Bij krampjes kan je beter een 'legere' borst aanbieden, voor zover ik weet. Omdat die vette melk prettig is voor de darmen en helpt tegen krampjes.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef Aoraki het volgende:
Ik ga het vanavond even proberen, Morretje...
Is het trouwens waar dat ze juist meer krampjes kunnen krijgen van vaker aanleggen?
Ik vind het ook niet erg om te wisselen van borst, hoor. Maar ik ben bang dat het slecht voor de productie is als hij niet goed mijn 'eerste' borst leeg zou drinken.
Grin, jij zei het ook al....quote:Op donderdag 22 september 2011 13:07 schreef Morretje het volgende:
Isabel heeft ook maanden geclusterd 's avonds, ik zat eigenlijk altijd met een kind aan de tiet, van 7 tot 10 ofzo.
Als je merkt dat hij aan het einde inderdaad meer moeite moet doen, dan klinkt alsof je borst idd leeg is. Hoe lang doet hij over een borst? Kun je hem niet, als hij loslaat, steeds de andere aanbieden? Om en om dus?
En krampjes.. tja, dat vond ik ook altijd lastig. In zoverre, ze wilde dan zelf graag drinken, want dat verminderde de pijn. Als ik zeker wist dat het krampjes waren, bood ik de 'lege' borst nog eens aan. Vette achtermelk zorgt voor veel minder krampjes..
Jeetje wat lastig! Ik zou geen nieuwe fles kopen, want de fles is het probleem niet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:24 schreef The_Tankgirl het volgende:
Heeft er iemand hier een kleintje die problemen heeft (met afgekolfde melk) op het kdv?
Larissa wil namelijk elke keer de fles niet drinken (met afgekolfde melk).
Bij papa gaat het wel prima, bij mijn moeder (oppasoma) al wat moeilijker (veel spelen met de fles en soms drinken).
Ik zit er aan te denken om een andere fles te kopen, iemand tips?
Ze speelt met haar tong met de speen en duwt hem er elke keer uit.
We hebben nu een aventfles daar, en die gebruikt papa ook.
Bedankt voor het meedenken, ik waardeer elk antwoordquote:Op vrijdag 23 september 2011 14:30 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Jeetje wat lastig! Ik zou geen nieuwe fles kopen, want de fles is het probleem niet.
Probeer eens te ontdekken wat papa anders doet dan oma of op de opvang? Of misschien helpt het als er een luchtje van jou in de buurt rondhangt (dus hydrofiel ofzo meegeven waar jij mee geslapen hebt)?
Heeft ze wel honger als ze haar eten geven of krijgt ze op een vaste tijd de fles?
Pff, een hoop vragen, maar misschien kom je zo op een oplossing...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |