abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 september 2012 @ 12:35:45 #151
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_116560226
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 17:02 schreef Godtje het volgende:

[..]

Prijs weer omhoog :{
Nog wel onder de adviesprijs..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 9 september 2012 @ 12:43:01 #152
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_116560469
Ik dacht dat dit spel onderhands al wel eens uit was, niet dus. :o Heb zelf geen elektrische gitaar(nog), dus ik wacht nog met dit spel.
pi_116561032
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_116640556
Besteld! *O*
pi_116640604
Ik wil ook! Heb je al een gitaar trouwens? of is marktplaats the place to be?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_116640673
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:19 schreef Pheno het volgende:
Ik wil ook! Heb je al een gitaar trouwens? of is marktplaats the place to be?
Ik heb al een gitaar. Kan een paar akkoorden en hoop dat dit mijn doorbraak is! :7
pi_116640687
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:19 schreef Pheno het volgende:
Ik wil ook! Heb je al een gitaar trouwens? of is marktplaats the place to be?
Volgens mij kan je op marktplaats wel een boel vinden hoor. Voor zo'n game maakt 'de sound' niet zoveel uit denk ik..
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_116640700
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:21 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik heb al een gitaar. Kan een paar akkoorden en hoop dat dit mijn doorbraak is! :7
Mag ik alvast je handtekening?? ;)
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  Moderator dinsdag 11 september 2012 @ 13:21:41 #159
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_116640706
die uit de USA deed t ook perfect op de PS :P dan had je em al ruimschoots een jaar kunnen spelen
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_116640805
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:21 schreef Jimbo het volgende:
die uit de USA deed t ook perfect op de PS :P dan had je em al ruimschoots een jaar kunnen spelen
Had gekund. Toch gekozen om te wachten.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_116640916
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:21 schreef Jimbo het volgende:
die uit de USA deed t ook perfect op de PS :P dan had je em al ruimschoots een jaar kunnen spelen
Ja, belachelijk toch..
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:33:44 #162
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_116647696
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:28 schreef Pheno het volgende:

[..]

Van Ubisoft Nederland:

Ik kan je melden dat de releasedatum van Rocksmith voor PS3 en Xbox 360 27 september is en voor PC 18 oktober.

De adviesprijzen voor de game + cable zijn:
PS3 en Xbox 360: ¤89.99
PC: ¤69.99

Er komen geen bundels met gitaar.
Heb je ook info over de DLC gekregen eigenlijk?

Ben benieuwd of de US DLC ook meteen in NL beschikbaar is..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_116647745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:33 schreef qu63 het volgende:

[..]

Heb je ook info over de DLC gekregen eigenlijk?

Ben benieuwd of de US DLC ook meteen in NL beschikbaar is..
Dat zal wel goedkomen toch? Zal niet direct een 1 op 1 kopie worden maar het lijkt me sterk dat ze daar nog problemen met rechten hebben.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_116647885
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:33 schreef qu63 het volgende:

[..]

Heb je ook info over de DLC gekregen eigenlijk?

Ben benieuwd of de US DLC ook meteen in NL beschikbaar is..
Alle DLC zou er voor/rond kerst moeten zijn naar wat ik heb begrepen
pi_116648253
Ik hoop dat het snel mogelijk wordt om zelf songs te maken, want $3 voor een liedje vind ik lichtelijk belachelijk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_116649977
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:47 schreef Jordy-B het volgende:
Ik hoop dat het snel mogelijk wordt om zelf songs te maken, want $3 voor een liedje vind ik lichtelijk belachelijk.
Vind je? Ik vind dat wel meevallen. Vergis je niet in de hoeveelheid werk er zit om zo'n nummer klaar te maken voor een game als dit. Plus dat je ook nog speciale rechten van een nummer moet hebben. Het is van andere orde dan alleen maar het recht om af te mogen spelen.
Ik gok dan ook dat je de muziekindustrie grotendeels de schuld moet geven van de hoge prijzen van de DLC.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_116650712
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:32 schreef Poit het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind dat wel meevallen. Vergis je niet in de hoeveelheid werk er zit om zo'n nummer klaar te maken voor een game als dit. Plus dat je ook nog speciale rechten van een nummer moet hebben. Het is van andere orde dan alleen maar het recht om af te mogen spelen.
Ik gok dan ook dat je de muziekindustrie grotendeels de schuld moet geven van de hoge prijzen van de DLC.
DLC is een melkkoe. Niet alleen in dit spel, en dat is zeker niet alleen te wijten aan de muziekindustrie.

Ik denk trouwens dat het reuze meevalt om zo'n nummer klaar te stomen voor rocksmith. Dwz, ik krijg sterk de indruk dat de muziek in een Guitar pro-achtige vorm geschreven is en dat maakt het relatief weinig werk. De rechten voor muziek zijn aan de prijs, maar als je kijkt dat een Queen download online voor ¤1 over de toonbank gaat, vind ik ¤3 voor zo'n spel schromelijk overdreven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_116656705
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

DLC is een melkkoe. Niet alleen in dit spel, en dat is zeker niet alleen te wijten aan de muziekindustrie.

Ik denk trouwens dat het reuze meevalt om zo'n nummer klaar te stomen voor rocksmith. Dwz, ik krijg sterk de indruk dat de muziek in een Guitar pro-achtige vorm geschreven is en dat maakt het relatief weinig werk. De rechten voor muziek zijn aan de prijs, maar als je kijkt dat een Queen download online voor €1 over de toonbank gaat, vind ik €3 voor zo'n spel schromelijk overdreven.
Ik weet het niet zeker maar het lijkt me niet dat het luisteren van een nummer gelijk staat aan het gebruiken van een nummer. Zeker wanneer een nummer anders kan gaan klinken door het spel van de speler. Wat zou jij een redelijke prijs vinden dan? De helft? Een euro?
Het is tevens niet alleen de juiste nootjes op de juiste plek zetten, ook de dynamisch moeilijkheidsgraad moet erin verwerkt worden. En al ben ik het met je eens dat veel dlc een melkproduct is snap ik de kosten van dit soort dlc wel.
Maar.. Niemand verplicht het je te kopen. De game komt met genoeg nummers.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_116678628
Een euro lijkt me een stuk schappelijker. De dynamische moeilijkheidsgraad zit al in de software verwerkt en hoeft niet per nummer geschreven te worden. Het is een kwestie van kijken hoe goed het gespeeld wordt. Goed gespeeld >>> hoger niveau, normaal gespeeld >>> geen verandering, slecht gespeeld >>> lager niveau.

Verder is het een kwestie van het maken van tabs in verschillende moeilijkheidsgraden. Vergeet daarbij niet dat de bladmuziek reeds beschikbaar is (die hoeft in principe alleen maar gecontroleerd en gesynchroniseerd te worden) en het niet echt moeilijk is om de moeilijkheidsgraad te verlagen door noten weg te halen of te versimpelen.

Dus met de hoeveelheid werk valt het reuze mee. Komt bij dat de kosten om een nummer klaar te stomen voor Rocksmith te verwaarlozen zijn als je het vergelijkt met de verkoop ervan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_116678794
Koop je het niet.
Opgelost
pi_116678910
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:47 schreef Godtje het volgende:
Koop je het niet.
Opgelost
Of je strooit niet met met een dooddoener. :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_116679087
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Of je strooit niet met met een dooddoener. :{w
Dooddoener omdat het waar is.
Vandaar de naam.

Of nog 1: Maak je het toch lekker zelf.

Het is aan de maker/leverancier om de prijs te bepalen. Dat betaal je of niet.
Je argumenten raken ook nog eens kant nog wal met de pretentie dat jij compleet inzicht hebt in de kosten en baten en wat normaal is en wat het zou moeten kosten.

Kom van je hoge toren met je LTS zwakstroom argumenten omdat jij het duur vindt.
pi_116679157
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:42 schreef Jordy-B het volgende:
Een euro lijkt me een stuk schappelijker. De dynamische moeilijkheidsgraad zit al in de software verwerkt en hoeft niet per nummer geschreven te worden. Het is een kwestie van kijken hoe goed het gespeeld wordt. Goed gespeeld >>> hoger niveau, normaal gespeeld >>> geen verandering, slecht gespeeld >>> lager niveau.

Toch moet ergens aangegeven worden welke noten lastig zijn en welke niet. Om het toch 'klinkbaar' te maken.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_116683502
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:55 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dooddoener omdat het waar is.
Vandaar de naam.

Of nog 1: Maak je het toch lekker zelf.

Het is aan de maker/leverancier om de prijs te bepalen. Dat betaal je of niet.
Je argumenten raken ook nog eens kant nog wal met de pretentie dat jij compleet inzicht hebt in de kosten en baten en wat normaal is en wat het zou moeten kosten.

Kom van je hoge toren met je LTS zwakstroom argumenten omdat jij het duur vindt.
Ik hoop dan ook dat bij het verschijnen van de PC-versie meer inzicht is over hoe de nummers in het spel staan. Als het daadwerkelijk een combinatie is van audio met bladmuziek (wellicht in midi- of guitarproformaat), wat hoogstwaarschijnlijk het geval is, is het goed mogelijk om zelf nummers voor Rocksmith te maken. En dat zal dan ook gaan gebeuren.

Ik heb inderdaad geen compleet inzicht over de kosten en baten, maar dat neemt toch niet weg dat ik een 'educated guess' kan doen? De DLC hoeft niet het spel te betalen. Het spel zelf zit qua prijs rond die van vergelijkbare games en je mag ervan uitgaan dat dat voldoende is om het spel rendabel te maken (er zijn er immers al een miljoen over de toonbank gegaan).

Het gitaarkabeltje kost ¤25 volgens Ubisoft en is alleen maar een interface van analoog geluid naar USB. Dat kabeltje hoeft dus alleen maar signaal te versterken en te digitaliseren. Zo'n kabel kost in werkelijkheid nog geen ¤10 en dan schat ik het hoog in, want externe geluidskaarten beginnen bij ¤5 en zo'n stukje kabel met plug kost qua materiaal ongeveer ¤1,50. Daar wordt dus winst op gemaakt.

Dus als je DLC koopt, betaal je ook alleen voor de DLC: De audio, de bladmuziek en (voor de PC-versie) een stukje hosting.

Nou... werp een blik op online stores en hun prijzen. Apple houdt genoeg marge over dat ze daarmee winst kunnen maken, terwijl daar ook de hosting en distributie van betaald wordt. Dus je kan wel nagaan dat het audio-deel voor een nummer dat uitsluitend in een spel gebruikt kan worden (en niet zomaar tigtig keer vermenigvuldigd kan worden), geen euro hoeft te kosten.

Dan heb je de bladmuziek. De bladmuziek is al beschikbaar, omdat gitaar een ontzettend populair instrument is, en alle populaire nummers zowel door professionals als amateurs op papier zijn gezet. De Rocksmith-ontwikkelaars hoeven dat niet allemaal uit te pluizen en doen dat ook niet, want men gaat niet opnieuw het wiel uitvinden.
Dus het is een kwestie van de bladmuziek in rocksmith-formaat zetten en te synchroniseren. En dat hoeft gewoonweg niet veel werk te zijn. En je hebt voor een nummer dat duizenden keren over de toonbank gaat, niet veel marge nodig om de arbeid te compenseren.

En dan heb je nog een stukje hosting, maar de hosting is voor de spelcomputers reeds aanwezig in de vorm de shops voor playstation en x-box. Daar komt bij dat het geen bestanden van honderden megabytes zijn, zoals levelpacks.

Dus, een prima redenatie waarom ik vind dat de prijzen van de DLC te hoog zijn. Uiteraard bepaalt de maker/leverancier de prijs, maar ik mag als klant toch zeker wel aangeven dat (en waarom) ik het te duur vindt? Als de DLC goedkoper is, ben ik eerder geneigd om het te kopen. En als meer mensen het kopen, kan je met minder marge toe om het winstgevend te houden. Laten we het marktwerking noemen.

En zo kom ik met inhoudelijke argumenten om mijn mening kracht bij te zetten. Dit in tegenstelling tot wat jij doet, met oneliners en kwetsende opmerkingen. Zou het niet leuk zijn als je mijn inhoudelijke argumenten zou aanvallen met jouw inhoudelijke argumenten? En dan noemen we dat "discussiëren".

"Dan koop je het toch niet" is geen argument. Het is gewoon herhaling van wat ik zeg, want ik koop het ook niet. Ik vertel gewoon waarom ik het niet voor die prijs wil kopen, en dan is "dan koop je het toch niet" geen inhoudelijke reactie.

quote:
Het is aan de maker/leverancier om de prijs te bepalen. Dat betaal je of niet.
Je argumenten raken ook nog eens kant nog wal met de pretentie dat jij compleet inzicht hebt in de kosten en baten en wat normaal is en wat het zou moeten kosten.
Ik pretendeer helemaal niet dat ik compleet inzicht heb, maar dat neemt niet weg dat ik wel kan schatten. Jij weet het net zo goed niet, maar je voelt je wel geroepen om te zeggen dat mijn beredenatie onjuist is. Beargumenteer dan maar waarom mijn idee over de kosten zo ver van de werkelijkheid zit, zoals jij insinueert.

quote:
Kom van je hoge toren met je LTS zwakstroom argumenten omdat jij het duur vindt.
Kijk, je hebt zoiets als een 'aanval' in een discussie. Een aanval kan heel vervelend overkomen, maar is wèl altijd een inhoudelijk argument. Dit in tegenstelling tot jouw opmerking, wat gewoon een belediging is.

En dat is ook wel een beetje sprekend voor jouw discussietechniek. Het hangt echt van oneliners, gezegden en belediging aan elkaar, maar je zegt letterlijk niets inhoudelijks. Alleen maar 'dat de fabrikant de prijs bepaalt', maar dat is een algemeen bekend gegeven.

PS: Het is 'kant noch wal' en het is 'hoog van de toren blazen' of 'kom uit je ivoren toren'.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_116683559
De shops en updateservice van Xbox en PS3 kosten ook geld :) De hosting is verre van gratis.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')