abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:27:18 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102431109
Woody Allen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_102431135
ook met andre Previn
maar dat was voor woody allen
pi_102431136
Nog meer? Wie is/zijn degenen die.je.niet.zoekt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102431143
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:27 schreef Lienekien het volgende:
Woody Allen.
zou leuk zijn als iedereen kort een verhaaltje eronder zet......bv Mia Farrow is bij Woody Alen weggegaan omdat hij hun adoptiedochter van 19 jaar toen aan het *bewerken* was............
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:28:59 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102431157
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:28 schreef Toverheks het volgende:

[..]

zou leuk zijn als iedereen kort een verhaaltje eronder zet......bv Mia Farrow is bij Woody Alen weggegaan omdat hij hun adoptiedochter van 19 jaar toen aan het *bewerken* was............
Moet dat?
pi_102431162
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:28 schreef miss_sly het volgende:
Nog meer? Wie is/zijn degenen die.je.niet.zoekt?
huh deze snap ik niet, ik zoek heel veel mensen niet hoor :P
pi_102431182
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Moet dat?
zeg niet dat het moet maar is wel leuk gewoon korte omschrijving.............leest zo lekker weg beetje achtergrond informatie :+
pi_102431193
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:28 schreef rennecke het volgende:
ook met andre Previn
maar dat was voor woody allen
ze is negen jaar getrouwd geweest 1970 tot 1979
3 kinderen gekregen
waarom ze gescheiden is weet ik niet
pi_102431229
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:30 schreef rennecke het volgende:

[..]

ze is negen jaar getrouwd geweest 1970 tot 1979
3 kinderen gekregen
waarom ze gescheiden is weet ik niet
Woody regiseerde een film met haar in de hoofdrol en ja verliefd op de werkvloer........weet niet of hij Rosemary`s baby heeft gemaakt vraag ik me nu af
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:31:44 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102431240
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:31 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Woody regiseerde een film met haar in de hoofdrol en ja verliefd op de werkvloer........weet niet of hij Rosemary`s baby heeft gemaakt vraag ik me nu af
Nee.
pi_102431283
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:26 schreef Toverheks het volgende:
Met wie is Mia Farrow nog meer getrouwd geweest
maar wat is nu het goeie antwoord
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:35:42 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102431345
André Previn. Kennelijk was ze met Woody Allen niet getrouwd.
pi_102431358
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:33 schreef rennecke het volgende:

[..]

maar wat is nu het goeie antwoord
Maria de Lourdes Villiers-Farrow
Farrow is de dochter van regisseur John Farrow en zijn vrouw Maureen O'Sullivan. Ze trouwde met Frank Sinatra op 19 juli 1966. De scheiding kwam in 1968 toen ze werkte aan de film Rosemary's baby met regisseur Roman Polański. Daarnaast speelde ze in onder meer The Great Gatsby, Death on the Nile, Avalanche, New York Stories, Crimes and Misdemeanors, Miami Rhapsody en de rol van de aan Alzheimer lijdende Diane McGowin in de televisiefilm Forget Me Never.

Daarna trouwde Farrow met André Previn in 1970, waarmee ze drie kinderen kreeg. Samen adopteerden ze nog drie andere kinderen. Ze zijn gescheiden in 1979.

Farrow was daarna de levenspartner van Woody Allen. Samen hebben ze één biologische zoon en adopteerden ze ook nog een dochter en een zoon. Farrow beschuldigde Allen van kindermisbruik, nadat ze uit elkaar gingen.
pi_102431443
nou hier nog een vraag dan

welke bekende nederlander zag op 20 februari 1947 het levenslicht in rotterdam
maar ik wil wel zijn echte naam
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:38:32 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102431457
Leen Touw.
pi_102431473
nee
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:39:43 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102431504
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:39 schreef rennecke het volgende:
nee
:{
pi_102431523
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:38 schreef rennecke het volgende:
nou hier nog een vraag dan

welke bekende nederlander zag op 20 februari 1947 het levenslicht in rotterdam
maar ik wil wel zijn echte naam

Andre van duin /Kievon of met een C geloof ik van achteren
pi_102431554
Adrianus Marinus Kyvon zag op 20 februari 1947 het levenslicht in Rotterdam. Zijn vader werkte als magazijnbediende bij de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij. Kyvon zag daar als kleine jongen op personeelsfeesten optredens van onder meer Johnny Kraaykamp en Rita Corita. Hierop bekwaamde hij zich in het imiteren van bekende Nederlanders. Op de lagere school viel Kyvon niet alleen op met zijn rode haar, maar ook door deze imitaties en zijn gevoel voor humor. Hij werd al snel de ster van elk klassenfeest.
Na de lagere school ging Kyvon naar de ambachtsschool voor een opleiding als machinebankwerker. Zijn grote interesse bleef echter het parodiëren van artiesten, al waren zijn leerkrachten vaak niet blij met de momenten die Kyvon koos voor zijn imitaties. In september 1962 typte hij een open sollocitatiebrief aan de toenmalige chefs lichte muziek van de verschillende omroepen, die hij tekende met zijn artiestennaam: André van Duin. Hij werd afgewezen maar bleef proberen. Intussen vond hij werk als jongste bediende bij een Rotterdams verzekeringskantoor. In 1964 hadden zijn brieven succes. Hij mocht een aantal optredens verzorgen voor het radioprogramma Mignon. Kyvon was toen 16 jaar.
In datzelfde jaar organiseerde de AVRO de talentenjacht Nieuwe Oogst. Kyvon meldde zich meteen aan. Hij doorliep de voorrondes met gemak. Op 24 juli 1964 won hij de finale en kreeg een bokaal en een optreden in de televisieshow van Willy en Willeke Alberti: de Zaterdagavondshow. Kyvon brak definitief door als Van Duin. Twee maanden later, op 8 augustus 1964, vormde zijn bandparodie het voorprogramma van het legendarische optreden van de Rolling Stones in het Kurhaus.
De telefoon bleef rinkelen en de aanbiedingen stroomden binnen. Van Duin zocht en kreeg daarom managers: Theo Rekkers en Huug Kok. Al snel richtten ze André van Duin Producties op.
In 1965 kwam Van Duins eerste single uit bij Philips: Hé hé ik heet André, bekend van zijn optreden bij Willy en Willeke Alberti.
In 1968, op zijn 18e, maakte Van Duin onder regie van Guus Verstraete jr. vijf televisieshows voor de AVRO met de titel Een avondje tv met André. Hij trad verder op als gast in onder meer de Rudi Carell Show, de Mounties en Oebele. Ook toerde hij door de Nederlandse Antillen en Suriname.
Ook in 1968 stond hij voor het eerst professioneel in het theater als onderdeel van de Snip-en-Snaprevue. Zijn aandeel was de toen al bekende act van gekkebekkentrekker bij lollig aan elkaar gemonteerde uitspraken, die ruim tien minuten duurde.
In 1970 ging een lang gekoesterde wens van Van Duin in vervulling. Onder leiding van Joop van den Ende Theaterproducties bracht hij een eigen revue: Lach in de ruimte. De revue trok 2 jaar door Nederland. Sidekicks waren Frans van Dusschoten en Ria Valk. Er zou een reeks van revues volgen.
Televisiecarrière (twintigste eeuw)

Vanaf 1967 was Van Duin regelmatig te zien op de Nederlandse televisie. Enkele jaren later begon hij met zijn theatercarrière. In zijn door de TROS uitgezonden revues werd hij bijgestaan door Frans van Dusschoten en Corrie van Gorp. In 1972 speelde hij een grote rol in de NCRV-televisiefilm Het meisje met de blauwe hoed.
In 1973 begon Van Duin samen met Ferry de Groot met de Dik Voormekaar Show op de radio. Eerst (1972-1973) bij Radio Noordzee (waar hij moest vertrekken toen hij directeur John de Mol sr. voor gek zette), later (1976-1985) bij de NCRV en weer later (2000-2003) bij de TROS. De slome meneer De Groot, de opvliegerige Ome Joop (Van Duin zelf: "Nee, nou wordt-ie helemaal mooi!") en de sullige Harry Nak (ook weer door Van Duin: "Daar is de koffie!") vervulden daarin de hoofdrollen. Op meneer De Groot en Toos na, deed Van Duin alle stemmen in het programma.
Eind jaren tachtig presenteerde Van Duin het programma Animal Crackers, waarin filmpjes van dierentuindieren door hem van grappige voice-overs werden voorzien. Als Jaap Aap deed hij hetzelfde met beelden uit de actualiteit. Het bekendst hieruit was 'de Minuut van Ruud', waarin hij de stem insprak van Ruud Lubbers. Hij sloot altijd af met de uitspraak: "Tuut tuut tuut, de groetjes van Ruud." Begin 1987 was Van Duin op televisie te zien in De Ep Oorklep Show, samen met onder meer Frans van Dusschoten en Hans Otjes.
Van Duin speelde hoofdrollen in meerdere Nederlandse speelfilms. zoals Joep Meloen in Ik ben Joep Meloen en de rondreizende kiezentrekker in De Boezemvriend (een persiflage op de novelle De Inspecteur-generaal van Nikolaj Gogol). Ook maakte hij enkele andere producties, waaronder een kerstshow bij de TROS in 1978 en in 1982 de musical Boem-Boem.
In 1978 en 1979 presenteerde hij het TROS-programma Te land, ter zee en in de lucht. Hij beperkte zich niet tot presenteren, maar gedroeg zich tijdens het programma ook als komiek. Tijdens het muzikaal intermezzo van Luv' ging hij bijvoorbeeld tussen de meiden staan en als typetje Willempie mee dansen en zingen. Verder maakte hij zich onsterfelijk als commentator. René Stokvis had namelijk het idee dat ze, behalve Van Duin, eigenlijk nog een tweede presentator moesten hebben die de voice-over deed. De TROS zette een leeg hokje op het terrein en in dat hokje zat 'meneer Vreugdevol' die zogenaamd commentaar gaf. Op geheel eigen wijze begeleidde Van Duin de deelnemers met komisch commentaar. In de aftitelingen van 1979 stond dit typetje vermeld: 'commentaar: de heer Vreugdevol'. Van 1990 tot 1999 speelde Van Duin samen met Ron Brandsteder de quiz Wie ben ik?.
Muzikale carrière (twintigste eeuw)

Al vanaf het begin van zijn carrière nam Van Duin plaatjes op. Zijn tweede single, uit 1965, was Stoele stoele, een persiflage op Wooly bully van Sam the Sham & the Pharaohs. (Veel) meer persiflages volgden. Soms was Van Duins persiflage een grotere hit dan het origineel, zo bereikte Van Duin met Doorgaan de achtste plaats in de Nederlandse Top 40, terwijl het origineel niet verder kwam dan nummer 13. Van Duin bracht ook oorspronkelijk werk, zoals Jo met de jojo en Family story, in 1973 geschreven door Bas en Aad van Toor.
Van Duin heeft ook de nodige carnavalskrakers opgenomen. Hieronder vallen onder meer Willempie (1976), 'k Heb hele grote bloemkoole (1979), Er staat een paard in de gang/Flip Fluitketel (1981), Joep Meloen (1982), Gatzdeladigee (1983), Wij zijn de vuilnisman (1984) en Mijn opoe heeft een zadel op d'r rug (1985). Van Duin schreef daarnaast ook carnavalsnummers voor onder meer Corrie van Gorp en Ria Valk.
Willempie was een groot succes, het nummer stond drie weken op de eerste plaats van de Nationale Hitparade. Willempie ging echter duidelijk over een verstandelijk minder begaafd iemand. Sommigen vatten het op als de spot drijven met verstandelijk gehandicapten. Ouders en verzorgers van een geestelijk gehandicapte spanden zelfs een kort geding aan, omdat Willempie volgens hen een karikatuur van de geestelijk gehandicapte medemens zou zijn, waarbij deze in zijn menselijke waardigheid zou worden aangetast. AVRO's Toppop, dat de Nationale hitparade volgde, toonde het nummer daarom enige tijd niet. Van Duin voorkwam de rechtzaak door in Toppop zijn excuses aan te bieden voor het onopzettelijk kwetsen van de betrokkenen.
Serieuzer werk bracht Van Duin met enige regelmaat in albumvorm, zoals de vijfdelige And're André-serie, Wij, Wij Twee, Zing (met vertalingen van Perry Como-songs) en Recht uit het hart.
pi_102431567
genoeg om te lezen denk ik zo
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:42:11 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102431584
Sorry, maar ik vind die lappen tekst een beetje irritant.
pi_102431616
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:42 schreef Lienekien het volgende:
Sorry, maar ik vind die lappen tekst een beetje irritant.
+1

Als ik meer info wil, zoek ik dat wel op :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102431661
sommige wilde graag meer info
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:28 schreef Toverheks het volgende:

[..]

ik voldoe alleen aan de vraag
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:45:23 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102431675
Toverheks kan vast wel googelen.
pi_102431699
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:45 schreef Lienekien het volgende:
Toverheks kan vast wel googelen.
dat denk ik ook wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')