Dat is een goede zaakquote:Op maandag 26 september 2011 14:46 schreef C_N het volgende:
Israel on New Year: Population of 7,797,400
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
]
[..]
de rabbi'squote:Chief rabbi: Allow soldiers to refrain from hearing women sing
Published: 09.26.11, 14:47 / Israel News
share
Israel's Chief Rabbi Yona Metzger issued a Halachic ruling saying religious soldiers should be permitted to refrain from listening to women sing.
"The rights of religious soldiers to avoid hearing a woman sing must be honored – whether she sings alone or with other women, or even a woman and a man toether," ruled Metzger
.http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4127969,00.html
Dat groepje van Joden tegen israël is miniscuul en hebben dus niet zoveel te zeggen. De meeste Joden zijn zionist.. en daarin vind je het hele politieke spectrum .. van linkse zionist, post zionist, tot havik zionist.quote:Belangrijke melding (bekend bij de meesten, maar als nog): De zionisten en de Joden zijn niet gelijk. De zionisten zijn zij die graag het land "Israel" terug willen, ongeacht het verdrijven van mensen, doden, en wat we vandaag de dag zien. De Joden, de gelovige onder hen, zijn tegen dit gebeuren (gezien het tegen hun geloof ingaat), wijzen Israel af en komen zelfs op tegen het onrecht:
De meerderheid van de Joden is niet zionistisch, geloof me maarquote:Op maandag 26 september 2011 14:56 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ Medi
[..]
Dat groepje van Joden tegen israël is miniscuul en hebben dus niet zoveel te zeggen. De meeste Joden zijn zionist.. en daarin vind je het hele politieke spectrum .. van linkse zionist, post zionist, tot havik zionist.
Om alle zionisten als moordenaars af te schilderen .. zulke dingen zegt wilders niet eens over moslims en al zei hij het dan was het verwerpelijk.
Maar ik begrijp waar je dit vandaan hebt.. er zijn een aantal islamitische groepen die dit verhaal van Joden/zionisten als gospel verspreiden. Maar demografisch klopt er niet zoveel van.
Als de meerderheid van de Joden geen zionist was dan was er nooit een Joodse staat gekomen.
nu volgens @keesquote:Op maandag 26 september 2011 14:46 schreef C_N het volgende:
Israel on New Year: Population of 7,797,400
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ ik wil een smiley met Israëli vlaggetje ]
]
[..]
dit kan ik dus niet helemaal rijmenquote:En in Israel zelf, dat wil zeggen het ingenomen gebied binnen de grenzen van 1967, zitten er pakweg 5 miljoen. Dus 10 % zit in de bezette gebieden.
zo heb ik er ook een hier, die wacht en wacht maar op de mesiah .quote:Op maandag 26 september 2011 14:54 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik houd niet van orthodoxen.. hoewel mijn neef wel erg religieus is.
Sommige mensen vinden altijd wel weer tijd om het over futiele zaken te hebben (de rabbi's bedoel ik dan natuurlijk). Je ziet het hier ook dat er altijd wel een of andere malloot komt met een wetsvoorstel of opmerking, waarvan je denkt: "Lekker belangrijk, we hebben nu wel wat belangrijkers aan ons hoofd."quote:
Hm, jaquote:Op maandag 26 september 2011 15:01 schreef C_N het volgende:
[..]
zo heb ik er ook een hier, die wacht en wacht maar op de mesiah .
goed zo ik ken er ook die dit doen maar velen zitten op de luie reet.quote:Op maandag 26 september 2011 15:07 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hm, ja. Maarja, moeten ze zelf weten. Hij maakt zichzelf wel nuttig, daar heb ik respect voor. Hij heeft gediend in een gevechtseenheid en deed werk als beveiligingsbeambte op een van de gevaarlijkste plekken van Jerusalem. Studeert nu bouwkunde.
Veel orthodoxen zitten op hun luie reet en doen geen flikker, mijn familie in Israël is ook allemaal niet te spreken over ze..
Jep, jammer.quote:Op maandag 26 september 2011 15:09 schreef C_N het volgende:
[..]
goed zo ik ken er ook die dit doen maar velen zitten op de luie reet.
een soort aandacht hoertjesquote:Op maandag 26 september 2011 15:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden altijd wel weer tijd om het over futiele zaken te hebben (de rabbi's bedoel ik dan natuurlijk). Je ziet het hier ook dat er altijd wel een of andere malloot komt met een wetsvoorstel of opmerking, waarvan je denkt: "Lekker belangrijk, we hebben nu wel wat belangrijkers aan ons hoofd."
Het zijn toch voornamelijk full-time studenten van het heilige boek?quote:Op maandag 26 september 2011 15:09 schreef C_N het volgende:
[..]
goed zo ik ken er ook die dit doen maar velen zitten op de luie reet.
het is een vrij goed betaalde baan ,hij rij in een leuke auto .quote:Op maandag 26 september 2011 15:10 schreef waht het volgende:
[..]
Het zijn toch voornamelijk full-time studenten van het heilige boek?
Dat is voor de samenleving niet echt productief nee.
quote:Op maandag 26 september 2011 15:19 schreef Aloulou het volgende:
Alleen haredim/chassidische joden zijn toch die fulltime studeren (religie) en vooral niets dan dat doen hele dag?
nicequote:2,000-year-old Dead Sea Scrolls go online
Published: 09.26.11, 16:13 / Israel News
share
Two thousand years after they were written and decades after they were found in desert caves, some of the world-famous Dead Sea Scrolls are available online.
Israel's national museum and the international web giant Google are behind the project, which put five scrolls online Monday. The scrolls include the biblical Book of Isaiah.
Prachtigquote:Op maandag 26 september 2011 15:53 schreef remlof het volgende:
Ook nice: Turkije vindt militairen Israël via Facebook
ja dat mag allemaal .quote:Op maandag 26 september 2011 15:53 schreef remlof het volgende:
Ook nice: Turkije vindt militairen Israël via Facebook
Ik denk dat ze vooral die militairen hebben gevonden die op hun Facebook hebben gepost dat ze bij die actie betrokken waren.quote:
nou die posten niet zo op hun face book kan ik mij voorstellen ,quote:Op maandag 26 september 2011 15:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vooral die militairen hebben gevonden die op hun Facebook hebben gepost dat ze bij die actie betrokken waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |