel te houden. De regel is verder uitgewerkt, dat is wat anders dan een nieuwe regel. In een wel in te halen auto, zie Button. Klopt, maar hij timmerde op het droge ook al aan de weg en ook in de regen kun je beter een goede auto hebben. Met deze McLaren wordt hij ook met zwei finger in die nase wereldkampioen. Die auto's maken elkaar namelijk niet veel, het verschil is zo groot omdat Vettel maximaliseert op de auto en Hamilton minimaliseert. Button is natuurlijk niet sneller en zal dat ook nooit worden. Ik moet zeggen dat Button wel erg goed maximaliseert op de beperkte snelheid die hij in zijn McLaren heeft. Maar met de snelheid van Hamilton zitten er veel en veel meer punten in dan Button nu behaald heeft. Maar in het Engels heeft verwend 'spoiled', en dat roept de vraag op of het definitief is of dat hij nog een goede coureur kan worden. | |
Tarado | vrijdag 30 september 2011 @ 11:59 |
![]()
![]() ![]() ![]() | |
Weltschmerz | vrijdag 30 september 2011 @ 14:34 |
Waarom weet Button dan wel Webber af te troeven? | |
ramon83 | vrijdag 30 september 2011 @ 16:20 |
Met zijn snelheid wel ja maar met zijn totale rijgedrag niet en dat is nu (gelukkig) ook terug te zien in het puntentotaal vergeleken met Button. En daardoor denk ik dat Lewis nooit meer kampioen word, hij maakt onder druk net teveel fouten dan goed voor hem is... Heeft ie altijd gedaan maar gelukkig voor hem werd dat in zijn kampioensjaar niet fataal. (Wel bijna maar ach elke kampioen heeft geluk nodig...) | |
Sally | vrijdag 30 september 2011 @ 22:11 |
Offtopic:Er is een speciaal FOK! F1-managertopic: De FOK! F1-manager 2011 is er weer! Daar kun je eventuele foutjes aangeven. Excuses voor de fout. [ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 30-09-2011 22:16:41 ] | |
Rodawa | zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:35 |
Beetje een late reactie van mij, sorry daarvoor. ![]() In ieder geval, je zou inderdaad kunnen zeggen dat Hamilton er voordeel uit heeft gehaald. Hij bleef echter niet naast Raikkonen rijden, maar liet zich er weer achter zakken, om hem vervolgens aan de binnenkant ernaast te zetten. En over de markering van de baan: Ja, hij ging er inderdaad af. Daarom moest hij de plek teruggeven en hij deed dat dus zoals in de regels beschreven stond. Aan de andere kant ging Raikkonen in Pouhon ook om de baan heen, waardoor hij veel meer snelheid mee kon nemen. Daarbij sneed hij niet de baan af, maar heeft hij dus wel voordeel behaald naast de baan. Telt dat dan niet? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:39 |
mja, dat is lastig vast te stellen. Hamilton is bestraft voor zijn ongeduld. Had hij Räikkönen net na La Source ingehaald dan was er niets aan de hand geweest, maar Hamilton moest en zou er voor La Source al voorbij. | |
0634 | zondag 2 oktober 2011 @ 13:17 |
Als de RedBull dan helemaal niet meedoet wel ja. Als hij simpelweg van stoeltje zou ruilen met Hamilton, wordt Hamilton eenvoudig kampioen. | |
Weltschmerz | zondag 2 oktober 2011 @ 14:38 |
Klopt, ik had de beelden niet meer in mijn hoofd zitten zoals ik al aangaf, maar dat doet er verder niet toe. Volgens mij stond toen in de regels dat je er geen voordeel van mocht trekken, wat er bij passeren via het missen van de chicane op neer komt dat je in ieder geval je positie terug moet geven. Hoe dat in de regels staat weet ik niet meer precies, als het er al instaat. Normaal gesproken is de baan immers de snelste route, tenzij je een chicane afsnijdt. Nogmaals, waarom maakt Webber dan geen gehakt van Button? Als Vettel dezelfde fouten had gemaakt als Hamilton en verder ook niet zo had gemaximaliseerd dan stond hij qua punten in de buurt van Hamilton. | |
0634 | maandag 3 oktober 2011 @ 07:05 |
Omdat Webber fouten maakt die hem punten hebben gekost en Button maakt nooit fouten. Omdat Webber nog altijd niet lekker gaat op die Pirelli's. Omdat Webber simpelweg b-garnituur is. Webber en Button zijn niet vergelijkbaar met elkaar. Bovendien kan Vettel dezelfde fouten als Hamilton niet maken, hij rijdt immers voor aan het veld en Hamilton er midden in. Zet Vettel in de McLaren en ineens rijdt hij ook hele andere races, dat geldt nou eenmaal voor iedere coureur. | |
Weltschmerz | maandag 3 oktober 2011 @ 07:21 |
Niet veel nee, maar McLaren heeft wel fouten gemaakt en Button heeft wel pech gehad die hem veel punten hebben gekost. Tov Vettel niet inderdaad. Maar dat was vorig jaar in de tweede seizoenshelft ook al zo. Waar lag het toen aan, hij sliep niet goed op zijn Pirellimatras? Omdat jij het zegt? Jij stelt dus dat Button sneller is dan Webber? Waar leid je dat uit af? Vettel zet ook zo'n McLaren gewoon vooraan, niet altijd pole misschien, maar hij gooit er bijna elke kwalificatie een uitstekend rondje uit op het juiste moment. Hij start altijd goed itt Hamilton, dus dan blijf je ook niet midden in het veld hangen. En als hij dan toch achter iemand zit, dan gaat hij er of snel voorbij zoals in Monzo ipv er achter te blijven hangen zoals Hamilton. | |
LWD-Godius | maandag 3 oktober 2011 @ 16:26 |
Boodschap boordradio stookt vuurtje tussen Massa en Hamilton op
|