Waarom niet?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat doe je toch niet in de wasbak man
Snijden doe je op een snijplank.quote:
Je hebt gelijk, laten we het weer over je perineum hebben.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:40 schreef Freddeh het volgende:
Heb je gelijk in inderdaad. Behalve dat gaat het hier over wielrennen, dus nu opsouten met die vissen.
Heb je al een rondje door het Friese Wold gefietst?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:55 schreef Freddeh het volgende:
Goed plan, daar hebben jullie het 3 weken niet over gehad. Dus bij deze: Het gaat fantastisch met m'n perineum. Volgende onderwerp?
hey, dat is niet aardigquote:Op donderdag 22 september 2011 11:33 schreef Freddeh het volgende:
@Blik: Ik snap niet dat jouw fiets met zo'n gedrocht op het zadel wil fietsen
Ik snap het ook niet echt...quote:Op donderdag 22 september 2011 12:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat doet die vis hier? Is dat 1 of andere seksuele afwijking die vooral bij wielrenners voorkomt ofzo? Heb er zelf weinig last van, maar ik loop altijd achter bij dat soort trends.
Forelfilet in de broek schijnt goed te zijn voor je perinium.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat doet die vis hier? Is dat 1 of andere seksuele afwijking die vooral bij wielrenners voorkomt ofzo? Heb er zelf weinig last van, maar ik loop altijd achter bij dat soort trends.
Dit dus.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Forelfilet in de broek schijnt goed te zijn voor je perinium.
wél de graatjes er goed uithalen....
Lijkt mij overbodig. Ik heb hier eens een filmpje gepost waarin staat uitgelegd hoe je het zelf heel nauwkeurig kan doen. Als je die wil zien zeg je het maarquote:Op donderdag 22 september 2011 13:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met http://www.futurumshop.nl(...)1-spd-sl-plaat.phtml ?
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat doe je toch niet in de wasbak man
Nee, nog niet. Nog helemaal geen tijd voor gehad, ben zo druk bezig met verbouwen...quote:Op donderdag 22 september 2011 11:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je al een rondje door het Friese Wold gefietst?
I know... Sorry...quote:Op donderdag 22 september 2011 11:59 schreef Blik het volgende:
[..]
hey, dat is niet aardig
Ik gebruik nu trouwens gewoon mijn wintersport zonnebril voor het fietsen
Totaal niet behoeftig naar, zeker niet sinds m'n nieuwe zadelquote:Op donderdag 22 september 2011 13:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Forelfilet in de broek schijnt goed te zijn voor je perinium.
wél de graatjes er goed uithalen....
Heb geen mtb, maar zal eens rondkijken zodra ik klaar ben met verbouwen.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:02 schreef Tommeke het volgende:
Klopt.
Freddeh, wist je dat Appelskea een heel
mooi mtb-parcours is uitgezet?
Beugels?quote:Op donderdag 22 september 2011 18:19 schreef No-P het volgende:
[..]
En veel oppervlakkiger snijden langs de buik.
Heren: welke beugels moet ik halen. Laatst zijn er wat voorbij gekomen maar verder nog tips? Iig 1 met rubber. Helaas binnenkort waarschijnlijk nog maar plek voor 2 fietsen ipv 4. Dat wordt wisselen in de zomer en de winter. Lastig want in de winter wil ik ook nog kunnen tacxen op de racer.
Gaat inderdaad vooral om de prijs en of de profs ermee rijden. De Uvex is 59,95. Ik heb trouwens een andere besteldquote:Op donderdag 22 september 2011 09:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Omdat het de duurste is natuurlijk![]()
Ding is idd echt foeilelijk.
Ik vind die Uvex de mooiste eentwee! Hoe duur is die eigenlijk?
Ik had die van Knut bijna gesloopt bij m'n eerste pogingquote:Op donderdag 22 september 2011 22:01 schreef No-P het volgende:
Moet je die CO2 pomp wel goed gebruiken
Altijd een handige investering. Mijn CO2 pompje is een goedkopie, dus als ik een patroon (haha Patroon) aangebroken heb om een bandje op te pompen, dan loopt het patroon daarna langzaam verder leeg. Dan moet je dus niet vergeten om altijd een volle reservepatroon bij je te hebben... Pas stond ik dus plat, en met 2 lege patronen bij me. Volgens heb ik mn kostbare pufje weggegeven tijdens de fietsmeet toen we iemand moesten bijblazen. En met gewoon pompen krijgt mijn pompje er echt niet meer in dan 2 bar.quote:Op donderdag 22 september 2011 21:27 schreef eentwee het volgende:
En ik heb een CO2-pompje besteldOvertuigd van de meerwaarde, vooral in bepaalde situaties: tijdens lange tochten waar je de energie van 10min pompen goed kunt gebruiken, in het donker, in de regen..
Zaterdag is er nog l'Ascenceur du Dog, een mooie 200 vanuit Antoing. En over een week, op zaterdag, een 200 vanuit De Lier.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:52 schreef eentwee het volgende:
Ik ga zondag denk ik alsnog een 200km rit maken. Het weer dat ze verwachten is een klein cadeautje dat met beide handen aangepakt moet wordenJammer dat er geen lange toertochten zijn, alleen in de Driebergen 140km. Dan moet ik weer allemaal lusjes erbij gaan verzinnen. Misschien maar gewoon zelf een ronde verzinnen via Posbank en Apeldoorn. Hoelaat zou het WK eigenlijk finishen?
http://www.edwinachterberg.nl/component/content/article/38-video/122-wielerland-tv-schoenplaatjes-47quote:
Toffe foto!quote:Op zondag 25 september 2011 12:52 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
De dijk op tijdens triathlon.
Geen materiaalwagen, je moet alles zelf meenemen. Je mag zelfs geen hulp van buitenaf aannemen. Zelf een nieuw bandje erop leggen dus en bij alles korter dan de lange afstand ben je bij voorbaat uitgeschakeld voor de winst.quote:Op zondag 25 september 2011 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toffe foto!
Rijdt er eigenlijk een materiaalwagen mee bij zo'n triathlon? Of moet je bij lek vervroegd beginnen met lopen?
Hoe werkt dat? Inschrijven met twee en dan elkaar mogen helpen? Starten om de ??? min en niet/wel achter elkaar mogen blijven hangen? Heb je ook een link naar het parcours? En is er een klasse voor MV?quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:43 schreef MallootJean het volgende:
Voor de liefhebbers: zondag 2 oktober is er een koppeltijdrit in Vlaardingen/Maassluis waar je vrij aan kan deelnemen (dus geen KNWU-licentie nodig):
Ook dit jaar sluit RCMD De Coureur het seizoen weer traditioneel af met de koppeltijdrit tussen Maassluis en Vlaardingen op zondag 2 oktober. Alle categorieën kunnen deelnemen aan dit breedtesportevenement. Want niet alleen de KNWU licentiehouders Elite, Junioren, Amateurs, Sportklasse, Nieuwelingen, Dames en Jeugd, maar ook triatleten en recreanten zijn welkom. Het wil dus zeggen dat het een uitdaging is voor iedereen die regelmatig fietst om eens met z’n tweeën een tijd te zetten over de 10 km tussen Maassluis en Vlaardingen vv.
Gaarne voorinschrijving via de mail (mailadres via PM bij mij te krijgen) Ook zondag 2 oktober kan er vanaf 9.00 uur in het clubhuis van de Coureur aan de Vlaardingsedijk nog ingeschreven worden. De inschrijfkosten van de Koppeltijdrit voor licentiehouders is gratis en voor niet-licentiehouders ¤ 2,50 per persoon. Een schaalhelm is verplicht. De start van het eerste koppel vindt plaats om 10:01 uur.
Hier krijg je geen soign'e afscheidinkjes bij de armen van. Wel coole smily op je arm!quote:Op zondag 25 september 2011 12:52 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
De dijk op tijdens triathlon.
Dat mag ik toch wel hopen voor je.quote:Op zondag 25 september 2011 20:52 schreef nogeenmaarten het volgende:
Dit seizoen meer km's op de fiets gereden dan er euro's aan uitgegeven.
Als je nu eens 130 euro hier: http://www.fietsbewegingsanalyse.nl/ besteedt, ben je in één keer van al het geklooi met verschillende aanpassing af. Ik wil geen reclame maken maar dit is de absolute top in Nederland en hier gaan zelfs toppers te rade. Succes!quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:16 schreef Patroon het volgende:
Vandaag even een klein blokje om om mijn geleende stuurpen van 90mm te testen. Normaal kreeg ik na 1 uur last van mijn linker schouder maar dat gebeurde nu niet.. De pijn kwam ook wel eens later dus juich nog niet te vroeg. Morgen ga ik 3uren om en zal zien of de pijn dan ook weg blijft.
Heb ook geen tinteling in pink en wijsvinger meer. En tijdens het fietsen heb ik mijn handpalmen vol op de shifters terwijl ik eerst alleen met mijn vingers op de shifters zat en mijn polsen op de bovenkant van het stuur (waar de knik naar voren zit)
Het voelt in ieder geval goed.
Kan me voorstellen dat wanneer je een top of the line Cervélo koopt, je dat niet redtquote:Op zondag 25 september 2011 23:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat mag ik toch wel hopen voor je.
Zeker niet met deze zomer.quote:Op maandag 26 september 2011 08:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat wanneer je een top of the line Cervélo koopt, je dat niet redt
Heb je je nieuwe fiets al?quote:Op maandag 26 september 2011 09:59 schreef Blik het volgende:
Beetje jammer dat ik natuurlijk uitgerekend deze week overdracht van project heb, en dus moet overwerken![]()
Hopelijk donderdag wel eerder klaar en dan een mooi rondje fietsen, en zaterdag/zondag ook flink wat kilometers maken als het mogelijk is
2 weken geleden. Nog steeds even wennen en ik ben nog aan het experimenteren met hoe ik moet zitten. Heb met name last van mijn voeten die na 20 a 30 km gaan slapen. Iemand tips?quote:Op maandag 26 september 2011 10:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je je nieuwe fiets al?
Dan heb ik de foto's gemistquote:Op maandag 26 september 2011 10:17 schreef Blik het volgende:
[..]
2 weken geleden. Nog steeds even wennen en ik ben nog aan het experimenteren met hoe ik moet zitten. Heb met name last van mijn voeten die na 20 a 30 km gaan slapen. Iemand tips?
Zou natuurlijk ook aan je nieuwe schoenen kunnen liggen.quote:Op maandag 26 september 2011 10:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb met name last van mijn voeten die na 20 a 30 km gaan slapen. Iemand tips?
Ja, dat moet ik ook nog gaan doen. Maar kan mooi experimenteren de komende weekquote:Op maandag 26 september 2011 10:35 schreef marcodej het volgende:
Misschien beetje schuiven met je plaatjes?
Ik zit nu perfect. Geen pijntjes meer. Heb vroeger wel metingen gedaan maar heb toch het meeste succes gehad met trail and error. Elk lichaam is anders.quote:Op maandag 26 september 2011 00:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je nu eens 130 euro hier: http://www.fietsbewegingsanalyse.nl/ besteedt, ben je in één keer van al het geklooi met verschillende aanpassing af. Ik wil geen reclame maken maar dit is de absolute top in Nederland en hier gaan zelfs toppers te rade. Succes!
Ik neem aan dat je "trial and error" bedoelt...quote:
Doe ik met mijn pantoffels ook wel eens als ze gaan stinken. 24 uur in het vriesvak en alle (stinkende) bacteriën vriezen vanzelf dood....heb het met mijn wielerschoenen nog nooit gedaan...quote:
Klopt met telefoon gepost. Typoquote:Op maandag 26 september 2011 13:10 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je "trial and error" bedoelt...
Dan ben je de fiets niet waardquote:Op maandag 26 september 2011 08:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat wanneer je een top of the line Cervélo koopt, je dat niet redt
Mooi, ga je 'm kopen? En wat kost dat?quote:Op maandag 26 september 2011 21:06 schreef Oksel het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Half jaar oud frame, inc. XTR crank & pedalen + zadelpen..Dag Henk, welkom Bob.
quote:Op maandag 26 september 2011 21:26 schreef Patroon het volgende:
Jongens,
Bepalen jullie de diepte van je stuur adhv je armen op de shifters of onderin de beugels?
Ik heb nu namelijk het idee te hoog te zitten wanneer ik met mijn armen op het stuur rijdt. Maar met de handen onderin de beugels lijkt het wel goed..
quote:Op maandag 26 september 2011 13:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zit nu perfect. Geen pijntjes meer. Heb vroeger wel metingen gedaan maar heb toch het meeste succes gehad met trail and error. Elk lichaam is anders.
Ik ga ff een open deur intrappen.. Als je nu onderin de beugels goed zit en je gaat je stuur lager zetten omdat je het idee hebt te hoog te zitten met je handen op de shifters, zit je straks onderin de beugels weer te diep.. Het is kiezen of delen, je kan niet allebei hebben..quote:Op maandag 26 september 2011 21:26 schreef Patroon het volgende:
Jongens,
Bepalen jullie de diepte van je stuur adhv je armen op de shifters of onderin de beugels?
Ik heb nu namelijk het idee te hoog te zitten wanneer ik met mijn armen op het stuur rijdt. Maar met de handen onderin de beugels lijkt het wel goed..
hahaquote:
Ik ga wel kijken of ik onderin nog dieper kan zitten, maar hoe comfortabel moet dat zijn? je fietst nooit een hele tocht/wedstrijd onderin de beugel.quote:Op maandag 26 september 2011 21:44 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik ga ff een open deur intrappen.. Als je nu onderin de beugels goed zit en je gaat je stuur lager zetten omdat je het idee hebt te hoog te zitten met je handen op de shifters, zit je straks onderin de beugels weer te diep.. Het is kiezen of delen, je kan niet allebei hebben..
Ander stuur met andere afmetingen?quote:Op maandag 26 september 2011 21:44 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik ga ff een open deur intrappen.. Als je nu onderin de beugels goed zit en je gaat je stuur lager zetten omdat je het idee hebt te hoog te zitten met je handen op de shifters, zit je straks onderin de beugels weer te diep.. Het is kiezen of delen, je kan niet allebei hebben..
Een oud Kanoiaans gezegde: Niet zeuren, maar peddelen.quote:Op maandag 26 september 2011 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha![]()
Ik bedoelde met perfect zitten dat ik geen schouderklachten meer heb waar ik al mee bij de fysio zat, ik zat dus teveel gestrekt. Nu het stuur 1cm dichterbij staat wil ik kijken hoe diep ik kan.
Maar heb je verder ook nog een nuttig advies Kano?
Maar, maar, maar..quote:Op maandag 26 september 2011 21:59 schreef Gripper het volgende:
Oksel: als jij dat frame nou niet heel snel koopt doe ik het!
Hij kan een compact stuurtje nemen, heeft een mindere drop. (En ook een kortere reach, waardoor hij ook weer korter gaat zitten en hij eigenlijk die kortere stuurpen niet nodig had gehadquote:Op maandag 26 september 2011 21:44 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik ga ff een open deur intrappen.. Als je nu onderin de beugels goed zit en je gaat je stuur lager zetten omdat je het idee hebt te hoog te zitten met je handen op de shifters, zit je straks onderin de beugels weer te diep.. Het is kiezen of delen, je kan niet allebei hebben..
Ik zou zeggen koop een nieuwe of een bijna nieuwe 2e hands. Met een goede olie/lucht geveerde vorkquote:Op maandag 26 september 2011 22:00 schreef Oksel het volgende:
Maar, maar, maar..
Een nieuwe ATB is zo goedkoop! Nu heb ik een mooi frame, met aardige wielen, maar zijn de onderdelen weer ouder. Tering, moeilijk. Aan de andere kant; die fiets ik toch wel kapot
Wat vind jij? Ga ik aan dit frame zoveel plezier beleven?
quote:Op maandag 26 september 2011 22:15 schreef Oksel het volgende:
Dus jij zegt; 'laat dit frame staan..' ? En koop een bijna nieuwe?
Die Trek die je post is wel mooi, wat zit daar meestal voor vork op? Rock Shocks?quote:
Klopt inderdaad, maar ik doelde eigenlijk meer op z'n huidige situatie met dit stuur..quote:Op maandag 26 september 2011 22:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij kan een compact stuurtje nemen, heeft een mindere drop. (En ook een kortere reach, waardoor hij ook weer korter gaat zitten en hij eigenlijk die kortere stuurpen niet nodig had gehad)
Assos is ook wel erg duur, zag laatst in de Rose-folder een winterbroek van ze staan voor 400 euroquote:Op maandag 26 september 2011 21:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor het eerst kleding van Assos hier in huis (voor m'n vriendin). Wel heel gaaf hoe ze dat presenteren hoor! Broek zelf ziet er ook supermooi uit en die zeem.. Ook zelf maar eens kijken voor een broek.
Ze kúnnen ook niet anders meer, het geld is opquote:Op maandag 26 september 2011 22:27 schreef Blik het volgende:
Maar goed, er zijn een hoop mensen die nooit meer anders willen als ze eenmaal een Assos hebben
Die cube had ik ook al gezien.. maar ben 1m80, wellicht wat krap dan, 18". De andere 2 zijn fully, ik wil juist alleen voorvering, en die moet lockable zijn.. zodat ik mooi strak de weg / heuvelop kan.quote:Op maandag 26 september 2011 22:38 schreef kaasplankje het volgende:
http://link.marktplaats.nl/487349837
http://link.marktplaats.nl/487392792
Mooi maar vast te duur![]()
http://link.marktplaats.nl/487402080
Die zijn in Inches, ik zou zeggen 21" oid?quote:Op maandag 26 september 2011 22:42 schreef marcodej het volgende:
Ben dus op zoek naar strandfietsje, Zoiets dus: http://fietsen-brommers.m(...)on-strand-racer.html
Hoe zit het met maatvoeringen van mountainbikes? Welke maatvoering heb ik nodig als ik op de racer ong. een 60cm heb?
Ik reed op een 17" met 1.81 lengte, dat was wat klein maar dat vond ik juist wel lekker, de geometrie was nagenoeg gelijk aan mijn koersfiets. Die fully's die ik postte zijn zo goed dat je nauwelijks last hebt van "pompen" (=energieverlies) bij staand klimmen.quote:Op maandag 26 september 2011 22:45 schreef Oksel het volgende:
Die cube had ik ook al gezien.. maar ben 1m80, wellicht wat krap dan, 18". De andere 2 zijn fully, ik wil juist alleen voorvering, en die moet lockable zijn.. zodat ik mooi strak de weg / heuvelop kan.
Ik heb nog steeds geen stuurpen gekocht. Ben nog steeds aan het testen met de leen pen. Wat je zegt over compact neem ik zeker mee. Ga morgen ff fietsen met een 5mm spacer er tussen uit. Misschien is het te diep maar dat merken we vanzelf. Trustenquote:Op maandag 26 september 2011 22:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij kan een compact stuurtje nemen, heeft een mindere drop. (En ook een kortere reach, waardoor hij ook weer korter gaat zitten en hij eigenlijk die kortere stuurpen niet nodig had gehad)
Ja, die "beste" serie gaat idd wel redelijk ver. 400¤ voor een jackje en 250¤ voor een korte broek.. Als je dan een hele kledingset moet aanschaffen ben ik meer kwijt dan ik voor mijn fiets betaald hebquote:Op maandag 26 september 2011 22:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Assos is ook wel erg duur, zag laatst in de Rose-folder een winterbroek van ze staan voor 400 euro
Maar goed, er zijn een hoop mensen die nooit meer anders willen als ze eenmaal een Assos hebben
Shirtjes merk ik maar heel weinig verschil tussen om eerlijk te zijn. Ik heb een gratis shirt van een toertochtje, het goedkoopste shirt van de Decathlon, een iets duurder shirtje van Rose en een vrij prijzig Vermarc shirt. Qua draagcomfort merk ik helemaal geen verschil. Die goedkopere shirts vallen ondertussen wel uit elkaar, misschien wat minder duurzaam. Maar voor de prijs van die Vermarc koop je 3 shirts bij de Decathlon..quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:37 schreef Tommeke het volgende:
100 euro voor een fietsbroek is idd vrij normaal tegenwoordig... Als ik op m'n werk soms zie wat klanten uitgeven aan kleding dan ben ik blij dat ik in clubkleding rij. 40 voor een broekje en 25 voor een shirtje en kwalitatief ook best prima.
Nee man, als je getrouwd bent heb je namelijk geen sex meerquote:Op maandag 26 september 2011 23:01 schreef Blik het volgende:
huur en hotelkamer in Rotjeknor en ga morgen gezellig samen met z'n 2-en een fiets uitzoeken...
Mijn hemel zeg, jullie lijken wel getrouwd
Ik heb een Assos Mille, destijds 100e voor betaald. Het is een fijne broek maar uiteindelijk zijn er in mijn ogen toch merken die meer waar voor je geld bieden. Het is ook zelden in de aanbieding i.t.t. de toplijnen van bijv. Castelli, Giordana (bodyclone), Sugoi waardoor je dan echt meer waar voor je geld krijgt. Deze Sugoi RS krijgt bijvoorbeeld zeer veel lovende reviews.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, die "beste" serie gaat idd wel redelijk ver. 400¤ voor een jackje en 250¤ voor een korte broek.. Als je dan een hele kledingset moet aanschaffen ben ik meer kwijt dan ik voor mijn fiets betaald heb![]()
De instapserie vind ik op zich nog wel te doen. 100¤ voor een korte broek is niet zo heel veel meer als veel andere merken. En wat je daar dan voor krijgt ziet er wel echt heel erg goed uit. Ben benieuwd of het ook lang zo mooi blijft.
Balen van verkoudheid zeg! Hopelijk ben je aankomend weekend wel fit, krijg je herkansing met nog beter weerquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik heb een Assos Mille, destijds 100e voor betaald. Het is een fijne broek maar uiteindelijk zijn er in mijn ogen toch merken die meer waar voor je geld bieden. Het is ook zelden in de aanbieding i.t.t. de toplijnen van bijv. Castelli, Giordana (bodyclone), Sugoi waardoor je dan echt meer waar voor je geld krijgt. Deze Sugoi RS krijgt bijvoorbeeld zeer veel lovende reviews.
Ik heb trouwens maar twee uur kunnen fietsen dit weekend, weer verkouden
@Okkie: bij bikepalast.com zijn wat mtb's van Cube en BMC in de aanbieding. Ik heb er geen verstand van maar misschien zit er wat bij. Ik heb daar vorig jaar mijn crossfiets gekocht. Na mijn bestelling bleken de specificaties veranderd (o.a. slechtere wielen maar een modeljaar nieuwer, ze hadden natuurlijk een overjarig voorraadje aangekocht en de dozen niet uitgepakt) en heb ik er in mijn beste Duits nog 150 euro extra van af geluld.Je bent een Nederlandse kutkrent of je bent het niet he.
Vervoersvoorwaarde? Google maar eens op TIRquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.bike-discount.(...)gerhose-schwarz.html
Waar zou TIR voor staan?
Maat: vervoersvoorwaardequote:Op dinsdag 27 september 2011 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vervoersvoorwaarde? Google maar eens op TIR
Ik ga voortaan beter lezen.quote:
Niemand?quote:Op maandag 26 september 2011 23:51 schreef Patroon het volgende:
Trouwens nog ff een vraag over een compact stuur. Maakt het qua stuurgedrag uit of je een 90mm pen monteert met het stuur dat ik nu heb, of ik hou mijn oude 100mm pen met een cm korter stuur. Het verste punt is beide keren gelijk.
Het is me niet helemaal duidelijk, maar het lijkt me dat er niets verandert.quote:
Oogt opzich prima, maar een beetje extra informatie kan nooit kwaad.. Informeer bij de verkoper eens naar de leeftijd van de fiets en onderdelen zoals de ketting en de cassette enzo.. Vraag ook meteen even wat voor wielen eronder liggen, want dat kan ik zo niet zienquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:35 schreef kanovinnie het volgende:
Linkje
Goedkoop, ultegra, carbon, 61 cm? Klinkt allemaal goed!
Thanks! Zitten wel wat toffe dingen tussen voor een mooie prijs.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:16 schreef eentwee het volgende:
TIR is voor dikkerds. Zie ook de maattabel. Mijn broek is XLG, die zit goed maar mijn chest is lang geen 46" terwijl ik juist een wat steviger bovenlichaam hebHier zijn trouwens nog een paar Assos aanbiedingen.
zo iets heb je al eerder gepost , prijs is vriendelijk de onderdelen wat ouder maar zal ook wel goed zitten , alleen dat frame heeft niets te maken met carbon zoals we dat nu kennen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:35 schreef kanovinnie het volgende:
Linkje
Goedkoop, ultegra, carbon, 61 cm? Klinkt allemaal goed!
Ik heb die cyclewear link al tig keer voorbij zien komen vanuit jouw kantquote:Op dinsdag 27 september 2011 14:18 schreef eentwee het volgende:
Je vergist je hoor, ik heb die link hier volgens mij nog nooit eerder gepost.
Ah, vandaar dat het carbon frame wat ik eerder poste niet echt denderend was! Bedankt, kan ik een beetje op gaan letten.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:42 schreef dop het volgende:
[..]
zo iets heb je al eerder gepost , prijs is vriendelijk de onderdelen wat ouder maar zal ook wel goed zitten , alleen dat frame heeft niets te maken met carbon zoals we dat nu kennen.
dit zijn alu verbindings stukken verlijmt met carbond buis , dat geeft geen stijve fiets dat is meer een nieuwigheidje van 20 jaar geleden wat nu niet meer op deze manier word toegepast.
er zijn nog wel frames tekoop die slechts deels van carbon zijn , maar dat is altijd om de kosten te drukken en niet van wegen de kwaliteit
[ afbeelding ]
plaatje geeft beter idee van hoe het zit omdat hier de alu delen blank zijn gelaten
dus best aardig fietsje maar als je van een goede carbon fiets droomt gewoon door sparen.
Je kan beter een goede alu dan een slecht carbon frame kopenquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat het carbon frame wat ik eerder poste niet echt denderend was! Bedankt, kan ik een beetje op gaan letten.
Ik hoef geen carbon fiets, ik wil gewoon een goede![]()
Duurrrrr
Dat sowieso. Zoals die in die link?quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan beter een goede alu dan een slecht carbon frame kopen
Vanwege de Amsterdam dingen? Dat is denk ik niet echt een probleem aangezien we een spuiterij op het werk hebbenquote:
Ja, ik ben het nou echt SPUUGZAT, constant dat gezeur over die 2ehands barrels!!quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanwege de Amsterdam dingen? Dat is denk ik niet echt een probleem aangezien we een spuiterij op het werk hebben![]()
Maar prijs/kwaliteit enzo? Is het een goede prijs?
Als jullie het zat worden dat ik zoveel zeur over 2dehands fietsen mogen jullie 't zeggen.
Prijzen zijn altijd hoog op Marktplaats. Ik ga 'm denk toch maar een mailtje sturen dat ik een proefritje wil maken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ja, ik ben het nou echt SPUUGZAT, constant dat gezeur over die 2ehands barrels!!![]()
Nee geintje, van mij mag je zo vaak vragen stellen als je wilt.. Kan ik altijd nog zeggen dat ik, als je uiteindelijk een andere fietst gevonden hebt, meegeholpen heb aan jou fietsplezier...
Wat betreft die amsterdam fiets die je post, dat ding is spuuglelijk... Verder qua specs denk ik dat het zeker wel een degelijke fiets is, alleen ik twijfel wel een beetje of de prijs niet wat aan de hoge kant is.. Zelf zou ik denk ik eerder denken aan een 600-650 euro.. Weet niet hoe de anderen erover denken..
Ik moet volgens de berekeningen een 60/61 hebben. Dat is center-center toch?quote:zitbuis center-center 57 cm
zitbuis center-top 61 cm
Het is heel moeilijk om iets zinnigs te zeggen over de kwaliteit van die fiets. Weet jij wat voor alu er is gebruikt? Bijvoorbeeld Alloy 7005?quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Prijzen zijn altijd hoog op Marktplaats. Ik ga 'm denk toch maar een mailtje sturen dat ik een proefritje wil maken.
Al zit ik wel te twijfelen.
[..]
Ik moet volgens de berekeningen een 60/61 hebben. Dat is center-center toch?
Wat vind je lelijk aan die fiets? De kleur?
Even checken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is heel moeilijk om iets zinnigs te zeggen over de kwaliteit van die fiets. Weet jij wat voor alu er is gebruikt? Bijvoorbeeld Alloy 7005?
Het is wel een mooie fiets Kanovinnie, of ze voor jou geschikt is qua maat is mss het beste te bepalen door een proefrit. In de prijsklasse waarin jij zoekt kun je beter een alu frame zoeken met een goede afmontage ipv een oud carbonnen kader. De CC lengte van een frame is belangrijker dan de CC maat van de zitbuis. Bij de zithoogte heb je meer speling mbv de zadelpen. Met de stuurpen is dat hooguit 20/30 mm. De lengte is dus eigenlijk belangrijker dan de hoogte. je kan wel een 90mm stuurnok op een 61cm frame zetten, maar dat ziet er niet uit. 110 t/m 130 kan wel.quote:
Yup, en die amsterdam accentenquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
Wat vind je lelijk aan die fiets? De kleur?
Och, lelijke kerel op een lelijke fiets. Dan is het toch juist weer soignee?quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:37 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Yup, en die amsterdam accenten
1.85 ongeveer. Ik heb gister even mijn beenlengte opgemeten en daar kwam ik uit op zo'n 91 cm. Mijn armen zijn van normale lengte. De proefrit (net als de lijst met dingen waar ik op moet letten die je eerder had gepost) ga ik zeker doen/aflopen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is wel een mooie fiets Kanovinnie, of ze voor jou geschikt is qua maat is mss het beste te bepalen door een proefrit. In de prijsklasse waarin jij zoekt kun je beter een alu frame zoeken met een goede afmontage ipv een oud carbonnen kader. De CC lengte van een frame is belangrijker dan de CC maat van de zitbuis. Bij de zithoogte heb je meer speling mbv de zadelpen. Met de stuurpen is dat hooguit 20/30 mm. De lengte is dus eigenlijk belangrijker dan de hoogte. je kan wel een 90mm stuurnok op een 61cm frame zetten, maar dat ziet er niet uit. 110 t/m 130 kan wel.
Hoe lang ben je? En heb je verhoudingsgewijs lange benen of juist niet? Zit je liefst diep op de racer of meer een beetje relaxed?
Hier op het werk hebben we een straalcabine en spuitcabine. Ik moet dan wel even informeren wat het zou moeten kosten.quote:Als er idd een bijna nieuwe centuar groep op op die fiets zit lijkt me dat een groot pluspunt; daar kan je wel even mee vooruit. Die Fulcrum wielen zijn ook goed. Die lak zou ik op de koop toe nemen, spuiten is bewerkelijk, kostbaar ook. Ook als je het zelf doet. Als je het zelf doet doe het dan in hemelsnaam goed. Alles demonteren, zeer zorgvuldig schuren en ontvetten. Zelf spuiten met een spuitbus is fiets verneuken; dat doe je enkel goed in de spuitcabine, en nog het liefst dmv poedercoaten, want natte lak hecht slecht op alu.
Qua maat zit je wel goed denk ik, leuk dat je een proefritje gaat maken.quote:Op woensdag 28 september 2011 07:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Och, lelijke kerel op een lelijke fiets. Dan is het toch juist weer soignee?
[..]
1.85 ongeveer. Ik heb gister even mijn beenlengte opgemeten en daar kwam ik uit op zo'n 91 cm. Mijn armen zijn van normale lengte. De proefrit (net als de lijst met dingen waar ik op moet letten die je eerder had gepost) ga ik zeker doen/aflopen.
[..]
Hier op het werk hebben we een straalcabine en spuitcabine. Ik moet dan wel even informeren wat het zou moeten kosten.
Ik ga iig even bellen voor een proefrit
weet jij wat alloy 7005 is? (het is trouwens aa7005)quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is heel moeilijk om iets zinnigs te zeggen over de kwaliteit van die fiets. Weet jij wat voor alu er is gebruikt? Bijvoorbeeld Alloy 7005?
Op papier ja, ik had een Principia en die was binnen nét buiten de garantie gescheurd.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:37 schreef dop het volgende:
[..]
weet jij wat alloy 7005 is? (het is trouwens aa7005)
bijna alle 6000 en 7000 legeringen zijn geschikt voor fiets frames
een goede aluminium legering maken voor een fietsframe is heel simpel, daar zit hem niet de crux
klein
cannondale
principia
zijn zeer goed in alu frames
Gaint maar vooral Trek zijn van mindere kwaliteit als het alu betreft
Oei, heb zelf een alu giantquote:Op woensdag 28 september 2011 08:37 schreef dop het volgende:
[..]
weet jij wat alloy 7005 is? (het is trouwens aa7005)
bijna alle 6000 en 7000 legeringen zijn geschikt voor fiets frames
een goede aluminium legering maken voor een fietsframe is heel simpel, daar zit hem niet de crux
laswerk en constructie geven de doorslag
klein
cannondale
principia
zijn zeer goed in alu frames
Gaint maar vooral Trek zijn van mindere kwaliteit als het alu betreft
Mijn benen kunnen best even lang zijn hoor, ik stond in mijn onderbroek met een rolmaat te hannessen, zou best wat kunnen schelenquote:Op woensdag 28 september 2011 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik vind die fiets wel wat hebben hoor. Beetje klassieke uitstraling. Nog wat saai op dit moment maar dat geeft je wel de ruimte om bv wat kleur in je wielen, zadel en stuurlint aan te brengen. Lijkt me wel mooi als je een rood zadel en stuurlint er op zet.
Maat lijkt me ook goed. Ik ben even lang als jij en 1 cm kortere benen. De liggende buis is bij mij iets langer maar had daar ook wel wat moeite mee om aan te wennen.
Ja, je moet eigenlijk in je fietsbroek meten. Met een beetje zeem scheelt dat zo weer een centimeterquote:Op woensdag 28 september 2011 09:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn benen kunnen best even lang zijn hoor, ik stond in mijn onderbroek met een rolmaat te hannessen, zou best wat kunnen schelen
dat is heftig klimmen dan:)quote:Op woensdag 28 september 2011 09:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zaterdag 26 graden in de Eifel![]()
![]()
![]()
Trek = Klein..Giant is een van de grootste (de grootste?) fietsfabrikanten überhaupt, maken ook vele frames voor andere merken. Is echt niks mis mee hoor voor de gewone sterveling.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:37 schreef dop het volgende:
[..]
weet jij wat alloy 7005 is? (het is trouwens aa7005)
bijna alle 6000 en 7000 legeringen zijn geschikt voor fiets frames
een goede aluminium legering maken voor een fietsframe is heel simpel, daar zit hem niet de crux
laswerk en constructie geven de doorslag
klein
cannondale
principia
zijn zeer goed in alu frames
Gaint maar vooral Trek zijn van mindere kwaliteit als het alu betreft
Ik hoor over Giant en Trek juist goede verhalen. Dan heb ik het wel over de topklasse alu frames. Cannondale vind ik persoonlijk helemaal niets. Lang en slap.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:37 schreef dop het volgende:
[..]
weet jij wat alloy 7005 is? (het is trouwens aa7005)
bijna alle 6000 en 7000 legeringen zijn geschikt voor fiets frames
een goede aluminium legering maken voor een fietsframe is heel simpel, daar zit hem niet de crux
laswerk en constructie geven de doorslag
klein
cannondale
principia
zijn zeer goed in alu frames
Gaint maar vooral Trek zijn van mindere kwaliteit als het alu betreft
Klein = Trek geworden dat klopt en daar mee is een hoop verloren gegaan.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Trek = Klein..Giant is een van de grootste (de grootste?) fietsfabrikanten überhaupt, maken ook vele frames voor andere merken. Is echt niks mis mee hoor voor de gewone sterveling.
Ook eens met Kaas, Principia had inderdaad alu als specialiteit maar ging over de grens. Er zijn hele series geweest die gewoon te licht waren en maar 1 of 2 seizoen meegingen.
Slap? Moet je voor de gein eens een rondje rijden op een van mijn stuiterbakkenquote:Op woensdag 28 september 2011 10:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik hoor over Giant en Trek juist goede verhalen. Dan heb ik het wel over de topklasse alu frames. Cannondale vind ik persoonlijk helemaal niets. Lang en slap.
Tja, Trek & Giant hebben één groot voordeel: En dat is prijs. Ik had een trek atb, die was prima zolang ze meeging. Ik ben er ook nog op fietsvakantie mee geweest. Giant heb ik geloof ik nooit gehad. Mijn pa wel, en die heeft er lang op gefietst.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:28 schreef dop het volgende:
[..]
Klein = Trek geworden dat klopt en daar mee is een hoop verloren gegaan.
maar klein heeft toen het nog klein was echt zeer goede fietsen gemaakt
Gaint maakt inderdaad heel erg veel en niet alleen slecht maar heeft toch wel erg veel middelmatig spul gemaakt.
maar goed zoveel merken zoveel meningen en ervaringen natuurlijk.
Een deel van mijn ervaring komt uit het tijdperk dat alle fietsen nog alu waren , en dat kleurt mijn mening misschien ook wat anders als die van anderen.
heb zelf lang geleden een Gaint in stukken getrapt en daar na een Trek plus de het vervangende en zogenaamd verbetrede frame daar van,
ook dat kleurt de mening natuurlijk
Wat is er met die zeem? Heeft ze hem al een keer aan gehad soms? Het is mooi spul en redelijk duurzaam maar ik heb deze week een nieuwe set Garneau Mondo met active compression aangeschaft en dat is echt helemaal soigneé en nog heel functioneel ook. Kost ook een paar knaken hier in Amerika maar dan heb je ook echt wat exclusiefs.quote:Op maandag 26 september 2011 21:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor het eerst kleding van Assos hier in huis (voor m'n vriendin). Wel heel gaaf hoe ze dat presenteren hoor! Broek zelf ziet er ook supermooi uit en die zeem.. Ook zelf maar eens kijken voor een broek.
Kleur is niets mis mee, maar alleen het woord 020 volledig uitgespeld doet mij bijvoorbaat al kotsen. Ik zou er ook wel een proefrit op willen maken, maar dan niet verder dan de eerste de beste gracht........quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat vind je lelijk aan die fiets? De kleur?
Je hebt ook een winkelhaak nodig. De ene kant breng je lekker ingevet in een lichaamsopening in, de andere kant wijst dan horizontaal, en daar meet je de hoogte op.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Anatomisch gesproken, als je als man (als vrouw ook natuurlijk) een waterpas in je kruis steekt, wijst het niet naar de muur.
![]()
![]()
![]()
De verdere mentale lplaatjes verzinnen julie maar zelf![]()
![]()
Goede tip!quote:Op donderdag 29 september 2011 11:31 schreef eentwee het volgende:
Overigens is het slimmer om de sensor aan de voorkant van de vork te monteren omdat-ie dan naar buiten wordt geduwd ipv in de spaken mocht hij per ongeluk richting het wiel verschuiven.
quote:Op donderdag 29 september 2011 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
Zeg ik net tegen iemand op FB dat ik naar een fiets ga kijken *ploing* berichtje dat iemand (goede vriend van me) zijn fiets aan het verkopen is. En wat voor fiets ik zoek.
Ik weet alleen niet wat voor fiets hij heeft.
Ik heb het druk man, net thuis van een verjaardag, drukke dag gehad. Morgen gaan 5:30 de wekker weer.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:59 schreef Oksel het volgende:
Kaas? Kaas! Verdomme. Schiet nu eens op man!
Is dat een variant op de winkelhaak in 't kruisquote:
Fietsen tot dinsdag?quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo, fiets is schoon, spullen gepakt; ik ben fietsen.
Tot dinsdag!
http://www.vakantiefietse(...)fietsdoos/#fietsdoosquote:Op donderdag 29 september 2011 23:00 schreef JohnDDD het volgende:
verzoekje van een vriendin of ik haar morgen kan helepn met het demonteren van haar Dutch bike, die ze mee wil nemen naar Spanje in het vliegveld. o ja, of ik ook kon helpen met het zoeken naar een doos voor de fiets. wordt nog een lastig klusje, zeker als het achterwiel er ook uit moet.
Volgens mij ging Knut een weekendje fietsen bij onze oosterburen, als ik het goed hebquote:Op vrijdag 30 september 2011 13:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Fietsen tot dinsdag?
Hebben we hier een 2e Ivo?
Of wat vind je van deze?quote:te koop Bulls black adder , frame en barre ends carbon,, volledig xt afgemonteerd,, velgen dt swiss xr 4.20,, swalbe banden
voorvork Recon 3.21 luchtvering instelbaar, klikpedalen
fiets is als nieuw ik heb er heel weinig km met gefiets
Of wellicht dat Gripper er wat over kan roepen?quote:vering is op lucht demping op olie
afmontage is lx/xt en het cranckstel is truvative (sram)
deze cranck heeft cube een tijdje gemonteerd gehad omdat shimano geen cranckstellen toen kon leveren
Niet onaardig, die Bulls vind ik wel interessant, al vind ik de prijs wat fors. Vind je ´m mooi? Als je ernaar gaat kijken moet je ook goed op de voorvork letten; of de binnenpoten niet zijn aangetast bij de afdichtingsrubbers, en of er geen speling op de vorkpoten zit en er geen olie uit lekt, ook niet een klein beetje.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:54 schreef Oksel het volgende:
Kaas!
Deze fiets, amper op gefietst. 875 EUR.
[ afbeelding ]
[..]
Of wat vind je van deze?
http://link.marktplaats.nl/483159027
[..]
Of wellicht dat Gripper er wat over kan roepen?
Thanks
Vanwege de meiden of vanwege het schaatsen?quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:23 schreef Tommeke het volgende:
Ik kwam gister trouwens in de stad een paar meiden van een schaatsvereniging tegen. Nu ben ik lid
Het schaatsen natuurlijkquote:Op vrijdag 30 september 2011 21:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vanwege de meiden of vanwege het schaatsen?
Een mtb hoort niet wit te blijven :pquote:Op vrijdag 30 september 2011 23:23 schreef Oksel het volgende:
Vork, groep, wielen..? Die andere is vast beter, maar vind deze mooier..Wit is soigne toch?
Leuke fiets! Wat voor groep zit er op?quote:
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:38 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo zou je er al een nieuw stuurlint omheen doen? Hij is wel wat viezig, maar dat deert mij niet. En het zadel moet nog hoger. Hij zit voor mijn gevoel nog wat te laag. Dus dan zou het net goed moeten komen![]()
Nu nog iets voor het frame verzinnen. Maargoed, eerst maar even fietsen voordat ik er dingen ga aanpassen.
Ik moet alleen nog een fietscomputertje/snelheidsmeter. Het liefst meteen met cardansnelheid. Tips?
En pedalen, ik kan alleen shimano 105 SPD pedalen vinden. Zijn er ook ultegra varianten?
Hou je wel even rekening met het verschil tussen SPD en SPD-SL..quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:38 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo zou je er al een nieuw stuurlint omheen doen? Hij is wel wat viezig, maar dat deert mij niet. En het zadel moet nog hoger. Hij zit voor mijn gevoel nog wat te laag. Dus dan zou het net goed moeten komen![]()
Nu nog iets voor het frame verzinnen. Maargoed, eerst maar even fietsen voordat ik er dingen ga aanpassen.
Ik moet alleen nog een fietscomputertje/snelheidsmeter. Het liefst meteen met cardansnelheid. Tips?
En pedalen, ik kan alleen shimano 105 SPD pedalen vinden. Zijn er ook ultegra varianten?
Netjes en dat alleen!! Respect.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:56 schreef eentwee het volgende:
Vandaag dan eindelijk de (solo dan maar) 200+ gedaan. Het was er een geweldige dag voor, wat een weer! Bij m'n ouders op de heuvelrug vertrokken via Lunteren, Harskamp, Garderen, Vierhouten, Tongeren, Apeldoorn, Laag Soeren, Posbank, Arnhem, Wolfheze, Bennekom, Wageningen, Rhenen weer terug. 211km in iets minder dan 7,5u. Morgen misschien de crosser eens van stal halen voor de mtb-tocht rond Leusden/Zeist.
Het zadel gaat nog omhoog. Ik ga morgen als ik me niet al te verrot voel (ben nu een beetje ziekig) een testrondje met gereedschap makenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuke fiets! Wat voor groep zit er op?
Stuur kan volgens mij wel wat lager ivm het zadel. Er zit champagnolo centaur op. Vergelijkbaar met Ultegra.
Dat is wel weer zo. Hoe lastig is het om nieuwe stuurlinten erop te zetten? Ik zat zelf als vervanging aan zwart lint. Of felrood. Maar dat zal wel snel vies worden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]bah, vieze zweetjakken van een ander
Het verschil is 7,6923077% dus dat kan goed kloppenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:42 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen klopt het dat racefietswielen 28 inch zijn? Heb campagnolo vento hier.
Mijn KM-teller staat al jaren ingesteld op 26 inch. Dat zou verklaren waarom ik altijd het idee heb zo langzaam te gaan op de km-teller. Blijkbaar moet ik overal nu een procentje of 7 bij tellen...
Het verschil tussen SPD-SL ken ik gelukkigquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:34 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hou je wel even rekening met het verschil tussen SPD en SPD-SL... En doe nou maar even wel een nieuw lintje, kleine investering en het fleurt gelijk op
Het frame zou ik iig wel wit houden, maar misschien wat meer kleur erbij.. Vind het persoonlijk erg bleekjes
Netjes! Hoog gemiddelde voor in je eentje!quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:56 schreef eentwee het volgende:
Vandaag dan eindelijk de (solo dan maar) 200+ gedaan. Het was er een geweldige dag voor, wat een weer! Bij m'n ouders op de heuvelrug vertrokken via Lunteren, Harskamp, Garderen, Vierhouten, Tongeren, Apeldoorn, Laag Soeren, Posbank, Arnhem, Wolfheze, Bennekom, Wageningen, Rhenen weer terug. 211km in iets minder dan 7,5u. Morgen misschien de crosser eens van stal halen voor de mtb-tocht rond Leusden/Zeist.
Hangt er vanaf, in mijn eentje stop ik vaak niet tenzij er wat is. Zoals een lekke band of als ik moet pissen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:06 schreef JohnDDD het volgende:
Hoeveel en hoe vaak pauseren jullie trouwens bij langere afstanden?
Ik stop op een 100km meestal 1 max. 2 keer, op 150km 2 à 3 keer. Maar ik houd niet van te lange pauzes want dan kak je zo in.
Soms heb ik wel dagen dat ik om de 10km stop met een of ander excuus. "Piepend geluidje" "plassen" "even iets aandraaien" ga zo maar door. Dat zijn de doorbijtdagen...
Banden oppompen, streepje op de vloer, wiel een keer rond, nog een streepje en meten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:42 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen klopt het dat racefietswielen 28 inch zijn? Heb campagnolo vento hier.
Mijn KM-teller staat al jaren ingesteld op 26 inch. Dat zou verklaren waarom ik altijd het idee heb zo langzaam te gaan op de km-teller. Blijkbaar moet ik overal nu een procentje of 7 bij tellen...
Of ((28*3.14)/((263.14)/100))-100=7,6923077%quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:19 schreef No-P het volgende:
[..]
Banden oppompen, streepje op de vloer, wiel een keer rond, nog een streepje en meten.
Waar zijn de randonneurbanden dan voor? Meer voor offroad?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist Pasela's op m'n Bob Jackson gezet. De Vittoria Randonneurbanden zijn voor asfalt toch wat te extreem. De komende week zal ik in Tsjechië toch alleen maar asfalt tegenkomen als ik de Bob Jackson ga uitlaten.
Mooi, dan heb je nu de serieuze afstand eindelijk gereden, welkom bij de clubquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:56 schreef eentwee het volgende:
Vandaag dan eindelijk de (solo dan maar) 200+ gedaan. Het was er een geweldige dag voor, wat een weer! Bij m'n ouders op de heuvelrug vertrokken via Lunteren, Harskamp, Garderen, Vierhouten, Tongeren, Apeldoorn, Laag Soeren, Posbank, Arnhem, Wolfheze, Bennekom, Wageningen, Rhenen weer terug. 211km in iets minder dan 7,5u. Morgen misschien de crosser eens van stal halen voor de mtb-tocht rond Leusden/Zeist.
Lekker bezig ouwe baas.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:56 schreef eentwee het volgende:
Vandaag dan eindelijk de (solo dan maar) 200+ gedaan. Het was er een geweldige dag voor, wat een weer! Bij m'n ouders op de heuvelrug vertrokken via Lunteren, Harskamp, Garderen, Vierhouten, Tongeren, Apeldoorn, Laag Soeren, Posbank, Arnhem, Wolfheze, Bennekom, Wageningen, Rhenen weer terug. 211km in iets minder dan 7,5u. Morgen misschien de crosser eens van stal halen voor de mtb-tocht rond Leusden/Zeist.
De randonneurbanden zijn vooral goed voor veldwegen en semi-onverhard werk. Dat wat ik van de zomer in de Oekraïne vaker tegenkwam. Voor het pure offroadwerk dan weer niet genoeg.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar zijn de randonneurbanden dan voor? Meer voor offroad?
De omtrek van de velg is gelijk maar de omtrek van de band niet altijd, rekenen gaat niet op en levert best veel verschil op. Tevens moet de maat in mm in worden gegeven.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of ((28*3.14)/((263.14)/100))-100=7,6923077%
Doe mij maar glad asfaltquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De randonneurbanden zijn vooral goed voor veldwegen en semi-onverhard werk. Dat wat ik van de zomer in de Oekraïne vaker tegenkwam. Voor het pure offroadwerk dan weer niet genoeg.
Ik rekende het verschil tussen 26 en 28 inch uit waarbij ik er vanuit ga dat de banden van de 26 evendik zijn als een 28.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:28 schreef No-P het volgende:
[..]
De omtrek van de velg is gelijk maar de omtrek van de band niet altijd, rekenen gaat niet op en levert best veel verschil op. Tevens moet de maat in mm in worden gegeven.
Tuurlijk ik zie het. Alleen de wielen zijn niet precies 26 en 28 inch.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe mij maar glad asfalt
[..]
Ik rekende het verschil tussen 26 en 28 inch uit waarbij ik er vanuit ga dat de banden van de 26 evendik zijn als een 28.
Moeten de fabrikanten maar beter hun best doenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:38 schreef No-P het volgende:
[..]
Tuurlijk ik zie het. Alleen de wielen zijn niet precies 26 en 28 inch.
Ga eens een stuk fietsen en bekijk dan op googlemaps oid hoe ver je gereden hebt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:43 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb hier nu even geen meetlint, maar stel dat mijn wielen idd 28 inch zijn wat ik wel denk, dat maakt dan wel een ongelooflijk verschil, ook qua gemiddelde. vroeg me al af waarom ik nooit boven een gemiddelde van 27 uitkwam, maar dat ligt dus blijkbaar dichter bij de 30 dan ik dacht!
Neem gewoon de goedkope Shimano's.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
Zoveel spd pedalen, ik zie door de bomen ook het bos niet meer. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:46 schreef kanovinnie het volgende:
Ik neem aan dat er 2 pedalen in de set zitten?
Even quoten voor het nageslacht.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:46 schreef kanovinnie het volgende:
Ik neem aan dat er 2 pedalen in de set zitten?
1 keer was daarvoor ook wel voldoende geweestquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
[..]
Even quoten voor het nageslacht.
En de zin hiervan is? Voor het geval ik mijn post edit zodat niemand ziet dat ik dit vroeg? Dan kan ik net zo goed jou post ook weghalen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
[..]
Even quoten voor het nageslacht.
Klopt en daarbij stond er echt nauwelijks wind. Perfect fietsweer dus. Ik had alleen wel veel smalle fietspaden uitgekozen dus ik ben lekker door elkaar geschud door alle hobbels en wortels en uiteraard was er ook het nodige oponthoud door andere recreanten. Hoogtemeters inderdaad niet veel, 700-800 ofzo. Bewust binnen de perken gehouden al heb ik in Arnhem nog een paar klimmetjes gedaan omdat het toch wel goed ging.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:25 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mooi, dan heb je nu de serieuze afstand eindelijk gereden, welkom bij de club.
7,5 uur is inderdaad netjes. De route is niet helemaal vlak maar wel behoorlijk beschut voor de wind.
Even over je stuurlint. Je hebt een wit zadel dus zou ook een wit stuurlint doen. Denk trouwens dat een zwart zadel en stuurlint ook mooi zal staan maar wel in combinatie.quote:
Mwah, ik denk niet dat er zoveel kracht op komt te staanquote:Op zondag 2 oktober 2011 10:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Even over je stuurlint. Je hebt een wit zadel dus zou ook een wit stuurlint doen. Denk trouwens dat een zwart zadel en stuurlint ook mooi zal staan maar wel in combinatie.
Waarom kies je voor spd en niet spd-sl? Is het oppervlakte om kracht te zetten wat groter
Gelijk heb jequote:Op zondag 2 oktober 2011 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, ik denk niet dat er zoveel kracht op komt te staan![]()
Verhaal is heel simpel, mijn vader heeft een racefiets met SPD pedalen (ja, dat ding waar ik eerst op reed). Toen reed ik ook met zijn schoenen. Dat vond hij niet tof, dus kreeg kano voor zijn verjaardag een prachtig setje schoenen, maar wel met SPD pedalen.
En nu heb ik dus mijn eigen fiets, en spd schoenen die net nieuw zijn. dan ga ik natuurllijk geen nieuwe SPD-SL schoenen kopen.
En? Al een lekker rondje gereden met je nieuwe aanwinst? Hoe voelt ie aan? Werken alle versnellingen goed?quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, ik denk niet dat er zoveel kracht op komt te staan![]()
Verhaal is heel simpel, mijn vader heeft een racefiets met SPD pedalen (ja, dat ding waar ik eerst op reed). Toen reed ik ook met zijn schoenen. Dat vond hij niet tof, dus kreeg kano voor zijn verjaardag een prachtig setje schoenen, maar wel met SPD pedalen.
En nu heb ik dus mijn eigen fiets, en spd schoenen die net nieuw zijn. dan ga ik natuurllijk geen nieuwe SPD-SL schoenen kopen.
Net even een stukje gefietst. Wilde een km of 30/40 doen omdat ik me niet zo lekker voelde. Zit ik het net in te voeren in runkeeper (heb nog geen km teller) Is het opeens 85quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En? Al een lekker rondje gereden met je nieuwe aanwinst? Hoe voelt ie aan? Werken alle versnellingen goed?
Het is dat ik weet van wie het komtquote:Op zondag 2 oktober 2011 15:22 schreef Oksel het volgende:
Wat denk je dat een 'SET' betekent? Een set is altijd 2 of meer, dickhead.
set de; m -s 1 een aantal zaken die bij elkaar horen:
Waarom een paar gram besparen op een duurder carbon frame terwijl je er een 105groep opzet die een halve kilo!! zwaarder is dan een dura ace groep. Ik bedoel te zeggen, wil je gewicht besparen, dan kan je beter een duurdere groep op een goed aluframe zetten. Heb je in totaal een lichtere fiets. Maar Carbon is wel een stuk comfortabeler dan alu omdat het beter de trillingen absorbeert, dat is voor een recreant die vooral comfortabel wil fietsen wel weer erg interessant!quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:52 schreef IncredibleMe het volgende:
Uh, opzich geen bijzondere reden. Vind het doorgaans iets mooier, geen lasnaden, vorm wat aparter gevormd. En het minescule gewichtsvoordeel
2 bidons mee en er 1 niet opdrinken isquote:Op zondag 2 oktober 2011 16:37 schreef IncredibleMe het volgende:
Bedankt voor je reactie.
En de gewichtsbesparing was sarcastisch. Met diverse redenen, o.a. wat jij aangeeft en ik altijd zeg. Een lichtere fiets begint bij jezelf.
1 weekend goed eten en je carbon voordeel is weg
Te weinig drinken isquote:Op zondag 2 oktober 2011 16:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
2 bidons mee en er 1 niet opdrinken isgewichtsbesparing van ultegra tov 105
Weet ik. Ik had vandaag de laatste 10 km nogal wat moeite met fietsen. Was niet moe, maar 't wilde niet meer. Kwam denk ik door de dorst.quote:
Daarom nooit bezuinigen op gewicht door te weinig drinken mee te nemen, maar dat zul je wel doorhebbenquote:Op zondag 2 oktober 2011 16:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet ik. Ik had vandaag de laatste 10 km nogal wat moeite met fietsen. Was niet moe, maar 't wilde niet meer. Kwam denk ik door de dorst.
Allemaal wel mooie fietsen met een grotendeels vergelijkbare afmontage. Ik denk dat de Fulcrum wielen wel iets beter zijn dan de Shimano R500. Ik vind optisch de Sensa 't mooiste, lekker schreeuwerig met die grote decals. Maar de wielen moet je wegdenken want er zitten geen Racing 7 in. Welke vind je zelf de mooiste?quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:38 schreef IncredibleMe het volgende:
Heren en dames,
Ik ben op zoek naar een goede (niet al te dure) fiets. Ik rij nu een jaartje op een Hollandia Aero fiets (goedkoop ding, maar leuk om op te te starten) en ben nu toe aan een iets "betere" fiets.
Ik heb er een aantal op het oog (allemaal tussen de 1500-2000 euro) en aangezien ik er niet al te veel verstand van heb hoor ik graag wat jullie advies is.
1:
Sensa Lombardia Super Leggera 2011 (mond vol)
- Carbon frame
- Carbon voorvork
- Shimano 105 groep
- Wielen: Fulcrum Racing 7
[ afbeelding ]
2:
Colnago CLX 2.0 2011
- Carbon frame
- Carbon voorvork
- Shimano 105 groep
- Wielen: Fulcrum Racing 7
[ afbeelding ]
3:
PINARELO FP2 2010
- Carbon frame
- Carbon voorvork
- Shimano 105 groep
- Wielen:shimano r500
[ afbeelding ]
4:
WILIER MORTIROLLO 2010
- Carbon frame
- Carbon voorvork
- Shimano 105 groep of Campagnolo Veloce
- Wielen: Fulcrum Racing (?)
[ afbeelding ]
Dus, wat zouden jullie doen in mijn positie?
minimaal 105 is inderdaad een goede eis, maar ik denk dat voor het geld wat je wilt investeren Ultegra ook zeker mogelijk moet zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:18 schreef IncredibleMe het volgende:
Mijn directeur is ook een wielrenfanaat en die adviseerde Shimano 105 om mee te beginnen.
Sensa met Racing 7 vond ik ook apart, aangezien ze er niet op lijken.
De Colnago en Pinarelo trekken mij het meest, van de week maar even op en neer naar De Vos om ze in het echt te zien.
Zijn er serieus mensen die dat doen als ze in NL fietsen?quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daarom nooit bezuinigen op gewicht door te weinig drinken mee te nemen, maar dat zul je wel doorhebben
Klopt opzich wel.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
minimaal 105 is inderdaad een goede eis, maar ik denk dat voor het geld wat je wilt investeren Ultegra ook zeker mogelijk moet zijn.
Je realiseert je wel dat "de Vos" vooral een dozenschuiver is. Ze willen je dus vooral een fiets verkopen. Hun service is onder de maat en je een fiets fatsoenlijk aanmeten komt ook niet in hun woordenboek voor...quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:37 schreef IncredibleMe het volgende:
[..]
Klopt opzich wel.
Bij Vos staat ook deze te koop:
Sensa Lombardia
Vol carbon
volledige groep ultegra(triple)
Wielset Mavic Aksium
deze geheel complete racefiets
nu 1499,-
hun website doet anders vermoeden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat "de Vos" vooral een dozenschuiver is. Ze willen je dus vooral een fiets verkopen. Hun service is onder de maat en je een fiets fatsoenlijk aanmeten komt ook niet in hun woordenboek voor...
Als je er niet al teveel haast mee hebt is het misschien een idee om op Bikemotion te gaan kijken. Dan heb je wel een aardig beeld van wat er te koop wordt aangeboden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:33 schreef IncredibleMe het volgende:
Hoeft niet persé italiaans te zijn. Gaat mij gewoon om een leuke fiets met een degelijke groep erop.
Carbon is een pré aangezien ik gek op carbon ben (ook op m'n motor)
Misschien is het dan wat om aan het begin van volgend jaar op zoek te gaan naar een 2011 model.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:39 schreef IncredibleMe het volgende:
Opzich niet, wil er 1 hebben voor het volgende seizoen.
Mijn gedacht was om nu rond te kijken om misschien een leuke aanbieding te pakken van een model wat eruit gaat.
@ FJD: Ook nog een link? (of bedoel je die bij rose.nl?)
Een onlineshop heeft niet mijn eerste keuze btw.
Denk dat hij Koga bedoelt. Hij heeft een top karretje gescoord vorig jaar voor een mooie prijs.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:39 schreef IncredibleMe het volgende:
Opzich niet, wil er 1 hebben voor het volgende seizoen.
Mijn gedacht was om nu rond te kijken om misschien een leuke aanbieding te pakken van een model wat eruit gaat.
@ FJD: Ook nog een link? (of bedoel je die bij rose.nl?)
Een onlineshop heeft niet mijn eerste keuze btw.
Ik ben verder niet echt thuis in die regio, dus helaas kan ik je daar niet mee helpen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:55 schreef IncredibleMe het volgende:
[..]
hun website doet anders vermoeden.
Heb je eventueel een tip voor een goede zaak regio Zuid-Holland (Utrecht/N-H/Brabant eventueel)
Ik ben er vorig jaar geweest, gewoon voor de lol en een beetje rondkijken enzo.. Wil in principe dit jaar ook weer geen, verder geen aspiraties om dingen te vergelijken met het oog op aankopen ofzo.. Vind het gewoon leuk om te zienquote:Op zondag 2 oktober 2011 19:58 schreef kiekjesdief het volgende:
gaan er veel mensen naar de bikemotion, ik heb wel een soort boodschappenlijstje aan info die ik wil vergaren, prijzen vergelijken etc.
Waar in Z-H?quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:55 schreef IncredibleMe het volgende:
[..]
hun website doet anders vermoeden.
Heb je eventueel een tip voor een goede zaak regio Zuid-Holland (Utrecht/N-H/Brabant eventueel)
Kijk eens goed naar die wielen die er in zitten. Witte velgen zijn meestal een indicatie voor hele goedkope wieltjes. Dus zullen de naven wel van navenante kwaliteit zijn. En met een nieuw wielset wordt het ineens een dure fiets.....quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Of wat vind je van deze?
http://link.marktplaats.nl/483159027
[..]
Of wellicht dat Gripper er wat over kan roepen?
Thanks
Een klein slotje meenemen, niet zo'n ankerketting voor de binnenstad maar meer iets tegen het snel ongevraagd uitlenen van je fiets.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
Klopt en daarbij stond er echt nauwelijks wind. Perfect fietsweer dus. Ik had alleen wel veel smalle fietspaden uitgekozen dus ik ben lekker door elkaar geschud door alle hobbels en wortels en uiteraard was er ook het nodige oponthoud door andere recreanten. Hoogtemeters inderdaad niet veel, 700-800 ofzo. Bewust binnen de perken gehouden al heb ik in Arnhem nog een paar klimmetjes gedaan omdat het toch wel goed ging.
Meestal pauzeer ik niet als ik alleen fiets, tijdens toertochten wel. Ik heb er op zich wel baat bij, vaak gaat het daarna toch iets beter. Vandaag wel 1 keer gepauzeerd om bidons bij te vullen en een cola te drinken. Had eigenlijk nog een extra stop moeten doen, beetje gespaard met drinken en 4x800mL is met deze temperaturen te weinig. Vind het alleen zo'n gedoe, bij een cafe moet je je fiets natuurlijk onbeheerd achterlaten, bij tankstations is ook lang niet altijd water te krijgen en dan moet je ook maar afwachten of het niet uit de sloot komt of vol met legionella zit
Dun kabeltje met een klein slotjequote:Op zondag 2 oktober 2011 22:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een klein slotje meenemen, niet zo'n ankerketting voor de binnenstad maar meer iets tegen het snel ongevraagd uitlenen van je fiets.
QFTquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:37 schreef Narcotical het volgende:
Voor 1500-2000 euro moet je, vind ik, gewoon op zoek gaan naar een goed alu frame met ultegra afmontage. Dat is voor dat budget makkelijk te vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |