Ik heb dan ook altijd een heel blik voo mezelf. Je houdt ervan of je haat het. En de rest van het huishouden haat het!quote:Op donderdag 22 september 2011 17:26 schreef Bengeltje het volgende:
[..]Neen neen neeen, als er een smerige soep is dan is het wel erwtensoep. SNERT zegt het al.
Wat is er zo moeilijk aan die twee?quote:Op donderdag 22 september 2011 17:33 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Precies!! Ik kan op champion en tomaten soep na de rest zelf maken! Heerlijk!!!
Gaat niks boven zelf gemaakte soep!
Dacht dat je alleen verse soep at?quote:Op donderdag 22 september 2011 17:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb dan ook altijd een heel blik voo mezelf. Je houdt ervan of je haat het. En de rest van het huishouden haat het!
Die mislukken altijd bij mijquote:Op donderdag 22 september 2011 17:36 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk aan die twee?
Nee, want erwtensoep is wel met stukjesquote:Op donderdag 22 september 2011 17:36 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dacht dat je alleen verse soep at?
Op het werk hebben we van die 10literpakken Unox erwtensoep en er zijn hele hordes mensen die daarbij zweren. Heb het ooit geprobeerd maarquote:Op donderdag 22 september 2011 17:37 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, want erwtensoep is wel met stukjes
Maar maak je die dan met verse tomaten, of gebruik je tomatenpureequote:Op donderdag 22 september 2011 17:37 schreef Tegan het volgende:
Tomatensoep is echt ultiem easy. En Aspergesoep is hetzelfde als championsoep.
Dat eerste. Maar dat tweede zou ook wel kunnen. Mits je er gewoon genoeg andere dingen bijgooit voor smaakquote:Op donderdag 22 september 2011 17:42 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Maar maak je die dan met verse tomaten, of gebruik je tomatenpuree
Kwestie van bouillion van een schenkel trekken met bouillion blokje en gehaktballetjes en dan uit eindelijk wat ui enz door knallen en aan het einde blikje tomatenpuree toch?quote:Op donderdag 22 september 2011 17:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat eerste. Maar dat tweede zou ook wel kunnen. Mits je er gewoon genoeg andere dingen bijgooit voor smaak.
Zo maak ik nooit soep.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:46 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Kwestie van bouillion van een schenkel trekken met bouillion blokje en gehaktballetjes en dan uit eindelijk wat ui enz door knallen en aan het einde blikje tomatenpuree toch?
Maar hoe doe jij dat met verse tomaten dan?
Dat klinkt simpel! Alles in grote pan met water en pruttelen dus. Hoe lang laat jij het kapot koken dan?quote:Op donderdag 22 september 2011 17:50 schreef Tegan het volgende:
[..]
Zo maak ik nooit soep.
Paar flinke tomaten, ui, evt. knoflook, zout, peper in een grote pan helemaal kapotkoken. dan evt. gehaktballetjes/soepgroentes/vermicelli/extra water erin, laten koken. Smullen.
Top! Ik ga dit keertje proberen! Bedankt voor je receptquote:Op donderdag 22 september 2011 17:56 schreef Tegan het volgende:
Totdat het kapot is. Ik time dat nooit. Ligt eraan. In twee uur is het wel kapot lijkt me.
En als alle zooi erin zit niet meer te lang koken hoor. Want vermicelli enzo is niet lekker overkookt. Gewoon even weer aan de kook brengen of totdat de balletjes en de vermicelli gaar is.
Voor extra smaak kun je de ui en knoflook vantevoren even aanfruiten, heel lichtjes.
Mits fatsoenlijk gemaakt erg lekker.quote:
quote:Op donderdag 22 september 2011 18:15 schreef Kuukske het volgende:
Ik heb m'n kookboek er Es' bij gepakt, maar Teeg legt het veel makkelijker uit
Vriendjelief laten koken vind ik nog makkelijker.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:15 schreef Kuukske het volgende:
Ik heb m'n kookboek er Es' bij gepakt, maar Teeg legt het veel makkelijker uit
Dat heeft Anna 5 jaar terug ook voor elkaar gekregenquote:Op donderdag 22 september 2011 18:40 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Vriendjelief laten koken vind ik nog makkelijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |