Mijn zusje heeft al jaren last van stemmen en angst. Sinds twee maanden gaat ze naar de dokter met haar probleem (met moeite heen gesleurd). Sindsdien is ze elke week langs gegaan, de dokter heeft haar 2maal medicijnen voorgeschreven en heeft haar toen doorverwezen naar een psychiater. Die zei dat ze last heeft van een psychose en krijgt daar nu medicijnen voor.quote:Op donderdag 22 september 2011 19:49 schreef Graslul het volgende:
Iemand die een studie kan afronden kan ook werken, desnoods thuis. Voor een uitkering moet er eerst een diagnose van haar ziekte zijn vastgesteld en dat is er nu nog niet?
Ze is nou bijna 23, en heeft een aantal jaren last van dit probleem.. Ze gaat sinds twee maanden langs de dokter (zie vorige reactie voor wat).quote:Op donderdag 22 september 2011 19:49 schreef Oom_Agent het volgende:
Als ze jonger is dan 27 jaar moet ze een WIJ uitkering aanvragen. Als de gezondheidsklachten al voor haar 17e speelden kan ze een WAJONG uitkering aanvragen.
Eerst WAjong, dat is een voorliggende voorziening feitelijk. Gemeente is een vangnet. Ze kan als de WAjong haar niet voldoende voorziet wat betreft inkomen misschien WIJ aanvulling krijgen. Al gebeurt dat niet vaak aangezien WIJ niet een vetpot is.quote:Op donderdag 22 september 2011 19:58 schreef gekki het volgende:
[..]
Ze is nou bijna 23, en heeft een aantal jaren last van dit probleem.. Ze gaat sinds twee maanden langs de dokter (zie vorige reactie voor wat).
Wat is het beste dan een WIJ of WAJONG?
Ze denkt hier trouwens zelf totaal niet aan, zie haar ook niet een formulier invullen.. hoe kan ik haar t beste helpen?
Ga je ver mee komen in het levenquote:Op donderdag 22 september 2011 19:49 schreef Verbodsbord het volgende:
Niet willen werken, goede instelling.
Nou ze krijgt nou medicatie. Psychiater zei dat ze last heeft van een psychose.quote:Op donderdag 22 september 2011 19:57 schreef schizoaffective het volgende:
Zonder diagnose geen uitkering. Logisch ook..
Heb zelf een volledige wajong uitkering want ik kan totaal geen enkele vorm van werkdruk aan.
Ik ben zelf manisch depressief met kenmerken van schizofrenie.
Ze moet een WIJ uitkering aanvragen, dat is een WWB maar dan voor jongeren. Als de gezondheidsklachten al voor haar 17e aanwezig waren kan ze een WAJONG uitkering aanvragen. Maar daar gaat meestal een lange tijd overheen vanwege onderzoeken dus als eerste vangnet kan ze een WIJ aanvragen bij het jongerenloket van het UWV Werkbedrijf of Sociale dienst.quote:Op donderdag 22 september 2011 19:58 schreef gekki het volgende:
[..]
Ze is nou bijna 23, en heeft een aantal jaren last van dit probleem.. Ze gaat sinds twee maanden langs de dokter (zie vorige reactie voor wat).
Wat is het beste dan een WIJ of WAJONG?
Ze denkt hier trouwens zelf totaal niet aan, zie haar ook niet een formulier invullen.. hoe kan ik haar t beste helpen?
Hallo, als jij niks wilt met mijn info dan kan je dat ook ZEGGEN HOORquote:Op donderdag 22 september 2011 20:04 schreef gekki het volgende:
Lezen sommigen wel of niet?
Ze is langs een psychiater gegaan en die zei dat ze een psychose heeft en krijgt daar nu medicijnen voor!
Wauw wat ben jij grappig ha-ha!quote:Op donderdag 22 september 2011 19:51 schreef Joe-Momma het volgende:
Ze zou actrice kunnen worden. En op die manier verschillende persoonlijkheden spelen.
Soort van one-(wo)man theatershow.
Maar nu ot!! Ze zou toch moeten werken anders worden de rekeningen steeds hoger.
En voordat de HA een een psychiater tot een diagnose zijn gekomen en zij een wajong aan kan vragen is ze al 3 x failliet gegaan.
En indien de WAjong dermate laag is dat ze onder de bijstandsnorm komt dan kan ze aanvullend WIJ aanvragen indien ze deels wel kan werken. Indien niet zou een WIA ook een optie kunnen zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:05 schreef Lastpost het volgende:
Ik kan er een heel verhaal van maken, maar je moet toch echt in de richting van het UWV->Wajong denken.
De Wajong is voor jongeren die een beperking (fysiek/psychisch) hebben en daar valt je zusje wel degelijk onder, ik zou als ik haar was het formulier downloaden voor Wajong-aanvraag en deze complementeren met zoveel mogelijke informatie over haar problematiek, ondersteund door een verslag van een psycholoog, huisarts en/of andere instanties en dan zul je uiteindelijk het verzoek krijgen om langs te komen en te praten met een arts van het UWV, het is daarbij overigens wel handig/verstandig om de psycholoog mee te vragen.
Bedankt voor je reactie!quote:Op donderdag 22 september 2011 20:05 schreef Lastpost het volgende:
Ik kan er een heel verhaal van maken, maar je moet toch echt in de richting van het UWV->Wajong denken.
De Wajong is voor jongeren die een beperking (fysiek/psychisch) hebben en daar valt je zusje wel degelijk onder, ik zou als ik haar was het formulier downloaden voor Wajong-aanvraag en deze complementeren met zoveel mogelijke informatie over haar problematiek, ondersteund door een verslag van een psycholoog, huisarts en/of andere instanties en dan zul je uiteindelijk het verzoek krijgen om langs te komen en te praten met een arts van het UWV, het is daarbij overigens wel handig/verstandig om de psycholoog mee te vragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |