Is je productie al zo stabiel dat dat kan? Je hebt kans dat als je nu al zoveel flesvoeding geeft dat je productie steeds minder wordt en er op een gegeven moment gewoon mee stopt. Ik ben pas sinds vorige week 2 voedingen gaan geven.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:05 schreef J-net het volgende:
Pessie, ik vond 6 voedingen ook niet wei ig. Dochter van mn vriendin krijgt 4 voedingen per dag (kv) ik vind dat weinig (is ook 5,5 mnd)
En ik ga wel door met BV ik wil minstens jaar volmaken, maar dan wel ochtend en avondvoedingen geven.
Waarom is dat zielig? Is heel normaal hoor, voor KV kindjes. Anne zat met ruim drie maanden al op 4 voedingen per dag.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:48 schreef pessie het volgende:
4 voedingen per dag. Ik ben denk ik biased maar het eerste wat ik denk is "wat zielig".
Je hebt best kans dat als je met 6 maanden naar 2 voedingen gaat, dat je productie er dan uitklapt. Je productie is pas met 9 maanden echt stabiel genoeg om bij zo weinig voedingen stand te houden. je kan er natuurlijk voor kiezen om op je vrije dagen wel volledig te voeden, maar op je werk te minderen met kolven?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:13 schreef J-net het volgende:
Ik geef geen kunstvoeding nog, als hij straks 6 mnd is ga ik afbouwen naar ochtend en avondvoedingen. Ik heb nog wat gekolfde voorraad.
Ik ga stoppen met kolven op het werk (afbouwen). En als we dan op t punt komen dat er geen gekolfde melk meer is dan kan het zijn dat hij als ik werk een keer een fles KV krijgt. Maar de ochtend en avondvoedingen wil ik nog minstens tot een jaar proberen vol te houden
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:15 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Waarom is dat zielig? Is heel normaal hoor, voor KV kindjes. Anne zat met ruim drie maanden al op 4 voedingen per dag.
PM-girl verwoordde het al. Daarnaast eet ik echt vaker dan 4 keer per dag. Ik vind het echt heel weinig klinken.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef PM-girl het volgende:
Mij lijkt het voor de dorst alleen al fijner wat vaker te drinken, zelf drink je toch ook vaker iets dan 4 x per dag? Een droge keel komt ook bij baby's voor denk ik.
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:57 schreef Fannetje het volgende:
Anne Sofie drinkt nu ook niet vaker dan 4x per dag. Ze heeft gewoon niet zoveel dorst denk ik. En 4 flessen is gewoon 'de norm', dus ik voel me als KV moeder best aangevallen als iemand zegt dat het zielig is voor mijn kind dat ze maar 4 flessen krijgt...
Ik zei ook dat ik waarschijnlijk biased was. Klinkt gewoon weinig in MIJN oren, dat het in jouw oren voldoende klinkt is gewoon persoonlijk.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:57 schreef Fannetje het volgende:
Anne drinkt nu ook niet vaker dan 4x per dag. Ze heeft gewoon niet zoveel dorst denk ik. En 4 flessen is gewoon 'de norm', dus ik voel me als KV moeder best aangevallen als iemand zegt dat het zielig is voor mijn kind dat ze maar 4 flessen krijgt...
niet kwaad bedoelt hoor, maar dat heb je haar toch geleerd? want ze krijgt al vanaf 4 maanden maar 4 x per dag drinken...quote:Op donderdag 22 september 2011 11:57 schreef Fannetje het volgende:
Anne drinkt nu ook niet vaker dan 4x per dag. Ze heeft gewoon niet zoveel dorst denk ik. En 4 flessen is gewoon 'de norm', dus ik voel me als KV moeder best aangevallen als iemand zegt dat het zielig is voor mijn kind dat ze maar 4 flessen krijgt...
Bij krampjes kan je beter een 'legere' borst aanbieden, voor zover ik weet. Omdat die vette melk prettig is voor de darmen en helpt tegen krampjes.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef Aoraki het volgende:
Ik ga het vanavond even proberen, Morretje...
Is het trouwens waar dat ze juist meer krampjes kunnen krijgen van vaker aanleggen?
Ik vind het ook niet erg om te wisselen van borst, hoor. Maar ik ben bang dat het slecht voor de productie is als hij niet goed mijn 'eerste' borst leeg zou drinken.
Grin, jij zei het ook al....quote:Op donderdag 22 september 2011 13:07 schreef Morretje het volgende:
Isabel heeft ook maanden geclusterd 's avonds, ik zat eigenlijk altijd met een kind aan de tiet, van 7 tot 10 ofzo.
Als je merkt dat hij aan het einde inderdaad meer moeite moet doen, dan klinkt alsof je borst idd leeg is. Hoe lang doet hij over een borst? Kun je hem niet, als hij loslaat, steeds de andere aanbieden? Om en om dus?
En krampjes.. tja, dat vond ik ook altijd lastig. In zoverre, ze wilde dan zelf graag drinken, want dat verminderde de pijn. Als ik zeker wist dat het krampjes waren, bood ik de 'lege' borst nog eens aan. Vette achtermelk zorgt voor veel minder krampjes..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |