quote:do 22 sep 2011, 01:16
Veel melk drinken is gevaarlijk
Van onze correspondent
ROTTERDAM - Veel melk drinken is gevaarlijk en kan de kans op van kanker vergroten. Dat zegt de gerenommeerde Amerikaanse voedingswetenschapper Walter Willet morgen zeggen tijdens de publiekslezing van het Erasmus Medisch Centrum.
Voor zijn gastoptreden in ’het land der melkdrinkers’ belicht Willett zijn bevindingen over melkproducten.
Volgens Willett is het een fabeltje dat je van melk sterkere botten krijgt.
Mensen die meer dan twee glazen melk per dag drinken, krijgen net zo vaak botbreuken als andere mensen die minder melk drinken.
Ook lijken ze een groter risico te lopen op bepaalde vormen van kanker, zoals prostaatkanker, stelt hij.
quote:Een aantal nadelen van melk / zuivel producten op een rij:
· Melk zit vol met verkeerde vetten
· Melk bevat in verhouding veel calorieën
· Van nature heeft de mens een intolerantie voor koemelk
· Melk bevordert botontkalking (osteoporose)
· Er is een verband tussen melk en het risico op bepaalde soorten kanker
Verkeerde vetten? De enige verkeerde vetten die ik ken zijn transvetten, maar die zitten niet in melk.quote:Op donderdag 22 september 2011 02:34 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.visievitaal.nl/melk
[..]
quote:Leven is gevaarlijk.
Uit onderzoek van professor I.K. Schrijfboeken blijkt dat 100% van de levende mensen uiteindelijk zal sterven. Vooral het risico op ouderdomskwalen, ongelukken en ernstige ziekten als kanker blijkt door leven enorm toe te nemen. Welke consequenties deze schokkende conclusies zullen hebben is nog onbekend. "Nu de relatie tussen leven en sterven is aangetoond is het wellicht zinning om te kijken of we leven zelf kunnen uitbannen" zei Professor Kwil Ookgeld in een eerste reactie.
quote:
zolang het geen volle melk is is er denk ik niet zoveel aan de handquote:Op donderdag 22 september 2011 06:31 schreef _Fanta het volgende:
Ik drink een pak melk per dag, is dat echt zo slecht jah?
Halfvolle, ik vind melk echt lekkerquote:Op donderdag 22 september 2011 06:34 schreef Symphonic het volgende:
[..]
zolang het geen volle melk is is er denk ik niet zoveel aan de hand
Dat.quote:Op donderdag 22 september 2011 06:26 schreef Symphonic het volgende:
Gewoon als met alles: drink het met mate, verder niets te zien, gewoon doorlopen
Dat is pertinent onwaar.quote:Op donderdag 22 september 2011 02:21 schreef michaelmoore het volgende:
wij Nederlanders zijn de grootste melkdrinkers ter wereld,
[..]
Dit is het belachelijkste wat ik ooit heb gehoord. No way dat melk botontkalking bevordert.quote:Op donderdag 22 september 2011 02:34 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.visievitaal.nl/melk
[..]
Ja, en koeien zelf zijn voor leeuwen en niet voor mensen... Net zoals huizen niet voor mensen zijn, maar we in een schapevacht buiten moeten slapen...quote:Op donderdag 22 september 2011 07:45 schreef Civilian het volgende:
Melk is niet slecht voor je maar ook niet zo goed voor je als gezegd wordtmelk is voor zuigelingen enzo. En koemelk is dan ook voor 'n kalf en niet voor mensen..
Dat hele wijken vol van een frituur leven en de ganse dag zware shag roken zal er echt niks mee te maken hebben.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh Noes, Je krijgt weer eens ergens kanker van.
Geen wonder dat Nederlanders allemaal voor hun 50ste dood zijn...
Sterker nog, dit 'nieuws' was al jaren bekend. Ik heb al zovaak eerder op het nieuws gehoord dat melk erg slecht isquote:Op donderdag 22 september 2011 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh Noes, Je krijgt weer eens ergens kanker van.
Geen wonder dat Nederlanders allemaal voor hun 50ste dood zijn...
Ook datquote:Op donderdag 22 september 2011 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sterker nog, dit 'nieuws' was al jaren bekend. Ik heb zeker al 2 keer eerder op het nieuws gehoord dat melk erg slecht isElk jaar gevolgd door een bericht dat het wel goed is. Sterker nog, elk jaar opnieuw is dit weer 'nieuws'
quote:Op donderdag 22 september 2011 08:01 schreef Platina het volgende:
[..]
Dit is het belachelijkste wat ik ooit heb gehoord. No way dat melk botontkalking bevordert.
Ach kom! Dat stelt geen moer voor. Leven: dát is gevaarlijk!quote:Op donderdag 22 september 2011 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zal het nog maar een keer posten:
Wonen is levensgevaarlijk, er gaan er jaar 800 mensen dood door het wonen in een huis. Volgens het RIVM gaan er per jaar een 800 mensen dood aan de gevolgen van het ophopen van Radon in huizen. Radon is een radioactief edelgas dat zich ophoopt in woningen en bij mensen longkanker veroorzaakt.
Fuck terrorisme, Fuck melk, Wonen is veel gevaarlijker
Tja, zo geeft drank je leverkanker, maar verlaagd het bij matig gebruik de kans op hart en vaatziektesquote:Op donderdag 22 september 2011 10:06 schreef Red_85 het volgende:
Ah, nu weer ongezond. Dit bericht zal wel van een tegenstander af komen, net zoals onderzoeken over 'gezonde' melk van de melkindustrie af komt.
Wat een crap allemaal.
quote:Op donderdag 22 september 2011 06:36 schreef 3Dino het volgende:
TROS Radar had ooit een interessante aflevering over melk drinken, waar ongeveer hetzelfde wordt gezegd als in de OP.
nog meer hoernalisten voor wie statistiek en risico alleen maar eng zijnquote:Op donderdag 22 september 2011 06:36 schreef 3Dino het volgende:
TROS Radar had ooit een interessante aflevering over melk drinken, waar ongeveer hetzelfde wordt gezegd als in de OP.
Nee, de crap waren die leugenachtige reclames van de afgelopen 50 jaar. Dit is al lang bekend, maar het kwam de melkindustrie en Nederlandse overheid beter uit om te zeggen dat het gezond was.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:06 schreef Red_85 het volgende:
Ah, nu weer ongezond. Dit bericht zal wel van een tegenstander af komen, net zoals onderzoeken over 'gezonde' melk van de melkindustrie af komt.
Wat een crap allemaal.
Ik bepaal zelf wel wat wel en niet voor mij is bedoeld.quote:Op donderdag 22 september 2011 07:45 schreef Civilian het volgende:
Melk is niet slecht voor je maar ook niet zo goed voor je als gezegd wordtmelk is voor zuigelingen enzo. En koemelk is dan ook voor 'n kalf en niet voor mensen..
Wil je de mijne aanraken?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik ben mijn prostaat kwijt dus dat scheelt.
Waarop moeten we wachten?quote:
Geruild tegen een paar tieten?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik ben mijn prostaat kwijt dus dat scheelt.
Op mijn dood...die blijkbaar door melkdrinken eerder komt dan ik dacht.quote:
Nee dat komt voornamelijk door de veel te grote hoeveelheden calcium, dit is ook al vaker aangetoond in andere onderzoeken.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:36 schreef Re het volgende:
komt denk ik voornamelijk doordat melk voorheen nogal eens "vervuild" was met hormonen en steroiden
Melk wordt verschrikkelijk streng gecontroleerd.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:36 schreef Re het volgende:
komt denk ik voornamelijk doordat melk voorheen nogal eens "vervuild" was met hormonen en steroiden
nu en in NL wel ja, vroeger niet zo, en dit zijn toch voornamelijk lange termijn effecten die ze hebben bekeken (en dit wordt ook geconcludeerd in dit soort studies)quote:Op donderdag 22 september 2011 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Melk wordt verschrikkelijk streng gecontroleerd.
je mag denken wat je wilquote:Op donderdag 22 september 2011 15:02 schreef meth77 het volgende:
Ik denk dat bier gezonder is dan melk voor je bloedvaten
Dus niet, er zijn talloze onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Daar doet die lullige website niks aan af.quote:
De vraag is, hoe groot is de statistische waarde.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:00 schreef Re het volgende:
[..]
nu en in NL wel ja, vroeger niet zo, en dit zijn toch voornamelijk lange termijn effecten die ze hebben bekeken (en dit wordt ook geconcludeerd in dit soort studies)
van dit specifiek of de gehele studie?quote:Op donderdag 22 september 2011 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De vraag is, hoe groot is de statistische waarde.
quote:(Koe)melk is helemaal niet geschikt voor mensen
Maar het komt steeds meer voor dat kinderen allergisch blijken te zijn voor melk. Hierdoor ontstaan er problemen in de darmen en het immuunsysteem. Zo'n koemelkallergie kan bij kinderen behoorlijke problemen veroorzaken zoals astma36-39 en eczeem39-44. Dat komt omdat melk voor de meeste mensen moeilijk verteerbaar is.
[Lactose wordt afgebroken door lactase]
Melk bevat 4 – 5% lactose ook wel melksuiker genoemd. Lactose moet eerst door het enzym lactase in de darmen in glucose en galactose worden afgebroken voordat het in het lichaam kan worden opgenomen. Na onze zoogtijd neemt de hoeveelheid beschikbare lactase in ons lichaam sterk af waardoor wij moeite krijgen met het verteren van melk. Dat is niets bijzonders want 70% van de wereldbevolking verliest dit enzym na de zoogtijd4. Dit noemen we een lactose-intolerantie. Lactose-intolerantie veroorzaakt problemen voor de darmflora die de mens al miljoenen jaren bij zich draagt om een goede spijsvertering te bewerkstelligen. Door een lactose-intolerantie ontstaat er een verschuiving in de darmflora waardoor er allerlei toxines in de darm vrij komen die in verband worden gebracht met verhoogd risico op diabetes, artritis, multiple sclerose en sommige soorten kanker5. Dr. John Mcdougall noemt de activiteiten van instellingen als het NZO daarom "Marketing Milk and Disease".
Zie het zo, rode wijnquote:Op donderdag 22 september 2011 17:46 schreef Re het volgende:
[..]
van dit specifiek of de gehele studie?
maar dit is net zoiets als de hele (mee)roken discussie
Dan ben je nog geen Joris Driepinterquote:Op donderdag 22 september 2011 17:56 schreef Ryan3 het volgende:
Ik neem als ik moet werken een 1/2 liter mee. Dus 3 liter per 10 dagen. 36,5 x 3 liter = 109,5 liter.
En dan af en toe als ik vrij ben nog wat melk = 130 liter per jaar.
quote:Het Zuivelbureau richtte zich vooral op de jeugd, compleet met http://www.schoolmelk.nl/ gesubsidieerde schoolmelk, ''Melk moet'', Joris Driepinter en de M-Brigade. Wat echter niet iedereen weet is dat het Zuivelbureau gefinancierd wordt door de industrie. Dit is een belangenverstrengeling die anno 2005 ondenkbaar zou zijn.
Het is trouwens slecht afgelopen met Joris Driepinter, hij heeft ernstige longproblemen en zit nu in een rolstoel omdat hij zes keer zijn heup heeft gebroken en dat allemaal door die drie glazen melk per dag.
Dat klinkt niet bestquote:Op donderdag 22 september 2011 17:56 schreef Ryan3 het volgende:
Ik neem als ik moet werken een 1/2 liter mee. Dus 3 liter per 10 dagen. 36,5 x 3 liter = 109,5 liter.
En dan af en toe als ik vrij ben nog wat melk = 130 liter per jaar.
Ik drink al meer dan 40 jaar meer dan een liter melk per dag, waarom ben ik nogg niet dood of ziek? Als ik 40 jaar een pakje zware shag per dag rook had ik waarschijnlijk al een arm of been verloren aan bloedvaatvernauwing, hartverzakkingen gehad of longkanker. Ik zou op zijn mist flink oestn en een beperkte longfunctie hebben.quote:
Ja, het lullige is nog dat je een beetje slaperig wordt van melk, las ik laatst, dus als ik na 6 uur kei- en keihard werken eindelijk (soms wel soms niet) ga eten, dan kom ik een beetje slaperig terug... Ook dat nog.quote:
Cijfers? Enne, er was toen ook geen tabakquote:Op donderdag 22 september 2011 18:10 schreef michaelmoore het volgende:
Het is wel opvallend dat ten tijde van voedselschaarste aan melk en vlees in de oorlog er nauwelijks of geen kanker was in Nederland
Om de zoveel jaar keert het bericht terug.quote:
Zeker van warme melk kun je slaperig wordenquote:Op donderdag 22 september 2011 18:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het lullige is nog dat je een beetje slaperig wordt van melk, las ik laatst, dus als ik na 6 uur kei- en keihard werken eindelijk (soms wel soms niet) ga eten, dan kom ik een beetje slaperig terug... Ook dat nog.
Melk met cognac is dat toch?quote:Op donderdag 22 september 2011 18:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zeker van warme melk kun je slaperig worden. Ze raden dat niet voor niets aan als je slaapproblemen hebt.
Ik drink vaak chocolademelk, hoop dat dat geen kanker geeft
Lijkt haast wel dezelfde naam.quote:Minder vruchtbaar met magere zuivelproducten
2007 - Zuivelproducten met een laag vetgehalte verhogen het risico van onvruchtbaarheid, terwijl volle melkproducten dit risico juist verminderen. Lactose, het belangrijkste koolhydraat in melk en zuivelproducten, blijkt de vruchtbaarheid niet te beïnvloeden.
Dit bleek uit onderzoek in de Verenigde Staten bij 18.555 vrouwen tussen de 24 en 42 jaar. Ze probeerden zwanger te worden tussen 1991 en 1999. Gedurende deze periode bleek dat bij 438 vrouwen een ontregelde ovulatie de onvruchtbaarheid veroorzaakte.
Het eten van twee of meer vetarme zuivelproducten per dag verhoogde het risico van onvruchtbaarheid significant met maar liefst 85% vergeleken met vrouwen die maximaal één van deze vetarme producten aten. Bij vrouwen die minstens één volvetproduct per dag aten, verminderde de onvruchtbaarheid met 27% ten opzichte van vrouwen die maximaal één volvetproduct aten. Mogelijk wordt de ovulatie ontregeld als gevolg van te weinig vetten in het lichaam. In dit onderzoek werd geen verband gevonden tussen onvruchtbaarheid en de opname van lactose, calcium, fosfor en vitamine D uit zuivelproducten.
Bron:
Chavarro JE, Rich-Edwards JW, Rosner B, Willett WC. A prospective study of dairy foods intake and anovulatory infertility. Hum Reprod 2007; 22(5):1340-7
Nee joh, gewoon warme melkquote:Op donderdag 22 september 2011 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Melk met cognac is dat toch?
Dat neem ik niet in de pauze hoor.
Ik ben niet zo jong meer hè, dat zal het zijn toch, in combinatie met die melk...quote:Op donderdag 22 september 2011 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon warme melk.
Wellicht val je wel sneller in slaap als je voorafgaande aan die warme melk flink cognac genuttigd hebt, dat zou kunnen
De kop dekt de lading van het artikel niet, en als je naar de conclusie kijk lijkt het niet met zuivel te maken te hebben maar met te weinig vetten binnen te krijgen.quote:
quote:CONCLUSIONS:
High intake of low-fat dairy foods may increase the risk of anovulatory infertility whereas intake of high-fat dairy foods may decrease this risk.
Laat je die ongezonde melk voortaan staan en neem je de cognacquote:Op donderdag 22 september 2011 18:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo jong meer hè, dat zal het zijn toch, in combinatie met die melk...
Nee, ik ben geen cognac man toch...quote:Op donderdag 22 september 2011 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laat je die ongezonde melk voortaan staan en neem je de cognac.
na werktijd vanzelfsprekend
Haal het ook eens ergens anders vanaf dan alleen telegraaf.quote:Het drinken van veel melk kan het risico op prostaatkanker verhogen. En mensen die meer dan twee glazen melk per dag drinken, krijgen niet minder botbreuken dan degenen die minder melk drinken.
Dat betoogt de Amerikaanse voedingswetenschapper prof. Walter Willett vrijdag 23 september in Rotterdam tijdens Lof der Geneeskunst, de publiekslezing van het Erasmus MC.
Vier glazen
De voedingswetenschapper van Harvard School of Public Health en de Harvard Medical School vindt dat voedingsadviesorganisaties voorzichtig moeten zijn met het aanraden van grote hoeveelheden melkproducten. Het Voedingscentrum adviseert drie tot vier glazen melk (450 tot 650 ml) per dag. "Dat lijkt meer schade te geven dan goed te doen."
We moeten melkproducten nu niet ineens helemaal links laten liggen, vindt Willett. "Er zijn ook positieve effecten. De kans op darmkanker kan door melk te drinken juist afnemen."
Bevolkingsstudie
Tijdens Lof der Geneeskunst krijgt het publiek twee lezingen, één door een buitenlandse gast en één door een topwetenschapper van het Erasmus MC. De gratis lezing staat dit jaar in het teken van bevolkingsstudies.
Motor
Willett is al 35 jaar de motor achter een van de grootste Amerikaanse bevolkingsstudies. Daarin wordt gekeken welke verbanden er zijn tussen voeding en gezondheid.
Prof. Bert Hofman, geestelijk vader van de twee grote Rotterdamse bevolkingsstudies (ERGO en Generation R) vertelt wat deze studies tot nu zoal toe hebben opgeleverd.
Live
Lof der Geneeskunst is volgeboekt. De lezing is vrijdag 23 september vanaf 14.30 uur ook live te volgen via internet.
bron: www.erasmusmc.nl
De mens is het enige ''zoogdier'' dat na zijn zuigelingentijd nogsteeds melk drinkt, dat hoort biologisch gewoon niet. Daar komt bij dat het om koemelk gaat en dat is al helemaal niet geschikt voor mensen. Natuurlijk zal het dus niet gezond zijn, maar ja als je dat hard op roept, dan gaat dat ten koste van de melk/zuivel industrie en dat mag natuurlijk niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:06 schreef Red_85 het volgende:
Wat een crap allemaal.
Hoi, hoe bevalt je baan bij Campina?quote:
Je doet net of 80% van je dagelijks eten en drinken uit melk/melkproducten bestaatquote:Op donderdag 22 september 2011 20:18 schreef mark211175 het volgende:
Vraagje: Wat mogen we nog wel eten of drinken om gezond te blijven?
Inderdaad!quote:
Dit nieuws wordt niet naar buiten gebracht om je in je keuzes te beperken, maar om je erop attent te maken dat de melkindustrie geld verdient, letterlijk over jouw rug.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:21 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
wéér iets wat we niet mogen eten of drinken , ik word kotsmisselijk van zeikerds!
Van melk is het allang bekend, maar elke keer wordt het vakkundig weer de doofpot ingestopt of zijn er mensen die er niets van willen weten, zoals nu ook weer blijkt.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:27 schreef mark211175 het volgende:
Het is niet alleen melk waar zo nu en dan commotie ontstaat. Vraag me niet om welke producten het gaat, maar het nieuws staat vol met bangmakerij van slecht voedsel volgens laborante experts.
Maar wat ik bedoel, dat het maar door en door gaat. Dan word er kankerverwekende stoffen in appels gevonden, dan krijg je de kriebelhoest van volkorenbrood, dan zit er radioactieve straling in de walkman, wat next? ...quote:Op donderdag 22 september 2011 20:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit nieuws wordt niet naar buiten gebracht om je in je keuzes te beperken, maar om je erop attent te maken dat de melkindustrie geld verdient, letterlijk over jouw rug.
Oftewel, je krijgt informatie waardoor je bewuster kunt kiezen, het zou erger zijn als dit nog langer de doofpot gehouden zou worden, wees blij dat dit in alle openheid naar buiten komt.
Verder heeft niemand je verboden om melk te drinken, je mag het gerust blijven doen, alleen heb je nu een beter beeld van de consequenties, dus wat is het probleem?
quote:Op donderdag 22 september 2011 20:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De mens is het enige ''zoogdier'' dat na zijn zuigelingentijd nogsteeds melk drinkt, dat hoort biologisch gewoon niet. Daar komt bij dat het om koemelk gaat en dat is al helemaal niet geschikt voor mensen. Natuurlijk zal het dus niet gezond zijn, maar ja als je dat hard op roept, dan gaat dat ten koste van de melk/zuivel industrie en dat mag natuurlijk niet.
Als je op Pubmed/Google Scholar wetenschappelijke artikelen opzoekt over melk kom je er snel achter dat melk niet gezond is, dat is allang bekend in de medische wereld. Maar ja, dan komt de melkindustrie weer met (door hun gesponsorde) onderzoeken waaruit onduidelijk vaag iets staat over dat melk niet zo ongezond is. Consumenten trappen er dan vaak snel in.
Conclusie: Melk is ongezond, altijd al geweest, alleen voor de economie is het goed als we het blijven drinken.
Leuk hoor, lekker als PR-medewerker postieve berichten plaatsen over melk en Campina op het internet en krijg er ook nog voor betaald.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hoi, hoe bevalt je baan bij Campina?
De mens is ook de enige levende wezen dat koffie, thee en alcohol drinkt.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De mens is het enige ''zoogdier'' dat na zijn zuigelingentijd nogsteeds melk drinkt,
Hoe ongezond?quote:Op donderdag 22 september 2011 20:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van melk is het allang bekend, maar elke keer wordt het vakkundig weer de doofpot ingestopt of zijn er mensen die er niets van willen weten, zoals nu ook weer blijkt.
Nogmaals mij boeit het niet als een ieder het wilt blijven drinken, maar de feiten liegen niet: Melk is ongezond.
Ja zeker en ook cola, fanta, rivella..etc.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
De mens is ook de enige levende wezen dat koffie, thee en alcohol drinkt.
Dat moet je niet zeggen. Las laatst iets over een eland die stomdronken in een boom vast bleef zitten.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
Rudolph? Met zijn red nose?quote:Op donderdag 22 september 2011 21:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat moet je niet zeggen. Las laatst iets over een eland die stomdronken in een boom vast bleef zitten.
En nu weten we dus ook waardoor die veroorzaakt wordt.quote:
quote:Op donderdag 22 september 2011 21:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En nu weten we dus ook waardoor die veroorzaakt wordt.
Mensen drinken fanta, cola, melk en wijn omdat water uit de sloot drinken zo snel gaat vervelen.quote:Op donderdag 22 september 2011 21:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja zeker en ook cola, fanta, rivella..etc.
Ik bedoel dat normaliter zoogdieren wel melk behoren te drinken, maar dan alleen in hun zuigelingentijd. Je voorbeeld faalt omdat andere levende wezens geen koffie, thee en alcohol drinken in de beginfase, of in welke fase dan ook van hun leven.
Mensen daarentegen drinken wel melk in de beginfase van het leven, maar blijven dat gek genoeg ook na hun zuigelingentijd doen. Dat bedoel ik dus.
Jij spreekt uit ervaring?quote:Op donderdag 22 september 2011 22:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Mensen drinken fanta, cola, melk en wijn omdat water uit de sloot drinken zo snel gaat vervelen.
RIP aan de nabestaanden®quote:Op donderdag 22 september 2011 22:16 schreef trovey het volgende:
Ik heb net een flinke hoeveelheid karnemelk op...dag FOK!....het was mooi.
Ik zal het doorgeven.quote:
Huh? Je bent nog steeds in staat te posten!quote:
Een paar jaar geleden probeerden ze de indruk te wekken dat melk boordevol met pus en bloed en andere troep zit. 'Je gaat toch geen pus drinken???' riepen de veganisten massaal. Zeg maar gekken die denken dat de rest van de wereld niet normaal is.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sterker nog, dit 'nieuws' was al jaren bekend. Ik heb al zovaak eerder op het nieuws gehoord dat melk erg slecht isElk jaar gevolgd door een bericht dat het wel goed is. Sterker nog, elk jaar opnieuw is dit weer 'nieuws' Hetzelfde geld voor fruit, brood, snoep. etc.
Waar krijg je geen kanker van?quote:Op donderdag 22 september 2011 02:21 schreef michaelmoore het volgende:
Het vele melk drinken blijkt gevaarlijk te zijn, wij Nederlanders zijn de grootste melkdrinkers ter wereld, dank zij de talloze reclames van Joris driepinter en De witte motor
Maar het is helemaal niet zo goed om al die gesubsidieerde vloeistof te drinken, Joris driepinter zou zelfs in slechtere conditie zijn dan als ie gewoon water zou drinken
[..]
Dat zou ik ook wel willen zien.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:30 schreef Re het volgende:
Als melk-drinkend landje zou hier dus significant meer botbreuken en kanker voor moeten komen, volgens mij spreken de resultaten dat tegen
Het omgekeerde, dat je van melk stevigere botten krijgt, lijkt me net zo goed onzin.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:30 schreef Re het volgende:
Als melk-drinkend landje zou hier dus significant meer botbreuken en kanker voor moeten komen, volgens mij spreken de resultaten dat tegen
de claim die gemaakt wordt hier en door deze meneer is dat het significant meer botbreuken en kans op kanker geeft, de omgekeerde vraag boeit mij in deze vraagstelling niet zoquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het omgekeerde, dat je van melk stevigere botten krijgt, lijkt me net zo goed onzin.
Klopt, maar ik wilde alleen maar aangeven dat er mijn inziens nog niet bewezen is dat er überhaupt een verband bestaat tussen het aantal botbreuken en het drinken van melk. Jarenlang is er door gezondheidsinstanties op gehamerd dat melk goed is voor je botten.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:07 schreef Re het volgende:
[..]
de claim die gemaakt wordt hier en door deze meneer is dat het significant meer botbreuken en kans op kanker geeft, de omgekeerde vraag boeit mij in deze vraagstelling niet zo
nou ja, ik geloof best dat te veel melk (dus teveel calcium) negatieve effecten heeft op je bot architectuur. Calcium is nou eenmaal een van de belangrijkste bouwstenen van je botten, maar zoals met alles is er een optimale balansquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wilde alleen maar aangeven dat er mijn inziens nog niet bewezen is dat er überhaupt een verband bestaat tussen het aantal botbreuken en het drinken van melk. Jarenlang is er door gezondheidsinstanties op gehamerd dat melk goed is voor je botten.
Zoals ik al liet zien viel dat reuze mee hoeveel melk wij hier drinken. Dan zou je naar een Finland moeten kijken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:30 schreef Re het volgende:
Bullshit.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
In mijn magere melk zit helemaal geen vet hoor...quote:Op donderdag 22 september 2011 02:40 schreef Smoofie het volgende:
Magere melk bevat niet zoveel vetten
Het eerste zinnige wat ik jou heb zien typen in tijden BSB.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Van leven ga je nou eenmaal dood.²
Eigenlijk is het best wel erg dat dit tegenwoordig een hele normale reactie is. Waarom krijgen we van alles wat we doen kanker? Dat is toch niet normaal joh?quote:Op donderdag 22 september 2011 23:06 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Waar krijg je geen kanker van?
nee. Maar wij mensen hebben keuzes.quote:
Te weinig melk? Ik denk dat als we niet zonder melk zouden kunnen we wel gewoon ons hele leven moedermelk zouden drinken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:06 schreef Killaht het volgende:
Te weinig melk dringen is ook gevaarlijk. Alles gewoon met mate, klaar.
Alles is altijd al schadelijk geweest voor ons, simpel omdat het menselijk lichaam nou eenmaal eindig is, uiteindelijk is zuurstof onze grote gevaar bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:06 schreef Piye het volgende:
Nogal logisch dat veel melk drinken niet zo heel goed voor je is, maar vooralsnog maak ik me drukker om de kunstmatige kleur- geur-, smaakstoffen en conserveringsmiddelen in vrijwel al ons voedsel.
[..]
Eigenlijk is het best wel erg dat dit tegenwoordig een hele normale reactie is. Waarom krijgen we van alles wat we doen kanker? Dat is toch niet normaal joh?
Dus volgens jou is elke stof een chronisch vergif? Op zich wel een interessante manier om ertegenaan te kijken en je hebt natuurlijk gelijk dat we toch ergens aan dood moeten gaan. Alleen kanker is niet echt een ziekte die ontstaat omdat je lichaam 'slijt'. Iets moet die mutaties veroorzaken en als vrijwel alles om ons heen dat doet is er volgens mij iets goed mis.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
Alles is altijd al schadelijk geweest voor ons, simpel omdat het menselijk lichaam nou eenmaal eindig is, uiteindelijk is zuurstof onze grote gevaar bijvoorbeeld
Jep, maar het gaat om de dosis. Zout, water, suiker, noem het maar op, allemaal dodelijk als je er maar genoeg van neemt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:40 schreef Piye het volgende:
[..]
Dus volgens jou is elke stof een chronisch vergif?
Ja dat alles in een bepaalde dosis een acute vergiftiging veroorzaakt weet ik, maar of alles op lange termijn een ziekte veroorzaakt ben ik minder van overtuigd.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, maar het gaat om de dosis. Zout, water, suiker, noem het maar op, allemaal dodelijk als je er maar genoeg van neemt.
Eens met het gedeelte voor de 2 komma's.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
Alles is altijd al schadelijk geweest voor ons, simpel omdat het menselijk lichaam nou eenmaal eindig is, uiteindelijk is zuurstof onze grote gevaar bijvoorbeeld
Nee, je had dan een verhoogde kans gehad op al die dingen. Het geeft een verhoogd risico, geen garantie.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik 40 jaar een pakje zware shag per dag rook had ik waarschijnlijk al een arm of been verloren aan bloedvaatvernauwing, hartverzakkingen gehad of longkanker. Ik zou op zijn mist flink oestn en een beperkte longfunctie hebben.
Kanker ontstaat ook omdat je lichaam slijt (al is dat uiteraard niet de enige reden)....daarom komt kanker verhoudingsgewijs vaker voor als je ouder begint te worden....foutjes met de celdeling komen vaker voor als het lichaam ouder gaat worden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:40 schreef Piye het volgende:
[..]
Dus volgens jou is elke stof een chronisch vergif? Op zich wel een interessante manier om ertegenaan te kijken en je hebt natuurlijk gelijk dat we toch ergens aan dood moeten gaan. Alleen kanker is niet echt een ziekte die ontstaat omdat je lichaam 'slijt'. Iets moet die mutaties veroorzaken en als vrijwel alles om ons heen dat doet is er volgens mij iets goed mis.
Wat vind je dan zo erg aan die kleur-, geur- en smaakstoffen? Het is niet meer dan logisch dat die worden toegevoegd. Of je moet alles lokaal willen kopen en maken. Qua gezondheid kan het geen kwaad. Ondanks de vele aluhoedjes die menen dat ze hoofdpijn krijgen van MSG.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:06 schreef Piye het volgende:
Nogal logisch dat veel melk drinken niet zo heel goed voor je is, maar vooralsnog maak ik me drukker om de kunstmatige kleur- geur-, smaakstoffen en conserveringsmiddelen in vrijwel al ons voedsel.
[..]
Eigenlijk is het best wel erg dat dit tegenwoordig een hele normale reactie is. Waarom krijgen we van alles wat we doen kanker? Dat is toch niet normaal joh?
Gewoon doen, melk is veel te lekker om te laten staan...glaasje koude gepasteuriseerde melk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:33 schreef King_Merc het volgende:
je krijgt overal kanker van volgens mij...
nou ik drink gewoon door,
nou ja, de zuurstof radicalen zijn best schadelijk en volgens mij de grootste oorzaak van dna schade etc.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Eens met het gedeelte voor de 2 komma's.
Zuurstof werkt net andersom.
Van brood krijg je ook kanker. Al die acrylamides in de korst.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:30 schreef summer2bird het volgende:
Nog even en dan is het alleen brood en water, van de rest krijg je kanker.
En op je zolderkamer zitten, van zonlicht krijg je ook al kanker.
He verdommequote:Op vrijdag 23 september 2011 17:35 schreef Platina het volgende:
[..]
Van brood krijg je ook kanker. Al die acrylamides in de korst.
Zonlicht, ook een goed voorbeeld van mijn these, je krijgt er huidkanker van, maar krijg je geen zonlicht krijg je vitamine d gebrek.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:30 schreef summer2bird het volgende:
Nog even en dan is het alleen brood en water, van de rest krijg je kanker.
En op je zolderkamer zitten, van zonlicht krijg je ook al kanker.
vis eten, oh nee kwik ...quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zonlicht, ook een goed voorbeeld van mijn these, je krijgt er huidkanker van, maar krijg je geen zonlicht krijg je vitamine d gebrek.
Dat calcium maak je volgens mij zelf aan en onttrek je niet aan je voeding.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:25 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, ik geloof best dat te veel melk (dus teveel calcium) negatieve effecten heeft op je bot architectuur. Calcium is nou eenmaal een van de belangrijkste bouwstenen van je botten, maar zoals met alles is er een optimale balans
LOLquote:Op zaterdag 24 september 2011 11:18 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Dat calcium maak je volgens mij zelf aan en onttrek je niet aan je voeding.
Als je er absoluut niets van weet moet je gewoon stil zijn.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:18 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Jij hebt een kernfusie-reactor in je lichaam?quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:18 schreef BASBRO het volgende:
[..]
bij calcium tekort in je lichaam onttrek je het idd uit je botten (resorptie), maar we halen het wel degelijk uit ons voedselquote:Op zaterdag 24 september 2011 11:18 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Guttegutquote:Op zaterdag 24 september 2011 12:07 schreef Platina het volgende:
[..]
Als je er absoluut niets van weet moet je gewoon stil zijn.
Nou......quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:22 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Guttegut
Ik vergis me en half FOK buitelt over me heen. Domme vergissing idd, maar weinig meer dan dat.
Ja. Ik moet inderdaad maar ophouden me voor te stellen als BASBRO (en dat schrijft u in kapitalen!)quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Nou......het staat wel voor eeuwig op het Internet hè en je weet nooit wie jouw bewering allemaal gaan lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |