abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102616756
Colombiana

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Thriller
107 minuten

geregisseerd door Olivier Megaton
met Zoe Saldana, Jordi Mollā en Lennie James

Op haar 10de zag Cataleya Restrepo hoe haar ouders in Colombia werden afgeslacht door drugsbaron Don Luis. Ze groeit op als keiharde huurmoordenaar voor haar oom Emilio in Chicago. Maar in haar vrije tijd is ze op zoek naar het enige dat haar drijft: het vinden van de moordenaars van haar ouders.

het is een lekkere actiefilm die prima vermaakt geen seconde verveelt.. lekker flot is en dus lekker wegkijkt.
Wel enigzins voorspelbaar, en ook met een aantal typische op mannen gerichte scenes
maar ach prima en leuk vermaakt, en zeker beter dan de ''gemiddelde'' actie film!
7
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:21:08 #102
286575 Roces18
Chef de party
pi_102620547
Is een goede Colombiana al weer uit op het wereld wijde web :P :?

New Orleans, een stad die door de orkaan heel wat te verduren heeft te gekregen, is het werkterrein van detective Sean Riley (Johny Strong). Het is een zware baan en er vallen regelmatig doden. Hierdoor gaat Sean af en toe verder dan hij zou moeten en voert af en toe zelf het werk van vrouwe Justitia uit.

De sfeer is goed neergezet, een warme en gesloopte stad waar je liever niet wilt zijn. De wapengeluiden en gevechten zijn goed in beeld gebracht maar het is jammer dat het verhaal niet veel om het lijf heeft. Zeker goed vermaak maar ook niet meer dan dat. Verstand uit en genieten van de kogels die er genoeg zullen zijn.

6-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:19:44 #103
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_102627075
Körkarlen (The Phantom Carriage)
Het verhaal vertelt over de legende dat de laatste persoon die op oudejaarsavond sterft voor de klok van middernacht het hele nieuwe jaar de Koets van de Dood moet besturen en de dode zielen moet ophalen.
Het is niet enkel een een horror film (hoewel er zeker ook spooky elementen in zitten) maar bovenal een menselijk drama over boetedoening en vergeving.

Door de geweldige special effects, die tegenwoordig misschien gedateerd overkomen maar we moeten wel bedenken dat deze film uit 1921 komt, en de manier waarop het verhaal verteld wordt is deze stomme Zweedse film zeker het kijken waard. Het wordt verteld in 4 acten waarin veelvuldig gebruik wordt gemaakt van een flashback structuur.
In de hoofdrol zien we regisseur Sjöström zelf, die goed acteert alhoewel het wel soms (zoals weleens vaker voorkomt in stomme films) wat naar overacting neigt.

Ingmar Bergman zegt in één van de extra`s dat hij bij de eerste kijkbeurt "er emotioneel helemaal van ondersteboven was". Dat was bij mij niet het geval maar een erg goede film vond ik zeker wel.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_102628681
El Mariachi (1992)
Nogal matige film, gelukkig heeft meesterregisseur Robert Rodriguez het met Desperado meer dan verbeterd.

Als je 80 minuutjes over hebt, ok, maar niet denderend.
6.5/10 (IMDB: 7.0/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:49:43 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102629281
Once upon a time in Mexico hoort er ook nog bij, wist je dat? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_102629343
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:49 schreef Viking84 het volgende:
Once upon a time in Mexico hoort er ook nog bij, wist je dat? :).
Uiteraard. Die is ook beter dan deze.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 2 oktober 2011 @ 22:00:25 #107
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_102630062
quote:
6s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uiteraard. Die is ook beter dan deze.
:D serieus? once upon a time in mexico vond ik echt een tegenvaller in vergelijking met El Mariachi en Desperado :{
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:13:19 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102630973
Ik kan me alleen Desperado nog herinneren. Die was met Salma Hayek toch? :'). En en een geweldige grap van Tarantino? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_102635708
Rubber 6.5 / 10

Vermakelijke film over een seriemoordende autoband. Was een groot risico toen ik hem kocht omdat deze film ook wel gewoon kut kon zijn. De humor brengt hem gewoon over de streep dat hij leuk is. Volgens mij denken teveel mensen er te serieus of te diep over na. Ja, er worden punten aangesleept over hoe films en publiek werken maar echt diep wordt daar niet over gegaan. De moeite waard om te kijken, maar verwacht geen overdonderende film. Je wordt alleen de eerste paar minuten tot na de speech op het verkeerde been gezet.
  zondag 2 oktober 2011 @ 23:48:22 #110
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_102635956
Prince of Darkness (1987, VS, John Carpenter)
De eerste reden dat ik dit wel weer een goede film van Carpenter vond, was dat de film interessant was door de manier waarop het de scheidslijn tussen wetenschap en het bovennatuurlijke behandelt. De tweede en voornaamste reden is simpelweg dat die doet wat het moet doen; goed spannend. Tijden geleden dat een film me zo goed angst wist aan te jagen.
Neem alleen al die goede opening, waarin voor ruim een kwartier introductiescčne's worden afgewisseld met de openingcredits. Niks bijzonders zou je denken, maar Carpenter weet het met behulp van z'n geliefde syntehesizermuziek de film dan al een onheilspellende ondertoon te geven, die de sfeer bepaalt voor de rest van de film.
cijfer: 8

Starman (1984, VS, John Carpenter)
Een alien land op aarde en neemt daar de gedaante aan van Jenny Hayden's overleden echtgenoot Scott. Maar nee dit is niet weer een scifi horror zoals je zou verwachten bij Carpenter. Dit keer verrast hij vriend en vijand door een romantische roadmovie te maken.
De alien heeft een lift nodig naar een rendez-vouz punt. Tijdens de reis groeien Jenny en de alien langzaam steeds meer na elkaar.
Jeff Bridges is het beste onderdeel van deze film. Hoewel hij gedurende de film steeds menselijk wordt, blijft hij constant in z'n rol als alien. De hele film houdt hij die verbaasde blik, manier van schokkende manier van rondkijken en monotone manier van spreken van de alien. Ik moest af en toe ook lachen als hij weer eens iets niet begreep. Karen Allen mag er best zijn en is goed gecast als down-to-earth woman-nextdoor.
Vond het soms ook wel iets zoetsappig.
Hoewel de film wel interessante vragen opwerpt over de liefde; Komt het doordat de alien een kloon is van Scott dat hij verliefd wordt op Jenny? Is Jenny verliefd op de alien of op de herinnering aan haar dode man?
cijfer: 6.5

Memoirs of an Invisible Man (1992, Fr/VS, John Carpenter)
Chevy Chase is af en toe nog best aardig in deze verder ontzettend matige film over iemand die onzichtbaar wordt door een ongeluk.
cijfer: 5
pi_102637429
Palindromes (Todd Solondz, 2004)

Aviva is een meisje van 13 dat heel erg graag een kind wil. Als ze zwanger wordt van de buurjongen dwingt haar moeder haar tot een abortus. Vervolgens rent ze weg van huis, waarna ze met een vrachtwagenchauffeur meelift, en met een groep gehandicapten komt te wonen onder het dak van de zwaar christelijke "Mama Sunshine". In de tussentijd probeert ze nog steeds zwanger te raken, onder ander van de vrachtwagenchauffeur.

De film is weer typisch op zijn Solondz' gedaan: zwarte humor, pijnlijke onderwerpen die op een ongemakkelijke manier worden aangekaart en in het algemeen een aparte stijl. In dit geval wordt de hoofdpersone gespeeld door 7 verschillende actrices (en zelfs 1 jongetje), schijnbaar om uit te beelden hoe ze zich tijdens elk segment voelt (bij Mama Sunshine bijvoorbeeld voelt ze zich een totale vreemdeling, en wordt ze gespeeld door een obese zwarte dame).
Dit zorgt dat de film naast de gewoonlijke ongemakkelijke en slecht gespeelde scenes ook nog eens enorm verwarrend is, en de hoeveelheid acterende kinderen (die bijna allemaal slecht spelen) een stuk hoger ligt dan nodig was.

Waar ik bij Welcome to the Dollhouse nog door de ongemakkelijke scenes heen kon kijken en gewoon enorm kon genieten van de zwarte humor en de vreemde belevingswereld van een 13-jarige, zat ik me bij deze film alleen maar te ergeren aan de personages, de acteurs, de dialogen en het plot. Een enorme misser, naar mijn mening.

3/10
pi_102674428
Na het lezen van een aantal recensies (en de hoge score) op IMDb, had ik besloten om The Tree of Life een kans te geven. Misschien wel de grootste fout van mijn leven. Al vanaf het eerste minuut een oersaaie film.

Tijdens de film denk je continu, wanneer gebeurt er nou eens wat. Bij deze een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.imdb.com/title/tt0478304/
pi_102676100
Brazil - Director's Cut (1985)
Megavage grappige soms iets te ingewikkelde film van Terry Gilliam. Ik ben geen fan van de Monty Python-serie en deze film hangt tussen die jaren 70 films en de geniale jaren 90 films als Twelve Monkeys en Fear and Loathing in Las Vegas in.
8.0/10 (IMDB: 8.0/10)

Hotel Rwanda (2004)
Sterk en aangrijpend waargebeurd verhaal in een verschrikkelijke oorlogssituatie, die nog braaf weergegeven werd.

Don Cheadle speelt geweldig en draagt de film.
8.2/10 (IMDB: 8.3/10 - 126/250)

Following (1998)
Goeie film, goed concept, goed verhaal, goeie actie, goeie karakters, helemaal goed deze eerste film van meesterregisseur Christopher Nolan.

Aanrader!

PS: Budget 6000 USD??? _O- Geniaal
8.6/10 (IMDB: 7.7/10)

The Shock Doctrine (2007) - 6 min
WTF, economische ideeën over vrije markt linken aan shock therapy?

Schande dat bedrijven in Sri Lanka hotels en wegen bouwen. Wat is dat nou weer voor standpunt? 8)7

Pamfletje is ook lekker hypocriet; denkt zich uit te spreken tegen shocks (crises en therapie) en doet exact hetzelfde met schreeuwende beelden en uit zijn verband gerukte citaten van econoom Milton Friedman.

een 5je voor de moeite.
5.0/10 (IMDB: 7.6/10)

[ Bericht 32% gewijzigd door El_Matador op 04-10-2011 03:54:21 ]

pi_102677820
Attack the Block

Een leuke, low budget, sci-fi actie comedy. Als je de film neemt voor wat het is dan heb je een anderhalf uur met een film waarin een goed tempo zit, een degelijke jonge cast en heerlijke english slang. Slim van regisseur Cornish om de setting klein te houden, het speelt zich af in 1 nacht in een engelse wijk (grotendeels zelfs in 1 flatgebouw).
Nee de aliens zijn niet de beste cgi aliens die je ooit in een film hebt gezien of zult zien. Maar daar gingen ze bij deze film ook niet voor. Zet de chips en cola klaar en neem de film gewoon niet te serieus.
Allow it, brov.

7/10
Every living creature on earth dies alone
pi_102678026

X-Men First Class

Ik vond deze een stuk beter dan Wolverine (daar bleef ik echt niet bij wakker), hoewel ik moeite had om bij te houden welke X-Men nou weer wie was en waarom ze bijvoorbeeld voor Magneto kozen. En ik ben een beetje Rose Byrne-moe :@

Let Me In
Ik snap niet zo waarom er zo werd gezeken op de Amerikaanse remake. Ik heb het boek gelezen, ik heb de originele film gezien, en ik vond deze Amerikaanse versie absoluut niet slechter. Hetzelfde benauwende sfeertje, maar met betere special effects. Wat ranziger, meer bloed, maar daar heb ik ook geen problemen mee. Er zijn een paar verhaallijnen weggesneden, maar dat resulteert in een heel rustig verteltempo en een verhaal dat zich echt richt op de twee hoofdrolspelers zonder te worden afgeleid.
Tap tap tap
pi_102682071
Beginners 2010 8/10

Director: Mike Mills - Writer: Mike Mills
Stars: Ewen McGregor, Christopher Plummer and Mélanie Laurent

Gisteravond "Beginners" gezien in de "Sneak preview" en ik kan wel stellen dat ik naar een heerlijke film heb zitten kijken...
Een verhaal waar je het geleden leed goed aanvoelt maar dat niet sentimenteel wordt, sterker nog: het blijft lichtvoetig.
Uitstekende rollen van McGregor en Plummer en natuurlijk de prachtige Mélanie Laurent, op wie ik meteen verliefd was.
Ik zal niets van het verhaal verklappen, maar het is zeer zeker de moeite waard deze film te gaan bezoeken...

http://www.imdb.com/title/tt1532503/
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:27:20 #117
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_102683272
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:16 schreef CherryLips het volgende:

[ afbeelding ]
Let Me In
Ik snap niet zo waarom er zo werd gezeken op de Amerikaanse remake. Ik heb het boek gelezen, ik heb de originele film gezien, en ik vond deze Amerikaanse versie absoluut niet slechter. Hetzelfde benauwende sfeertje, maar met betere special effects. Wat ranziger, meer bloed, maar daar heb ik ook geen problemen mee. Er zijn een paar verhaallijnen weggesneden, maar dat resulteert in een heel rustig verteltempo en een verhaal dat zich echt richt op de twee hoofdrolspelers zonder te worden afgeleid.
Helemaal mee eens. Vond de remake ook niet zo veel slechter.
pi_102684696
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:00 schreef Timo20 het volgende:

[..]

:D serieus? once upon a time in mexico vond ik echt een tegenvaller in vergelijking met El Mariachi en Desperado :{
idd. al heb ik mexico maar 1 keer gezien maar die was kwa stijl ook heel anders, toch?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:32:29 #119
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102687451

Gisteren gekeken. Wat weer een afknapper. Hetzelfde idee gekeken als The Adjustment Bureau. Goede recensies maar een onzinverhaal 1ste klas. Plot met gaten en wendingen die nergens op slaan...
Bijv:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben aan het einde weggedompeld dus op het einde
SPOILER
Geef hem een 4
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:10:49 #120
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_102689043
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:41 schreef Deckard het volgende:
Rubber 6.5 / 10

Vermakelijke film over een seriemoordende autoband. Was een groot risico toen ik hem kocht omdat deze film ook wel gewoon kut kon zijn. De humor brengt hem gewoon over de streep dat hij leuk is. Volgens mij denken teveel mensen er te serieus of te diep over na. Ja, er worden punten aangesleept over hoe films en publiek werken maar echt diep wordt daar niet over gegaan. De moeite waard om te kijken, maar verwacht geen overdonderende film. Je wordt alleen de eerste paar minuten tot na de speech op het verkeerde been gezet.
Heb deze film ook gezien. Of beter gezegd, een poging gedaan. Kwam niet verder dan minuutje of 20.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:26:10 #121
182073 invine
blablabla etc.
pi_102692334
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:32 schreef penny-wise het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren gekeken. Wat weer een afknapper. Hetzelfde idee gekeken als The Adjustment Bureau. Goede recensies maar een onzinverhaal 1ste klas. Plot met gaten en wendingen die nergens op slaan...
Bijv:
SPOILER
Ben aan het einde weggedompeld dus op het einde
SPOILER
Geef hem een 4
SPOILER
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:11:10 #122
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102694748
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:26 schreef invine het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, klopt, maar vond het net allemaal te makkelijk gezocht. Maar goed, dat is mijn mening gelukkig.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:58:23 #123
286575 Roces18
Chef de party
pi_102696981
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:11 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar vond het net allemaal te makkelijk gezocht. Maar goed, dat is mijn mening gelukkig.
SPOILER
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_102697128
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:58 schreef Roces18 het volgende:

[..]

SPOILER
Het is een film.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:05:52 #125
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102697300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:58 schreef Roces18 het volgende:

[..]

SPOILER
Daarom vroeg ik me ook af
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')