abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102257726
Ik ga het vanavond even proberen, Morretje...

Is het trouwens waar dat ze juist meer krampjes kunnen krijgen van vaker aanleggen?

Ik vind het ook niet erg om te wisselen van borst, hoor. Maar ik ben bang dat het slecht voor de productie is als hij niet goed mijn 'eerste' borst leeg zou drinken.
pi_102257806
Volgens mij is wisselvoeden juist de manier om je productie op te schroeven, maar dan wel met eindresultaat dat je borsten leeg zijn.

De voormelk kan wel zorgen voor meer krampjes dacht ik.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 22 september 2011 @ 13:14:48 #53
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102257832
Ik merk het juist wel wanneer ie leeg is, Lientje gaat dan 3 keer zuigen, loslaten, 3 keer zuigen loslaten, meestal met lostlaten geeft ze een trekje aan de borst. Na dat zo'n 7/8 keer te hebben gedaan komt er een schreeuw uit, van haar.
Veelal haal ik haar al voor die tijd van de borst af, een meestal heeft ze tegenwoordig genoeg aan 1 borst.

Een lege borst voelt helemaal soepel, zonder hobbeltjes, zo kan ik het omschrijven. Je merkt ook dat ze in het begin grote slokken nemen, daarna kleinere slokjes na wat vaker zuigen en vaak worden ze daarna wat onrustiger of slaperig.
  donderdag 22 september 2011 @ 13:16:53 #54
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102257906
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef Aoraki het volgende:
Ik ga het vanavond even proberen, Morretje...

Is het trouwens waar dat ze juist meer krampjes kunnen krijgen van vaker aanleggen?

Ik vind het ook niet erg om te wisselen van borst, hoor. Maar ik ben bang dat het slecht voor de productie is als hij niet goed mijn 'eerste' borst leeg zou drinken.
Bij krampjes kan je beter een 'legere' borst aanbieden, voor zover ik weet. Omdat die vette melk prettig is voor de darmen en helpt tegen krampjes.
Ik leg altijd aan bij pijn of verdrietjes, het is het ideale middel om weer rust te krijgen, maar dat is heel persoonlijk denk ik.
pi_102257951
Bedankt allemaal voor de tips, ik ga ze vanmiddag/vanavond eens toepassen!

Dit is wel echt een fijnere periode dan de eerste keer. Ik merk dat ik nu gewoon veel meer de rust heb en de tijd neem.
  donderdag 22 september 2011 @ 13:19:26 #56
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102257986
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:07 schreef Morretje het volgende:
Isabel heeft ook maanden geclusterd 's avonds, ik zat eigenlijk altijd met een kind aan de tiet, van 7 tot 10 ofzo.
Als je merkt dat hij aan het einde inderdaad meer moeite moet doen, dan klinkt alsof je borst idd leeg is. Hoe lang doet hij over een borst? Kun je hem niet, als hij loslaat, steeds de andere aanbieden? Om en om dus?
En krampjes.. tja, dat vond ik ook altijd lastig. In zoverre, ze wilde dan zelf graag drinken, want dat verminderde de pijn. Als ik zeker wist dat het krampjes waren, bood ik de 'lege' borst nog eens aan. Vette achtermelk zorgt voor veel minder krampjes..
Grin, jij zei het ook al....
Ik denk dat daarom die van mij ook zo weinig kramp heeft en heeft gehad, omdat mijn melk zo enorm vet is. En ze drinkt regelmatig maar 1 borst en die dus helemaal leeg.
pi_102258891
doe ik ook; Liene krijgt ip per voeding 1 borst; en die drinkt ze dan ook beter leeg. Als ze dan loslaat en weer opnieuw hapt; dan krijgt ze soms de 2e nog als toetje.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 22 september 2011 @ 13:49:53 #58
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_102258935
Ik ga niet zomaar meteen ene op andere dag alleen nog maar ochtend en avondvoeding doen. Sowieso heb ik hier 3 avondvoedingen nu 18 uur 20.30 en 23.30 dus ik denk dat die voorlopig nog wel bliven en op mijn werk ga ik dan voorlopig 1 keer kolven, rond lunchtijd zodat het minder een belasting is binnen mn werkdag. En misschien is dat nog wel een poos vol te houden tot we gaan verhuizen in januari naar t nieuwe kantoor. Dan is er geen ruimte meer om te kolven, in ieder geal daar lijkt het nu op.
En dan is kleine ook 9 maanden dus moet het goed gaan komen.

Mijn collega is ook met 6 maanden terug gegaan naar ochtend en avond en gaat heel goed. Geen problemen met productie verder.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 22 september 2011 @ 13:50:59 #59
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_102258974
Kiran drinkt 2 borsten, de tweede is altijd het toetje. En de voeding erna begin ik met de toetjesborst van corige sessie.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_102265084
Zo, ik heb gisteren al jullie berichtjes gelezen, gebeld met iemand van de vbn, en nog met mijn O+ over gehad. Daar kwam toen uit dat ik het eigenlijk wel wilde proberen vol te houden..

Maar vandaag op mijn werk ging het niet meer. Het kolven ging prut, en het staat mij allemaal even zo tegen, ook het live voeden, dit is zo niet meer goed.

Ik heb dus iig besloten te stoppen met kolven op mijn werk als ik er niet een tussenuur voor heb, en ik ga de diepvriesvoorraad opmaken, en dan deels over op kunstvoeding denk ik. Het moet leuk blijven, maar zo voelt het al even niet meer voor mij. De combinatie met mijn werk is gewoon even te zwaar.
Ik ga dus eens kijken hoe het gaat, ik hou er wel rekening mee dat het nu ook best snel ineens afgelopen kan zijn met de bv, mijn produktie ging de laatste weken al flink achteruit, dus wie weet is het zo ook gewoon ineens klaar..
Het was heerlijk, ik ben blij met alles wat ik hem iig mee heb kunnen geven, maar hij heeft denk ik meer aan een blije mama op dit moment...
pi_102265495
En jouw laatste zin zegt precies waar het om gaat Laiveneertiekje! Fijn dat je een plan hebt, en je er rekening mee houdt dat het over kán zijn straks.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102267260
Ik moet ook zeggen dat het oplucht, ik wilde het allemaal wel heel graag, maar wist ook wel dat ik dit niet vol ging houden, maar dat toegeven vond ik lastig..

Net al even met mijn O+ over gehad, en die liet merken dat hij er ook al over na had lopen denken, dus we hebben nu samen een plan opgesteld..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 september 2011 @ 18:30:19 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102267894
Hoe lang duurt het tot kindjes doorhebben dat ze de borst die ze voedt niet moeten bijten zodra ze tandjes hebben? :X als de borst (bijna) leeg is, met name 's avonds dus wil meneer nog al eens in de tepel bijten. Veel meer doen dan meteen loskoppelen kan ik niet natuurlijk, maar wanneer zou hij de link tussen bijten en 't onvrijwillig van de borst gehaald worden leggen?

L'tiekje, wellicht dat je, nu je geestelijke rust hebt gevonden en een plan van aanpak hebt, ineens wél (makkelijker) kunt kolven en weer plezier gaat krijgen in het live voeden :* Verder weet ik het niet meer zo 1,2,3.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102268184
Dottir stopte met bijten toen ze doorhad dat ze tanden had en wat dat betekende. Dat was na een week of 2, toen was ze 5 maanden.

Goed gedaan tiekje. Hopelijk krijg je nu genoeg rust om weer fijn te kunnen voeden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 september 2011 @ 18:47:09 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102268431
Geert had met vijf maanden twee tandjes, maar toen kreeg hij nog geen bijvoeding. Nu krijgt hij dat wel, en heeft hij denk ik last van boventandjes ofzo die doorkomen. Ik heb 'm nu 't afgelopen twintig minuten drie keer losgekoppeld en au geroepen, nu ligt hij te slapen met een tepel op z'n wang (drinken in slaap gevallen O+ )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102271146
Bartje heeft vandaag bij de gastouder 1 x 150 en 1 x 130 ml gehad. Dat hij daardoor gewoon lekker verzadigd is geeft mij het idee dat de kwaliteit van de melk echt niet slecht is, maar de hoeveelheden gewoon te weinig zijn... En dat geeft ergens wel rust...

Het eerste flesje kv gaat er nu in, en bij de gastouder geef ik de komende dagen gewoon nog afgekolfde melk mee.. De kolfspullen gaan op de dagen dat ik tijd zou hebben om te kolven ook gewoon mee naar school toe, dan kan ik het altijd nog doen...
pi_102271285
Fijn dat je een plan hebt Laiv! En goed dat je er rekening mee houdt dat het snel afgelopen kan zijn, dat is niet onrealistisch met de leeftijd die bartje heeft. Maar wie weet wat er gebeurd. En wie weet trekt e.e.a. juist meer aan omdat je minder stress hebt. In elk geval, fijn dat je iets meer adem kunt halen. :*
pi_102271427
Ik heb nooit gevoed met tanden :P muppets 2 tandjes kwamen door, echt net 1 of 2 dagen nadat ik gestopt was met voeden :D bizar of niet? 11,5 maand live gevoed, maar zonder tanden :D

We komen nu aan het laatste in de vriezer toe. Nog een zakje of 5, maar die blijken bij ontdooien steeds lek.. (heb zoveel in de vriezer gehad dat ze hebben geschuurd aan de bovenkant van de vriezer ofzo..) steeds de flesjes en avent bekers (meer dan 20, en een stuk of 15 medela flesjes :')) meegegeven naar de opvang enzo. Maar het is nu nagenoeg op. Bij bijna 14 maanden. Ik heb er vrede mee (maar dat had ik ook met het stoppen rond de 11,5 maand, vooral omdat ze zelf ging weigeren, ik geen stuwing had... het was goed zo!)
pi_102273889
Ik gok dat ik nog een fles of 6,7 in de vriezer heb liggen, dus ik zie wel hoe lang dat nog doorgaat... Afbouwen zal wel niet weken gaan duren hier, aangezien het zelf al terugloopt..
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:24:40 #70
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102298169
Heeft er iemand hier een kleintje die problemen heeft (met afgekolfde melk) op het kdv?

Larissa wil namelijk elke keer de fles niet drinken (met afgekolfde melk).
Bij papa gaat het wel prima, bij mijn moeder (oppasoma) al wat moeilijker (veel spelen met de fles en soms drinken).

Ik zit er aan te denken om een andere fles te kopen, iemand tips?
Ze speelt met haar tong met de speen en duwt hem er elke keer uit.

We hebben nu een aventfles daar, en die gebruikt papa ook.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:30:13 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102298375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:24 schreef The_Tankgirl het volgende:
Heeft er iemand hier een kleintje die problemen heeft (met afgekolfde melk) op het kdv?

Larissa wil namelijk elke keer de fles niet drinken (met afgekolfde melk).
Bij papa gaat het wel prima, bij mijn moeder (oppasoma) al wat moeilijker (veel spelen met de fles en soms drinken).

Ik zit er aan te denken om een andere fles te kopen, iemand tips?
Ze speelt met haar tong met de speen en duwt hem er elke keer uit.

We hebben nu een aventfles daar, en die gebruikt papa ook.
Jeetje wat lastig! Ik zou geen nieuwe fles kopen, want de fles is het probleem niet.
Probeer eens te ontdekken wat papa anders doet dan oma of op de opvang? Of misschien helpt het als er een luchtje van jou in de buurt rondhangt (dus hydrofiel ofzo meegeven waar jij mee geslapen hebt)?
Heeft ze wel honger als ze haar eten geven of krijgt ze op een vaste tijd de fles?

Pff, een hoop vragen, maar misschien kom je zo op een oplossing...
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:30:31 #72
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102298384
Nog een aanvulling:
Vandaag ben ik met mijn lief (papa dus) naar het kdv gegaan omdat Larissa weer niet wilde drinken. Nu accepteerde ze de fles van papa ook niet (ging er alleen maar mee spelen). Ik ben expres even buiten haar zicht gebleven in de hoop dat ze dan wel de fles zou willen, maar dat wilde ze dus niet.

Uiteindelijk heb ik haar maar de borst gegeven, dat wilde ze wel.

Ik heb haar nog op het kdv kunnen laten, maar als dit zo door gaat moet ik haar weer ophalen.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:31:19 #73
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102298411
Ik lees even mee, ik heb Aventflesjes en -spenen, en we zijn nu de Difraxspenen aan het proberen. Probleem is niet dat ventje niet drinkt, maar hij drink steeds maar 60 tot 90 ml. Daardoor geven we nu 6 -8 flesjes naast de 2 borstvoedingen om er genoeg in te krijgen. Voor een bv-kindje denk ik niet gek om steeds kleine beetjes te drinken. Denk alleen dat het voor de leidsters van het kdv wat lastig is. Ik heb het cb erover gebeld en de dame aan de telefoon gaf aan dat we maar eens moesten experimenteren met flesjes en spenen. Gezien zijn formaat zou hij makkelijk 150-180 ml in een keer moeten kunnen drinken.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:40:53 #74
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102298707
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:30 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Jeetje wat lastig! Ik zou geen nieuwe fles kopen, want de fles is het probleem niet.
Probeer eens te ontdekken wat papa anders doet dan oma of op de opvang? Of misschien helpt het als er een luchtje van jou in de buurt rondhangt (dus hydrofiel ofzo meegeven waar jij mee geslapen hebt)?
Heeft ze wel honger als ze haar eten geven of krijgt ze op een vaste tijd de fles?

Pff, een hoop vragen, maar misschien kom je zo op een oplossing...
Bedankt voor het meedenken, ik waardeer elk antwoord :*

Papa heeft het nu dus ook geprobeerd op de opvang, en dan wil ze dus de fles ook niet.
Ze heeft al een doekje met mijn geur daar. Ze krijgt niet op vaste tijden voeding, maar wanneer ze het aangeeft.

Ze werd ook erg boos toen ze op het kdv haar de fles probeerden te geven (hoe moet ik het uitleggen: ze wil de fles wel, maar ook weer niet?)

De allereerste keer toen papa de fles gaf deed ze ook moeilijk bij hem (bij ons thuis dus).

Bij oma lukt het pas sinds kort om de fles te geven, dat lukte in het begin ook niet, en nu nog steeds dus moeilijk. Oma heeft sinds kort een difrax fles, en dat gaat dus redelijk (soms wel, soms niet).

Ik hoop dat dit een beetje leesbaar is, maar ik ben een beetje wanhopig aan het worden.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:44:02 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102298803
Kan ik me voorstellen...
Is er misschien teveel afleiding op het kdv? Te druk ofzo?

Als Harry fles weigerde dan probeerden opa en oma het altijd al wandelend en zingend. Dus met baby op de arm en dan al spelend/zingend/wiegend proberen om er wat in te krijgen. Meestal ging dat wel goed...

Pepijn van p_iglet dronk volgens mij nooit op de opvang, weigerde alles en haalde alles in bij p_iglet. Toch, p_iglet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')