abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2011 @ 23:05:30 #151
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_104227070
M'n moeder 1 keer uitgescholden voor kankerwijf, ben achterna gezeten met een slipper en heb het nooit meer gedaan. En nee, ben niet getraumatiseerd. :')
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_104235713
Laat ik even duidelijk stellen dat Mikael eigenlijk nooit scheld hoor :o Zo komt het misschien over maar ds niet zo.
Maar als ie bv zoals op school steeds door een jochie uit de klas steeds werd uitgescholden en alles is geprobeert dan mag ie dus van mij wel iets terug zeggen.
Ze hebben bij hem op school ook de regels eerst stop zeggen, helpt dat niet naar de juf gaan. Maar juf zegt steeds dat ze het eerst zelf moet horen anders mag ze het andere kindje er niet op aanspreken. Ik heb er tijdje terug zelf al iets van gezegd tegen die moeder maar die vond dat kinderen het onder elkaar zelf maar uit moeten zoeken. Nou prima als dan niks anders helpt.. En vorige week heeft Mikael dus iets terug gezegd en nu was dat jochie boos omdat er dus eindelijk een keer iets terug was gezegd. En ja Mikael heeft er straf voor gehad op school want hij deed het natuurlijk waar juf bij stond :')
En nu is het gewoon klaar op school. Jochie laat hem met rust (zal wel een ander slachtoffer hebben gevonden) en Mikael weer blij!!
Ik heb Mikael er thuis geen straf voor gegeven want dat had ie al gehad.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 11 november 2011 @ 13:48:27 #153
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_104244357
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef miss_sly het volgende:
Zonder eten naar bed vind ik een slecht idee. Eten is niet iets dat je moet verdienen of kunt verliezen, dat heb je nodig.
Pff. Als ik het echt veel te bont gemaakt had moest ik ook zonder eten naar bed, en dat leerde me toch gewoon dat eten niet vanzelfsprekend is, ik echt te ver gegaan was, en dat ik toch eigenlijk wel graag naar beneden wou. Ik ben daar niet slechter van geworden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  Moderator vrijdag 11 november 2011 @ 13:49:28 #154
5428 crew  miss_sly
pi_104244393
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:48 schreef Catbert het volgende:

[..]

Pff. Als ik het echt veel te bont gemaakt had moest ik ook zonder eten naar bed, en dat leerde me toch gewoon dat eten niet vanzelfsprekend is, ik echt te ver gegaan was, en dat ik toch eigenlijk wel graag naar beneden wou. Ik ben daar niet slechter van geworden.
Kijk, en daar verschillen we dus wel van mening, want ik vind weten wel hartstikke vanzelfsprekend :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104244440
@MeNicole2.

En dat is dus het makke vd school tegenwoordig,hoop blabla en als puntje bij paaltje komt niet thuis geven. :r Ik heb dat vroeger als kind ook eens meegemaakt toen ik een tijdje op krukken liep als kind vanwege een ongeluk en wekenlang getreiterd werd en niks terug kon doen en er mijn beklag bij de leraar overdeed. Uiteindelijk heeft mijn Pa toen even de school heel duidelijk gemaakt dat als zij geen verantwoordelijkheid tov het wel en wee van zijn kind namen hij zelf zowel de school als betreffende leerling zou aanpakken. :Y School dacht dat hij blufte,.nou ze hebben het geweten toen er plotseling tig man van de motorclub langskwamen en een hartig woordje met de docent en de vader van dat etterjocht spraken. Toen was er geen sprake van regels en procedures,toen werd er heel snel ingegrepen tov het etterjoch. Politie wel geweest maar er is geen aanklacht ingediend door de school. O-)

Ik weet dat een hoop mensen nu moralistisch komen zeggen dat bovenstaand niet de oplossing is,maar als de school zo gemakkelijk zich van problemen afwendt en jou kind niet beschermd of de ouders met procedures opzadelt om zelf maar geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen,dan is dit een gerechtigde oplossing ter bescherming van je eigen kind. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:00:45 #156
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_104244784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Kijk, en daar verschillen we dus wel van mening, want ik vind weten wel hartstikke vanzelfsprekend :)
Tja, een keer avondeten overslaan worden ze echt niet minder van hoor, en het laat duidelijk voelen dat ze veel te ver zijn gegaan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  Moderator vrijdag 11 november 2011 @ 14:02:17 #157
5428 crew  miss_sly
pi_104244835
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

Tja, een keer avondeten overslaan worden ze echt niet minder van hoor, en het laat duidelijk voelen dat ze veel te ver zijn gegaan.
Ik denk dat ik op andere manieren moet kunnen duidelijk maken dat ze te ver is gegaan. Eten is vanzelfsprekend, ontbijt, lunch en avondeten zijn niet optioneel wat mij betreft. ook neit een keer.
pi_104244879
Mama is een kutmens en papa een lulmens.
My heart is broke, may I have some glue?
Help me inhale and mend it with you.
pi_104383648
quote:
11s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Beetje een standaard iets misschien, maar daarnet, buiten op ons pleintje, zag ik een felle ruzie tussen een moeder en d'r dochtertje (eentje die 6 jaar ofzo is). Het dochtertje was ontzettend boos op haar moeder. Ze schold haar moeder oa. uit voor kutmens.

Nou, hoe zou je als moeder (of vader) zoiets moeten corrigeren? Het is enorm kwetsend als je eigen kind, die je dag en nacht verzorgd hebt en je ontzettend dierbaar is, zulke dingen tegen je schreeuwt? Je moet realistisch zijn, dat ze nog een kind is enzo, maar het lijkt me ontzettend moeilijk om niet in razernij te ontploffen en haar een paar flinke lellen te verkopen.

Wat doe jij? Afgezien dan van haar zonder eten naar boven sturen oid?
Je loopt een blokje om? Je kunt er niks aan doen maar wordt ontzettend kwaad en geeft haar inderdaad een paar klappen?

Of het doet je niets omdat je weet dat ze het niet meent?
ik heb mijn kinderen nog nooit geslagen -ze zijn nu 25, 23 en 17- als een kind over de rooie gaat is het juist zaak dat je zelf gewoon blijft doen en rustig maar duidelijk laat merken dat dit "not done"is maar zonder er ook weer te veel aandacht aan te schenken/ waarde aan te hechten -negative aandacht is ook aandacht, en door er te erg op te reageren stimuleer je het alleen maar-

heb het ook wel eens meegemaakt

mijn reactie was: hee, zo gaan we niet met elkaar om, heb hem rustig bij de hand gepakt en ben wegggegaan, er verder geen aandacht aan gegeven en gewoon door gegaan met wandelen
was ook zo over
jouw reactie bepaald de reactie van je kind

wees rustig maar duidelijk...nee is nee, ja is ja, maar vraag je wel eens af waarom je nee zegt..is het alleen vanuit gemak, omdat het niet uitkomt? of nu niet maar straks wel...zeg dat dan ook en doe het dan ook, of omdat iets niet kan of goed is of gevaarlijk is...zeg dat dan ook, motiveer, maar wees konsekwent, is soms even lastig maar wel veel duidelijker en op termijn makkelijker
pi_104385175
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat ik op andere manieren moet kunnen duidelijk maken dat ze te ver is gegaan. Eten is vanzelfsprekend, ontbijt, lunch en avondeten zijn niet optioneel wat mij betreft. ook neit een keer.
Op zich kan ik me erin vinden hoor, maar als Thijs niet eet en in plaats daarvan zijn bord weg probeert te gooien, is het wel gedaan met het eten.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 09:31:15 #161
5428 crew  miss_sly
pi_104385863
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 08:53 schreef McLaura het volgende:

[..]

Op zich kan ik me erin vinden hoor, maar als Thijs niet eet en in plaats daarvan zijn bord weg probeert te gooien, is het wel gedaan met het eten.
Dat is iets anders, dat is dan een gepaste maatregel tegen vervelend gedrag tijdens het eten.
pi_104455496
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:16 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_
pi_104462451
Persoonlijk zou ik beginnen met alle privileges in te trekken,dus geen intenet mobiele telefoon televisie kijken,snoep kortom alles wat ze leuk vinden!

Daarna uitleggen waarom je het hebt gedaan.

P.s.,persoonlijk ben ik van een ouderwets pak op de broek niet slechter geworden.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_104463715
Ik denk dat je niet te lang moet zoeken naar de perfect way.
Die is er nooit.
Dat 'Stop-hou-op' programma lijkt even goed , maar inderdaad;
het is slecht voor de uitdrukkingsvaardigheid ; 'Niet doen' is ook niet mis te verstaan.

Wat schelden betreft: Als je zelf het goede voorbeeld geeft,
en je ongenoegen duidelijk uitlegt, i.p.v. een of andere ziekte of geslachtsdeel te schreeuwen,
merken de kleintjes toch ook dat er dan tegen-argumenten mogelijk zijn.
Kutwijf! is wat mij betreft het einde van de discussie.
Dus daarmee is hun kans verkeken mij te overtuigen van hun gelijk,
en ben ik meteen klaar ook met hun belangen te hoeven rekening houden.
Extra straf vind ik niet nodig.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_104464722
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:38 schreef MeNicole2 het volgende:
Laat ik even duidelijk stellen dat Mikael eigenlijk nooit scheld hoor :o Zo komt het misschien over maar ds niet zo.
Maar als ie bv zoals op school steeds door een jochie uit de klas steeds werd uitgescholden en alles is geprobeert dan mag ie dus van mij wel iets terug zeggen.
Ze hebben bij hem op school ook de regels eerst stop zeggen, helpt dat niet naar de juf gaan. Maar juf zegt steeds dat ze het eerst zelf moet horen anders mag ze het andere kindje er niet op aanspreken. Ik heb er tijdje terug zelf al iets van gezegd tegen die moeder maar die vond dat kinderen het onder elkaar zelf maar uit moeten zoeken. Nou prima als dan niks anders helpt.. En vorige week heeft Mikael dus iets terug gezegd en nu was dat jochie boos omdat er dus eindelijk een keer iets terug was gezegd. En ja Mikael heeft er straf voor gehad op school want hij deed het natuurlijk waar juf bij stond :')
En nu is het gewoon klaar op school. Jochie laat hem met rust (zal wel een ander slachtoffer hebben gevonden) en Mikael weer blij!!
Ik heb Mikael er thuis geen straf voor gegeven want dat had ie al gehad.
Je mag het niet zeggen, maar je moet er als kind tegen andere kinderen af en toe gewoon op los slaan. Ram de pestkoppen maar eens flink op de smoel, dan is het gezeik snel over.

Op zich tolereren wij schelden gewoon niet. 1 waarschuwing, daarna straf. Sowieso komt het voorlopig niet bij onze dochter op om te schelden. Zelf schelden doen wij uiteraard ook echt niet, want dan is het hek van de dam. Je moet zelf het voorbeeld geven.
Whatever...
pi_104465943
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:47 schreef geevee het volgende:
Persoonlijk zou ik beginnen met alle privileges in te trekken,dus geen intenet mobiele telefoon televisie kijken,snoep kortom alles wat ze leuk vinden!

P.s.,persoonlijk ben ik van een ouderwets pak op de broek niet slechter geworden.
Voor 1 scheld woord raken ze dat allemaal tegelijk kwijt?
pi_104466038
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:47 schreef geevee het volgende:

Internet en telefoon heeft die van mij nog niet. Snoep taalt ie niet naar. Enige wat ik hem af kan nemen is dat ie niet buiten mag spelen. Maar weet niet wie ik daar meer mee heb, hem of mezelf :P
pi_104466127
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:39 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Internet en telefoon heeft die van mij nog niet. Snoep taalt ie niet naar. Enige wat ik hem af kan nemen is dat ie niet buiten mag spelen. Maar weet niet wie ik daar meer mee heb, hem of mezelf :P
Ik vind dat straffen kort en kraschtig moet, liefst lik op stuk, zeker als kinderen jonger zijn. natuurlijk niet lichamelijk. Maar gewoon even een paar minuten op de trap zitten is vaak genoeg om te voelen dat er iets niet goed was. Vind dat je ook moet oppassen extreem te reageren, gewoon direct en helder: dit kan niet, waarschuwing, ga je door? Straf. pas als dat niet werkt kun je privileges afnemen, maar een kind moet wel eerst de kans krijgen om het goed te amken, of de fout te herstellen en zich de gevolgen te realiseren.

In de praktijk werkt dit bij ons erg goed. Iets te goed zelfs, wij vinden onze dochter soms iets te braajfjes...
Whatever...
pi_104466642
quote:
Het is enorm kwetsend als je eigen kind, die je dag en nacht verzorgd hebt en je ontzettend dierbaar is, zulke dingen tegen je schreeuwt?
Dit stukje moet je in elk geval snel vergeten.. Als je je dit soort dingen echt persoonlijk aan gaat trekken, zeker van een zesjarige, ben je imho niet goed bezig.

Van mij komt er voor eentje rond die leeftijd (mijn jongste is vijf) een donderpreek dat ze niet zulke woorden heeft te gebruiken, niet tegen mama, niet tegen papa en zelfs niet tegen haar vriendjes op het schoolplein en op dit moment is het dan handig om dan als consequentie een keer schoen zetten over te slaan, mits de boodschap dan nog niet overgekomen is. Alleen lieve kindjes mogen de schoen zetten.
Ligt er ook helemaal aan watvoor situatie het is..
Schreeuwen tegen je kind en een welles-nietes discussie aangaan is sowieso onbegonnen zaak, hoe harder jij schreeuwt, hoe harder je kind terug wil schreeuwen en dan komt er als het niet meer harder kan kwa volume vanzelf een scheldwoord aan te pas.

Bij de puber (mijn oudste is 12) zal ik dingen zeggen als dat ik geen vriendje op het schoolplein ben, dat ze oud en wijs genoeg is om te weten dat ze mensen met respect moet behandelen en mag ze dan even een paar uren op haar kamer gaan afkoelen tot ze uit zichzelf met welgemeende excuses komt.

Kinderen zijn ook gewoon maar mensjes en zeggen net als wij wel eens iets wat ze eigenlijk niet zouden moeten zeggen.
pi_104466983
Alle kindjes mogen hun schoen zetten :Y Ik zal dat niet van ze afnemen want sinterklaas moet een leuk feest zijn en niet iets waar ze bang voor gaan worden.
pi_104467207
Niet bang maken inderdaad, maar het niet mogen zetten van een schoen vind ik weer anders. Ligt er maar aan hoe je het inkleedt.
pi_104467375
Je hoeft ze niet bang te maken, maar ook als het sintgeloof er niet meer is, zou ik zo´n soort extraatje als eerste weglaten als consequentie.
Heeft niet zoveel met angst te maken vind ik, gewoon simpel: als je een extraatje wilt, mag je daar best een beetje je best voor doen.
pi_104467604
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:30 schreef MarMar het volgende:
gewoon simpel: als je een extraatje wilt, mag je daar best een beetje je best voor doen.
^O^ :Y
hier is de bedoeling dat ze zich normaal gedragen :+
als dat niet zo is, prima, jouw keuze (bij die van 10 he)
maar dan ook geen extra's, terug naar basic niveau zeg maar
(eten, drinken, liefde, spelen etc) en als t gedrag weer normaal is,
komen de extra's ook weer in beeld ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door -Caroline- op 17-11-2011 10:48:43 ]
pi_104467638
Zoiets idd :)
pi_104467721
Ja ok als ze er niet meer in geloven dan is het anders. Laat ik het zo zeggen. Mikael mag altijd elke zaterdag zijn schoen zetten. Hij geloofd er nog heilig in en als ik tegen hem zou zeggen:" vandaag heb je dit of dit gedaan dus je mag je schoen niet zetten" zou hij helemaal in de stress schieten. Want dat betekend dat ie niet lief ie geweest en kinderen die niet lief zijn krijgen niks dus dan op 5 december ook niet.
pi_104467855
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:42 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja ok als ze er niet meer in geloven dan is het anders. Laat ik het zo zeggen. Mikael mag altijd elke zaterdag zijn schoen zetten. Hij geloofd er nog heilig in en als ik tegen hem zou zeggen:" vandaag heb je dit of dit gedaan dus je mag je schoen niet zetten" zou hij helemaal in de stress schieten. Want dat betekend dat ie niet lief ie geweest en kinderen die niet lief zijn krijgen niks dus dan op 5 december ook niet.
Dat heb je toch helemaal zelf in de hand? Iets als, vandaag even niet, misschien morgen.. Ik zou dan gewoon zeggen "vandaag mag je van mama je schoen niet zetten, morgen weer een dag" en klaar. Ze gelooft overigens nog heilig, maar hoe bang ze daar al dan niet van wordt, ligt voor een deel toch echt aan hoever jij het speelt als ouders....
pi_104467925
Ze mogen hier alleen op zaterdag dus voor de volgende dag gaat niet op.

Vind het alleen wel heel jammer dat er in de Sintliedjes en op school wel "bang" gemaakt word.
Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe!! (Nee wij slaan onze kinderen niet)
En juf op school heetf het steeds over die stomme zak waar je in moet als je stout bent en dat je dan naar Spanje moet.
  donderdag 17 november 2011 @ 10:52:53 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104467974
Met zes zijn ze oud genoeg voor het spinhuis of de kolenmijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104467979
Van wie mag het alleen op zaterdag, van jou toch? Dat heb je dus zelf in de hand...
pi_104468004
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:51 schreef MeNicole2 het volgende:
Ze mogen hier alleen op zaterdag dus voor de volgende dag gaat niet op.

Vind het alleen wel heel jammer dat er in de Sintliedjes en op school wel "bang" gemaakt word.
Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe!! (Nee wij slaan onze kinderen niet)
En juf op school heetf het steeds over die stomme zak waar je in moet als je stout bent en dat je dan naar Spanje moet.
MeNicole, ik zou dat hele gedoe over stout eruit halen...
dus over t liedje: das een oud liedje, dat doen wij niet ... :N
juf op school: sprookje, en juf evt. navragen of ze dit echt zegt, zo ja: aanspreken want das wel heel cru |:( edit: en zeer ouderwets en pedagogisch-didactische onzin :( (zegt deze juf :P )

en idd: sochtends aankondigen je mag je schoen zetten, als t niet lukt , dan morgen ofzo...
edit: en wat MarMar zegt idd: de beslissing bij jezelf houden: van mama mag t niet, ivm... x gedrag, sint komt iedere dag kijken wie zn schoen heeft gezet, dus morgen weer n kans O+

ff kort want dreumes jammert :'(
  donderdag 17 november 2011 @ 10:55:46 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104468050
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:42 schreef MeNicole2 het volgende:
Leert hem dat acties consequenties hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 november 2011 @ 10:57:10 #182
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104468086
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leert hem dat acties consequenties hebben
Dat is prima, maar niet met een zak en een roe... dan krijg je een kind dat praktisch niet meer durft te gaan slapen. Beetje overkill...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_104468136
Ik doe bij hem gewoon niet als ie bv in de ochtend al iets doet wat niet mag hem daar 's avonds nog voor straffen. Hij krijgt straf op het moment dat het gebeurt en niet pas veel later.

En we hebben hem ook al utgelegt dat pieten niet slaan. Maar dat die roe nu gebruikt word om schoorstenen schoon te maken.
pi_104468189
Oh en ik had het er vanmorgen nog met juf over dat ze ook steeds zegt dat pieten overal staan om te kijken of je wel lief bent. Mikael is thuis dus steeds buiten aan het kijken of ie pieten ziet. Want stel je voor dat ie ziet dat je een keer je broertje slaat!
pi_104468344
MeNicole, jemig... das toch stress voor een kind ...
wat wil je zelf ? met die pieten die overal staan te kijken.. enzo...
daar zou ik zelf al paranoid van worden ;)

handig van de juf :N

en dat schoenzetten: gewoon doen dan, als je t niet wilt koppelen aan gedrag.. maar ik zou t wel schrappen als t gek wordt... maja..

t moet leuk blijven idd en daar heb je zelf wel de hand in door de verhalen van "buiten" geschikt te maken voor jullie situatie en er met m over te praten, toch? O+ :*
pi_104468427
Mijn dochter heeft het begrip "roe" nooit echt begrepen, ze dacht dat je dan gewoon een stomme takkenbos in je schoen kreeg in plaats van een klein kadootje of snoepjes :P. Het is nooit in haar opgekomen dat je ermee geslagen zou worden. En dat hebben we mooi zo gelaten ;).

MeNicole, wat heb je tegen de juf gezegd dan? Ik vind het niet echt kindvriendelijk van de juf, om de kinderen wijs te maken dat de Pieten de kinderen telkens in de gaten houden.

(Nu is het hele Sinterklaasfeest niets anders dan kinderen dingen wijsmaken, maar je kunt ze ook alleen de léuke dingen wijsmaken imo )
pi_104468707
Sint weet alles want dat staat in het grote boek is toch het hele idee?
Uitleggen dat Sint ook wel snapt dat je soms niet lief bent, maar meestal wel en dat dat goed genoeg is, is de schone taak van de ouders. Hoe moeilijk kan het zijn mensen?

"Het geeft niet dattie ziet dat je wel eens stout bent, alle kindjes zijn wel eens stout, als je het maar weer goedmaakt" zoiets toch gewoon?
pi_104468795
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:21 schreef MarMar het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn mensen?
... zoiets toch gewoon?
ja O+
al werken de hersentjes van een kind in deze sint-tijd in een andere modus, lijkt t soms
iets met onze fantasieverhalen/beelden worden door kinderen ervaren als "echt".. no matter what je er bij vertelt oid.. :@

doet me denken aan die verkleedpartij van een juf.. ff zoeken , ben zo terug
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 november 2011 @ 11:28:21 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104468911
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:21 schreef MarMar het volgende:
Sint weet alles want dat staat in het grote boek is toch het hele idee?
Uitleggen dat Sint ook wel snapt dat je soms niet lief bent, maar meestal wel en dat dat goed genoeg is, is de schone taak van de ouders. Hoe moeilijk kan het zijn mensen?

"Het geeft niet dattie ziet dat je wel eens stout bent, alle kindjes zijn wel eens stout, als je het maar weer goedmaakt" zoiets toch gewoon?
nou zijn wij natuurlijk niet de enige die het Sintgebeuren beïnvloeden, als ouders. Daar komen ook nog leerkrachten, vriendjes/vriendinnetjes, tv etc bij... Met als gevolg dat wij twee jaar geleden met een letterlijk lichamelijk ziek kind zaten, door de stress. Terwijl we helemaal geen big deal maken van Sint en juist gewoon alle leuke dingen benadrukken. Een tshirt in de schoen met de tekts 'ik ben zoet geweest', deed de truc toen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_104468938
magisch denken, das wat ik zocht:
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/peuter-kleuter/27311/hoe-kinderen-heilig-in-sinterklaas-kunnen-geloven

even voor t gemak een deel eruit gekopieerd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 40% gewijzigd door -Caroline- op 17-11-2011 11:40:50 ]
pi_104469275
Ik had de juf gevraagt waarom Mikael steeds buiten stond te kijken en toen vertelde ze dat dus. Ik heb aangegeven dat ze op die manier kinderen zenuwachtig maakt maar zij vond dat er bij horen. heb der wel gezegt dat wij dat niet vinden en dat ik vind dat ze het niet te moet maken want dat we Mikael anders de waarhied gingen vertellen! (Doen we niet hoor maar ja moest toch wat.)
Mijn peuter die vind het allemaal best. Die snapt er allemaal nog niks van.
pi_104516901
ik blijf de TT maar lezen als: je kinderen uitschelden, hoe pak je dat aan? :+

Menicole, ms is t n idee als je Mikael vertelt dat je Sint een brief schrijft waarin je uitlegt hoe lief ie is, ofzo? en zenuwachtig... daar hoeft de juf echt niet aan mee te helpen, dat doen kinderen zelf al :D
  vrijdag 18 november 2011 @ 20:46:01 #193
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104527416
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vind dat straffen kort en kraschtig moet, liefst lik op stuk, zeker als kinderen jonger zijn. natuurlijk niet lichamelijk. Maar gewoon even een paar minuten op de trap zitten is vaak genoeg om te voelen dat er iets niet goed was.
Ik heb iets opgevangen van een stelregeltje: straftijd -> leeftijd in minuten.
Dus als ie 5 of 6 is, dan een 5 minuutjes op de gang zetten. Dan weer binnenlaten, en er niet meer op terugkomen; ook niet met nog even een 'niet meer doen he' opmerking. Gewoon gangdeur open, binnenlaten, en klaar.
Een actieve deelnemer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')