abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102363635
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Sport zondag 25 september 2011 @ 16:11:44 #2
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_102363705
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2011 16:08 schreef Muks het volgende:
In voorverpakte krieltjes/aardappeltje weer wel !!
Oh echt? :{

Echt vervelend, want mijn moeder kan namelijk geen aardappelen meer schillen door haar ziekte (lang verhaal) dus we nemen tegenwoordig vaker van die krieltjes. Ik kan namelijk doordat ik laat thuis ben niet even gauw meer aardappelen schillen. :{
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Vis een optie? zondag 25 september 2011 @ 16:27:01 #3
70532 loveli
N
pi_102364200
In alle voorverpakte of alleen de gekruide varianten? Zout bij een voorverpakt product heeft als gevolg dat je vocht onttrekt, met dat in m'n achterhoofd lijkt het me niet verstandig van de fabrikant.
crap in = crap out
pi_102364225
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 16:27 schreef loveli het volgende:
In alle voorverpakte of alleen de gekruide varianten? Zout bij een voorverpakt product heeft als gevolg dat je vocht onttrekt, met dat in m'n achterhoofd lijkt het me niet verstandig van de fabrikant.
die voorverpakte aardappeltjes zijn meestal geblancheerd, dat zal wel in water met zout gaan.
Kwak
  Vis een optie? zondag 25 september 2011 @ 16:31:58 #5
70532 loveli
N
pi_102364359
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 16:27 schreef kwakz0r het volgende:
die voorverpakte aardappeltjes zijn meestal geblancheerd, dat zal wel in water met zout gaan.
Noop. Hooguit een middel tegen grijskleuring erbij, voor zover ik weet. Dat zou dan wel weer een zout kunnen zijn (chemisch gezien, niet per se iets met natrium, maar een metaal + halogeen dat is toch de definitie van een zout? *twijfel*).

[ Bericht 5% gewijzigd door loveli op 25-09-2011 16:38:32 ]
crap in = crap out
  zondag 25 september 2011 @ 16:41:28 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102364633
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA, klaar met de tekstjes! :D Zometeen inpakken!! :D *O* *O* *O* *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102365292
voorgestoomd zijn ze wel! (van de celavita site).
Kwak
  Vis een optie? zondag 25 september 2011 @ 17:04:33 #8
70532 loveli
N
pi_102365432
Ik bedoelde dat bij blancheren volgens mij geen zout gebruikt wordt. Stomen is wel logisch, dan worden ze meteen geschild.
crap in = crap out
pi_102365521
Maria goed bezig!!! Lekker Barcelona O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_102365533
Denk t wel, heb hier celavita liggen : ingrediënten : aardappelen en zout....

Oh en krijg nu via PM/DM verzoeken voor de recepten, lief maar willen jullie als je blief mailen naar receptenvanstygga@gmail.com ? Al die adressen in voeren is mij ff te veel werk, sorry
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_102365669
oh en BKdrek op :@
Ben wel benieuwd wat de weegschaal zegt, heb van alles wat op maar niet gelegen en gevroten dus moet niet erg zijn. Benen zijn 1 cm te dik :P die gaat er echt wel af. Volgende week weer sporten en ik ga een zwempak kopen :o
  Vis een optie? zondag 25 september 2011 @ 17:14:02 #12
70532 loveli
N
pi_102365740
Nee! Niet je benen eraf!
edit: deed jij nou een ninja-edit of las ik fout?
crap in = crap out
pi_102365840
zit mobiel Li dus nee, zoek je bril maar op :P
Enne hebben die benen?
Ze worden trouwens wel echt mooier van een bruin kleurtje dus ik overweeg vaker zonnebanken.

Oh en zal wel wat foto's showen een dezer dagen, mijn beenbeeld zal wel wat krom ijn ook ;)
  Vis een optie? zondag 25 september 2011 @ 17:21:19 #14
70532 loveli
N
pi_102366010
Ik las: Benen zijn 1 cm te dik, die gaaN er echt wel af.
crap in = crap out
pi_102366038
Jemig 1 cm te dik waarvoor? Wel heul precies ;) maar idd, 1 cm krijg je er ongetwijfeld wel af.
pi_102366058
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:21 schreef loveli het volgende:
Ik las: Benen zijn 1 cm te dik, die gaaN er echt wel af.
rigoreus! lol
pi_102366090
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:22 schreef MarMar het volgende:
Jemig 1 cm te dik waarvoor? Wel heul precies ;) maar idd, 1 cm krijg je er ongetwijfeld wel af.
gniffel ja dat klinkt absurd maar mijn benen kunnen door de oedeem niet echt afvallen dus alles wat eraan komt..
  zondag 25 september 2011 @ 17:31:33 #18
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_102366330
Hmm ik eet die Celavita wel graag. Nujah ik let niet echt op zout, ik kan het best wel gebruiken bloeddruk technisch. Ik hou het gewoon graag tot weinig omdat ik geen zin heb om mijn smaak te verprutsen...

Lijstje:
O: stukje bananenbrood
L: vol au vent met kroketjes en een groot bord salade
T: bak magere kwark (uit Frankrijk, toch lekker romig...), appel, pruim
D: halve liter courgettesoep met groene kaas, 3 boterhammen met geitenkaas
T: iets lekkers misschien
S: half uur of meer lopen, afhankelijk van de drukte hier...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_102367159
Net naar een heel tof concert geweest!

Nu lekker thuis, zo stampot zuurkool maken..
  Redactie Sport zondag 25 september 2011 @ 18:02:38 #20
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_102367349
Maar zout, waar is dat precies slecht voor allemaal? Ik weet dat het voor de bloeddruk slecht is, maar ik heb een vrij lage bloeddruk (105/75)..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Vis een optie? zondag 25 september 2011 @ 18:08:16 #21
70532 loveli
N
pi_102367506
Bloeddruk is niet het enige. Wanneer je veel zout eet, verandert er op celniveau ook het een en ander. Google maar op natrium/kaliumpomp.
crap in = crap out
pi_102368165
Hai
Lijstje van vandaag:
O: 2 croissants met hagelslag
L: 3 boterhammen met tonijnsalade
T: 12 koekjes (kleine oreoachtige), paar dadels
D: gele kipcurry met rijst
pi_102368207
Terug van weekend weg. Afgelopen nacht niet geslapen en nu vreselijk moe. De nacht ervoor 3 uur slaap, de nacht daarvoor 5 uur. Als ik nu in bed ga liggen, zou ik dan in 1 stuk doorslapen tot morgenochtend 8 uur? :P
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? zondag 25 september 2011 @ 18:32:14 #24
70532 loveli
N
pi_102368249
Chico, heb je iets in te halen?
crap in = crap out
pi_102368304
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 18:32 schreef loveli het volgende:
Chico, heb je iets in te halen?
Heel wat, zo te lezen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo