abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102256840
Zou het technisch, theoretisch en hypotetisch (:P) mogelijk zijn om bijvoorbeeld Rusland een grote zak geld te geven, daarvoor in ruil een flink stuk onbewoond land te verkrijgen (50km² bijvoorbeeld), en dan daar je eigen staat oprichten? Als Rusland akkoord is, is het dan gelukt? Of zitten er nog allerlei andere haken en ogen aan? Als je bijvoorbeeld een stuk kustgebied er bij hebt, dat je dan weer gedoe krijgt met (internationale) wateren?
pi_102256898
Internationale erkenning lijkt me wel belangrijk...

Kijk maar naar die gasten die hun eigen landje hebben uitgeroepen op dat boorplatform. Niemand neemt ze serieus.
Ja, ik generaliseer.
pi_102256918
Kijk eens naar de motieven van Kosovo, Montenegro of Zuid-Sudan. Meer dan de helft van de wereld erkennen die landen inmiddels.
  donderdag 22 september 2011 @ 12:47:38 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102257021
Veel leuker is het te faken, noem jezelf een voormalige sovjetstaat, Mobopoli ofzo, noem je huis het consulaat en vraag erkenning aan bij de VN, met een zwaar russisch accent bij het ministerie van BuZa proberen relaties op te bouwen, kijken of ze er in tuinen. 20 jaar geleden was je dat wel gelukt denk ik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102257031
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:42 schreef Northside het volgende:

Kijk maar naar die gasten die hun eigen landje hebben uitgeroepen op dat boorplatform. Niemand neemt ze serieus.
Ja, internationale erkenning is belangrijk. In mijn voorbeeld zit de erkenning door Rusland al in het pakket. En aangezien het een stuk land is waar niemand woont en het is eerlijk gekocht van de eigenaar, lijkt me dat niet een groot probleem.
  donderdag 22 september 2011 @ 12:50:55 #6
45206 Pietverdriet
pi_102257119
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:42 schreef Northside het volgende:

Je bedoel dat ding in de noordzee, Sealand een oud luchtdoelgeschut platform.
Tja, ze worden niet erkent, maar zijn wel onafhankelijk van de UK
pi_102257166
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bedoel dat ding in de noordzee, Sealand een oud luchtdoelgeschut platform.
Tja, ze worden niet erkent, maar zijn wel onafhankelijk van de UK
Ze zijn erkent door het VK, Nederland en Duitsland. Doordat die landen diplomatieke handelingen hebben verricht met Sealand.
pi_102257244
ik wil het best erkennen hoor, maar dan moet er wel een mooi circuit komen :)
pi_102257423
Jahoor dat kan. Hoeft niet eens duur te zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alaska :
quote:
Alaska werd op 9 april 1867 door de Verenigde Staten van Rusland gekocht, op initiatief van Minister van Buitenlandse Zaken William Seward. De VS betaalden slechts 7.200.072 dollar voor het gebied, omdat Rusland dacht dat het land weinig waard was. De aankoop van Alaska was niet erg populair in de VS en werd wel Seward's Folly genoemd.
De grote vraag is: waarom zou je het willen? Je kan ook klein beginnen: begin je eigen gemeente in Nederland:)
censuur :O
pi_102257493
Vraag het eens aan Rob Vanoudenhoven...

Klik.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_102257550
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Jahoor dat kan. Hoeft niet eens duur te zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alaska :

[..]

De grote vraag is: waarom zou je het willen? Je kan ook klein beginnen: begin je eigen gemeente in Nederland:)
Eigen gemeente binnen Nederland moet zich aan de Nederlandse wetten houden. Nederlandse belasting betalen. En zo nog heel wat meer zaken waar je geen last van hebt met je eigen land.
pi_102257649
Vlag neerplanten het gebied opeisen, hierop een verdrag met Rusland/China verkrijgen.
nuke neerzetten en je heb je eigen land ^^.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_102257657
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Eigen gemeente binnen Nederland moet zich aan de Nederlandse wetten houden. Nederlandse belasting betalen. En zo nog heel wat meer zaken waar je geen last van hebt met je eigen land.
Gemeenten krijgen bakken geld van de Staat.

Als klein land zal je voornamelijk inkomsten hebben uit een dubieuze constructie als belastingparadijs...
pi_102257669
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:47 schreef stbabylon het volgende:
Ja, internationale erkenning is belangrijk. In mijn voorbeeld zit de erkenning door Rusland al in het pakket. En aangezien het een stuk land is waar niemand woont en het is eerlijk gekocht van de eigenaar, lijkt me dat niet een groot probleem.
Ik denk niet dat Rusland je staatje zo makkelijk zou erkennen. Waarom zouden ze? Kan alleen maar nadelig voor ze uitpakken. (stel je besluit een bondgenootschap met Amerika aan te gaan en een Amerikaanse raketsilo in je land toe te staan...)
Ja, ik generaliseer.
pi_102257705
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gemeenten krijgen bakken geld van de Staat.

Als klein land zal je voornamelijk inkomsten hebben uit een dubieuze constructie als belastingparadijs...
Maar je blijft aangelijnd als je deel bent van een staat. Je krijgt wel geld, maar daarvoor moet je een heleboel zaken regelen, zoals zij dat willen.

Maar goed, is ook niet het punt. De vraag is, zou het kunnen, en ik hoor veelbelovende dingen.
pi_102257736
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:09 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Rusland je staatje zo makkelijk zou erkennen. Waarom zouden ze? Kan alleen maar nadelig voor ze uitpakken. (stel je besluit een bondgenootschap met Amerika aan te gaan en een Amerikaanse raketsilo in je land toe te staan...)
Het erkennen regel je in de deal uiteraard. En daar zullen ook heel wat verdragen in worden opgesteld. Zoals bijvoorbeeld dat je nieuwe land geen raketsilo's van Amerika toestaat.
pi_102257815
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef stbabylon het volgende:
Het erkennen regel je in de deal uiteraard. En daar zullen ook heel wat verdragen in worden opgesteld. Zoals bijvoorbeeld dat je nieuwe land geen raketsilo's van Amerika toestaat.
Moet wel een hele grote zak geld zijn dan. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_102257866
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Moet wel een hele grote zak geld zijn dan. :)
Oh ja, absoluut, is ook niet iets wat je kunt neerleggen na het winnen van de jackpot van de staatsloterij.
pi_102258003
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:09 schreef Northside het volgende:

[..]

Oftewel je bent beter af met een stukje Afrika. Ergens bij Senegal o.i.d. En dan hoef je het niet eens te kopen, gewoon ouderwets landjepik!
pi_102258097
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Oftewel je bent beter af met een stukje Afrika. Ergens bij Senegal o.i.d. En dan hoef je het niet eens te kopen, gewoon ouderwets landjepik!
Zou ook kunnen, maar ook dan zou ik willen betalen en het helemaal legaal en boven tafel willen regelen.
pi_102258114
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_102258359
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zou ook kunnen, maar ook dan zou ik willen betalen en het helemaal legaal en boven tafel willen regelen.
Eigenlijk zouden we in ruil voor onze 4-5 miljard euro per jaar ontwikkelingshulp gewoon telkens een groter stuk van dat land in bezit moeten krijgen. Gewoon, voor de heb, mocht het ooit van pas komen :7
  donderdag 22 september 2011 @ 13:32:41 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_102258420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Vergeet niet dat je -zeker in die regio- je soevereiniteit ook af moet kunnen dwingen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 22 september 2011 @ 13:43:33 #24
45206 Pietverdriet
pi_102258746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:52 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ze zijn erkent door het VK, Nederland en Duitsland. Doordat die landen diplomatieke handelingen hebben verricht met Sealand.
Het VK heeft een rechtszaak gevoerd tegen Sealand's heerser, en verloren. Het oordeel was dat het VK aan "abandonment" schuldig was, ze hebben zich teruggetrokken en het platform aan zijn lot overgelaten. Daarmee alle aanspraken etc verloren.
pi_102261075
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:40 schreef stbabylon het volgende:
Zou het technisch, theoretisch en hypotetisch (:P) mogelijk zijn om bijvoorbeeld Rusland een grote zak geld te geven, daarvoor in ruil een flink stuk onbewoond land te verkrijgen (50km² bijvoorbeeld), en dan daar je eigen staat oprichten? Als Rusland akkoord is, is het dan gelukt? Of zitten er nog allerlei andere haken en ogen aan? Als je bijvoorbeeld een stuk kustgebied er bij hebt, dat je dan weer gedoe krijgt met (internationale) wateren?
Verhuis met wat volgelingen naar een dunbevolkt en corrupt afrikaans land.Bouw een dorpje schuif geld toe aan de heerser, en je bent defacto onafhankelijk.

Veel stammen in afrika zijn defacto onafhankelijk.
pi_102261455
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:59 schreef texali het volgende:

[..]

Verhuis met wat volgelingen naar een dunbevolkt en corrupt afrikaans land.Bouw een dorpje schuif geld toe aan de heerser, en je bent defacto onafhankelijk.

Dat kan in Nederland ook, alleen schuif je dan i.p.v. geld wat bedreigingen richting overheid, je noemt het een woonwagenkamp, en je bent onafhankelijk.
pi_102285300
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat kan in Nederland ook, alleen schuif je dan i.p.v. geld wat bedreigingen richting overheid, je noemt het een woonwagenkamp, en je bent onafhankelijk.
Maar in Afrika is het (op de meeste plekken althans) beter weer dan hier. En een stuk mooiere natuur dan Nederland natuurlijk.
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:49:08 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_102289084
Het kan wel denk ik

Maar er zijn ook alternatieven

pi_102289314
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel leuker is het te faken, noem jezelf een voormalige sovjetstaat, Mobopoli ofzo, noem je huis het consulaat en vraag erkenning aan bij de VN, met een zwaar russisch accent bij het ministerie van BuZa proberen relaties op te bouwen, kijken of ze er in tuinen. 20 jaar geleden was je dat wel gelukt denk ik.
Erkenning is niet een of ander formuliertje dat je aan kunt vragen.

Als ik me niet vergis moet, om van een staat in de volkerenrechtelijke zin van het woord te kunnen spreken, sprake zijn van een geografisch gebied, een bevolking (met een zekere culturele identiteit) en moeten andere staten dit geheel als staat erkennen. En dat kan dus betekenen dat sommige staten wel en sommige staten niet erkennen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_102289333
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

maar daarmee ben je nog geen staat. Hooguit een vrijstaat, maar dat is wat anders.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:43:16 #31
45206 Pietverdriet
pi_102290224
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:59 schreef texali het volgende:

[..]

Zorg dan ook voor een goed defensie apparaat.
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:44:29 #32
45206 Pietverdriet
pi_102290245
Je zou ook een eiland kunnen maken in de noordzee.
pi_102290302
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zou ook een eiland kunnen maken in de noordzee.
Moet je wel een flink eind gaan, zit nog behoorlijk wat geclaimed water.
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:48:14 #34
45206 Pietverdriet
pi_102290328
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:46 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Moet je wel een flink eind gaan, zit nog behoorlijk wat geclaimed water.
Hele continentale plat is geclaimed
pi_102294286
Makkelijkste is om een staatsgreep te plegen ergens in de derde wereld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:32:54 #36
45206 Pietverdriet
pi_102294878
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:12 schreef waht het volgende:
Makkelijkste is om een staatsgreep te plegen ergens in de derde wereld.
Populistisch verkiezingsprogramma schrijven in een land vol verwende mensen .
pi_102295241
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Populistisch verkiezingsprogramma schrijven in een land vol verwende mensen .
PVV?
  vrijdag 23 september 2011 @ 19:11:26 #38
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_102307449
Het lijkt me wel iets.

Een eigen onafhankelijke staat, los van de EU en het IMF.

Republik Fryslan kan, maar ergens een eilandstaatje voor de kust van Afrika lijkt me ook wel iets. Goed weer, geen internet, geen moderne technologie, mooie stranden en geen oorlog hoeven te voeren, omdat er toch op dat moment nog niemand woont. Hopelijk zijn er geen grondstoffen aanwezig, anders gaan de Amerikanen weer op oorlogspad, dus een landje zonder de 'zwarte vloek' (olie) en zonder andere grondstoffen waar Amerikanen als strontvliegen op af komen.

Gewoon in vrijheid en vrede leven. Zonder ellendige zaken als computers, telefoons, geld
  vrijdag 23 september 2011 @ 19:15:35 #39
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_102307559
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het lijkt me wel iets.

Een eigen onafhankelijke staat, los van de EU en het IMF.

Republik Fryslan kan, maar ergens een eilandstaatje voor de kust van Afrika lijkt me ook wel iets. Goed weer, geen internet, geen moderne technologie, mooie stranden en geen oorlog hoeven te voeren, omdat er toch op dat moment nog niemand woont. Hopelijk zijn er geen grondstoffen aanwezig, anders gaan de Amerikanen weer op oorlogspad, dus een landje zonder de 'zwarte vloek' (olie) en zonder andere grondstoffen waar Amerikanen als strontvliegen op af komen.

Gewoon in vrijheid en vrede leven. Zonder ellendige zaken als computers, telefoons, geld
En binnen een maand sterven van de honger. Awesome.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 23 september 2011 @ 19:18:48 #40
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102307653
quote:
6s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:08 schreef imanidiot het volgende:
Vlag neerplanten het gebied opeisen, hierop een verdrag met Rusland/China verkrijgen.
nuke neerzetten en je heb je eigen land ^^.
En dan komt de VS binnenvallen.
pi_102308568
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:18 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

En dan komt de VS binnenvallen.
Als je een bondgenootschap of iets dergelijk met China of Rusland hebt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')