Zo groot is Zeeland niet dus half zeeland stelt niets voor.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:51 schreef blup het volgende:
Dan hadden ze ook een knappe krater moeten vinden, of dat ding is in zee ontploft.. Maar of half zeeland dat zou kunnen horen....
quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:54 schreef Caland het volgende:
Wat was t nou? Geen zin on 6 paginas door te lezeb
een egeltje die een wind lietquote:Op zaterdag 24 september 2011 03:54 schreef Caland het volgende:
Wat was t nou? Geen zin on 6 paginas door te lezeb
Je bedoeld op urk....quote:Op zaterdag 24 september 2011 08:46 schreef boyv het volgende:
Die gisteren eigenlijk ergens in de Noordzee moest storten?
Ff verbeterdquote:Op zaterdag 24 september 2011 08:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bedoeld op urk en volendam.
quote:(Novum) - Op het strand bij Ritthem is zaterdagochtend een krater gevonden die mogelijk te maken heeft met de harde knal die Zeeland vrijdagavond opschrikte. Dat meldt de politie. Agenten vonden na de knal vrijdag wel brokstukken, maar zagen door de waterstand en de duisternis geen sporen van een explosie.
Bij daglicht vervolgden agenten het onderzoek en vonden de krater. De politie kan nog niets zeggen over de oorzaak van de knal. De krater wordt onderzocht.
Bron: http://binnenland.nieuws.(...)erieuze_knal_zeeland
Aan de foto te zien wel ja. Ze moeten dus snel wat fotootjes maken.quote:Op zaterdag 24 september 2011 10:06 schreef Tyr80 het volgende:
Staat de boel over een paar uur dan niet weer helemaal onder water? Lijkt me lastig onderzoek doen.
Politie werd ook gek gebeld met die aardbeving twee weken terug.quote:Op zaterdag 24 september 2011 10:33 schreef MrJones het volgende:
Overigens. Dat zoveel mensen nog de politie bellen als ze een knal horen.
In Nederland zijn we niet veel gewend héquote:Op zaterdag 24 september 2011 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Politie werd ook gek gebeld met die aardbeving twee weken terug.
Duitsers ook hoor, hier in Bocholt belde ook veel mensen, en ik voelde hem niet eens.quote:Op zaterdag 24 september 2011 10:42 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
In Nederland zijn we niet veel gewend hé
Explosieven hebben dat in zich..quote:Op zaterdag 24 september 2011 10:42 schreef raptorix het volgende:
Maar de vraag is natuurlijk hoe zoiets kan ontploffen?
Dat snap ik ook niet. Want de politie weet alles ofzo? Je kunt beter ramen en deuren sluiten en op Twitter kijkenquote:Op zaterdag 24 september 2011 10:33 schreef MrJones het volgende:
Overigens. Dat zoveel mensen nog de politie bellen als ze een knal horen.
Twitter? Da hew wie nie in seelan!quote:Op zaterdag 24 september 2011 10:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Want de politie weet alles ofzo? Je kunt beter ramen en deuren sluiten en op Twitter kijken
ja want veere en ritthem liggen naast elkaarquote:Op zaterdag 24 september 2011 01:24 schreef yvonne het volgende:
Op de valreep:
http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=12609&start=15
Dat hele eiland is vergeven van de munitie
Hallo Zeeland, hoe groot is dat helemaalquote:Op zaterdag 24 september 2011 11:07 schreef McWurth het volgende:
[..]
ja want veere en ritthem liggen naast elkaar
http://www.nu.nl/binnenla(...)-strand-ritthem.htmlquote:Op het strand bij Ritthem is een betonnen caisson ontploft. Dat is de oorzaak van de knal die gisteren in grote delen van Zeeland is gehoord.
Je kan er ook vreselijk ziek van worden.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:18 schreef yvonne het volgende:
Ja een caisson ploft zomaar uit elkaar, uhuh.
[ afbeelding ]
En die munitie lag daar zomaar?quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:23 schreef Skitzofrenix het volgende:
Dus het heeft niks met de 2e wereldoorlog te maken.. mmkay.. Maar hoe kan zo iets in eens ontploffen??
O, die had ik gemist.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
En die munitie lag daar zomaar?Eerst maar eens kijken uit welke periode die munitie komt hm?
Ik geloof niet zo in spontaan ontploffende caissons.quote:
het enige dat ik weet is dat het eiland in WO2 flink te verduren heeft gehad, de dijk bij Ritthem flink geraakt en flinke gaten in geslagen, geen idee of dat toendertijd daarmee gerepareerd is?quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Afaik zijn al die caissons van na de oorlog, enne, wat doet een oud caisson op het strand. Hebben ze destijds toch veerse gaten enzo mee gevuld?
Dat zou idd kunnen, ik was even vergeten dat de geallieerden dijken hebben gebombardeerd om delen van zeeland onder water te zetten om veiliger naar de haven van Antwerpen te kunnen varen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
het enige dat ik weet is dat het eiland in WO2 flink te verduren heeft gehad, de dijk bij Ritthem flink geraakt en flinke gaten in geslagen, geen idee of dat toendertijd daarmee gerepareerd is?
dapper. op de plek gaan staan waar waarschijnlijk een onbekend explosief is afgegaan waarbij onbekend is hoe en wat.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |