Ja, internationale erkenning is belangrijk. In mijn voorbeeld zit de erkenning door Rusland al in het pakket. En aangezien het een stuk land is waar niemand woont en het is eerlijk gekocht van de eigenaar, lijkt me dat niet een groot probleem.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:42 schreef Northside het volgende:
Internationale erkenning lijkt me wel belangrijk...
Kijk maar naar die gasten die hun eigen landje hebben uitgeroepen op dat boorplatform. Niemand neemt ze serieus.
Je bedoel dat ding in de noordzee, Sealand een oud luchtdoelgeschut platform.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:42 schreef Northside het volgende:
Internationale erkenning lijkt me wel belangrijk...
Kijk maar naar die gasten die hun eigen landje hebben uitgeroepen op dat boorplatform. Niemand neemt ze serieus.
Ze zijn erkent door het VK, Nederland en Duitsland. Doordat die landen diplomatieke handelingen hebben verricht met Sealand.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoel dat ding in de noordzee, Sealand een oud luchtdoelgeschut platform.
Tja, ze worden niet erkent, maar zijn wel onafhankelijk van de UK
De grote vraag is: waarom zou je het willen? Je kan ook klein beginnen: begin je eigen gemeente in Nederland:)quote:Alaska werd op 9 april 1867 door de Verenigde Staten van Rusland gekocht, op initiatief van Minister van Buitenlandse Zaken William Seward. De VS betaalden slechts 7.200.072 dollar voor het gebied, omdat Rusland dacht dat het land weinig waard was. De aankoop van Alaska was niet erg populair in de VS en werd wel Seward's Folly genoemd.
Eigen gemeente binnen Nederland moet zich aan de Nederlandse wetten houden. Nederlandse belasting betalen. En zo nog heel wat meer zaken waar je geen last van hebt met je eigen land.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Jahoor dat kan. Hoeft niet eens duur te zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alaska :
[..]
De grote vraag is: waarom zou je het willen? Je kan ook klein beginnen: begin je eigen gemeente in Nederland:)
Gemeenten krijgen bakken geld van de Staat.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Eigen gemeente binnen Nederland moet zich aan de Nederlandse wetten houden. Nederlandse belasting betalen. En zo nog heel wat meer zaken waar je geen last van hebt met je eigen land.
Ik denk niet dat Rusland je staatje zo makkelijk zou erkennen. Waarom zouden ze? Kan alleen maar nadelig voor ze uitpakken. (stel je besluit een bondgenootschap met Amerika aan te gaan en een Amerikaanse raketsilo in je land toe te staan...)quote:Op donderdag 22 september 2011 12:47 schreef stbabylon het volgende:
Ja, internationale erkenning is belangrijk. In mijn voorbeeld zit de erkenning door Rusland al in het pakket. En aangezien het een stuk land is waar niemand woont en het is eerlijk gekocht van de eigenaar, lijkt me dat niet een groot probleem.
Maar je blijft aangelijnd als je deel bent van een staat. Je krijgt wel geld, maar daarvoor moet je een heleboel zaken regelen, zoals zij dat willen.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gemeenten krijgen bakken geld van de Staat.
Als klein land zal je voornamelijk inkomsten hebben uit een dubieuze constructie als belastingparadijs...
Het erkennen regel je in de deal uiteraard. En daar zullen ook heel wat verdragen in worden opgesteld. Zoals bijvoorbeeld dat je nieuwe land geen raketsilo's van Amerika toestaat.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:09 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rusland je staatje zo makkelijk zou erkennen. Waarom zouden ze? Kan alleen maar nadelig voor ze uitpakken. (stel je besluit een bondgenootschap met Amerika aan te gaan en een Amerikaanse raketsilo in je land toe te staan...)
Moet wel een hele grote zak geld zijn dan.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef stbabylon het volgende:
Het erkennen regel je in de deal uiteraard. En daar zullen ook heel wat verdragen in worden opgesteld. Zoals bijvoorbeeld dat je nieuwe land geen raketsilo's van Amerika toestaat.
Oh ja, absoluut, is ook niet iets wat je kunt neerleggen na het winnen van de jackpot van de staatsloterij.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:14 schreef Northside het volgende:
[..]
Moet wel een hele grote zak geld zijn dan.
Oftewel je bent beter af met een stukje Afrika. Ergens bij Senegal o.i.d. En dan hoef je het niet eens te kopen, gewoon ouderwets landjepik!quote:Op donderdag 22 september 2011 13:09 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rusland je staatje zo makkelijk zou erkennen. Waarom zouden ze? Kan alleen maar nadelig voor ze uitpakken. (stel je besluit een bondgenootschap met Amerika aan te gaan en een Amerikaanse raketsilo in je land toe te staan...)
Zou ook kunnen, maar ook dan zou ik willen betalen en het helemaal legaal en boven tafel willen regelen.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel je bent beter af met een stukje Afrika. Ergens bij Senegal o.i.d. En dan hoef je het niet eens te kopen, gewoon ouderwets landjepik!
Eigenlijk zouden we in ruil voor onze 4-5 miljard euro per jaar ontwikkelingshulp gewoon telkens een groter stuk van dat land in bezit moeten krijgen. Gewoon, voor de heb, mocht het ooit van pas komenquote:Op donderdag 22 september 2011 13:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, maar ook dan zou ik willen betalen en het helemaal legaal en boven tafel willen regelen.
Vergeet niet dat je -zeker in die regio- je soevereiniteit ook af moet kunnen dwingen.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, maar ook dan zou ik willen betalen en het helemaal legaal en boven tafel willen regelen.
Het VK heeft een rechtszaak gevoerd tegen Sealand's heerser, en verloren. Het oordeel was dat het VK aan "abandonment" schuldig was, ze hebben zich teruggetrokken en het platform aan zijn lot overgelaten. Daarmee alle aanspraken etc verloren.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ze zijn erkent door het VK, Nederland en Duitsland. Doordat die landen diplomatieke handelingen hebben verricht met Sealand.
Verhuis met wat volgelingen naar een dunbevolkt en corrupt afrikaans land.Bouw een dorpje schuif geld toe aan de heerser, en je bent defacto onafhankelijk.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:40 schreef stbabylon het volgende:
Zou het technisch, theoretisch en hypotetisch (:P) mogelijk zijn om bijvoorbeeld Rusland een grote zak geld te geven, daarvoor in ruil een flink stuk onbewoond land te verkrijgen (50km² bijvoorbeeld), en dan daar je eigen staat oprichten? Als Rusland akkoord is, is het dan gelukt? Of zitten er nog allerlei andere haken en ogen aan? Als je bijvoorbeeld een stuk kustgebied er bij hebt, dat je dan weer gedoe krijgt met (internationale) wateren?
Dat kan in Nederland ook, alleen schuif je dan i.p.v. geld wat bedreigingen richting overheid, je noemt het een woonwagenkamp, en je bent onafhankelijk.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:59 schreef texali het volgende:
[..]
Verhuis met wat volgelingen naar een dunbevolkt en corrupt afrikaans land.Bouw een dorpje schuif geld toe aan de heerser, en je bent defacto onafhankelijk.
Veel stammen in afrika zijn defacto onafhankelijk.
Maar in Afrika is het (op de meeste plekken althans) beter weer dan hier. En een stuk mooiere natuur dan Nederland natuurlijk.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat kan in Nederland ook, alleen schuif je dan i.p.v. geld wat bedreigingen richting overheid, je noemt het een woonwagenkamp, en je bent onafhankelijk.
Erkenning is niet een of ander formuliertje dat je aan kunt vragen.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel leuker is het te faken, noem jezelf een voormalige sovjetstaat, Mobopoli ofzo, noem je huis het consulaat en vraag erkenning aan bij de VN, met een zwaar russisch accent bij het ministerie van BuZa proberen relaties op te bouwen, kijken of ze er in tuinen. 20 jaar geleden was je dat wel gelukt denk ik.
maar daarmee ben je nog geen staat. Hooguit een vrijstaat, maar dat is wat anders.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat kan in Nederland ook, alleen schuif je dan i.p.v. geld wat bedreigingen richting overheid, je noemt het een woonwagenkamp, en je bent onafhankelijk.
Zorg dan ook voor een goed defensie apparaat.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:59 schreef texali het volgende:
[..]
Verhuis met wat volgelingen naar een dunbevolkt en corrupt afrikaans land.Bouw een dorpje schuif geld toe aan de heerser, en je bent defacto onafhankelijk.
Veel stammen in afrika zijn defacto onafhankelijk.
Moet je wel een flink eind gaan, zit nog behoorlijk wat geclaimed water.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zou ook een eiland kunnen maken in de noordzee.
Hele continentale plat is geclaimedquote:Op vrijdag 23 september 2011 09:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Moet je wel een flink eind gaan, zit nog behoorlijk wat geclaimed water.
Populistisch verkiezingsprogramma schrijven in een land vol verwende mensen .quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:12 schreef waht het volgende:
Makkelijkste is om een staatsgreep te plegen ergens in de derde wereld.
PVV?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Populistisch verkiezingsprogramma schrijven in een land vol verwende mensen .
En binnen een maand sterven van de honger. Awesome.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het lijkt me wel iets.
Een eigen onafhankelijke staat, los van de EU en het IMF.
Republik Fryslan kan, maar ergens een eilandstaatje voor de kust van Afrika lijkt me ook wel iets. Goed weer, geen internet, geen moderne technologie, mooie stranden en geen oorlog hoeven te voeren, omdat er toch op dat moment nog niemand woont. Hopelijk zijn er geen grondstoffen aanwezig, anders gaan de Amerikanen weer op oorlogspad, dus een landje zonder de 'zwarte vloek' (olie) en zonder andere grondstoffen waar Amerikanen als strontvliegen op af komen.
Gewoon in vrijheid en vrede leven. Zonder ellendige zaken als computers, telefoons, geld
En dan komt de VS binnenvallen.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:08 schreef imanidiot het volgende:
Vlag neerplanten het gebied opeisen, hierop een verdrag met Rusland/China verkrijgen.
nuke neerzetten en je heb je eigen land ^^.
Als je een bondgenootschap of iets dergelijk met China of Rusland hebt niet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:18 schreef VladimirPoetin het volgende:
[..]
En dan komt de VS binnenvallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |