Pff. Als ik het echt veel te bont gemaakt had moest ik ook zonder eten naar bed, en dat leerde me toch gewoon dat eten niet vanzelfsprekend is, ik echt te ver gegaan was, en dat ik toch eigenlijk wel graag naar beneden wou. Ik ben daar niet slechter van geworden.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef miss_sly het volgende:
Zonder eten naar bed vind ik een slecht idee. Eten is niet iets dat je moet verdienen of kunt verliezen, dat heb je nodig.
Kijk, en daar verschillen we dus wel van mening, want ik vind weten wel hartstikke vanzelfsprekendquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:48 schreef Catbert het volgende:
[..]
Pff. Als ik het echt veel te bont gemaakt had moest ik ook zonder eten naar bed, en dat leerde me toch gewoon dat eten niet vanzelfsprekend is, ik echt te ver gegaan was, en dat ik toch eigenlijk wel graag naar beneden wou. Ik ben daar niet slechter van geworden.
Tja, een keer avondeten overslaan worden ze echt niet minder van hoor, en het laat duidelijk voelen dat ze veel te ver zijn gegaan.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Kijk, en daar verschillen we dus wel van mening, want ik vind weten wel hartstikke vanzelfsprekend
Ik denk dat ik op andere manieren moet kunnen duidelijk maken dat ze te ver is gegaan. Eten is vanzelfsprekend, ontbijt, lunch en avondeten zijn niet optioneel wat mij betreft. ook neit een keer.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:00 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, een keer avondeten overslaan worden ze echt niet minder van hoor, en het laat duidelijk voelen dat ze veel te ver zijn gegaan.
ik heb mijn kinderen nog nooit geslagen -ze zijn nu 25, 23 en 17- als een kind over de rooie gaat is het juist zaak dat je zelf gewoon blijft doen en rustig maar duidelijk laat merken dat dit "not done"is maar zonder er ook weer te veel aandacht aan te schenken/ waarde aan te hechten -negative aandacht is ook aandacht, en door er te erg op te reageren stimuleer je het alleen maar-quote:Op woensdag 21 september 2011 16:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Beetje een standaard iets misschien, maar daarnet, buiten op ons pleintje, zag ik een felle ruzie tussen een moeder en d'r dochtertje (eentje die 6 jaar ofzo is). Het dochtertje was ontzettend boos op haar moeder. Ze schold haar moeder oa. uit voor kutmens.
Nou, hoe zou je als moeder (of vader) zoiets moeten corrigeren? Het is enorm kwetsend als je eigen kind, die je dag en nacht verzorgd hebt en je ontzettend dierbaar is, zulke dingen tegen je schreeuwt? Je moet realistisch zijn, dat ze nog een kind is enzo, maar het lijkt me ontzettend moeilijk om niet in razernij te ontploffen en haar een paar flinke lellen te verkopen.
Wat doe jij? Afgezien dan van haar zonder eten naar boven sturen oid?
Je loopt een blokje om? Je kunt er niks aan doen maar wordt ontzettend kwaad en geeft haar inderdaad een paar klappen?
Of het doet je niets omdat je weet dat ze het niet meent?
Op zich kan ik me erin vinden hoor, maar als Thijs niet eet en in plaats daarvan zijn bord weg probeert te gooien, is het wel gedaan met het eten.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat ik op andere manieren moet kunnen duidelijk maken dat ze te ver is gegaan. Eten is vanzelfsprekend, ontbijt, lunch en avondeten zijn niet optioneel wat mij betreft. ook neit een keer.
Dat is iets anders, dat is dan een gepaste maatregel tegen vervelend gedrag tijdens het eten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:53 schreef McLaura het volgende:
[..]
Op zich kan ik me erin vinden hoor, maar als Thijs niet eet en in plaats daarvan zijn bord weg probeert te gooien, is het wel gedaan met het eten.
Je mag het niet zeggen, maar je moet er als kind tegen andere kinderen af en toe gewoon op los slaan. Ram de pestkoppen maar eens flink op de smoel, dan is het gezeik snel over.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:38 schreef MeNicole2 het volgende:
Laat ik even duidelijk stellen dat Mikael eigenlijk nooit scheld hoorZo komt het misschien over maar ds niet zo.
Maar als ie bv zoals op school steeds door een jochie uit de klas steeds werd uitgescholden en alles is geprobeert dan mag ie dus van mij wel iets terug zeggen.
Ze hebben bij hem op school ook de regels eerst stop zeggen, helpt dat niet naar de juf gaan. Maar juf zegt steeds dat ze het eerst zelf moet horen anders mag ze het andere kindje er niet op aanspreken. Ik heb er tijdje terug zelf al iets van gezegd tegen die moeder maar die vond dat kinderen het onder elkaar zelf maar uit moeten zoeken. Nou prima als dan niks anders helpt.. En vorige week heeft Mikael dus iets terug gezegd en nu was dat jochie boos omdat er dus eindelijk een keer iets terug was gezegd. En ja Mikael heeft er straf voor gehad op school want hij deed het natuurlijk waar juf bij stond![]()
En nu is het gewoon klaar op school. Jochie laat hem met rust (zal wel een ander slachtoffer hebben gevonden) en Mikael weer blij!!
Ik heb Mikael er thuis geen straf voor gegeven want dat had ie al gehad.
Voor 1 scheld woord raken ze dat allemaal tegelijk kwijt?quote:Op donderdag 17 november 2011 00:47 schreef geevee het volgende:
Persoonlijk zou ik beginnen met alle privileges in te trekken,dus geen intenet mobiele telefoon televisie kijken,snoep kortom alles wat ze leuk vinden!
Daarna uitleggen waarom je het hebt gedaan.
P.s.,persoonlijk ben ik van een ouderwets pak op de broek niet slechter geworden.
Internet en telefoon heeft die van mij nog niet. Snoep taalt ie niet naar. Enige wat ik hem af kan nemen is dat ie niet buiten mag spelen. Maar weet niet wie ik daar meer mee heb, hem of mezelfquote:Op donderdag 17 november 2011 00:47 schreef geevee het volgende:
Persoonlijk zou ik beginnen met alle privileges in te trekken,dus geen intenet mobiele telefoon televisie kijken,snoep kortom alles wat ze leuk vinden!
Daarna uitleggen waarom je het hebt gedaan.
P.s.,persoonlijk ben ik van een ouderwets pak op de broek niet slechter geworden.
Ik vind dat straffen kort en kraschtig moet, liefst lik op stuk, zeker als kinderen jonger zijn. natuurlijk niet lichamelijk. Maar gewoon even een paar minuten op de trap zitten is vaak genoeg om te voelen dat er iets niet goed was. Vind dat je ook moet oppassen extreem te reageren, gewoon direct en helder: dit kan niet, waarschuwing, ga je door? Straf. pas als dat niet werkt kun je privileges afnemen, maar een kind moet wel eerst de kans krijgen om het goed te amken, of de fout te herstellen en zich de gevolgen te realiseren.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:39 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Internet en telefoon heeft die van mij nog niet. Snoep taalt ie niet naar. Enige wat ik hem af kan nemen is dat ie niet buiten mag spelen. Maar weet niet wie ik daar meer mee heb, hem of mezelf
Dit stukje moet je in elk geval snel vergeten.. Als je je dit soort dingen echt persoonlijk aan gaat trekken, zeker van een zesjarige, ben je imho niet goed bezig.quote:Het is enorm kwetsend als je eigen kind, die je dag en nacht verzorgd hebt en je ontzettend dierbaar is, zulke dingen tegen je schreeuwt?
quote:Op donderdag 17 november 2011 10:30 schreef MarMar het volgende:
gewoon simpel: als je een extraatje wilt, mag je daar best een beetje je best voor doen.
Dat heb je toch helemaal zelf in de hand? Iets als, vandaag even niet, misschien morgen.. Ik zou dan gewoon zeggen "vandaag mag je van mama je schoen niet zetten, morgen weer een dag" en klaar. Ze gelooft overigens nog heilig, maar hoe bang ze daar al dan niet van wordt, ligt voor een deel toch echt aan hoever jij het speelt als ouders....quote:Op donderdag 17 november 2011 10:42 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja ok als ze er niet meer in geloven dan is het anders. Laat ik het zo zeggen. Mikael mag altijd elke zaterdag zijn schoen zetten. Hij geloofd er nog heilig in en als ik tegen hem zou zeggen:" vandaag heb je dit of dit gedaan dus je mag je schoen niet zetten" zou hij helemaal in de stress schieten. Want dat betekend dat ie niet lief ie geweest en kinderen die niet lief zijn krijgen niks dus dan op 5 december ook niet.
MeNicole, ik zou dat hele gedoe over stout eruit halen...quote:Op donderdag 17 november 2011 10:51 schreef MeNicole2 het volgende:
Ze mogen hier alleen op zaterdag dus voor de volgende dag gaat niet op.
Vind het alleen wel heel jammer dat er in de Sintliedjes en op school wel "bang" gemaakt word.
Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe!! (Nee wij slaan onze kinderen niet)
En juf op school heetf het steeds over die stomme zak waar je in moet als je stout bent en dat je dan naar Spanje moet.
Leert hem dat acties consequenties hebbenquote:Op donderdag 17 november 2011 10:42 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja ok als ze er niet meer in geloven dan is het anders. Laat ik het zo zeggen. Mikael mag altijd elke zaterdag zijn schoen zetten. Hij geloofd er nog heilig in en als ik tegen hem zou zeggen:" vandaag heb je dit of dit gedaan dus je mag je schoen niet zetten" zou hij helemaal in de stress schieten. Want dat betekend dat ie niet lief ie geweest en kinderen die niet lief zijn krijgen niks dus dan op 5 december ook niet.
Dat is prima, maar niet met een zak en een roe... dan krijg je een kind dat praktisch niet meer durft te gaan slapen. Beetje overkill...quote:Op donderdag 17 november 2011 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leert hem dat acties consequenties hebben
jaquote:Op donderdag 17 november 2011 11:21 schreef MarMar het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn mensen?
... zoiets toch gewoon?
nou zijn wij natuurlijk niet de enige die het Sintgebeuren beïnvloeden, als ouders. Daar komen ook nog leerkrachten, vriendjes/vriendinnetjes, tv etc bij... Met als gevolg dat wij twee jaar geleden met een letterlijk lichamelijk ziek kind zaten, door de stress. Terwijl we helemaal geen big deal maken van Sint en juist gewoon alle leuke dingen benadrukken. Een tshirt in de schoen met de tekts 'ik ben zoet geweest', deed de truc toen.quote:Op donderdag 17 november 2011 11:21 schreef MarMar het volgende:
Sint weet alles want dat staat in het grote boek is toch het hele idee?
Uitleggen dat Sint ook wel snapt dat je soms niet lief bent, maar meestal wel en dat dat goed genoeg is, is de schone taak van de ouders. Hoe moeilijk kan het zijn mensen?
"Het geeft niet dattie ziet dat je wel eens stout bent, alle kindjes zijn wel eens stout, als je het maar weer goedmaakt" zoiets toch gewoon?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door -Caroline- op 17-11-2011 11:40:50 ]
Ik heb iets opgevangen van een stelregeltje: straftijd -> leeftijd in minuten.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:42 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik vind dat straffen kort en kraschtig moet, liefst lik op stuk, zeker als kinderen jonger zijn. natuurlijk niet lichamelijk. Maar gewoon even een paar minuten op de trap zitten is vaak genoeg om te voelen dat er iets niet goed was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |