quote:Op donderdag 22 september 2011 23:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Blonde sletjes. Beter gaan we het weer over voetbal hebben ofzo.
De moeder van Luigi ook.quote:
Een volle Adelaarshorst is toch leuk ?quote:Op donderdag 22 september 2011 23:56 schreef onlogisch het volgende:
Jammer dat het geen thuiswedstrijd is.
Klopt, hier is het vooral GAE/Twente/Feyenoord wat de klok slaat, Suarez en Stekelenburg hebben het niet droog gehouden achter het doel bij de b-side met onze bontkraagjes 2 jaar terug in de beker.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:55 schreef Paul-89 het volgende:
Die van Deventer hebben meer tegen Ajax dan tegen Feyenoord.
Paultje Bosvelt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:29 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Klopt, hier is het vooral GAE/Twente/Feyenoord wat de klok slaat, Suarez en Stekelenburg hebben het niet droog gehouden achter het doel bij de b-side met onze bontkraagjes 2 jaar terug in de beker.
Wij supporters hebben er in ieder geval zin in, van horen ook veel van onze spelers (waaronder ex Feyenoorder Michael Janota). Gaat een leuke avond worden!
dan ?quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:40 schreef Tito_Makani het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ligans_online__.html
Als dat geen palletsorteerders en vorkheftruckchauffeurs zijn
Zijn het uitkering trekkers!quote:
Mooi, jij gaat dus de kaarten regelen voor iedereen hier.quote:Op vrijdag 23 september 2011 01:15 schreef FRDeventer het volgende:
GAE uit, voor mij thuis, PMDS op 5 minuutjes fietsen van het stadion
Tot nu toe nietquote:Op donderdag 22 september 2011 23:18 schreef Paul-89 het volgende:
Nog meer pics van spelersvrouwen van Feyenoord ?
Kunnen we even gaan inschatten of het maken van een leuke kalender de moeite is.
Mwah, zulke figuren zie ik hier ook op m'n werk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:40 schreef Tito_Makani het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ligans_online__.html
Als dat geen palletsorteerders en vorkheftruckchauffeurs zijn
Jij werkt in de haven toch?quote:Op vrijdag 23 september 2011 07:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mwah, zulke figuren zie ik hier ook op m'n werk.
Zou ik ook zeggenquote:Clasie zou tegen Arsenal of Barça 'nee' hebben gezegd
Jordy Clasie is de revelatie van het seizoen bij Feyenoord. Volgens aanvoerder Ron Vlaar heeft de 1,69 meter lange verdedigende middenvelder het elftal beter gemaakt. De 20-jarige Haarlemmer is echter niet snel tevreden, zegt Clasie in AD Sportwereld.
'Ik heb de afgelopen weken vanaf mijn bank de Europese wedstrijden van Ajax, PSV, FC Twente en AZ bekeken. Ik wil dat het het laatste jaar is dat wij er niet bij zijn. Komend seizoen moeten wij gewoon Europa in. Daar gaan wij keihard aan werken.'
Clasie ziet het treffen met AZ, zondag, als het eerste examen van Feyenoord. 'AZ en straks in oktober ook Ajax zijn de eerste echte metingen van ons elftal. In die wedstrijden moeten wij laten zien hoe ver wij al zijn. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het verschil erg groot is. Ik heb veel vertrouwen in dit Feyenoord. Wij hebben zo veel kwaliteit, we doen voor geen enkele club onder in Nederland.'
Over zichzelf is Clasie tevreden, maar verder dan De Kuip kijkt de middenvelder nog lang niet. 'Ik ben blij met mijn opleiding bij Feyenoord. Ik speelde ooit met Jeffrey Bruma die naar Chelsea ging. En met Rajiv van la Parra die naar Caen vertrok en nu bij Heerenveen zit. Ik veroordeel die stappen niet, maar ik zou tegen Chelsea, Barcelona of Arsenal nee hebben gezegd. Het is gewoon iets voor later. Spanje of Duitsland lijken mij prachtige landen om ooit te voetballen. Maar wel pas als ik hier ben uitgeleerd.'
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)-hebben-gezegd.dhtml
Onzin. De spelers die Feyenoord verlaten hebben voor een buitenlands avontuur zijn op een enkeling na echt niet geflopt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:19 schreef Paul-89 het volgende:
Naja clubliefde, spelers met gezond verstand.
Bruma zit nu ook weer gewoon bij HSV de bank warm te houden en Rekik zal alleen wat minuten in de League Cup.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Onzin. De spelers die Feyenoord verlaten hebben voor een buitenlands avontuur zijn op een enkeling na echt niet geflopt.
Rekik , Bruma zelfs Castaignos heeft al minuten gekregen.
Van Rekik en Castaignos kan je dat nog niet zeggen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Onzin. De spelers die Feyenoord verlaten hebben voor een buitenlands avontuur zijn op een enkeling na echt niet geflopt.
Rekik , Bruma zelfs Castaignos heeft al minuten gekregen.
Volgens mij wel, al op 8-jarige leeftijd gescoutquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:31 schreef Caland het volgende:
Leuk. Speelt hij nog steeds bij Feyenoord?
Heeft 'ie het nog een beetje gemaakt?quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:49 schreef NJ het volgende:
M'n broertje was 6 toen hij 18 jaar geleden gescout werd door Feyenoord (en Ajax). Dus 'steeds jeugdiger' valt ook wel mee..
Uiteindelijk niet. Wel jarenlang in de profopleiding gezeten. Gevoetbald met jongens als DeGuzman en Vincken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
Heeft 'ie het nog een beetje gemaakt?
Jep had ik ook toen met VVV en PSV.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:50 schreef Caland het volgende:
Wel een ander verhaal. Dan heb je het vaak over regioscouting of talentendagen.
Yep. Heeft altijd bij Ter Leede in Sassenheim gevoetbald.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:45 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Volgens mij wel, al op 8-jarige leeftijd gescout.
Groot talent ? Heeft hij al een zaakwaarnemer ?quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:56 schreef CylonNL het volgende:
[..]
Yep. Heeft altijd bij Ter Leede in Sassenheim gevoetbald.
@ Caland: hij speelt nu bij Feyenoord u15, dus nog een lange weg te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een idee, laten we een trainingveld voor het Maasgebouw neerleggen waardoor het ook makkelijker wordt om dat gebouw af te sluiting bij dreiging.quote:Betere beveiliging Maasgebouw.
De gemeenteraad van Rotterdam is tevreden over het politieoptreden van afgelopen zaterdag bij het Maasgebouw. Dat bleek donderdag tijdens een spoeddebat over de ongeregeldheden.
Relschoppers bestormden zaterdagavond het Maasgebouw, waardoor politieagenten hun wapen moesten trekken.
Met name Leefbaar Rotterdam was erg kritisch op de burgemeester. Raadslid Robert Simons maakte meerdere keren de vergelijking met de strandrellen in Hoek van Holland. Andere partijen waren kritisch, maar steunen het gevoerde beleid van Aboutaleb.
De burgemeester is inmiddels in overleg met Feyenoord of het Maasgebouw naast de Kuip beter kan worden beveiligd. Hij heeft de club daarvoor een veiligheidsscan aangeboden. Mogelijk worden hekken geplaatst die bij risicosituaties kunnen worden gebruikt.
'Gewoon' voor ME hadden gezorgd????quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb een idee, laten we een trainingveld voor het Maasgebouw neerleggen waardoor het ook makkelijker wordt om dat gebouw af te sluiting bij dreiging.
Nee, maar even zonder gekheid. Als ze nu vorige week gewoon hadden gezorgd voor ME alvast voor het Maasgebouw
Dat volk is er altijd dus ze hadden toch vast klaar kunnen gaan staan ?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
'Gewoon' voor ME hadden gezorgd????
Het duurde ongeveer 5 minuten voordat de ME kwam toen het onrustig werd.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
'Gewoon' voor ME hadden gezorgd????
bronquote:Justitie zet crimineel te kijk
Justitie gaat binnenkort vaker foto's van gezochte criminelen op levensgrote beeldschermen op straat tonen. Vanaf morgen zijn al de eerste boeven aan de beurt: dan worden beelden van gezochte voetbalhooligans getoond die afgelopen weekend het stadion van Feyenoord wilden bestormen.
Het plan komt van het Rotterdamse Openbaar Ministerie. Justitie toont binnenkort ook foto's van gezochte verdachten van roofovervallen, mishandelingen, zinloos geweld en soms zelfs zedenzaken en moorden via beeldschermen aan het publiek, meldt het AD
quote:Elf: Feyenoorders moeten zich niet laten verstommen
Gepubliceerd op 23 september 2011 - 13:43
Mijn eerste kennismaking met een propvolle Kuip vond plaats op 8 december 1999. De vader van een vriend had een kaartje over. Of ik mee wilde. Tsja, stomme vraag natuurlijk. Feyenoord had zich net geplaatst voor de tweede (!) groepsfase van de Champions League en kende een selectie met aansprekende namen.
Paultje Bosvelt, Jean-Paul van Gastel, Patrick Paauwe, Jon Dahl Tomasson en natuurlijk die Argentijnse boef Julio Ricardo Cruz. Deze van gogme overlopende groep zou zeker een kans maken tegen Olympique Marseille. Dus vroeg eten, handschoenen aan en mee met die handel.
Het was al donker toen we de auto op een stuk gras vlakbij het stadion parkeerde. “Dat mag vast niet”, dacht ik nog, maar durfde er niets van te zeggen. Iedereen deed het namelijk. En trok vervolgens zwijgzaam, de jas dichtknopend en shawls aantrekkend, richting die spookachtige gloed in Rotterdam-zuid. De gezonde wedstrijdspanning hing als een elektrische lading in de lucht.
In vakkie O, ik weet het nog goed, was het verboden stil te zitten. Daar, aan die korte zijde (kan dat in een rond stadion?), werd gezongen, gesprongen of enkel bewogen om jezelf warm te houden. Een beker koffie en broodje worst deden de rest.
Kijk, daar kwamen ze op het veld. Een orkaan van geluid. De helden, de gladiatoren, voor de 45.000 trouwe voetbalgekken. Het was indrukwekkend. Naast me vroeg een totaal onbekende vrouw of ik het mooi vond. Ik kon ze amper verstaan en knikte dromerig maar van ja.
Na zes minuten kreeg Kees van Wonderen rood. Dubieus was het op z’n zachtst gezegd. Maar daar schrok ik nog het minste van. Het protest van het Legioen was overweldigend en intimiderend tegelijk. Het leek net alsof de scheidsrechter, blijkbaar ook onder de indruk, snakte naar de rust. Onder een striemend fluitconcert doken de arbiter en de verbouwereerde Franse ploeg de zo bekende spelerstunnel in. Mijn oren tuutten.
Even konden we op adem komen. Goed, Feyenoord moest nog 45 minuten verder met tien man, maar het stond 0-0. Die Fransen wisten zich ogenschijnlijk geen raad met het numerieke overwicht en lieten zich uit hun spel halen door een trillende en sidderende Kuip. Er lagen kansen.
Tot mijn grote verbazing en opwinding scoorde Feyenoord in de slotfase drie keer tegen het omver geblazen Marseille, dat door de imponerende ambiance van gekkigheid ook twee rode kaarten pakte. 3-0, En de Rotterdammers hadden weer zicht op de kwartfinale van de Champions League.
Dat was de eerste en meteen laatste keer dat ik een Nederlandse supportersgroep een wedstrijd voor haar ploeg zag winnen. Al kwam het kampioensduel tussen Ajax en FC Twente van vorig seizoen aardig in de buurt trouwens. Chapeau voor de Amsterdamse fans.
Als ik één ding op die avond in 1999 leerde, was het dat het Legioen van Feyenoord – hate them or love them, I don’t care – ontzettend begaan is met haar club. Eigenlijk zijn zij de baas in De Kuip. Natuurlijk, een goed bestuur is mooi meegenomen en aardige spelers en een slimme trainer ook. Maar de Rotterdamse fans hebben een niet te onderschatten invloed op de uitstraling van hun trots.
Helaas hebben we daar ook verkeerde voorbeelden van gezien (Beverwijk, de kampioensrellen, Nancy). Maar het gaat me veel te ver om de protesten van vorige week bij De Kuip als onbegrijpelijk of zelfs crimineel te bestempelen. Als een trouwe fanschare als die van Feyenoord zo fel (ik heb het niet over de vernielingen, bedreigingen en getrokken pistolen, dat betrof namelijk geen ‘fans’) ageert tegen de clubleiding, moet er iets serieus aan de hand zijn.
Dat blijkt ook wel uit de waslijst met commentaar die op het internet circuleert. Los van het feit of alle punten daarop kloppen; het zegt wel wat. En zo’n stevig gebalde, figuurlijke, vuist kan niet zomaar onder het tapijt worden geveegd onder het mom van: ‘het zijn maar supporters, wat weten zij er nou van?’.
Het getuigt juist van klasse dat de fans niet ophouden met hun demonstraties, alleen maar omdat het nu sportief goed gaat. Zij kijken verder dan een balletje binnen- of buitenkant paal. En hebben zich eerder heerlijk tegendraads bewezen, door tijdens de regeerperiode van trainer Gertjan Verbeek vóór de coach en tégen (!) de spelers te stemmen.
Voor de luide stem uit zuid moeten wij als buitenwereld de oren dus niet sluiten. Vooral niet als een stel criminelen de basis van het protest probeert te verstommen, door het Maasgebouw aan te vallen. Juist dan moet je – vredelievend, dat wel – doorgaan, zeker als je overtuigd bent van je gelijk.
Na dat duel met Marseille verliet men in een stoet de Kuip. Het ene sterke verhaal overtrof het andere. Bij de auto was een agent bonnen aan het uitschrijven. Op elke verkeerd geplaatste bolide zat een gele sticker. Tientallen. De vader van mijn maatje, vroeg zich hardop af of zoiets nodig was na zo’n memorabele avond. “Ach, jullie Feyenoord-fans zijn zo bevlogen, jullie komen toch wel terug. Hoeveel tegenslag jullie ook te verwerken krijgen”, lachte de platte pet.
Beter zou ik het niet kunnen verwoorden, weet ik nu.
Patrick Leemans
Voor alles wat in de laatste alinea staat, ja. Niet om wat voetbaltuig op te pakken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Goed idee.
Hopelijk worden ze sneller gepakt op deze manier.
Apart.quote:Miquel Nelom derde keus linksback positie
Of Kaj Ramsteijn wordt vervangen door Bruno Martins Indi tegen AZ wilde Koeman vandaag niet zeggen. Wel liet hij weten dat de van Excelsior afkomstige Miquel Nelom derde keus is voor de positie van linksback.
Apart is het wel een klein beetje, alhoewel nu, op dit moment het wel begrijpelijk is.quote:
Toen Ramsteijn enige tegenstand had (Heerenveen) was het meteen dramatisch, nu tegen Az komt de LB Beerens tegen lijkt me toch dat je nu alvast maatregelen neemt. Ramsteijn is gewoon geen linksback.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:28 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Apart is het wel een klein beetje, alhoewel nu, op dit moment het wel begrijpelijk is.
De 2 centrale verdedigers staan vast, dan heb je de backs posities. Op rechts is het Kelvin die het hartstikke goed doet. Daarachter staat Dani. Dan schijn je ook nog Swerts te hebben, maar w.m.b doet hij gewoon niet meer mee.
Dan heb je voor links nu drie keuzes. Je bent begonnen met Kaj, doet het aardig, niet buitengewoon goed, maar ook niet buitengewoon slecht. Indi is dan 2e keus, wat m.i. logisch is. Nelom komt dan automatisch op de derde plek.
Never change a winning team
Wedstrijd niet gezien, kan ik niet over oordelen. Hij is inderdaad geen LB maar goed, Koeman zal vast wel een goede reden waarom die Ramsteijn boven Nelom kiest. Dan maar gewoon Indi in de basis tegen AZ.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:35 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Toen Ramsteijn enige tegenstand had (Heerenveen) was het meteen dramatisch, nu tegen Az komt de LB Beerens tegen lijkt me toch dat je nu alvast maatregelen neemt. Ramsteijn is gewoon geen linksback.
De Swertsen en Ramsteijns van deze wereld hebben gewoon helemaal niets te zoeken bij clubs die graag willen winnen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:37 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Wedstrijd niet gezien, kan ik niet over oordelen. Hij is inderdaad geen LB maar goed, Koeman zal vast wel een goede reden waarom die Ramsteijn boven Nelom kiest. Dan maar gewoon Indi in de basis tegen AZ.
Niet zo snel Ramsteijn afschrijven, hij is nog jong en er zit rek in. Als back doet hij het aardig maar je ziet dat het niet zijn positie is, een beetje hetzelfde verhaal als Leerdam.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:48 schreef Gert het volgende:
[..]
De Swertsen en Ramsteijns van deze wereld hebben gewoon helemaal niets te zoeken bij clubs die graag willen winnen.
Ramsteijn dan misschien nog als reserve voor een centrale positie maar zeker niet als back. Swerts sowieso helemaal nergens nooit meer.
Maar het is wel vaag dat hij mag blijven staan ten faveure van 2 natuurlijke linksbacks. Nu kan ik zelf Nelom ook niet zo beoordelen, en Indi ben ik niet zo kapot van. Maar iedereen ziet de beperkingen van Ramsteijn en Koeman vertelt doodleuk dat hij vindt dat 'ie het goed doetquote:Op vrijdag 23 september 2011 15:02 schreef Paul-89 het volgende:
Hoort dan ook centraal hij is zelfs rechtsbenig. Dus het is ook niet echt terecht om hem nu te beoordelen.
Als er dan niets was gebeurt was jij de eerste die hier zou klagen over geldverspilling.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb een idee, laten we een trainingveld voor het Maasgebouw neerleggen waardoor het ook makkelijker wordt om dat gebouw af te sluiting bij dreiging.
Nee, maar even zonder gekheid. Als ze nu vorige week gewoon hadden gezorgd voor ME alvast voor het Maasgebouw
Koeman ziet in hem misschien wel een toekomstig goede LB. Zo'n omvorming kost tijd.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:37 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Wedstrijd niet gezien, kan ik niet over oordelen. Hij is inderdaad geen LB maar goed, Koeman zal vast wel een goede reden waarom die Ramsteijn boven Nelom kiest. Dan maar gewoon Indi in de basis tegen AZ.
Mwah, als ik de persconferentie zo hoor staat hij gewon weer basis.quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:17 schreef Paul-89 het volgende:
Koeman wil iig niet zeggen wie er LB staat Zondag dus ik verwacht een verandering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |